Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του PISA που ανακοινώθηκαν σήμερα οι μαθητές στην Ελλάδα βαθμολογήθηκαν χαμηλότερα από το Μέσο Όρο του ΟΟΣΑ στην Κατανόηση Κειμένου, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες.
Στην Ελλάδα , το 27% των μαθητών ανέφερε ότι ήταν θύμα σχολικού εκφοβισμού, έναντι 23% κατά Μέσο Όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ.
Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά τις δύο εβδομάδες πριν το τεστ του PISA, το 21% των μαθητών κατά Μέσο Όρο έλειψαν αδικαιολόγητα από το σχολείο για μια ημέρα και το 48% των μαθητών έφτασαν αργοπορημένοι στο σχολείο.
Κατά την ίδια περίοδο στην Ελλάδα , το 29% των μαθητών έλειψαν αδικαιολόγητα από το σχολείο για μια ημέρα και το 56% των μαθητών έφτασαν αργοπορημλενοι στο σχολείο
Επανέρχομαι για να δώσω μερικές λεπτομέρειες παραπάνω και να καταλάβετε λίγο το ύφος της ερέυνας PISA. Π.χ ότα μιλάμε για "κατανόηση κειμένου" στον PISA, τουλάχιστον αυτό που είδα εγώ, δεν είχε σχέση π.χ με λογοτεχνία αλλά με κάτι πολύ πιο απλό όπως... οι οδηγίες προφύλαξης κάποιου προϊόντος, μία ανακοίνωση τροποποίησης δρομολογίου κάποιου ΜΜΜ λόγω έργων κ.α. Τα κείμενα ήταν λίγο πολύ χρηστικά, σαν αυτά που βρίσκονται στις συσκευασίες προϊόντων... σαν αυτά που μεγάλη μερίδα των ενήλικων Ελλήνων δεν έχουν διαβάσει ποτέ στη ζωή τους. To ίδιο ισχύει για τις ερωτήσεις μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Υπήρχαν ερωτήσεις που απλά ήθελαν προσοχή και δεν ήταν καθόλου δύσκολες. Δεν απαιτούσαν συγκεκριμένες γνώσεις ή εφαρμογή κάποιου τύπου (δηλαδή αυτά που μαθαίνουμε εμείς στα παιδιά) και το τεστ βασίζεται στις γνώσεις που αποκτήθηκαν από τα παιδιά έως τα 15 (δηλαδή δημοτικό και γυμνάσιο) και ουσιαστικά ελέγχει κατά πόσο αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εφήβους-αυριανούς πολίτες σε συνθήκες της πραγματικής ζωής και της σύγχρονης πραγματικότητας. Το ελληνικό σχολείο δεν σε προετοιμάζει γι' αυτό. Το ελληνικό σχολείο σε προετοιμάζει για να μπεις στο πανεπιστήμιο.
Και επειδή το διάβασα και αυτό... Ο PISA δεν ελέγχει επίπεδο γνώσεων και έχω την αίσθηση δεν εστιάζει στον πλούτο του λεξιλογίου και την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων (παρέχονται κομπιουτεράκια και το λογισμικό διαθέτει εικονικές αριθμομηχανές όπου χρειάζεται). Αυτό που ελέγχει είναι αν κάποιος, παρακολουθώντας μόνο το σχολείο μπορεί να σταθεί στη σύγχρονη καθημερηνότητα. Το δικό μας σχολείο δεν εστιάζει σε αυτά!
@ΑΛ : Το αν ο PISA ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στο δικό μας σύστημα δεν είναι καθόλου άσκοπο. Ειδικά όταν πας να ερμηνεύσεις τα αποτελέσματα μίας ερεύνας θα πρέπει να δεις εξ' αρχής ποιο είναι το αντικείμενο της έρευνας αυτής. Προσωπική άποψη : Εκτός και αν ο σκοπός μας σαν κράτος είναι η "χαρά της συμμετοχής" αυτό που κάνουμε εμείς με τον PISA δεν έχει νόημα.
@Πίτα γύρο : Σωστή ανάγνωση!
@Παναγιώτης Β : Δεν ξέρω αν θα απομονωθούμε ή όχι. Δεν θα πω εγώ αν το εκπ/κό σύστημα είναι σωστό ή λάθος. Αυτό που θα πω (και ειπώθηκε και από άλλους) είναι πως με την ευκαιρία του PISA θα πρέπει το ελληνικό κράτος να αποφασίσει τι θέλει επιτέλους! Η έρευνα PISA "μετράει" συγκεκριμένα πράγματα, αν τα θεωρούμε σημαντικά πρέπει να αλλάξουμε. Αν δεν τα θεωρούμε σημαντικά τότε δεν έχουμε λόγο να συμμετέχουμε στην έρευνα αυτή!
Παρεπιπτόντως, στην ενημέρωση που μας έκαναν τότε πριν τη διεξαγωγή της έρευνας μας είπαν πως το ΙΕΠ κάθε φορά παράγει ολόκληρες εκθέσεις (τόμους) ερμηνεύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας PISA και πιθανώς να προτείνουν και κάτι αλλά, όπως μας δήλωσαν άτυπα αλλά κατηγορηματικά, ποτέ κανένας δεν έδωσε σημασία στο τι λένε αυτές.