Συλλαλητήρια κατά του Σχεδίου Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Ένταση προκλήθηκε στο φοιτητικό συλλαλητήριο, στη Θεσσαλονίκη

21/01/2021

Άκουσε το άρθρο

Συλλαλητήρια, με τη συμμετοχή, εκπαιδευτικών, μαθητών φοιτητών και εργαζομένων στα ΑΕΙ κατά του Σχεδίου Νόμου του υπ. Παιδείας για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων  πραγματοποιούνται σήμερα  Πέμπτη στη Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Στην Αθήνα η προσυγκέντρωση έγινε στα Προπύλαια και ακολούθησε πορεία προς τη Βουλή .

Ένταση προκλήθηκε στο φοιτητικό συλλαλητήριο, στη  Θεσσαλονίκη, όταν φοιτητές επιχείρησαν   να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό που έχει σχηματιστεί περιμετρικά της συγκέντρωσης.

Οι άνδρες των ΜΑΤ απάντησαν με τη ρίψη χημικών ενώ προχώρησαν και σε προσαγωγές.

Σχόλια (29)

Apostolos
|

Αν κάνουμε μια έρευνα στα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια θα δούμε ότι η διάρκεια σπουδών ρυθμίζεται μέσα από κανόνες που αποφασίζει το ίδιο το Πανεπιστήμιο μέσα στα πλαίσια του αυτοδιοίκητου. Στην Αγγλία υπάρχουν Πανεπιστήμια που δεν σου επιτρέπουν καμία καθυστέρηση και καμία αποτυχία (πχ Oxford, Cambridge) και ταυτόχρονα άλλα που μπορεί να σου δώσουν μέχρι και 8 χρόνια για να τελειώσεις ένα 3ετές Bachelor. Μόνο στην Ελλάδα χρειαζόμαστε Νόμο που να ρυθμίζει οριζόντια όλα τα τμήματα, την στιγμή που πχ στο Φυσικό Κρήτης ο μέσος όρος διάρκειας σπουδών είναι τα 6 χρόνια ενώ στο αντίστοιχο τμήμα της Αθήνας είναι 7 με 8 χρόνια!!

Αιτίες σχολικής αποτυχίας στην Ελλάδα
|

Οι Πανελλαδικές λειτουργώντας ταυτόχρονα ως απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου απλώς αποκαλύπτουν τη "γύμνια" της σχολικής εκπαίδευσης:

Πώς θα λύσει ασκήσεις με παραγώγους και ολοκληρώματα ο μαθητής που δυσκολεύεται στις ιδιότητες δυνάμεων; Πώς θα καταλάβει έννοιες πιθανοτήτων και στατιστικής όταν δεν μπορεί να λύσει μια δευτεροβάθμια εξίσωση;...

Το ίδιο και στα θεωρητικά μαθήματα, ένα ποσοστό 20% των 18χρονων μαθητών αδυνατεί να γράψει έστω ένα (9) στη εξέταση της Νέας Ελληνικής-Έκθεση Ιδεών. Πώς θα προχωρήσουν αυτά τα παιδιά σε οποιοδήποτε επάγγελμα αν δεν μπορούν να εκφραστούν;

Ομοίως σε Φυσική, Χημεία, Βιολογία - κενά ετών απλώς εμφανίζονται στην οριζόντια εξέταση, ενώ στο σχολείο ακόμα και με έναν χαμηλό προφορικό βαθμό πχ. 12 και ένα "χαριστικό" 8 στο τελικό διαγώνισμα όλοι προάγονται.

Δεν υπάρχει περιθώριο πλέον: στον 21ο αιώνα ΟΛΟΙ οι νέοι πρέπει να ενταχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, και ειδικά στις ανεπτυγμένες χώρες άνω του 50% είναι ήδη απόφοιτοι ΑΕΙ (βλ. Σουηδία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Βέλγιο, Νορβηγία)

Πώς θα ζήσουν μετά από 20 χρόνια τα σημερινά παιδιά Δημοτικού χωρίς ένα τίτλο σπουδών είτε ακαδημαϊκό (ΑΕΙ) είτε επαγγελματικό (ΙΕΚ);

@ Apostolos
22 Ιαν 2021 00:06

Η σχολική αποτυχία δεν μπορεί να λυθεί ούτε με ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, διότι το πρόβλημα απλώς μεταφέρεται στην επόμενη βαθμίδα, ούτε με πιο αυστηρές τελικές εξετάσεις, διότι τα παιδιά τιμωρούνται για τις στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος και μένουν χωρίς διεξόδους.

Επομένως, αντί το υπουργείο Παιδείας να ασχολείται εμμονικά με το σύστημα εξετάσεων και τις βάσεις εισαγωγής θα έπρεπε:

Να ανανεώσει τα ωρολόγια προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία, να ιδρύσει 50 Πρότυπα Πειραματικά Λύκεια στην περιφέρεια όπου θα εισάγονται κατόπιν κλήρωσης μαθητές που έχουν ΜΟ 13/20 στο Γυμνάσιο, να προσλάβει νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς και να καθιερώσει Απογευματινή Ζώνη ενισχυτικής διδασκαλίας και δραστηριοτήτων, να διευρύνει τη Γενική Εκπαίδευση με την ενσωμάτωση του Λυκείου στην υποχρεωτική φοίτηση.

Αυτά όμως ποτέ δεν τίθονται σε δημόσιο διάλογο ενώ ασχολούμαστε διαρκώς με ανούσιες ρυθμίσεις που δε βελτιώνουν σε τίποτα την εκπαίδευση για τους χιλιάδες μαθητές και αυριανούς πολίτες.

Σχολική Αποτυχία και Πανελλαδικές Εξετάσεις
|

Έμφαση να δοθεί στο να αλλάξει το Γυμνάσιο και το Λύκειο αντί να συνεχίζουμε στην ίδια πορεία και απλώς να μεταφέρουμε τα παιδιά από ένα "κακό" Σχολείο σε ένα "ανεπαρκές" Πανεπιστήμιο, χωρίς να τους δίνουμε καμία βοήθεια ώστε να εξελιχθούν και να βελτιωθούν.

Οφείλουμε να μην συνεχίσουμε να ανεχόμαστε ούτε την υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου ούτε την απαξίωση των σπουδών στα ΑΕΙ - λύσεις υπάρχουν και ξεκινούν από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια.

Μητρώο Ανενεργών Φοιτητών και χρονικά όρια φοίτησης
|

Το μόνο που θα γίνει είναι η εκκαθάριση καταλόγων από τους ανενεργούς που εδώ και χρόνια δεν έχουν εμφανιστεί σε καμία εξεταστική. Αν δείτε τα επίσημα στοιχεία (ΕΛΣΤΑΤ), πάνω από το 70% των αιωνίων φοιτητών έχουν γεννηθεί πριν το 1990 δηλαδή είναι ηλικίας άνω των 30 ετών. Πολλοί από αυτούς έχουν έτος γέννησης το 1970 ή το 1960 - μάλιστα, για 43.000 δεν υπάρχουν καν διαθέσιμα δημογραφικά στοιχεία!

Η λύση είναι απλούστατη και άμεσα υλοποιήσιμη:

Όσοι έχουν έτος εισαγωγής πριν το 2010 και ΔΕΝ έχουν συμμετοχή έστω σε μία εξεταστική περίοδο από το 2015 μέχρι σήμερα ας τεθούν σε ένα Μητρώο Ανενεργών Φοιτητών. Αυτοί πλέον δε θα υπολογίζονται στο δυναμικό των φοιτητών και δε θα επηρεάζουν τους δείκτες των ΑΕΙ. Με απλή αίτηση στη Γραμματεία όποιος το επιθυμεί θα μπορεί να επανέλθει στους κανονικούς καταλόγους. Μετά απο ένα εύλογο χρονικό διάστημα, πχ. μετά το 2025, ας διαγραφούν οριστικά όσοι παραμένουν ανενεργοί και τυχόν ενστάνσεις ας παραπέμπονται για κρίση στις Γενικές Συνελεύσεις των Τμημάτων.

Για όλους τους φοιτητές και τους νέους εισακτέους, ας τεθεί από το 2022 ένα λογικό ανώτατο όριο φοίτησης (Ν+Ν) ώστε σε μια δεκαετία να κλείσει οριστικά το ζήτημα - αφού όμως προηγηθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στα ΑΕΙ.

@ Apostolos
22 Ιαν 2021 15:11

Φίλε Απόστολε, ανεξάρτητα από το νομοσχέδιο, το μονο σίγουρο είναι πως δε θα γίνουν διαγραφές *ενεργών* φοιτητών, από κανένα τμήμα. Απλώς θα τεθεί ένα όριο φοίτησης για τους νέους εισακτέους.

Το νομοσχέδιο σαφώς δεν είναι καλό γιατί δε λύνει το πρόβλημα στη ρίζα του: Η καθυστέρηση και εγκατάλειψη σπουδών μετά από 3-4 χρόνια λόγω οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, ελλείψεων σε φοιτητικές παροχές, άλλων ενδιαφερόντων, ελλείψεων στις προαπαιτούμενες γνώσεις δεν αντιμετωπίζεται με το να περιμένουμε να περάσουν ν+3 χρόνια για να διαγραφεί ο φοιτητής.

Αυτά τα προβλήματα πρέπει να λυθούν με αλλαγή του ακαδημαϊκού χάρτη, ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών (μείωση των απαιτούμενων μαθημάτων για πτυχίο σε 35-40) και προσλήψεις νέων μόνιμων μελών ΔΕΠ.

Οι φοιτητές σε κάθε χώρα προσαρμόζονται στο περιβάλλον που τους προσφέρεται: Κανένα σοβαρό Πανεπιστήμιο στην Ευρώπη δε λειτουργεί χωρίς προσωπικό, χωρίς υποδομές (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, εστίες, υπηρεσίες επαγγελματικής συμβουλευτικής, χώρους άθλησης και πολιτισμού κ.α.), χωρίς στοιχειώδη εσωτερική οργάνωση (αξιολόγηση προσφερόμενων προγραμμάτων σε όλα τα επίπεδα) και με ελάχιστη κρατική χρηματοδότηση.

Στο εξωτερικό οι φοιτητές έχουν βοήθεια σε κάθε βήμα, στην Ελλάδα οι πιο αδύναμοι αφήνονται να παλεύουν μόνοι προσπαθώντας να συνδυάσουν σπουδές και βιοπορισμό.

Εξορθολογισμός των Τμημάτων στα ΑΕΙ
|

Οι επιλογές των φοιτητών ή των καθηγητών δεν είναι ανεξάρτητες της υπόλοιπης κοινωνίας - δεν μπορεί ο καθένας από εμάς ατομικά να αποφασίζει σε ποιες πόλεις και με ποιους όρους θέλει να λειτουργεί ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Αντί να διατηρούμε τρία ξεχωριστά ομοειδή τμήματα με 20 μέλη ΔΕΠ από τη στιγμή που μπορούμε να έχουμε τον ίδιο αριθμό φοιτητών σε ένα τμήμα με 50 μέλη ΔΕΠ, προσφέροντας εύρος και ποιότητα σπουδών και ενισχύοντας την ερευνητική δραστηριότητα.

Ανθρώπινες συνθήκες διδασκαλίας θα έχουνΟΛΑ τα πανεπιστήμια, εφόσον καθοριστούν οι αριθμοί εισακτέων και σταματήσουν οι χιλιάδες μετεγγραφές.

Με 180-200 εισακτέους στα κεντρικά ΑΕΙ, Αττικής και Θεσσαλονίκης, και 120-150 στα περιφερειακά ΑΕΙ, θα υπάρχουν κατάλληλες υπηρεσίες μέριμνας και επαρκείς υποδομές για ΟΛΟΥΣ και ο αριθμός των εισακτέων θα αντιστοιχεί σε πραγματικούς φοιτητές που θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους όχι πλασματικές εγγραφές. Ούτε τα τμήματα θα χρειάζονται πλέον να στηρίζονται σε δεκάδες συμβασιούχους καθώς θα εξοικονομηθούν πόροι για ΜΟΝΙΜΕΣ θέσεις καθηγητών, ερευνητών και τεχνικού προσωπικού.

Επιπλέον, θα σταματήσουν οι μετακινήσεις προσωπικού και φοιτητών από την περιφέρεια προς το κέντρο αφού θα δημιουργηθούν 5 ολοκληρωμένοι Ακαδημαϊκοί Πόλοι, με Πανεπιστήμιο, Ερευνητικό Κέντρο και Τεχνολογικό Πάρκο, πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη.

Η σημερινή κατάσταση, αφενός με τα 400 τμήματα διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα και αφετέρου με τις πολλαπλές σχολές συγκεντρωμένες στην ίδια περιοχή, είναι ξεκάθαρος παραλογισμός και κατασπατάληση εθνικών πόρων.

Επιτέλους, ας συμφωνήσουν όλοι σε ένα Εθνικό σχέδιο για την Παιδεία και όχι στην εξυπηρέτηση ατομικών συμφερόντων - να φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον για τη νέα γενιά φοιτητών, που θα σπουδάσει μέσα στην επόμενη δεκαετία.

@ Φοιτητής
22 Ιαν 2021 12:56

Συγκέντρωσα δεκατρείς plus χιλιάδες μόρια στο 2ο πεδίο και σπουδάζω σε τμήμα με "βάση" χίλια επτακόσια μόρια. Είναι επιλογή μου και γουστάρω. Πολύ καλό μάθημα, ανθρώπινες συνθήκες ζωής. Να σημειώσω ότι στο ίδιο τμήμα η βάση πέρυσι ήταν σχεδόν επτά χιλιάδες μονάδες πιο πάνω. Συνεπώς οι βάσεις δεν χαρακτηρίζουν τα τμήματα. Κούρασε η καραμέλα περί ανάξιων φοιτητών και δυσαρεστημένων φορολογούμενων. ΚΑΙ άξιος είμαι ΚΑΙ φορολογούμενος. Ευχαριστώ.

Πχχχοιότητα σπουδών
|

@Legend 22 Ιαν 09:43

"Δεν είναι όλοι για όλα! Πρέπει να έχουμε στα επαλ το 80% των μαθητών και το υπόλοιπο που στοχεύει στις επιστήμες με αξιώσεις στα γενικά". 
Το πόσο θέλω να το κάνει αυτό η Κεραμέως! Άλλωστε, το είχε πει κι ο ίδιος ο Μητσοτάκης : "Σκέφτομαι το παιδί από το Περιστέρι που μπορεί να θέλει να γίνει ψυκτικός ή να επισκευάζει ανελκυστήρες". Καλό είναι να τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Και ήδη πέρασαν 18 μήνες....

Στα υπόλοιπα που γράφετε, δεν βρίσκω κανένα ενδιαφέρον για να τοποθετηθώ, για τρεις πολύ σημαντικούς λόγους :
1. Μάλλον τα πιστεύετε.
2. Γράφετε λάθος την πχχχχοιοτητα, αντί του σωστού που είναι, πχχχοιότητα (δηλ. με 3χ και τονίζεται). Ρωτήστε και τον Κ.Σ. αν θέλετε.
3. Ξεκινήσατε την απάντησή σας, με κάτι που ΠΟΤΕ δεν είπα εγώ. Τυχαίο? Δεν νομίζω....

Apostolos
|

Να σας θυμίσω ότι εκτός από τα 17χρονα παιδιά που δίνουν εξετάσεις κάθε χρόνο για να σπουδάσουν υπάρχουν και μεγαλύτερα «παιδιά» με πτυχίο ή χωρίς που δίνουν εξετάσεις γιατί ως πιο ώριμοι ξανα-κάνουν μια πιο ώριμη επιλογή.

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν περάσει κάποιος με χαμηλό βαθμό σε μια σχολή (ότι-να-ναι) θα έρθει το πέρασμα του χρόνου και θα κάνει μια πιο ώριμη επιλογή πχ να ολοκληρώσει την σχολή του ή όχι.

Έτσι όπως έχει το νομοσχέδιο ακόμα και για 1 μάθημα κάποιος που θα συμπληρώσει τα Ν+Ν/2 έτη θα διαγράφεται από το Πανεπιστήμιο, θα χάνει όλο τον κόπο που έχει ήδη κάνει, χωρίς καν την δυνατότητα να συνεχίσει τις σπουδές του σε άλλο τμήμα. Και ρωτάω: είναι το ίδιο ένας φοιτητής που χρωστάει 1 μάθημα από τα 40, με κάποιον που χρωστάει 30 μαθήματα στα 40 ? Συνήθως οι «τουρίστες» φοιτητές ανοίκουν στην 2η κατηγορία. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη! Το Πανεπιστήμιο είναι υποχρεωμένο να τον διαγράψει!!

Και να θυμίσω ότι στο εξωτερικό διαγράφεται κάποιος όχι όταν περάσουν τα χρόνια και δεν έχει ολοκληρώσει το πτυχίο, αλλά όταν για 2 ή 3 συνεχόμενα έτη δεν έχει περάσει κανένα μάθημα!! Με το παρόν νομοσχέδιο μπορεί κάποιος να μπει να κάτσει πχ 6 χρόνια και να διαγραφεί μετά (χωρίς να έχει περάσει κανένα μάθημα) ενώ στο εξωτερικό θα διαγραφόταν στα 2 ή 3 χρόνια. Στην περιπτωσή μας εδώ θα έχει για 6 χρόνια βιβλία, πάσο, σίτιση μπορεί ακόμα και εστία και οι γονείς του φοροαπαλαγές μέχρι να γίνει 23~24 ετών. Τόσο έξυπνο είναι το νομοσχέδιο. Ούτε τους γνήσιους νεοφιλελεύθερους δεν ικανοποιεί!

Εν το μεταξύ ενώ όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα εναντιώνεται στο νομοσχέδιο, ενώ στην διαβούλευση είχε πλειοψηφία αρνητικών σχολίων, η κυβέρνηση δεν ακούει κανένα και θα το ψηφίσει ως έχει. Αυτό είναι απόδειξη του ιδεοληπτικού χαρακτήρα που διέπει την κυβέρνηση και συγκεκριμένα την υπουργό Παιδείας. Επομένως προκειμένου να κάνουν αυτό που ήθελαν κατασκευάζουν δικαιολογίες που μόνο τα παιδιά τις πιστεύουν και όσοι έχουν τις ίδιες ιδεοληψίες.

Το μόνο που θα καταφέρει τον παρόν νομοσχέδιο είναι να δημιουργήσει μια τρύπα στο νερό και μια μεγάλη πελατεία για τα κολλέγια των αστικών κέντρων παίρνοντας τους φοιτητές των περιφερειακών δημόσιων Πανεπιστημίων. Να δούμε τότε τι οικονομική παρακμή θα βιώσουν αυτά τα ιδρύματα και οι περιοχές στις οποίες εδρεύουν.

Φοιτητής
|

ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά που μπήκαν μπροστά να διεκδικήσουν για εμάς του καναπέ. Συγκέντρωσα δεκατρείς plus χιλιάδες μόρια στο 2ο πεδίο και σπουδάζω σε τμήμα με "βάση" χίλια επτακόσια μόρια. Είναι επιλογή μου και γουστάρω. Πολύ καλό μάθημα, ανθρώπινες συνθήκες ζωής. Όποιος κοπιάσει θα πετύχει. Απλά και καθαρά. Να σημειώσω ότι στο ίδιο τμήμα η βάση πέρυσι ήταν σχεδόν επτά χιλιάδες μονάδες πιο πάνω. Συνεπώς οι βάσεις δεν χαρακτηρίζουν τα τμήματα. Κούρασε η καραμέλα περί ανάξιων φοιτητών και δυσαρεστημένων φορολογούμενων. ΚΑΙ άξιος είμαι ΚΑΙ φορολογούμενος. Ευχαριστώ.

Κωνσταντίνος
|

Προς τους απανταχού "φορολογούμενους: Όλοι πληρώνουμε για όλα, μερικοί μάλιστα παραπάνω από τους άλλους. Οπότε αφήστε την καραμέλα του "πληρώνω φόρους" και τα συναφή. Ίσα ίσα που ακριβώς επειδή πληρώνουμε φόρους (κάποιοι παραπάνω από τους άλλους, να μην ξεχνιόμαστε), αυτό που πρέπει να μας ανησυχεί είναι ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΑΣ? Γιατί διαρκώς μειώνονται οι δαπάνες για την παιδεία? Τα πανεπιστήμια, όπως και όλες οι εκπαιδευτικές δομές, καλούνται τα τελευταία χρόνια απλά να διαχειριστούν την φτώχια τους. Μοιάζει με το λουλούδι που δεν το πότισαν και το άφησαν να ξεραθεί. Τώρα δεν τους αρέσει και θέλουν να το ξεριζώσουν. Εμπαίζουν τους πάντες, τι δεν καταλαβαίνετε?

Legend
|

@Πχχχχοιοτητα
Η λύση δεν είναι να μπαίνουν κάπου όλοι. Αν και θεωρώ ωραίο το σύστημα να δηλώνει κανείς τη σχολή που θέλει, να εισάγεται και να γίνεται εκεί το ξεσκαρτάρισμα. Γιατί ναι ένας μέτριος μαθητής μπορεί να είναι ένας άριστος φοιτητής! Το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο. Οι σχολές γύρω γύρω θα έκλειναν. Θα χρειαζόμασταν Ιατρικές και Νομικές και Πολυτεχνεία τεράστια να υποδεχθούν τον φοιτητόκοσμο. Στην πορεία θα μειώνονταν στο μισό. Με τα ελληνικά δεδομένα το καλύτερο δυνατό σύστημα είναι αυτό που υπάρχει και σίγουρα χρειάζεται βάση εισαγωγής. Τα θέματα και η ύλη είναι τα ευκολότερα και η λιγότερη των τελευταίων δεκαετιών. Η ύλη μειώνεται διαρκώς. Οι μαθητές δεν μελετούν σωστά και αφήνονται στα φροντιστήρια από μικροί/ ες χωρίς να μπορούν μόνοι τους να ανταπεξέλθουν. Και φοιτητές μετά ανάγκη φροντιστηρίων έχουν. Δεν είναι όλοι για όλα! Πρέπει να έχουμε στα επαλ το 80% των μαθητών και το υπόλοιπο που στοχεύει στις επιστήμες με αξιώσεις στα γενικά. Είναι ακριβά σχολεία τα επαλ αλλά με σπουδαίο έργο. Η κακή νοοτροπία μας δεν μας αφήνει να δούμε μπροστά! Όποιος έχει λεφτά δεν περιμένει να γράψει 3 για να μπει κάπου στην Ελλάδα. Έχει ήδη κλείσει μια θέση σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο έξω. Αυτή η ανισότητα θα υπάρχει πάντα. Το δημόσιο είναι για εμάς τους φτωχούς, αλλά αξιοπρεπείς. Δεν μας χαρίζεται τίποτα! Κάθε τι το κερδίζουμε με αγώνα!

Γιατί;
|

Αντί να ζητάμε καλά πανεπιστήμια ζητάμε πολλά πανεπιστήμια. Δε μας ενοχλεί το 2 ως βαθμός εισαγωγής; Τους φορολογούμενους τους ενοχλεί. Ας τελειώνει πια αυτή η κατρακύλα.

Τι;
|

Συμφωνείτε να συνεχιζονται οι βανδαλισμοί από ομάδες αγνώστων στα πανεπιστήμια; Να εξευτελίζονται καθηγητές; Μη μου πείτε ότι θα αναλάβει το ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα η ο υπάλληλος γραφείου! Σκεφτείτε να αφεθούν τα πράγματα ως έχουν και την επόμενη φορά να υπάρξει κι άλλο φαινόμενο βίας στο πανεπιστήμιο! Τι θα έχουν να πουν τότε;

Εισιτήριες Εξετάσεις Εισαγωγής στα ΑΕΙ
|

Οι Πανελλήνιες όντως αποτελούν ένα «στιγμιότυπο» αλλά μην ξεχνάμε ότι κανείς δεν έγραψε από τύχη 18 σε όλα τα μαθήματα, χωρίς να έχει αποκτήσει το κατάλληλο υπόβαθρο και χωρίς προετοιμασία όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Φυσικά υπάρχει πάντοτε ο παράγοντας του σχολικού περιβάλλοντος και η δυσκολία των εξετάσεων αλλά η βάση εισαγωγής δεν καθορίζεται μόνο από τη ζήτηση μιας σχολής: Υπάρχει και η αντικειμενική αξιολόγηση της επίδοσης στο σύνολο των υποψηφίων.

Μπορεί η προφορικοί βαθμοί να είναι υψηλότεροι όμως απόδοση στις τελικές εξετάσεις σπανίως διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τη συνολική γραπτή αξιολόγηση: Ένας μαθητής του 8 δε θα γράψει "ξαφνικά" 18, και οι περισσότεροι μαθητές τελικά γράφουν τουλάχιστον 12 ΜΟ

Παράδειγμα: Σε μια ομάδα δέκα ομοειδών τμημάτων, τα οκτώ έχουν βάση εισαγωγής που διαχρονικά κυμαίνεται από 12 έως 15, ενώ τα δύο έχουν βάση εισαγωγής στο 8 ή χαμηλότερα. Είναι προφανές πως στα δύο τελευταία εμφανίζεται ανισορροπία καθώς οι εισακτέοι έχουν εντελώς διαφορετικό μαθητικό προφιλ και θα αδυνατούν να παρακολουθήσουν μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου.

Λύση δεν αποτελεί ούτε να δίνονται τα πτυχία με εκπτώσεις στην ποιότητα σπουδών ούτε να γεμίζουν οι σχολές με αδιάφορους και ελλιπώς προετοιμασμένους φοιτητές, οι οποιοί μετά από λίγα χρόνια θα εγκαταλείψουν απογοητευμένοι τις σπουδές τους.

Επομένως, πρέπει πρώτα να εξεταστεί σε ποιες περιοχές πρέπει να λειτουργούν τα ΑΕΙ ώστε οι σχολές να είναι βιώσιμες και να επιλέγονται από φοιτητές για το επίπεδο των σπουδών τους (πχ. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης) και σε επόμενο στάδιο να αξιολογηθούν όλα τα προγράμματα σπουδών ώστε να αντιστοιχούν σε βασικά επιστημονικά αντικείμενα και όχι εξειδικεύσεις ή ροές μεταπτυχιακών.

Φυσικά πρώτη προτεραιότητα παραμένει η δομική αναβάθμιση του Γυμνασίου και του Λυκείου (6 και 2 έτη σπουδών αντίστοιχα), με τη διεύρυνση της υποχρεωτικής γενικής εκπαίδευσης, ώστε τα παιδιά να έχουν χρόνο να καλύψουν τυχόν κενά σε κάθε μάθημα.

Πχχχοιότητα σπουδών
|

@legend 21 Ιαν12:57
- Αυτά "τα λεφτά του", πού τα βρήκε δηλαδή? Θαμένα στη γη? Δεν τα κέρδισε ΜΕΣΑ στην κοινωνία και ΑΠΟ την κοινωνία, δηλαδή από όλους εμάς?
- Κάποιος που έγραψε 1-2-Χ, δεν μας "πειράζει" να μπει σε ιδιωτικό και γιατί όχι, να πάρει αύριο και πτυχίο, γιατί απλά πληρώνει? Κι ας γίνει γιατρός? Νομικός? Εκπαιδευτικός? Μηχανικός? Αφού πληρώνει!
- Εάν λοιπόν η ελάχιστη βάση εισαγωγής, είναι "καλή" για τα δημόσια, τότε ΑΚΡΙΒΩΣ για τους ίδιους λόγους είναι "καλή" και για τα ιδιωτικά.
- Εάν ο λόγος είναι ο δημοσιονομικός, τότε να μην λέμε "έξυπνα" περί ποιότητας και αριστείας, ΜΟΝΟ, για το δημόσιο πανεπιστήμιο. Με το ΕΣΥ vs τα ιδωτικά, έχουμε πρόσφατα παραδείγματα.
- Εάν τέλος ο λόγος είναι το εμπόριο, τότε να έχουμε το θάρος να το λέμε από εδώ και πέρα, σούπερ μάρκετ και να ξέρουμε τους ιδιοκτήτες. Έλληνες ελπίζω.

Apostolos
|

@Στατιστικά βαθμολογίας εισακτέων 2020 και 2019

Η βαθμοθηρία είναι μια ξεπερασμένη παιδαγωγικά λογική, συνηθισμένη ίσως την δεκαετία του 50.

Οι χαμηλές επιδώσεις των μαθητών δεν χαρακτηρίζουν τους ίδιους τους μαθητές αλλά την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος, του οικονομικού μοντέλου και της άνισης κοινωνίας.

Και εγώ μπορώ να παρουσιάσω στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι πχ η εγκατάληψη του σχολείου σε εργατικές και αγροτικές περιοχές είναι πολλαπλάσια έναντι των πλούσιων αναβαθμισμένων περιοχών των κέντρων, και οι επιδόσεις αυτών των μαθητών είναι πολλαπλάσιες των μαθητών που προέρχονται από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Τι σημαίνει αυτό άραγε? Ότι οι μαθητές από πλούσιες οικογένειες είναι πιο μελετηροί? Ίσως, ίσως και όχι. Εδώ είναι που αποτυγχάνουν οι Πανελλήνιες. Αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο τους μαθητές ενώ αυτοί ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες. Δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να δείξουν το πραγματικό προφίλ των μαθητών. Είναι αποτυχημένες όπως αποτυχημένο είναι και το σημερινό σχολείο.

Οι λογικές διαχωρισμού των «κακών» πό των «καλών» είναι η εύκολη οδός γιαυτούς που δεν μπορούν να λύσουν τα κοινωνικά προβλήματα, ή απλά δεν θέλουν. Αυτοί κατ εμε είναι πιο κακοί μαθητές.

Γνωστή μου έστειλε τον υιό της σε ιδιωτικό σχολείο (Γυμνάσιο) το οποίο λέει στους γονείς ότι ενώ επίσημα ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών που προτείνει το υπουργείο, στην πραγματικότητα δεν διδάσκει όλα τα μαθήματα με τις ώρες που δίνει το υπουργείο ώστε να «ετοιμάσει» τους μαθητές για να δώσουν Πανελλήνιες για την Ιατρική. Δίνει το βάρος στα θετικά μαθήματα. Για να μην αναφερθώ στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια της αλλοδαπής όπου πηγαίνουν και σπουδάζουν παιδιά που δεν έδωσαν καν εξετάσεις.

Το πρόβλημα είναι όμως το παιδί του εργάτη, του αγρότη, το ορφανό, του μετανάστη κλπ που δεν είχε λεφτά για φροντιστήρια και τόλμησε να πάει να σπουδάσει σε Πανεπιστημιακό τμήμα με χαμηλή βάση εισαγωγής επειδή κανένας άλλος δεν ήθελε να παει σε αυτή την σχολή. Και όλα αυτά γιατί μας χαλάει την φιγούρα των δικών μας παιδιών που σπουδάζουν στα «καλά» Πανεπιστήμια του κέντρου.

ΥΓ. Και για αυτούς που τους αρέσουν τα στατιστικά έχω να τους ενημερώσω ότι οι «κανονικές» κατανομές έχουν Gauss-ανή μορφή. Σε όλες τις σωστές εξετάσεις ακαδημαϊκού περιεχομένου, σε όλο τον κόσμο τα αποτελέσματα παίρνουν μια τέτοια κανονική μορφή. Αν προβάλλουμε τα αποτελέσματα όμως των Πανελληνίων θα δούμε κάθε άλλο από κανονική κατανομή.

Στατιστικά βαθμολογίας εισακτέων 2020 και 2019
|

Οι παρατηρήσεις είναι σωστές αναφορικά με φοιτητές που βρίσκονται στη ΜΕΣΗ του βαθμολογικού φάσματος, δηλαδή βαθμολογίες γραπτών που κυμαίνονται από 12-13 έως 14-15. Εκεί όντως ο διαχωρισμός είναι ανούσιος αφού μικρή διαφορά έχουν τα 14.000 σε σχέση με τα 15.000 μόρια.

Όμως δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια στο ποσοστό σχολικής αποτυχίας: Υπάρχει ένα ποσοστό 15% έως 20% αποφοίτων Λυκείου σε όλα τα πεδία που γράφει σε *όλα τα μαθήματα* κάτω από 7. Αυτό είναι ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ αποτυχία: Δε θα διορθωθούν οι ελλείψεις στην Δευτεροβάθμια με το να τις κρύβουμε "κάτω από το χαλί" της υπερπροσφοράς πλασματικών θέσεων στα ΑΕΙ, ακόμα και σε αχρείαστα ή υποβαθμισμένα τμήματα που ιδρύθηκαν χωρίς σχέδιο.

Από αυτά τα προγραμμάτα σπουδών ελάχιστοι απόφοιτοι προκύπτουν, ούτε έχουν προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης. Είναι πιο έντιμο να επιλέξουν να προετοιμαστούν καλύτερα και να δώσουν εξετάσεις ξανά παρά να λιμνάζουν και τελικά να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.

@ Apostolos
21 Ιαν 2021 20:25

Τουλάχιστον οι μισοί απόφοιτοι το 2020 έγραψαν 10 ή παραπάνω στα μαθήματα. Μάλιστα, το 1/3 των υποψηφίων σε όλα τα πεδία το 2020 συγκέντρωσε πάνω από 14.000 μόρια.

Μπορείτε να δείτε τα αναλυτικά στατιστικά κλιμακωσης βαθμολογιών για το 2019 και το 2020 εδώ:

https://www.esos.gr/arthra/68599/statistika-stoiheia-morion-panelladiko…

https://www.esos.gr/arthra/63403/ta-statistika-stoiheia-klimakosis-vath…

Ακόμα και με τα σημερινά στρυφνά θέματα υπάρχει διαβάθμιση δυσκολίας: Υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε μια οριακά χαμηλή βαθμολογία σε ένα μάθημα, όπως 10 ή ακόμα και 9, και στην αποτυχία ΣΕ ΟΛΑ τα μαθήματα με βαθμούς 4 ή 5.

Είναι πράγματι δύσκολο πλέον να γράψει κάποιος σε όλα τα μαθήματα πάνω από 16, η βάση όμως δεν είναι ακατόρθωτη σε ΚΑΝΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ. Απόδειξη είναι ότι σε 1ο, 2ο και 3ο πεδίο ο ΜΟ των υποψηφίων πανελλαδικά είναι 11.000 μόρια ενώ στο 4ο είναι 9.500 μόρια.

Συνεπώς, οι λίγες χιλιάδες υποψήφιοι που συγκέντρωσαν λιγότερα από 5.000 μόρια έχουν χαμηλότερη βαθμολογία από το 80% των υπολοίπων και αποτελούν την εξαίρεση όχι τον κανόνα.

https://www.esos.gr/arthra/71208/anisyhia-prytaneon-pros-tin-yp-paideia…

@ Εισαγωγή με 3 και 5 σε σχολές
21 Ιαν 2021 17:34

Είναι ανακρίβεια ότι μαθητές παλιά έγραφαν άριστα διαβάζοντας μόνο την τελευταίο έτος. Άλλωστε, από το 1999 μέχρι το 2005 υπήρχαν διπλές Πανελλαδικές Εξετάσεις σε Β' και Γ' Λυκείου, σε 9 μαθήματα Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης.

Τα πρώτα δύο θέματα (10/20 μονάδες) πάντα είναι απλές ερωτήσεις θεωρίας και μια άσκηση στο επίπεδο δυσκολίας του βιβλίου, μετά αυξάνεται η δυσκολία. Σαφώς μια βαθμολογία μικρότερη του 5 υποδηλώνει κενά βασικών γνώσεων από το σχολείο, ειδικά αν αυτός είναι ο Γενικός ΜΟ σε τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα.

Το πρόβλημα επομένως δεν είναι οι σχολές που έτυχε μια χρονιά να έχουν πτώση της βάσης εισαγωγής από τα 15.000 στα 13.000 μόρια, γιατί όλοι οι εισακτέοι παραμένουν σε ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων.

Αντιθέτως, υπάρχουν σχολές που όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν βάση εισαγωγής κάτω από 8.000 μόρια και εκεί εντοπίζεται εμφανής διαφορά μαθησιακού αποτελέσματος.

Apostolos
|

Μόνο όσοι δεν έχουν καμία σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και δεν έχουν γνώσεις παιδαγωγικών κρίνουν τμήματα και φοιτητές με βάση τις επιδόσεις τους στις πανελλήνιες.

Είναι πολύ εύκολο για κάποιον που δεν σπούδασε ποτέ σε Πανεπιστήμιο να υποτιμήσει την επιτυχία των άλλων υποτιμώντας τις σχολές και τα τμήματα βάσει της ζήτησης που έχουν κάθε χρόνο στο μηχανογραφικό (βάσεις εισαγωγής)

Κάποτε (δεκαετία του 90) που οι θέσεις στα ΑΕΙ ήταν περιορισμένες ή βάση στο τελευταίο ΤΕΙ της περιφέρειας ήταν γύρω στο 11. Και τι με αυτό? Και πάλι υπήρχαν κάποιοι που υποτιμούσαν τα τμήματα αυτά επειδή στην κατάταξη (ζήτηση) ήταν τελευταία. Και μάλιστα υποτιμούσαν στο σύνολο όλα τα ΤΕΙ την στιγμή που ορισμένα ΤΕΙ είχαν μεγαλύτερη βάση εισαγωγής από τμήματα Πανεπιστημίων ακόμα και μέσα στην Αθήνα.

Είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά γελοίο να χρησιμοποιούνται οι βάσεις εισαγωγής (που διαμορφώνονται από την ζήτηση και όχι από αντικειμενικούς παράγοντες) ως μέτρο σύγκρισης τμημάτων και μαθητών, και μάλιστα μέσα από τον θεσμό των Πανελληνίων που επιτρέπει να λειτουργούν Φροντιστήρια, Ιδιαίτερα και Ιδιωτικά Σχολεία. Απλά τραγικό. Ούτε καν τις δυνατότητες των υποψηφίων δεν μπορεί να μετρήσουν σωστά. Οι εξετάσεις είναι «φωτογραφία» της στιγμής και δεν λέει τίποτα για το συνολικό προφίλ του μαθητή-υποψήφιου.

Οι Πανελλήνιες (και οι βάσεις της ζήτησης) υπάρχουν μόνο και μόνο για να αποφευχθεί ο παραλογισμός να πάνε χιλιάδες νέοι να σπουδάσουν σε λίγα τμήματα (Ιατρικής, Νομικής, κλπ). Είναι μια διαδικασία ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ των υποψηφίων που έχει διαστρεβλωθεί από την παραπαιδεία.

Ντροπή σας!!!
|

Μιλάτε για εισαγωγή με 3 και 5 σε σχολές. Κι εγώ σας ενημερώνω ότι οι φοιτητές που σπουδάζουν σήμερα με αυτούς τους βαθμούς, είναι σε επίπεδο οι φοιτητές που πριν από μια τριετία μπήκαν με 11000 και 12000.
Μπήκε κανείς πραγματικά γνώστης των θεμάτων, σ΄αυτές τις σελίδες για να μιλήσει για τα θέματα των Πανελληνίων, των τελευταίων 2 ετών;
Κάποτε οι μαθητές πετύχαιναν σε υψηλόβαθμες σχολές διαβάζοντας μόνο την τελευταία χρονιά. Τώρα πια και άριστοι μαθητές με γνώσεις πατώνουν βαθμολογικά και δεν φταίνε γι αυτό οι ίδιοι.
Δηλαδή ας μου πει κάποιος αν αξίζει λιγότερο π.χ ο φοιτητής στην Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης που πέρασε το 2020 με 16875 μόρια, από τον φοιτητή που πέρασε το 2017 με 18417, ο φοιτητής που το 2020 με 15025 πέρασε Φυσικοθεραπεία Αιγάλεω και το 2017 πέρασε με 17023 μόρια, ο φοιτητής που το 2020 με 3825 μόρια πέρασε Αγροτικής Ανάπτυξης στην Ορεστιάδα και το 2017 πέρασε με 11847. Πιπιλίζετε όλοι την ίδια καραμέλα χωρίς να ξέρετε το βασικό δηλ. τη δυσκολία των θεμάτων, αλλά και τις ιδιαιτερότητες της κάθε χρονιάς. Οι δύο τελευταίες χρονιές χαρακτηρίστηκαν ως οι χειρότερες χρονιές σε δυσκολία θεμάτων, συν του ότι οι υποψήφιοι είχαν να διαχειριστούν και την πανδημία.
Οι κατασκευασμένες τεχνικά μειωμένες βάσεις (για λόγους που τους βλέπουμε τώρα) σε ένα γνώστη δεν έχουν να πουν τίποτα ουσιαστικό...

ΓΕΩΡΓΙΑ
|

Συγνώμη αλλά νομίζω το άσυλο ήταν για τα μέλη ΔΕΠ για να μη τιμωρούνται για τις ιδέες του που δίδασκαν στα πανεπιστήμια. Διορθώστε με σας παρακαλώ αν κάνω λάθος.

Νώντας
|

Φωνάξτε όσο θέλετε κορόιδα. Δεν πρόκειται κάνεις να ακούσει τα παράλογα αιτήματα σας.

ΞΑΝΘΟΣ
|

Ωραίο σύνθημα στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης.....το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό....
Δυστυχώς αγαπητοί μου το άσυλο είχε κάποιο νόημα ....μέχρι το 1990 περίπου, μετά αφορούσε μόνο την παραβατικότητα .....το άσυλο σήμερα είναι σαν να είχαμε στρατό στα εκλογικά κέντρα......άλλαξαν οι εποχές και έφυγε ο στρατός.......και μαζί του έπρεπε να είχε φύγει και το άσυλο εδώ και χρόνια....!!!
Απορώ όμως με τους καθηγητές που συνεργάζονται επαγγελματικά με Πανεπιστήμια σε διάφορες χώρες...... ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΦΑΙΜΟΜΕΝΑ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.....!!!

@δηλαδή
|

Ακριβώς αυτό και οχι μόνο. «Μάχονται» για το δικαίωμα στην ανομία στα πανεπιστήμια, στο εμπόριο ναρκωτικών, στις αφίσες που λοιδωρουν θύματα εγκληματιών και εκθειάζουν κατα συρροή δολοφόνους, το δικαίωμα στις καταληψεις , στην φίμωση της αντίθετης άποψης στα πανεπιστημια, το δικαίωμα στο παραεμπόριο , στις μολότοφ και τελειωμό ο κατάλογος δεν εχει. Το πάρτι τελείωσε Thai πρέπει να παραδοθούν στους φοιτητές τους και οι τουρίστες και άναρχο μπαχαλάκηδες καλά θα κάνουνε να πάρουν το δρόμο που τους πρέπει φτάνει πια καμία ανοχή σ’ αυτούς και σε όσους τους υποθάλπουν

Αραιά - αραιά
|

....να φαινόμαστε καμιά κατοσταρία

legend
|

Με τα λεφτά του ο καθένας ας κάνει ό,τι θέλει. Με τα λεφτά του κράτους, όμως, δεν μπορεί. Λίγες και καλές σχολές με εισακτέους όσοι χρειάζονται πραγματικά! Βάσεις, βάσεις. Το 10 θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί από χρόνια. Όχι βάσεις, άπατα. Η ανοησία περισσεύει σε αυτή τη χώρα. Κάποιοι θεωρούν φιλολαϊκό μέτρο να εισάγονται στα πανεπιστήμια άνθρωποι που δεν ξέρουν ανάγνωση και γραφή. Ούτε οι ίδιοι δεν το θέλουν. Τους στοιβάζουμε χωρίς διέξοδο στις σχολές, ελπίζοντας να βρουν ένα μέσο να τους βάλει κάπου. Γνώσεις ; Μηδενικές. Και ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Το πανεπιστήμιο το δημόσιο πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Με εισακτέους του 3 δεν μπορούν να προχωρήσουν. Και όσες σχολές δεν έχουν αντικείμενο, να κλείσουν.

Χρήστος
|

Δεν έχετε ή δε θέλετε να καταλάβετε ότι οι βάσεις θα καθορίζουν τον αριθμό εισακτέων ανάλογα με τις επιθυμίες των κυβερνώντων; Είναι πολύ εύκολο να βγάλεις θέματα και να γράψουν σχεδόν όλοι κάτω από τη βάση ή το αντίθετο. Τι θα γίνει αν κάποια χρονιά το 80% γράψει κάτω από τη βάση; Θα κλείσουν τα πανεπιστήμια ή θα αλλάξουμε ξανά το νόμο;

Ηλίας
|

Υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις για τους αιώνιους φοιτητές και δίδεται περίοδο χάριτος. Γιατί πρέπει να συντηρούνται όλες αυτές οι σχολές σε κάθε σταυροδρόμι με χαμηλή ποιότητα σπουδών. Αυτό δε μας προβληματίζει; Πόσο άλλο θα ανεχτούμε φαινόμενα βίας και ατιμωρησίας στα πανεπιστήμια; Τι ακριβώς θέλουμε δεν έχω καταλάβει. Ξεχάσατε και το πρόσφατο με τον πρύτανη του οικονομικού πανεπιστημίου;

@δηλαδή
|

Όχι, δεν υποστηρίζουν τις μηδενικές βάσεις, αλλά τις βάσεις μέσα από ένα Δημόσιο Πανεπιστήμιο και από το μοναδικό ίσως αξιοκρατικό σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων.
Καλά δεν καταλαβαίνετε ότι όλο το Νομοσχέδιο έχει ως απώτερο σκοπό να μειώσει μεν τους εισακτέους από τα Δημόσια Πανεπιστήμια και να τους δώσει διέξοδο στα ιδιωτικά; Να κλείσουν ή να συγχωνευτούν τμήματα, αλλά όχι να δώσουν τα ίδια δικαιώματα στα κολλέγια.
Ξυπνήστε !!!

Ακαδημαϊκός Χάρτης 2025
|

Το υπουργείο πρέπει πρώτα να αποφασίσει πόσα Δημόσια ΑΕΙ χρειάζεται να λειτουργούν στην Ελλάδα και κατόπιν να λάβει αποφάσεις με βάση γεωγραφικά/πληθυσμιακά κριτήρια.

Οι υποψήφιοι δεν μπορούν μέσω των επιλογών τους να καθορίσουν ότι πχ. χρειάζεται να λειτουργούν πολλαπλές Σχολές Μηχανικών στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη και όχι μια Πολυτεχνική Σχολή στη Θράκη, την Κρήτη και την Ήπειρο.

@ δηλαδή..
20 Ιαν 2021 21:41

Οι μηδενικές βάσεις διαμορφώθηκαν από τις κακές αποφάσεις του υπουργείου και των μελών ΔΕΠ, δεν ευθύνονται οι φοιτητές για αυτές.

Όσο για τους αιώνιους φοιτητές αυτοί αποτελούν απλώς ξεχασμένα ονοματεπώνυμα που συσσωρεύονται στα μητρώα κάθε Γραμματείας- ενδεικτικά λιγότεροι από 30% έχουν έτος γέννησης μετά το 1990. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ακόμα και το 80% να διαγραφεί καμία διαφορά δε θα παρατηρηθεί στην καθημερινή λειτουργία των ΑΕΙ/

Ας δημιουργηθεί Μητρώο Ανενεργών Φοιτητών στο οποίο θα ενταχθούν όσοι φοιτητές έχουν κάνει εγγραφή πριν το 2010 και δεν έχουν συμμετοχή σε εξεταστικές. Με απλή αίτηση στη Γραμματεία του οικείου τμήματος όσοι το επιθυμούν ας έχουν παράταση μέχρι το 2025 ώστε να ολοκληρώσουν το πτυχίο τους και για τους υπόλοιπους -νέους εισακτέους και φοιτητές σε κανονικά έτη φοίτησης- ας ισχύει ένα όριο (ν+ν).

Όμως όλα τα παραπάνω δεν αλλάζουν τα εγγενή προβλήματα που δημιουργεί η ανυπαρξία μακροπρόθεσμου σχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Ανώτατη και Επαγγελματική, στην Ελλάδα.

Τα σημερινά παιδιά θα ζήσουν σε μια πολύ διαφορετική κοινωνία μετά το 2030 και είναι απαραίτητο να διαθέτουν τουλάχιστον απολυτήριο Γενικού Λυκείου και κάποιο τίτλο σπουδών από ΑΕΙ ή ΙΕΚ, ώστε να ενταχθούν χωρίς προβλήματα στην αγορά εργασίας τις επόμενες δεκαετίες.

δηλαδή..
|

Aν κατάλαβα καλά υποστηρίζουν τις μηδενικές σχεδόν βάσεις και την παραμονή των αιώνιων φοιτητών. Μάλιστα!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ