Αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών ζητούν οι ιδιοκτήτες Ιδιωτικών Σχολείων

ΟΙΕΛΕ: Η πρότασή τους αυτή, αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σε σημαντικές μειώσεις μισθών

07/02/2020

Ενημερώθηκε: 07/02/2020, 15:14

Άκουσε το άρθρο

 Την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ζητά, με ανακοινωθέν,  ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, ενώ σημειώνει πως το υπ. Παιδείας προσλαμβάνει αναπληρωτές που ήδη εργάζονται στα Ιδιωτικά Σχολεία, εν μέσω της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα πολλοί ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν την τάξη.

“Οι τεράστιες ανάγκες για αναπληρωτές είναι σε μεγάλο βαθμό πλασματικές: προκύπτουν κυρίως από τον πολύ χαμηλό (όπως προκύπτει από τις μελέτες του ΟΟΣΑ) μέσο όρο εβδομαδιαίων ωρών μαθήματος που διδάσκει ένας εκπαιδευτικός στην χώρα μας και την παγκόσμια πρωτοτυπία το διδακτικό ωράριο να μειώνεται σταδιακά από τις 24 εβδομαδιαίες ώρες έως και τις 21 στην Πρωτοβάθμια και από τις 23 έως και τις 18 στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την πάροδο του χρόνου”, τονίζει ο Σύνδεσμος και προτείνει:

“Μια εκλογίκευση του ωραρίου αυτού προς τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ με κατάργηση της ωρίμανσης θα αποκάλυπτε ότι τα πραγματικά κενά είναι πολύ λιγότερα και το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό πολύ χαμηλότερο”.

Παράλληλα σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών στη μέση της σχολικής χρονιάς ο Σύνδεσμος υπογραμμίζει τα εξής:

Α. Για ακόμα μια σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλύψει τα πολλά κενά στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο. Πέραν των τεράστιων προβλημάτων που φανερώνει η πρακτική αυτή σε σχέση με την λειτουργία των κρατικών σχολείων, ταυτόχρονα πλήττει και τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων: πολλοί ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν την τάξη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς καλούνται σε θέση αναπληρωτών με χρονικό περιθώριο ανάληψης υπηρεσίας λίγων ημερών, αν όχι ωρών".

Β. Το πρόβλημα θα γίνει πολύ πιο οξύ από ενδεχόμενες νέες ρυθμίσεις που όπως έχει γραφτεί στον Τύπο, θα προβλέπουν ότι, αν κάποιος εκπαιδευτικός δεν αποδεχτεί τον διορισμό του, θα τιμωρείται με αποκλεισμό από τους πίνακες. Παλαιότερα, υπενθυμίζουμε, ένας εκπαιδευτικός που ήταν διορισμένος σε ιδιωτικό σχολείο, μπορούσε να παραμείνει στη θέση του έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Με τον τρόπο αυτό δεν διαταρασσόταν η λειτουργία της τάξης, χωρίς απώλεια κάποιου δικαιώματος του εργαζόμενου.

Σήμερα, όμως, δημιουργείται το παράδοξο, το υπουργείο να προσλαμβάνει ανθρώπους που ήδη απασχολούνται, ενώ υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που είναι άνεργοι.

Γ. Η πρόταση του Συνδέσμου μας είναι, προκειμένου να μην διαταράσσεται η λειτουργία των σχολείων, είτε να μην καλούνται από τους πίνακες εκπαιδευτικοί που είναι ήδη διορισμένοι, είτε, αν κληθούν, να έχουν την επιλογή να παραμείνουν στο σχολείο τους χωρίς να υποστούν κάποια ποινή και χωρίς να χάσουν την προϋπηρεσία αυτή.

Απάντηση της ΟΙΕΛΕ

Η παραπάνω ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων προκάλεσε της αντίδραση της ΟΙΕΛΕ, η οποία μεταξύ άλλων, τονίζει τα εξής:

Α. Η πρότασή τους αυτή, αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σε σημαντικές μειώσεις μισθών, και σε επιπλέον αύξηση ωραρίου για τους συναδέλφους με μεγαλύτερη προϋπηρεσία! Για το γεγονός ότι για τους εκατοντάδες ανέργους θα κληθεί να πληρώσει το κράτος επιδόματα ανεργίας, εννοείται πως δεν κόπτονται ιδιαίτερα.

Β. Φυσικά, η πρότασή τους αυτή δεν γίνεται ούτε για το καλό της εκπαίδευσης ούτε για το καλό της κοινωνίας. Γίνεται αποκλειστικά για τα δικά τους ταμεία καθώς φιλοδοξούν, μετά από τα δώρα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία χρόνια, να μειώσουν έτι περαιτέρω το εργασιακό κόστος.

Γ. Για μια ακόμη φορά ο Σύνδεσμος των σχολαρχών διαμαρτύρεται, διότι πολλοί εκπαιδευτικοί παραιτούνται από τα ιδιωτικά σχολεία για να τοποθετηθούν ως αναπληρωτές. Ζητούν, μάλιστα, κατά παραβίαση κάθε νόμου («ξεχνώντας» φυσικά ότι οι εκπαιδευτικοί διορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από αυτούς) να κηρυχθεί αδύνατη η παραίτηση ενός εργαζόμενου (σε ποια χώρα, πλην της υποσαχάριας Αφρικής ίσως, απαγορεύεται να παραιτείται κάποιος από τη δουλειά του;) και να μην είναι δυνατή η τοποθέτηση ως αναπληρωτών ήδη διορισμένων σε ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικών.

Δ. Ας μην διαρρηγνύουν υποκριτικά τα ιμάτιά τους οι εκπρόσωποι των σχολαρχών για τους εκπαιδευτικούς. Η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων μας που επιλέγουν την επαγγελματική αυτοκτονία της παραίτησης (μιλούμε για «αυτοκτονία», διότι μηδενίζουν έτσι την προϋπηρεσία τους, ώστε να εργαστούν για ελάχιστους μήνες και να μην πληρωθούν μάλιστα το καλοκαίρι, ενώ οι πίνακες θα έχουν κλείσει ούτως ή άλλως για δύο χρόνια και δεν θα έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση γι’ αυτόν), επειδή η ζωή τους στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι αφόρητη.

ΟΛΜΕ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ,με ανακοίνωση,  «καταγγέλλει την πρόκληση του Συνδέσμου των Σχολαρχών που ζητούν μαζικές απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών – αναπληρωτών και γενναίες περικοπές μισθών σε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσω αύξησης ωραρίου και κατάργησης της ωρίμανσης.»

Παράλληλα το ΔΣ εκφράζει την πλήρη συμπαράστασή του στο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ και στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και καλεί την Υπουργό Παιδείας να απορρίψει συλλήβδην τις ανωτέρω απαράδεκτες προτάσεις.

Σχόλια (13)

@@Καλα να πάθετε αγαπητοι...
|

«Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα»..
Δυστυχώς έχεις σε μεγάλο βαθμό δίκιο αλλά στην πλειοψηφία τους οι «συνάδελφοι» οχι απλά δεν βλέπουν ότι οι «υπερβολες» πλητουν ήδη τον κλάδο αλλά θρασύτατα παραπονιόνται για οτιδήποτε χρειάζεται εστω και 5´ από τον χρόνο τους μετά το κουδούνι. Τις προάλλες τσακώθηκα έντονα γιατί τόλμησα να προτείνω να γίνει γιορτή εκτός ωραρίου για να εχουμε μεγαλύτερη προσέλευση από εργαζόμενους γονείς (εννοείτε ότι πρότεινα το πρωί να μην γίνουν αντιστοιχα οι ώρες!).
Το δυστύχημα είναι ότι οι πολλοί νέοι συνάδελφοι -αναπληρωτές θεωρούν βλέποντας τη σημερινή νοοτροπία ότι αποτελεί κανόνα και ξεκινάνε την καριέρα τους με αυτή τη «γερασμένη»-μίζερη-φυγόπονη λογική. Προβλέπω σε λίγα χρόνια σαρωτικές «αλλαγές» στον κλάδο που δυστυχως εμείς οι ίδιοι θα εχουμε προκαλέσει..

@Καλα να πάθετε αγαπητοι...
|

Συμφωνώ απόλυτα κι ας είμαι ο ίδιος εκπαιδευτικος. Δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια οι γονείς (γενικότερα η κοινωνία) μας θεωρεί ολους αργόσχολους και καλοπληρωμένους για τις ώρες που δουλεύουμε.. ΣτΙς τελευταίες εκλογές συλλόγου πραγματικά ντρεπόμουν να πω το λόγο που τα παιδιά τα στέλναμε σπίτι τους.. Πρέπει να καταλάβουνε όλοι ότι τέτοιου είδους «υπερβολές» ΔΕΝ τις εχουμε ανάγκη (τουλάχιστον όσοι τιμάμε το επάγγελμα μας) και μόνο κακό θα μας κάνουν τελικά..

Εργασιομανής
|

Για να πάμε μπροστά θα πρέπει:
Δουλειά στα σχολεία όλη την εβδομάδα χωρίς καμιά άδεια ή αργία.
Μείωση μισθού κατά 80%.
Τα καλοκαίρια στα λατομεία να σπάμε πέτρες.
Σύνταξη μετά τα 90 έτη ή 70 έτη εργασίας.

Καλά να πάθετε αγαπητοί..
|

Όταν ο μέσος ταλαίπωρος γονιός βλέπει το σχολείο να κλείνει κάθε τρεις και λίγο και αναγκάζεται να παρακαλεί για άδεια ώστε να κρατήσει το παιδί σπίτι, περιμένετε εσείς να μην σας αυξηθεί το ωράριο (τουλάχιστον στον μ.ο. της Ευρώπης) λέγοντας ιστορίες περί γραμματειακής υποστήριξης και μισθού λες και οι υπόλοιποι στον Ιδιωτικό τομέα πληρωνόμαστε οπως οι συνάδελφοι μας στην Ευρώπη ή εχουμε τις ίδιες συνθήκες!
Εδώ χάνετε μια μέρα μάθημα (!) για να πάτε (όσοι πάνε!) να ψηφίσετε 15’ και θεωρειτε αδιανόητο να κανετε τος εκλογες του συλλόγου σας μέσα στις αργίες ή ένα απόγευμα.. και ποσά αλλά τραγικά το 2020 πλέον..
πιστεύω ότι μια μικρή αύξηση ωράριο καλό θα κάνει μηπως και κάποιοι συνηδητοποιησουν την σημερινή πραγματικότητα στην χώρα μας και κόψετε τις υπερβολές..

O tempora o mores...
|

Μα πόσος φιλελευθερισμός πια; Έλεος! Ούτε η χώρα με τα τόσα προβλήματά της ούτε ο πολύπαθος χώρος της εκπαίδευσης επιτρέπουν σε κάθε επιχειρηματία να εκφράζει το "όραμα" της ...τσέπης του. Δεν θα επιχειρηματολογήσω σχετικά με τις ώρες διδασκαλίας και εργασίας του Έλληνα εκπαιδευτικού στο σχολείο και στο σπίτι του, τα απογεύματα, στα Σ/Κ, στις αργίες και στις διακοπές. Ούτε σχετικά με το ότι σπουδάσαμε εκπαιδευτικοί και είμαστε και γραμματείς και πολλά άλλα. Το έχουν ήδη κάνει με κάθε λεπτομέρεια και επίσημα στοιχεία άνθρωποι του χώρου. Θα αναρωτηθώ όμως γιατί αυτοί οι κύριοι έχουν απασφαλίσει τώρα ειδικά και το τι ακριβώς κρύβει αυτή η καταπληκτική πρόταση για το μέλλον της εκπαίδευσης. Θα είχαμε σκάσει στα γέλια, αν όλα αυτά δεν ήταν -εκτός από γραφικά- ιδιαίτερα επικίνδυνα. Σίγουρα ο δούλος εκπαιδευτικός θα αναβαθμίσει επιτέλους την εκπαίδευση αυτής της χώρας...

DK
|

Μετά τίς 7 Ιουλίου 2019 , ημερομηνία των εκλογών , όλα αυτά είναι αναμενόμενα.
Προσωπικά δεν εκπλήσσομαι καθόλου.
Έχουμε πολλά παρόμοια να δούμε ακόμα...

Σπάρτακος
|

Πιστεύω ότι καλώς οι ιδιοκτήτες υποστηρίζουν,ως ιδιοκτήτες,αυτό το μέτρο! Για να τους ικανοποιήσει η κυβέρνηση θα πρέπει να συνδυάσει το μέτρο αυτό και με άλλα αντίστοιχα! Όπως: μείωση των αποδοχών στο μισό,κατάργηση της ασφάλισης υγείας των εκπαιδευτικών,αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στα 75 ηλικιακά χρόνια με 50 χρόνια υπηρεσίας,κατάργηση των αργιών,του πενθήμερου,κλπ,κλπ!

Κωστας
|

για να μην μιλήσουμε για την γραμματειακή υποστήριξη και κάθε άλλη βοήθεια. Εδώ είστε όμως. Το σενάριο είναι γνωστό: θα ακολουθήσουν ρεπορτάζ αντίστοιχου περιεχομένου στην τιβι, συνεντεύξεις από πολίτες κλπ. Κοινωνικός αυτοματισμός για άλλη μια φορά από τους επαγγελματίες και 'αρίστους" στο είδος αυτό!!!

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΡΧΟΣ
|

ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΟΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ
ΠΡΟ´Υ´ΠΟΛΟΓΙΣΜΟ,ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ).
ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ???
ΛΕΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ...

Αντώνης
|

Απαράδεκτοι όσοι επικαλούνται στοιχεία των άλλων χωρών που "νομίζουν" ότι τους βολεύουν (χωρίς πλήρη ανάλυση έτσι κι αλλιώς), π.χ. ωράριο και ποτέ να μην αναφέρονται π.χ. σε μισθούς και γραμματειακή υποστήριξη.

ΠΕ04
|

Αυτός είναι ο ιδιωτικός τομέας .... και οι λάτρεις αυτού.

Θα ήταν ίσως χρησιμο
|

Θα ήταν ίσως χρήσιμο να τους κοιμιζουν σε ραντζο στους διαδρόμους μέσα στο σχολείο και να παίρνουν εξόδου κάθε Κυριακή απογευμα

ΜΙσα μισα
|

24 εβδομαδιαίες ώρες έως και τις 21 στην Πρωτοβάθμια και από τις 23 έως και τις 18 στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. ΟΙ ώρες είναι παράλογες καθώς διαχωρίζουν τον διδάσκοντα στην Αθμια με αυτόν στην ΒΒάθμια.

Η τιμωρητική πρακτική δεν έχει κανένα έρεισμα, είναι αντιπαιδαγωγική και δημιουργεί πολλά προβλήματα στις σχολικές μονάδες.

Το πρόβλημα κενών είναι θέσεις άσχετες με τις ειδικότητες και τα προσόντα σε φορείς και γραφεία που καταλαμβάνονται από υπαλλήλους που διορίστηκαν για συγκεκριμένο λόγο και θέση (π.χ. ΕΠΑΛ).

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ