Υφ. Παιδείας : Πως θα διδάσκονται τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

03/06/2020

Άκουσε το άρθρο

Τη διαδικασία διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, ανέλυσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ειδικότερα η υφυπουργός Παιδείας, είπε τα εξής:

  • Ακούω πάρα πολλές συζητήσεις για το θέμα των αγγλικών και θέλω να καταθέσω τις απόψεις μου σ’ αυτή την κουβέντα την οποία κάνουμε.
  • Δεν πρόκειται για διδασκαλία, πρόκειται για εκμάθηση αγγλικών.
  • Πρόκειται για ένα παιγνιώδη τρόπο μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου που προφανώς υπάρχει άλλη προσέγγιση, που προφανώς μέσα στο νηπιαγωγείο τα παιδιά δεν γράφουν, προφανώς δεν αποκτούν αυτές τις γνώσεις που θα αποκτήσουν στην πρώτη.
  • Μιλάμε για προγραφή, μιλάμε για ανάγνωση και μιλάμε για εντελώς διαφορετική προσέγγιση ως προς το κομμάτι της ξένης γλώσσας. Και εδώ πέρα βέβαια είναι πολύ σημαντική η προετοιμασία που πρέπει να γίνει από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τις οδηγίες, τις πολύ συγκεκριμένες οδηγίες, που πρέπει να δοθούν στους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να κάνουν πιλοτικά αυτή τη δράση.
  • Και βέβαια μια πρώτη απόπειρα να υπάρξει μαζί ο νηπιαγωγός με έναν καθηγητή ειδικότητας όπως είναι ο καθηγητής αγγλικών.
  • Ναι θα είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα, αλλά νομίζω θα μας δώσει αυτό το οποίο θέλουμε. Να μπορέσουμε να δώσουμε στο παιδί τη χαρά της επαφής με την γλώσσα την οποία ούτως η άλλως είναι εκτεθειμένο.
  • Τα παιδιά ζουν ούτως η άλλως σε μια πολυγλωσσική κατάσταση.
  • Ζουν σε μια πολυπολιτισμική κατάσταση. Φτάνουν στο δημοτικό έχοντας ήδη γνώση πολλών λέξεων, τις οποίες μπορούν να τις τοποθετήσουν μέσα σε θεματικές ενότητες.
  • Πάμε, λοιπόν, στο να προσεγγίσουμε το μάθημα των αγγλικών με ένα παιγνιώδη τρόπο ως δραστηριότητα.
  • Το έχουμε κάνει σαφές, σε συνύπαρξη πάντα του νηπιαγωγείου με τον εκπαιδευτικό της αγγλικής φιλολογίας, ο οποίος θα βρίσκεται μέσα στην τάξη.
  • Πάμε να το επιχειρήσουμε αυτή τη χρονιά.
  • Να επιμορφώσουμε αυτούς τους ανθρώπους και στο τέλος όπως είπα και πριν, να αποτιμήσουμε αυτό το οποίο θα συμβεί αυτήν τη χρονιά μέσα στις τάξεις.

 

Σχόλια (11)

Αγαπητέ Δημήτρη
|

Ο εκπαιδευτικός αγγλικής έχει παιδαγωγική επάρκεια αλλιώς δε θα μπορούσε να διοριστεί σε σχολείο μόνο με το πτυχίο του. Με τα υπόλοιπα συμφωνώ.

Τάσος
|

Τη διαδικασία διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, ανέλυσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , λέγοντας πως δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλά για εκμάθηση Αγγλικών!!!
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς ! Μου έρχονται στο νου κάτι παλιές διαφημίσεις στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο με τίτλο "Αγγλικά άνευ διδασκάλου"!!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Εάν θέλουμε να μάθουν τα παιδιά αγγλικά η πρόσθεση ωρών, και μάλιστα σε νηπιακές ηλικίες από εκπαιδευτικούς χωρίς παιδαγωγική επάρκεια, είναι ατελέσφορη και εξυπηρετεί συντεχνιακά συμφέροντα. Το μόνο που θα καταφέρετε με αυτά είναι να αρχίσουν τα φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο και να δυσφορούν οι γονείς.
Η πρόταση μου είναι να αλλάξει εντελώς ο τρόπος διδασκαλίας των αγγλικών στο ελληνικό σχολείο. Αρχίζοντας από Γ’ και Δ’ τάξη του δημοτικού σχολείου έως και την Γ’ γυμνασίου.
1. Μικρά φροντιστηριακά τμήματα (8 έως 10 μαθητές).
2. Χωρισμός των μαθητών των τάξεων σε ανάλογα επίπεδα.
3. Αλλαγή διδακτικού υλικού- βιβλίων με επιλογή εγκεκριμένου από το εμπόριο.
4. Συνέχεια των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών τουλάχιστον για διετία στο ίδιο σχολείο.
5. Συνέχεια του τμήματος με τον δικό του ρυθμό ανεξάρτητα από την τάξη που φοιτούν.
Έτσι θα σταματήσουν τα φροντιστήρια και τα παιδιά θα μάθουν αγγλικά.

Όλγα
|

Ό,τι πιο άχρηστο έχει κάνει το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία 50 χρόνια χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση.

Νικος
|

Το Νηπιαγωγείο είναι πολύ καλή ηλικία ώστε τα νήπια να έρθουν σε πρώτη επαφή με την Αγγλική γλώσσα από εκπαιδευτικούς Αγγλικής φιλολογίας.

ΠΑΠΑΣ
|

ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΜΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ , ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟΥ C2, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΛΕΞΕΙΣ.
ΕΛΕΟΣ ......ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ.

Αγγλικά και Πληροφορική
|

Τα Αγγλικά και η Πληροφορική ως μαθήματα πρέπει να ενισχυθούν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, όχι στο νηπιαγωγείο. Οι βάσεις για τη Γλώσσα και τα υπόλοιπα μαθήματα δίνονται στο Δημοτικό και η Προσχολική Αγωγή έχει κυρίως στόχο την κοινωνικοποίηση και την ομαλή ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Μαρία
|

Η εκμάθηση δεν θέλει μια μορφή διδασκαλίας , τυπική ή άτυπη; Πώς γίνεται η εκμάθηση; Μια μια συγκεκριμένης μορφής διδασκαλία. Δεν μπορούν να κάνουν την εκμάθηση οι νηπιαγωγοί, που είναι εκπαιδευτικοί της πρωτοσχολικής ηλικίας; Δεν μπορούν να επιμορφωθούν αυτοί για τον συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας; Τι θα κάνουν και οι νηπιαγωγοί στην τάξη; Θα κρατούν τα παιδιά ήσυχα για τη διεξαγωγή της εκμάθησης; Κυρία Ζαχαράκη είστε εκπαιδευτικός ΠE 06. Μπήκατε ποτέ σε τάξη να διδάξετε; Στην πρωτοβάθμια; Στη δευτεροβάθμια; Κάπου τελοσπάντων; Μάλλον όχι, από τις απόψεις που παρουσιάζετε.

Θετικό μέτρο
|

Μακάρι να προχωρήσει. Είναι πολύ καλή ηλικία ώστε οργανωμένα και με παιγνιώδη τρόπο να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με μια ξένη γλώσσα.

Πληροφορική
|

Περίεργο, προβάλλεται ως αναβάθμιση της Πληροφορικής η αύξηση κατά 1 ώρα στην Α γυμνασίου που ΘΑ γίνει με ΚΥΑ. Έτσι σε 11 χρόνια εκπαίδευσης το μάθημα ΘΑ είναι 2ωρο σε δύο τάξεις και στις άλλες 1 ώρα.
Ααα, στην Α λυκείου ΘΑ γίνει από επιλογής, υποχρεωτικό. Αυτό φυσικά δεν είναι 2 ώρες αύξηση όπως αθροίζει λάθος στα infographics η Υπουργός.

Αντίστοιχες δεν είναι οι ώρες αύξησης στα Αγγλικά κ. Ζαχαράκη; Αντίστοιχη και η αναβάθμιση...

νηπιαγωγός σε δράση
|

ποια η προστιθέμενη παιδαγωγική αξία της εισαγωγής των αγγλικών για τα παιδιά του νηπιαγωγείου; Ποια ανάγκη τους καλύπτει;
Τα παιδιά ζουν σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες Η δεύτερη γλώσσα θα τους καλύψει την ανάγκη της επικοινωνίας και της κάλυψης λειτουργικών τους αναγκών.Γι αυτό θα πρέπει να τη μιλάνε στο περιβάλλον τους, ώστε τα παιδιά να είναι φυσικοί ομιλητές της γλώσσας αυτής. Απλά μια ξένη γλώσσα, δεν τους προσφέρει απολύτως τίποτε.
Τι θα γίνει με τα παιδιά που έχουν ζητήματα λόγου; με τα παιδιά που κάνουν λογοθεραπείες, με τα δίγλωσσα παιδιά;
Γιατί θα πρέπει η/ο νηπιαγωγός να είναι μέσα στην τάξη ταυτόχρονα με τον/την εκπαιδευτικό της Αγγλικής;
Μια επιμόρφωση ισοδυναμεί με τέσσερα χρόνια βασικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε παιδαγωγικές προσεγγίσεις που είναι ηλικιακά κατάλληλες για τα παιδιά των 4 και 5 ετών;
Μήπως η διδασκαλία αγγλικών στο νηπιαγωγείο, δικαιολογεί τη διδασκαλία των αγγλικών που κάνουν τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία;
Είναι τυχαίο ότι δύο άτομα από τα τρία της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι εκπαιδευτικοί ΠΕ 06;
Τα νηπιαγωγεία χρειάζονται ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς,ΕΒΠ,. Στα νηπιαγωγεία χρειάζεται να είναι ταυτόχρονα δύο εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης και ειδικά τώρα που θα αυξηθούν ξανά(;;;;!!!) σε 25.
Στα νηπιαγωγεία δεν χρειάζονται τα αγγλικά.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ