Κονδύλι “μαμούθ”: 17,8 εκ ευρώ για την αναμόρφωση 453 Προγραμμάτων Σπουδών και 4,4 εκ για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

'Eως την Άνοιξη του 2021, αναμένονται: Α) τα νέα προγράμματα, Β) οι επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

29/12/2020

Ενημερώθηκε: 29/12/2020, 08:46

Άκουσε το άρθρο

Κονδύλι “μαμούθ”, μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, έχει αναλάβει να διαχειριστεί το ΙΕΠ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών προγραμμάτων στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση και επιμόρφωση- επί αυτών -των νηπιαγωγών , δασκάλων και καθηγητών .

Ειδικότερα, έχουν προβλεφθεί:

Α. 17,8 εκατ. ευρώ για την αναμόρφωση 453 αναλυτικών Προγραμμάτων  Σπουδών στη Γενική και την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αναλογικά προκύπτει ότι θα κοστίσει το κάθε αναλυτικό πρόγραμμα περίπου 39.000 ευρώ.

Β. 4,4 εκ ευρώ για τη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επί των νέων αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών. Αναλογικά ο κάθε εκπαιδευτικός για την επιμόρφωσή του θα κοστίσει 27 ευρώ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΙΕΠ έως την Άνοιξη του 2021, αναμένονται:

Α) τα νέα προγράμματα,

Β) οι επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Με την αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών, (σ.σ. τα περισσότερα εκ των οποίων παραμένουν τα ίδια εδώ και δυο δεκαετίες)  επιδιώκεται οι μαθητές να εισέλθουν  σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος.

Ωρολόγια Προγράμματα και αναθέσεις

Α. Τα Ωρολόγια Προγράμματα θα  εξετασθούν, τόσο  βάσει των  νέων Προγραμμάτων  Προγράμματα Σπουδών  που θα εκπονηθούν από το ΙΕΠ, όσο και από το περιεχόμενο και τις  θεματικές ενότητες που θα καλύπτουν.

Β. Βάσει των νέων Προγραμμάτων Σπουδών που θα εκπονηθούν, θα καθοριστούν και οι αντίστοιχες νέες αναθέσεις των μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών.

Οδηγία

Η οδηγία που έχει δοθεί είναι:

  • Τα Προγράμματα  πρέπει να είναι σύντομα και κατανοητά. Παράλληλα,   να αφήνουν ανοιχτούς χώρους δράσης στους/στις εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να παρεμβαίνουν στη διαμόρφωση της διδασκόμενης ύλης ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών/τριών και τις κοινωνικές συνθήκες εντός των οποίων λειτουργεί η σχολική μονάδα και επιλέγονται οι διδακτικές πρακτικές.
  • Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στις μεταβατικές τάξεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, καθώς με βάση τα ισχύοντα παρατηρείται χάσμα τόσο στις μαθησιακές απαιτήσεις όσο και στη μεθοδολογία διδασκαλίας από τη μία βαθμίδα στην άλλη.

Έτοιμα τα πορίσματα των 16 “σοφών” για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Με την ολοκλήρωση των Προγραμμάτων Σπουδών θα ξεκινήσει και η διαδικασία προκήρυξης συγγραφής των βιβλίων" .

Ήδη από τον   από τον περασμένο Φεβρουάριο είναι έτοιμα τα πορίσματα για τα νέα Προγράμματα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου των 16 “σοφών” πανεπιστημιακών δασκάλων, που   όρισε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεννόηση με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Οι 16 “σοφοί” πέρασαν  από “κόσκινο” όλα τα υπάρχοντα Προγράμματα Σπουδών του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, και  κατέληξαν σε δύο σκέλη προτάσεων:

α/ Για έναν αριθμό Προγραμμάτων Σπουδών να εκπονηθούν νέα, και   

β/ για  έναν άλλο αριθμό την αναθεώρηση υπαρχόντων.

 Οι 16 “σοφοί”

Οι 16 “σοφοί”  που εξέδωσαν τα πορίσματα για τα Προγράμματα Σπουδών είναι οι εξής, ανά Επιστημονική Επιτροπή:

Α) Για τα Γνωστικά Πεδία: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία και Μαθηματικά:

1. Καλκάνης Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ

2. Πόταρη Δέσποινα, Καθηγήτρια Τμήματος Μαθηματικών, ΕΚΠΑ

3. Τζιμογιάννης Αθανάσιος, Καθηγητής Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Β) Για τα Γνωστικά Πεδία: Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Πρώτη Σχολική Ηλικία:

1. Βαϊόπουλος Βάιος, Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

2. Βιρβιδάκης Στυλιανός, Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, ΕΚΠΑ

3. Καζάζης Ιωάννης, Καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ

4. Κουτσογιάννης Δημήτριος, Καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας, ΑΠΘ

5. Μιχαηλίδης Ιάκωβος, Αναπ. Καθηγητής Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, ΑΠΘ

6. Μπιρμπίλη Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ΑΠΘ

7. Νάκας Αθανάσιος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ

8. Σπανός Γεώργιος, Καθηγητής Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ

Γ) Για τα Γνωστικά Πεδία: Κοινωνικές Επιστήμες, Μουσική και Καλλιτεχνική Παιδεία:

1. Κορναράκης Κωνσταντίνος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας, ΕΚΠΑ.

2. Μαραγκουδάκης Μανούσος, Καθηγητής Τμήματος Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

3. Παπαϊωάννου Αθανάσιος, Καθηγητής Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Επιστήμης και Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

4. Τζαμαργιάς Παναγιώτης, ΕΔΙΠ Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ

5. Χρυσοστόμου Σμαράγδα, Καθηγήτρια Τμήματος Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ».

Σχόλια (8)

Καθηγητής
|

Ελπίζω όταν τα γράψουν και πληρωθούν να τα διαβάσουν κιόλας και για κάθε έννοια που δίνουν να έχουν φροντίσει να δώσουν πρώτα όλες τις προαπαιτούμενες έννοιες ώστε να καταλαβαίνουν και αυτοί που τα διδάσκουν τι λένε.

Να τανε το 21 ...
|

η πρώτη χρονιά:
1) δημιουργίας βιβλίων δίχως σοβαρά λάθη ορολογίας και ορισμών (να απαιτηθεί άμεση αντιστοίχιση της ορολογίας και των ορισμών από πχ τα αγγλικά στα ελληνικά, πχ current=ρεύμα και όχι ένταση).
2) Με ψηφιακό υποστηρικτικό υλικό, όπως σύνδεσμοι του υπουργείου με βίντεο πειραμάτων-δραστηριοτήτων, υποδειγματικών αρχείων παρουσιάσεων (ppt) με την ύλη κάθε κεφαλαίου.
3) Σωστή μετεκπαίδευση όλων των εκπαιδευτικών στην χρήση των ψηφιακών μέσων διδασκαλίας στην τάξη και εξ αποστάσεως
4) Δημιουργίας νέων προγραμμάτων με μικρότερο αριθμό μαθημάτων και περισσότερες ώρες ανά μάθημα, ώστε να μην γίνεται επιφανειακά αλλά σε βάθος εκπαίδευση των μαθητών στα γνωστικά αντικείμενα.
5) Να ξοδεύονται ορθολογικά (με σωστή μηχανοργάνωση και ηλεκτρονικό έλεγχο) τα κονδύλια που χρειάζονται για την επίτευξη των στόχων .

National G.
|

Κονδύλι “μαμούθ” τα 17,8 εκατ. για την παιδεία! Τα 20+ εκατ. στα κανάλια, πώς να το βαφτίσουμε? Μπλε φάλαινα?

Μητέρα
|

Αφού θα φτιάξετε νέα προγράμματα-βιβλία γιατί βάζετε την τράπεζα θεμάτων στα παιδιά μας; Πειραματόζωα θέλετε να τα κάνετε; Καταργείστε τη!!!

Νέα Ωρολόγια Προγράμματα και Σχολικά Βιβλία
|

Η σχολική ύλη πρέπει να οργανωθεί σε διετείς κύκλους μάθησης (πχ. Α' και Β' Δημοτικού) ώστε να μην μένουν κενά και να προχωράει ομαλά η ύλη σε όλα τα μαθήματα. Τα σχολικά βιβλία πρέπει να συνοδεύονται από υλικό ασκήσεων και εργασιών, και να δημιουργηθεί Ψηφιακό Αποθετήριο με πρότυπα μαθήματα, επαναληπτικά διαγωνίσματα, βιβλιογραφία και άλλες πηγές, προτάσεις για ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες.

Σχολεία σε κάθε περιοχή πρέπει να επιλεγούν ώστε να αποτελούν χώρους απογευματινών δραστηριοτήτων και ενισχυτικής διδασκαλίας, από τις 14:00 μέχρι τις 20:00, μέσα στην εβδομάδα. Πρέπει οι σχολικές μονάδες να λειτουργούν ως "μαγνήτες" για τα παιδιά κάθε περιοχής και να αποτελούν κέντρο δραστηριότητας μέσα σε κάθε κοινότητα.

Προέχει επίσης η αναδιάρθρωση των σχολικών τάξεων, με την επέκταση της Δευτεροβάθμιας, ώστε σε αυτή να περιλαμβάνονται πλέον όλα τα παιδιά ηλικίας 10 έως 18 ετών. Με ένα εξατάξιο Γυμνάσιο και ένα Γενικό Λύκειο, με 8-10 βασικά μαθήματα σε κάθε τάξη και χρόνο για αθλητική και καλλιτεχνική παιδεία, η νέα γενιά θα έχει καλύτερες προϋποθέσεις για να προχωρήσει στον 21ο αιώνα.

Αμερόληπτος
|

Θα τους κοστίσουμε κιόλας 27 ευρώ; Τους τα χαρίζω! Να μας λείπει τέτοια επιμόρφωση. Όλοι οι εκπαιδευτικοί αυτοεπιμόρφωθήκαμε σε σύντομο χρονικό διάστημα από τον Μάρτιο του 2020. Τζάμπα τόσα ευρώ. Ας δοθούν σε ανέργους.

Επιτέλους
|

μετά από πολλά χρόνια μια σοβαρή προσπάθεια αναμόρφωσης και εμπλουτισμού των προγραμμάτων. Μακαρι να είναι έτοιμα το 21

Δον Κιχώτης
|

Να δοθεί επίσης και η πρέπουσα προσοχή στη συγγραφή και στις διαδικασίες βελτίωσης των νέων σχολικών βιβλίων. Αν επίσης επιλεχθούν και οι κατάλληλοι σχολικοί σύμβουλοι που θα στηρίζουν τον δάσκαλο και τον καθηγητή στην τάξη, τότε θα έχουμε ένα πολύ καλό ποιοτικό σύνολο παρεμβάσεων. Αυτά προέχουν και όχι οι τράπεζες...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ