ΑΠΟΨΗ: Νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕΚΕΣ) και ο κίνδυνος απώλειας μιας μεγάλης πολιτικής και παιδαγωγικής ευκαιρίας

"Η λογική του «γκρεμίζω συλλήβδην» αυτά που δημιούργησαν οι άλλοι (sic) για να «φέρω τα δικά μου», ίσως, πρέπει να σταματήσει, επιτέλους, αν θέλουμε να υπολογιζόμαστε ως ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό έθνος"

17/02/2020

Ενημερώθηκε: 17/02/2020, 15:36

Άκουσε το άρθρο

Απόστολος Κ. Καρύδας,  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη

Η νέα υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων της δήλωσε πως στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να καταργήσει τις υφιστάμενες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου - ως υδροκέφαλες και συγκεντρωτικές - και να τις αντικαταστήσει  με δομές που θα είναι πιο κοντά στις σχολικές μονάδες και τους/τις εκπαιδευτικούς (Βουλή, προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, 22.07.2019).

Αν αληθεύουν, μάλιστα, πρόσφατα δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εργάζεται “πυρετωδώς” για την κατάρτιση ενός νέου νομοσχεδίου για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το οποίο περιλαμβάνει

α) την κατάργηση των υφιστάμενων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, ΠΕΚΕΣ) και

β) τη δημιουργία νέων δομών, με ταυτόχρονη επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου (εφημερίδα ESOS, 13.02.2020).

Είναι, όμως, τα πράγματα σχετικά με τις (υπό κατάργηση) νέες δομές τόσο αποκαρδιωτικά; Η αλήθεια είναι πως, μάλλον όχι, δεν είναι.

Συγκεκριμένα:

1.    Η συνύπαρξη στις νέες δομές (ΠΕΚΕΣ) Συντονιστών και Συντονιστριών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (Α/θμια και Β/θμια) προσφέρει πολλές ευκαιρίες για συνεργασίες, συνέργειες και συναποφάσεις, καθώς και διαρκείς ευκαιρίες για ανταλλαγή παιδαγωγικών εμπειριών και γνώσεων μεταξύ τους.

2.    Ο θεσμός των ολομελειών στα ΠΕΚΕΣ, επίσης, (ο οποίος συνιστά την κινητήρια δύναμη και την καρδιά της λειτουργίας των ΠΕΚΕΣ), φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της συλλογικής και δημοκρατικής λειτουργίας των ΣΕΕ και στην ανάπτυξη μια κουλτούρας κατανόησης, συνεργασίας και αμοιβαιότητας μεταξύ τους. Αυτού του είδους η κουλτούρα συνεργασίας και παιδαγωγικής αμοιβαιότητας φαίνεται πως έχει θετική επίδραση στα σχολεία και τους/τις εκπαιδευτικούς και μάλιστα αποδεικνύεται να λειτουργεί και ως θετικό πρότυπο συνεργασίας για αυτούς.  

3.    Τέλος, αποδεικνύεται και ότι η στενή συνεργασία των ΠΕΚΕΣ με τις άλλες υποστηρικτικές δομές, όπως τα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης), είναι σε μεγάλο βαθμό δημιουργική και εποικοδομητική και συμβάλλει στην αποτελεσματική, από κοινού, αντιμετώπιση των ζητημάτων της σχολικής κοινότητας.

Με βάση τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η συλλογική και δημοκρατική λειτουργία των ΠΕΚΕΣ (η οποία αντικατέστησε τη μονοπρόσωπη και αποσπασματική λειτουργία του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων) και ο θεσμός των Ολομελειών των ΣΕΕ αποτελούν θετικές θεσμικές λειτουργίες, τις οποίες η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα ήταν σωστό να αξιοποιήσει και να ενσωματώσει στους σχεδιασμούς της για την εκπαίδευση.

Ας το πούμε εμφατικά για μια ακόμα φορά. Είναι, ίσως, ευκαιρία, με την αλλαγή της κυβέρνησης να οικοδομηθεί ένα «νέο έθος» στο Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) – και γιατί όχι, στο σύνολο του πολιτικού κόσμου - σύμφωνα με το οποίο κάθε νέα ηγεσία θα αξιολογεί το έργο των προκατόχων, ώστε να κρατήσει τις θετικές συνεισφορές και καινοτομίες και να κτίσει πάνω σ’ αυτές. Η λογική του «γκρεμίζω συλλήβδην» αυτά που δημιούργησαν οι άλλοι (sic) για να «φέρω τα δικά μου», ίσως, πρέπει να σταματήσει, επιτέλους, αν θέλουμε να υπολογιζόμαστε ως ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό έθνος.

Αλλιώς, θα συνεχίσουμε να τροφοδοτούμε με τη στάση και τις πράξεις μας μία απαξιωτική (έως και φαιδρή) εικόνα για τη χώρα μας και τους κυβερνώντες·  εικόνα που περιέγραψε με ενάργεια σε πρόσφατη συνέντευξή του ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζαν - Κλοντ Γιουνκέρ, υποστηρίζοντας πως «στην Ελλάδα μοιάζει σαν κάτι το φυσιολογικό τα κόμματα να υπηρετούν πρωτίστως το συμφέρον τους, παρά το συμφέρον της χώρας» (συνέντευξη στον ΣΚΑΙ 09.02.2020).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (29)

Η κλήση σας δεν είναι εφικτή
|

[Απόστολος Κ. Καρύδας,  Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη].
Το γραφείο που εργάζεστε, πού και ποιό είναι αγαπητέ κύριε Καρύδα? Το γραφείο που εργάζεστε, είναι μακριά, μα πολύ μακριά από εκεί που πρέπει. Από τα σχολεία δηλαδή. Παρακαλώ δοκιμάστε αργότερα...

εκπαιδευτικός της τάξης
|

"Νέες Δομές Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕΚΕΣ) και ο κίνδυνος απώλειας μιας μεγάλης πολιτικής και παιδαγωγικής ευκαιρίας"

1. Κύριε Καρύδα ο τίτλος του κειμένου σας είναι ο ορισμός του στομφώδους.
Μόνο εσείς , δυστυχώς για σας, βλέπετε έτσι την κατάσταση.
2. Πλέκετε το εγκώμιο ενός θεσμού που ακόμη και οι εμπνευστές του, από την αρχή τον άφησαν στην τύχη του.
3. Έχετε ακούσει ότι στη Θεσσαλία για τους γυμναστές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υπάρχει ένας μόνο ΣΕΕ και ένας Αγγλικής αντί για τους τρεις που υπήρχαν για κάθε ειδικότητα;
4. Υπέπεσε στην αντίληψη σας η προφορική σύσταση που είχε δοθεί αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων για "μετακινήσεις μόνο όταν υπάρχει ανάγκη γιατί δεν φτάνουν τα σχετικά κονδύλια";
5. Πήρε κάτι το αυτί σας για στοίβαγμα των ΣΕΕ σε γραφεία όπου επικρατεί το αδιαχώρητο;
6. Το γεγονός ότι με την ίδρυση του νέου θεσμού δεν είχε προβλεφθεί κανένας απολύτως έλεγχος και ο κάθε ΣΣΕ πήγαινε όπου ήθελε, όταν ήθελε , αν ήθελε, το γνωρίζετε;
7. Σε ποιον απευθύνεστε κύριε Καρύδα; Σε μας τους εκπαιδευτικούς της τάξης; Δε σας προβληματίζει ότι δε βρέθηκε ούτε ένας ή μια να πατήσει το κουμπάκι "μου αρέσει" ; Η μήπως αποδίδετε φόρο τιμής στους εμπνευστές του θεσμού επενδύοντας στο μακρινό μέλλον;
8. Κύριε Καρύδα , χωρίς την ενσυναίσθηση πώς μπορεί κάποιος να καθοδηγήσει και να επιμορφώσει τους συναδέλφους του; Από κανένα σημείο του άρθρου σας δεν προκύπτει ότι έχετε αυτή την ιδιότητα.

ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΣΕΕ
|

Οι εκτιμήσεις σας δεν επαληθευονται ούτε από εμάς που ελιμαστε ΣΕΕ ούτε από τους εκπαιδευτικολυς.Δυστυχώς αποτύχαμε!

Ο καλός Τσοπάνος!
|

Δεν υπήρξε ποτέ εκπαιδευτικός θεσμός με τόση μεγάλη προχειρότητα όπως αυτός με τα ΠΕΚΕΣ και τους ΣΕΕ . Η νέα πολιτική ηγεσία να επαναφέρει τον θεσμό του Σχολικολυ Συμβούλου με αυξημένες αρμοδιότητες, εποπτεία, επιμόρφωση, αξολόγηση. Άνθρωποι με προσλοντα και πείρα με καθηκοντολόγιο που θα προβλέπει την καθημερινή τους παρουσία και υποστήριξη (και όχι όπως οι παλιοί Σχολικοί Σύμβουλοι που αν ηθελαν έκαναν αν δεν ήθελαν χάνονταν).

ΠΕΤΡΟΣ
|

Παιδιά όλα καλά αλλά είμαστε σε μια χρονιά με νέα εξεταστέα ύλη στο Λύκειο σε πολλά μαθήματα και δεν έχει περάσει ούτε ένας ΠΕΚΕΣ για οποιοδήποτε μάθημα από το Νομό να μας δώσει μια οδηγία ή μια συμβουλή για τη νέα ύλη

Αν είναι να ξανακοιταχτούν δομές "φαντασμάτων" εκπαιδευτικών καλύτερα στείλτε τους στα σχολεία να χρειάζονται λιγότεροι αναπληρωτές

Δημήτρης Κ.
|

@ΑΛΕΚΟΣ
Μην απορείτε συνάδελφε με την άποψη του κ. Καρύδα. Η απορία είναι γιατί επέλεξε να την εκφράσει τώρα και όχι όταν ανέλαβε ΣΕΕ. Αν και η απάντηση είναι μάλλον προφανής...

Μόνο ντροπή
|

θα αισθανθούν κάποιοι ενσυνείδητοι εκπαιδευτικοί για το άρθρο. Η ανυπαρξία και ένα γραφειοκρατικό αποτέλεσμα υπεράνω και πάνω από τα σχολεία που υπάρχει σήμερα ,είναι πρωτοφανής.Γι αυτό και χρειάζεται άμεση νομοθετική παρέμβαση .Δουλειά κύριοι κοντά στον εκπαιδευτικό και στα παιδιά. Όχι συσκέψεις με μπλα μπλα...

ΑΛΕΚΟΣ
|

Τι κρίμα ! Πόσο εύκολα αλλάξατε απόψεις! Μόλις πριν 2-3 χρόνια ξιφουλκούσατε υπέρ του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων και είσαστε και συνδικαλιστής Σ.Σ. ! Τι απρέπεια προς όσους αξιόλογους και προσοντούχους π.Συναδέλφους σας εξοστρακίστηκαν από τον ν.4547/18 !

ΠΕ85
|

Η προκήρυξη, όταν βγει και με όποιο όνομα βγεί, θα πρέπει να έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την κατοχή Διδακτορικου Διπλωματος.

Μαρία Χαρ.
|

Μα τι είναι αυτά που γράφετε και έχετε θητεύσει και ως Σχολικός Σύμβουλος. Συνεργασίες με άλλες δομές, καθώς και με Σχ. Συμβούλους Α/θμιας έκαναν και οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Εκείνοι επιπρόσθετα ήταν κοντά στους εκπαιδευτικούς και σε διαρκή επαφή. Μάλλον συνεργάζεστε πολλές ώρες της ημέρας με όλους αυτούς που αναφέρετε και δεν σας μένει χρόνος για να επισκεφτείτε κάποιο σχολείο. Οι ΣΕΕ είναι ανύπαρκτοι στα σχολεία, πλήρως απόντες και δεν λύνουν κανένα πρόβλημα των εκπαιδευτικών της τάξης. Τώρα μας διαφωτίσατε για ποιο λόγο. Δεν έχουν χρόνο γιατί συνεδριάζουν μεταξύ τους και ανταλλάσσουν απόψεις..........

Λόγια, λόγια, λόγια.. λόγια ψεύτικα…
|

1. Επειδή γράφεται πως «Η συνύπαρξη στις νέες δομές (ΠΕΚΕΣ) Συντονιστών και Συντονιστριών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (Α/θμια και Β/θμια) προσφέρει πολλές ευκαιρίες για συνεργασίες, συνέργειες…» μπορείτε να μας υποδείξετε μια συνεργασία ή συνέργεια που εσείς υλοποιήσατε σαν Συντονιστής Εκπαίδευσης και δεν θα μπορούσατε να κάνετε όταν ήσασταν Σχολικός Σύμβουλος; Μία αρκεί.
2. Επειδή γράφεται πως «ο θεσμός των ολομελειών στα ΠΕΚΕΣ φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη μια κουλτούρας κατανόησης, συνεργασίας και αυτού του είδους η κουλτούρα φαίνεται πως έχει θετική επίδραση στα σχολεία και τους/τις εκπαιδευτικούς» μπορείτε να μας αναφέρετε ένα παράδειγμα της θετικής αυτής επίδρασης; Για παράδειγμα οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων σας ή οι συνεργασίες των εκπαιδευτικών βελτιώθηκαν χάρη στον θεσμό των ολομελειών στα ΠΕΚΕΣ; Ένα παράδειγμα αρκεί.
3. Μια και χρησιμοποιείτε το ρήμα «αποδεικνύεται» μπορείτε να μας αναφέρετε μία απόδειξη για το πως ο θεσμός των ολομελειών στα ΠΕΚΕΣ «λειτουργεί ως θετικό πρότυπο συνεργασίας για τους εκπαιδευτικούς»; Μία αρκεί.
4. Επειδή καταχρηστικά και αντιεπιστημονικά - αν και επιστήμονας - χρησιμοποιείτε ξανά το ρήμα «αποδεικνύεται», μπορείτε να μας γνωστοποιήσετε μια απόδειξη «αποτελεσματικής, από κοινού, αντιμετώπισης των ζητημάτων της σχολικής κοινότητας» χάρη στη «στενή συνεργασία των ΠΕΚΕΣ με τις άλλες υποστηρικτικές δομές» την οποία θα δυσκολευόσασταν να πραγματοποιήσετε ως Σχολικός Σύμβουλος; Μία αρκεί.
5. Επειδή ζητούμενο από την προηγούμενη και την τωρινή κυβέρνηση ήταν και είναι η συχνή παρουσία των Συντονιστών ή των Σχολικών Συμβούλων στα σχολεία, μπορείτε να μας πείτε αν τώρα που είστε Συντονιστής η παρουσία σας στα σχολεία είναι πιο συχνή από τότε που ήσασταν Σχολικός Σύμβουλος;
6. Πότε μπορεί κάποιος να πείσει πιο εύκολα πως με τη στάση του και τις πράξεις του όντως αναζητά, όπως γράφετε, «ένα νέο έθος στο Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) σύμφωνα με το οποίο κάθε νέα ηγεσία θα αξιολογεί το έργο των προκατόχων, ώστε να κρατήσει τις θετικές συνεισφορές»; Όταν είναι φιλικός προς την οποιαδήποτε εκλεγμένη κυβέρνηση και άρα ίσως έχει επαφές με ανθρώπους σε πόστα εξουσίας ή όταν είναι αρνητικά διακείμενος και άρα μάλλον δεν έχει τέτοιες επαφές;
7. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κυβέρνησης εντοπίσατε προσπάθειες οικοδόμησης ενός νέου έθους στο Υπουργείο Παιδείας και προσπαθήσατε να συμβάλετε προς αυτήν την κατεύθυνση;

ερτ
|

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Σχολικοί Σύμβουλοι, υψηλών προσόντων για αξιολόγηση, εποπτεία και καθοδήγηση. Τα Σοβιέτ της εκπαίδευσης στον κάλαθο της ιστορίας.

Αποδυτηριάκιας
|

Κύριε, Καρύδα, μήπως γνωρίζετε αν επελέγησαν ΣΕΕ Ειδικής Αγωγής με ένα πιστοποιητικό 400 ωρών, ενώ διδάκτορες στο αντικείμενο με πολύχρονη εμπειρία στην εκπαίδευση καρατομήθηκαν με 11άρια στη συνέντευξη; Πήρες χαμπάρι τι έγινε το 2018;

Μάχιμος εκπαιδευτικός
|

Κύριε Καρύδα εχω μια απορία.
Τόσον καιρό πώς περνούσατε τη μέρα σας?
Εγώ στη θέση σας θα πέθαινα από πλήξη με τόσες συνέργειες.
Οταν θα έρθετε στο Σχολείο, με το καλό,ως μάχιμος εκπαιδευτικός, όπως και πολλοί ΣΕΕ.... θα δείτε τα πράγματα αλλιώς.
Σας περιμένουμε...

Εκπαιδευτικος
|

Πως υποστηρίζεται τα σχολεία σας από την έδρα σας που απέχει χιλιόμετρα και μπορεί να είναι σε διαφορετικούς νόμους. Ο θεσμός Συντονιστών ήταν η μεγαλύτερη αποτυχία και πήρε μαζί του και πολους σαν εσάς με προσόντα και όρεξη.

Σχόλια
|

Κύριε Καρύδα μιας και από ότι φαίνεται σας βρίσκεται αρκετός χρόνος για δημοσιεύσεις στα εκπαιδευτικά πόρταλ. Θα πρότεινα αντί θεωρίας να μας αποδείξετε εμπράκτως δράσεις συνεργασίας με επιτυχή αποτελέσματα στα ΠΕΚΕΣ καθώς και επιλύσεις χρόνιων και οξυμένων προβλημάτων στις σχολικές μονάδες απο τους νυν ΣΕΕ. Επίσης προτάσεις για επίλυση από συλλογική εργασία των ΣΕΕ των εκάστοτε ΠΕΚΕΣ καθώς και καλές πρακτικές στην εκπαιδευτική διαδικασία με αποτέλεσμα. Χρειαζόμαστε περισσότερη πράξη και λιγότερο προσωπικές θεωρίες και δημοσιεύσεις.

Νίκος
|

Κύριε Καρύδα, μάλλον έχεις αμνησία ή επιλεκτική μνήμη, ίσως και τα δυο. Ισχυρίζεσαι ότι η συνύπαρξη στις νέες δομές (ΠΕΚΕΣ) Συντονιστών και Συντονιστριών Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης (Α/θμια και Β/θμια) προσφέρει πολλές ευκαιρίες για συνεργασίες, συνέργειες και συναποφάσεις, καθώς και διαρκείς ευκαιρίες για ανταλλαγή παιδαγωγικών εμπειριών και γνώσεων μεταξύ τους. Νομίζω πως και στο προηγούμενο καθεστώς των Σχολικών Συμβούλων, ίσχυαν όλα αυτά που επικαλείσαι. Το ερώτημά μου όμως είναι στην προηγούμενη 7ετή θητεία σου, ως Σχολικός Σύμβουλος, πόσες φορές έδωσες το παρών στις Παιδαγωγικές συνεδριάσεις; Καμία. Πόσες φορές έδειξες την ελάχιστη-στοιχειώδη ανησυχία σου-όταν επρόκειτο να συνταχτούν ομαδικές εκθέσεις για το ΙΕΠ; Καμία. Και αφού η κατάσταση ήταν τόσο προβληματική γιατί δε βρήκες το σθένος να πετάξεις το καπελάκι σου (σαν αξιοπρεπής και συνεπής, όπως αφήνεις να εννοηθεί από τα λεγόμενα σου). Μιλάς για συλλογική και δημοκρατική λειτουργία των ΠΕΚΕΣ (η οποία αντικατέστησε τη μονοπρόσωπη και αποσπασματική λειτουργία του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων) και οτι θεσμός των Ολομελειών των ΣΕΕ αποτελούν θετικές θεσμικές λειτουργίες, τις οποίες η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα ήταν σωστό να αξιοποιήσει και να ενσωματώσει στους σχεδιασμούς της για την εκπαίδευση.
Επίσης γίνεται αναφορά στο Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) – και στο σύνολο του πολιτικού κόσμου - σύμφωνα με το οποίο η νέα ηγεσία πρέπει να αξιολογεί το έργο των προκατόχων, ώστε να κρατήσει τις θετικές συνεισφορές και καινοτομίες και να κτίσει πάνω σ’ αυτές. Η λογική του «γκρεμίζω συλλήβδην» αυτά που δημιούργησαν οι άλλοι (sic) για να «φέρω τα δικά μου», ίσως, πρέπει να σταματήσει, επιτέλους, αν θέλουμε να υπολογιζόμαστε ως ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό έθνος. Προφανώς έχεις και κοντή μνήμη. Ξέχασες πολύ γρήγορα, όπως φαίνεται, τον τρόπο με τον οποίο πρώην καταξιωμένοι, αναγνωρισμένοι και προσοντούχοι "συνάδελφοί σου'' ΔΙΩΧΘΗΚΑΝ από την υπηρεσία άρον-άρον. Λίγος σεβασμός και αξιοπρέπεια δε βλάπτει....

Αγγελική Αναγνωστ.
|

Στο ίδιο έργο θεατές...Στη θέση που βρίσκεται ο ΣΕΕ κ. Καρύδας βρέθηκαν και οι πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι και σε χειρότεροι καθώς εν μία νυκτί έκλεισαν πολλές από τις έδρες τους. Οπότε λογικό να μη θέλει κανείς να χάσει τη θέση που έχει. Να ενημερώσουμε, όμως, τον κ. Καρύδα ότι οι πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι και αγόγγυστα γύρισαν στη σχολική τάξη και συνέργειες έκαναν και μονοπροσωποι δεν ήταν και κοντά στις σχολικές μονάδες ήταν. Προσωπικά, έχοντας γυρίσει εδω και 2 χρονια στη σχολική μονάδα μετά από 6 Χρόνια θητείας ως Σχ. Συμβούλου και πολύ χρήσιμο το βρήκα και καμία συνάντηση καθοδήγησης δεν είδα. Ημερίδες & συνεδρια οι συνάδελφοι βρίσκουμε και εξ αποστάσεως, καθοδήγηση δεν είδα ακόμη. Εν πάσει περιπτώσει, όμως, ένα είναι σίγουρο: κατάφερε η πολιτεία, όπως γίνεται χρόνια τώρα στην Ελλάδα, να διχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα ως προς τα στελέχη της: εμείς κι εσείς, οι Σχ. Σύμβουλοι & οι ΣΕΕ. Ας έχει όμως υπόψη ο συνάδελφος ότι όσο άδικο του φαίνεται αυτό που πάει να συμβεί τώρα, άλλο τόσο άδικο ήταν κι αυτό που συνέβη πριν δύο χρόνια. Πόσο μάλλον που οι Συλλογοι Διδασκόντων περίμεναν πως & πώς τους Σχ. Συμβούλους...Ο νοών νοειτω βέβαια...

Αν είναι δυνατόν
|

Αν είναι δυνατόν να γράφονται τέτοια πράματα.Δεν υπάρχουν δομές υποστήριξης ,το γνωρίζουν οι πάντες ακόμα και όσοι ΣΕΕ μπορούν να το δουν.

Αλίκη
|

Κύριε Καρύδα τα ΠΕΚΕΣ δεν έχουν βοηθήσει καθόλου τους εκπαιδευτικούς. Αναλώνεστε σε συνεδριάσεις και ολομέλειες, αλλά εμείς δεν έχουμε καμία υποστήριξη. Όσον αφορά τα σεμινάρια των ΣΕΕ, μια φορά κάθε μήνα, δε λύνουν προβλήματα. Επίσης για τα στελέχη... Κι αυτά είναι ''ανακύκλωση'' του προηγούμενου θεσμού. Οι υποστηρικτικοί θεσμοί χρειάζονται νέα πρόσωπα με όρεξη και όχι κορεσμένους εκπαιδευτικούς που επιδίδονται σε φιλοσοφικές συζητήσεις και δημόσιες σχέσεις. Για το πώς επιλέχτηκαν οι ΣΕΕ, καλύτερα να μην αναφερθούμε. Για όλα αυτά η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι με το μέρος σας.

Kseni Sfyri
|

Κ. Δημήτρη , έχετε δίκιο σε αυτό. Αλλά με τη μικρή 14χρονη προϋπηρεσία που έχω, ποτέ δεν ένιωσα πιο επιτακτική την αναγκη να συνεργαστούμε με άλλους φορείς ή συναδέλφους επι της ουσίας δηλαδή τη διδακτική πράξη. Η συνεργασία που εχω ζήσει είναι σύλλογοι για διοικητικά θέματα, εκδρομές, καμια εκδήλωση. Δεν ήταν ουσιώδη για τη διδασκαλία και τη βελτίωση. Πολυ μεμονωμένα με συναδέλφους μπορεί από δικη μας πρωτοβουλία να κάναμε καποιες συνεργασίες. Φετος ελαφρώς έχει αλλάξει αυτό και για μενα ειναι ενα μικρο βημα προς τα μπροστά. Η συνεργασία επι της ουσιας είναι οτι πιο επικαιρο στη σύγχρονη βιβλιογραφία και παντου αναφέρονται θετικά αποτελέσματα. Και να μην ξεχνάμε πόσο χρόνο και αναστάτωση πηρε η περσινή αλλαγη των δομών. Πριν τη δούμε και την αποτιμήσουμε την καταργούμε; Συμφωνώ με τον κ. Καρυδα, ισως, γενικότερα σαν νοοτροπια στην Ελλάδα, θα βοηθούσε περισσότερο να δεχόμαστε ότι και κατι θετικό κάνουν οι άλλοι κι ισως ειναι καλυτερο να χτιζουμε προς τα πανω βελτιωνοντας, παρά να καταργούμε για να κανουμε το δικό μας.

Φ.Χ.Ψ.Ω.
|

Οι ΣΕΕ δεν έχουν καμία αρμοδιότητα.
Ο θεσμός των Σχολικών Συμβούλων δεν έχει αποτιμηθεί ώστε να καταργηθεί και να αποφασιστεί ότι χρειάζεται αντικατάσταση.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι απαραίτητοι για την στήριξη των εκπαιδευτικών.
Επιλέξτε τους με τα σωστά κριτήρια.
Τοποθετήστε τους κοντά στους εκπαιδευτικούς.
Ενισχύστε τους με αρμοδιότητες.

Γ.Π.
|

Διάβασα τα 1. , 2. , 3. και χάρηκα! Περνάτε υπέροχα εκεί στα ΠΕΚΕΣ.
Πολλές ευκαιρίες για συνεργασίες, συνέργειες και συναποφάσεις, καθώς και διαρκείς ευκαιρίες για ανταλλαγή παιδαγωγικών εμπειριών και γνώσεων μεταξύ σας. Αναπτύσσετε και κουλτούρα κατανόησης, συνεργασίας και αμοιβαιότητας επιπροσθέτως. Χαίρομαι πάρα πολύ!
Εμείς στο σχολείο δεν περνάμε και πολύ καλά. Έχουμε διάφορα προβλήματα, συνεργαζόμαστε κι εμείς αλλά τα πράγματα είναι αρκετές φορές δύσκολα. Έχουμε συνηθίσει όμως και ελπίζουμε πως με τη βοήθεια του Θεού θα τα καταφέρουμε μέχρι τον Ιούνιο. Μετά εμείς έχουμε διακοπές, να πάρουμε μία ανάσα.
Δεν θέλω να σας κουράζω άλλο. Σας εύχομαι να έχετε υγεία και να περνάτε πάντα καλά.
Γ.Π. δάσκαλος

Εκπαιδευτικός Π.Ε.
|

Κύριε Καρύδα γράφετε αστειότητες για τα σχετικά με το έργο ....των ΣΕΕ και τα περί τακτοποίησης άλλων...όπως λέτε.
Σας παρακαλώ να κάνετε μια βόλτα στις σχολικές μονάδες και να αφήσετε τις πολύωρες φιλολογικές συνεδριάσεις και συνέργειες...

Στέλλα
|

Κύριε Καρύδα, τα επιχειρήματά σας περιλαμβάνουν τις λέξεις "φαίνεται" και "αποδεικνύεται" . Θα θέλαμε να γνωρίζουμε μέσω ποιας μεθοδολογίας καταλήξατε στα συμπεράσματά σας αυτά.

ΠΑΡΑΛΟΓΟ
|

Αξιότιμε κύριε Καρύδα αυτή την στιγμή δεν έπρεπε να υπάρχετε διότι δεν υπήρξε ΠΟΤΕ ταυτόχρονη και πλήρης λειτουργίας των ΠΕ.Κ.Ε.Σ (τοποθέτηση των Οργανωτικών Συντονιστών των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), των Προϊσταμένων των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ). Η « ΠΛΗΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΕΚΕΣ» ουδέποτε πραγματοποιήθηκε, και αν πραγματοποιήθηκε αυτό έγινε σταδιακά , άρα τίθεται ζήτημα νομιμότητας. Αυτό δεν αποτελεί νομική παρατυπία;
Σας υπενθυμίζω αν σας διαφεύγει το ΦΕΚ 3813 τ. Β΄/04-09-2018 δημοσιεύθηκε η αριθμ. Φ.351.1/ 22 / 141872 /E3/03-09-2018 Υπουργική Απόφαση.
Έχετε κάτι άλλο να μας εκθέσετε;

Δημήτρης Κ.
|

Αγαπητέ κ. Καρύδα,
Σωστά αυτά που γράφετε για τις συνέργειες, τις συσκέψεις, τη συνεργασία κ.λπ. Όπως όμως γνωρίζετε, αυτά ήδη προβλέπονταν στα ΠΔ 200 & 201/1998 και στο Καθηκοντολόγιο των εκπαιδευτικών (ΦΕΚ τ.Β 1340/16-10-2002). Δηλαδή, πολύ πριν την έλευση των ΣΕΕ. Επόμένως, ποιος ο λόγος έλευσης των ΣΕΕ; Για την επανεφεύρεση του τροχού;
Λέτε επίσης πως η λειτουργία των ΣΕΕ "αντικατέστησε τη μονοπρόσωπη και αποσπασματική λειτουργία του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων". Πού βασίζετε αυτή σας την άποψη; Έγινε κάποια αποτίμηση της προσοφάς του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων (θετική ή αρνητική) και δεν το μάθαμε (εδώ ταιριάζει κάλλιστα η άποψή σας για τη "λογική του «γκρεμίζω συλλήβδην»"). Παρακαλώ ενημερώστε μας!

Έλενα
|

Μάλλον ζείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν. Ανύπαρκτες δομές....

συνέργειες
|

όλες αυτές γίνονται για τα σχολεία υποστηρικτικά ή για δημόσιες σχέσεις και εξέλιξη των ΣΕΕ ; μας δουλεύετε; οι "υφιστάμενες" δομές ολοκληρώθηκαν από τους προηγούμενους ;;;;; Τα ΚΕΑ τα διαβάσατε ; Που κανονικά χωρίς αυτά δεν θα έπρεπε καν να λειτουργείτε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ