Live: “Μετωπική” Ν. Κεραμέως-Ν. Φίλη στη Βουλή για την τηλεκπαίδευση

Τα δέκα ερωτήματα των 55 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που υπογράφουν τη επίκαιρη ερώτηση

22/03/2021

Ενημερώθηκε: 22/03/2021, 13:33

Άκουσε το άρθρο

“Μετωπική” σύγκρουση μεταξύ της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως και του τομεάρχη Παιδείας Ν. Φίλη αναμένεται σήμερα  Δευτέρα, στις 12 το μεσημέρι, στη Βουλή, καθώς έχει προγραμματιστεί συζήτηση επίκαιρης ερώτησης 55 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ  για τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Στην ερώτηση θα απαντήσει η Ν. Κεραμέως, ενώ από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ τα ερωτήματα θα θέσει ο Νίκος Φίλης.

Το esos  συνδέθηκε  διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

Η υπουργός Παιδείας θα κληθεί να απαντήσει στα ακόλουθα  δέκα ερωτήματα , όπως διατυπώνονται στην επίκαιρη ερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:

1. Ποια ήταν τα μαθησιακά αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης; Ποιοι φορείς του υπουργείου διενήργησαν έρευνες αξιολόγησης μαθησιακών αποτελεσμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο;

2. Πόσοι είναι οι μαθητές που σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου δεν συμμετείχαν καθόλου ή συμμετείχαν πλημμελώς στην τηλεκπαίδευση;

3. Πόσοι μαθητές αιτήθηκαν ενίσχυση με ψηφιακά μέσα ή αναβάθμιση των συνδέσεων και του οικιακού τους εξοπλισμού για να συμμετάσχουν
στην τηλεκπαίδευση;

4. Πόσα από τα παραπάνω αιτήματα κάλυψε το υπουργείο και μέσω ποιων τρόπων χρηματοδότησης (δωρεές, ΕΣΠΑ, κρατικός προϋπολογισμός κλπ); Ειδικά από τον προϋπολογισμό του 2020 του υπουργείου Παιδείας , ο οποίος έκλεισε με περίσσευμα 125 εκ., γιατί, δεν διατέθηκε ούτε ένα ευρώ για προμήθεια ηλεκτρονικών μέσων για τα σχολεία;

5. Γιατί δεν παραδόθηκε στα σχολεία ούτε ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής από τους 93.000 που διαφήμιζε η κυρία υπουργός ότι θα προμηθεύονταν το υπουργείο Παιδείας μέσω του ΕΣΠΑ. Γιατί δεν υλοποιήθηκε η δέσμευση του πρωθυπουργού στη Βουλή ότι θα επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες;

6. Γιατί το υπουργείο δεν απάντησε στην με Αριθ. Πρωτ. Γρ.Συν. 109/ 29.7.2020 επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη που έθετε το ζήτημα του αποκλεισμού και του κινδύνου ανισότιμης συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση;

7. Με ποιον τρόπο το υπουργείο Παιδείας εξασφάλισε την ασφάλεια και την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Πως εφάρμοσε τις συστάσεις τής από 7/9/2020 γνωμοδότησης της ΑΠΔΠΧ; Υπάρχει νέα γνωμοδότηση της Αρχής που να επιβεβαιώνει την πλήρη συμμόρφωση του υπουργείου;

8. Ποιες οδηγίες δόθηκαν για την κάλυψη των μαθησιακών κενών ενόψει της λειτουργίας των σχολείων;

9. Πότε επιτέλους θα αναρτηθεί σύμφωνα με το νόμο στη ΔΙ@ΥΓΕΙΑ και πότε θα κατατεθεί στη Βουλή η σύμβαση με την Cisco;

10. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η διαμόρφωση σύγχρονης εθνικής υποδομής τηλεκπαίδευσης δυναμικότητας 200.000 ψηφιακών τάξεων όπως έχει ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ή η χώρα μας θα συνεχίσει να βασίζεται σε υποδομές ιδιωτικών εταιριών με όλα τα προβλήματα λειτουργίας αλλά και ασφάλειας που έχουν υπάρξει;

Σχόλια (26)

Μελίτακας ο Α΄
|

Διαβάζω την πρώτη ερώτηση, την ξαναδιαβάζω, κοιτώ και τον τίτλο του άρθρου, αλλά «μετωπική» δεν βλέπω. Κοινή πορεία βλέπω, το φανερώνει ξεκάθαρα η πρώτη ερώτηση, θέλουμε αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου!
Θαύμα! Θαύμα!
Νίκη - Νίκος - Νενικήκαμεν!

Γ.Φ.
|

Μια χαρά είναι η τηλεκπαίδευση. Να μείνουν κλειστά τα σχολεία όπως είναι. Ας ανοίξουν άλλες δραστηριότητες. Ο καιρός είναι χάλια δεν είναι για ανοιχτά παράθυρα.

Και εις ανώτερα
|

Εμεις έχουμε υπολογιστές στο σχολείο από αυτούς που μας είχε δώσει ο Φίλης. Είναι τόσοι πολλοί άλλωστε.

Υπάρχει και δια ζώσης εκπαίδευση
|

Ερώτημα πρώτον "1. Ποια ήταν τα μαθησιακά αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης;"

Τι υπονείτε; Ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα της μή τηλεεκπαίδευσης, προ πανδημίας και επί δικής σας διακυβέρνησης είχαν μελετηθεί και μετρηθεί ενδελεχώς; Ή μήπως ως "μαθησιακά αποτελέσματα" εννοείτε τους βαθμούς των μαθητών;

Εγώ γνωρίζω μόνο την μέτρηση της PISA.

χαχαχαχα
|

τέλειοι οι δεξιούληδες και οι αριστερούληδες σχολιάστες ! αριστερές και δεξιές ιδεοληψίες, ανικανότητα πανταχόθεν και ανταγωνισμός στις τρύπες στο νερο. μπράβο... ναι, ναι 60% θα πάρουν και η μία και ο άλλος. στις προσεχείς εκλογές ούτε 30 έκαστος, εξάλλου θα πάμε σε ακυβερνησία και δεύτερες εκλογές και μετά τα αρχίσουν τα όργανα...

Βαρετό
|

Κάποιοι εδώ μέσα βγάζουν φλύκταινες με αυτά που λέει ο Φίλης και κάποιοι άλλοι Μ αυτά που λέει η Κεραμεως...Οκ παίδες αλλά είναι βαρετό αυτό το παιχνιδάκι...για την ταμπακιέρα (εκπαίδευση) έχετε προσωπική άποψη ή το μόνο που ξέρετε είναι να ασκείτε κριτική (κομματική ) ; Με τι από όλα που γίνονται στην εκπαίδευση συμφωνείτε κ με τι διαφωνείτε;
Πραγματικά βαρετό...οι συνήγοροι - εκπαιδευτικοί του Νίκου κ της Νικης

αυτοαναιρούμενος
|

Mε τέτοιες παρεμβάσεις θα δώσετε 60% στην ΝΔ. Συνεχίστε.

Δεν κατάλαβα
|

ΔΕΝ δόθηκαν ταμπλέτες σε όσους ζήτησαν!!! Το σχολείο μου είχε πάρει 4 ταμπλέτες ΣΥΝΟΛΙΚΑ!!! Επίσης, μέχρι τον Ιανουάριο δεν είχαμε καθηγητή για γεωμετρία. Στα άλλα σχολεία όλα τέλεια;;;;;

Legend
|

Μπράβο κύριε Φίλη! Όποτε εκφράζεστε δημόσια η κυρία Κεραμέως κερδίζει πόντους. Συνεχίστε έτσι και θα ανακηρυχθεί η καλύτερη που πέρασε από τη θέση! Είναι κοινή προσπάθεια και μπράβο σε όλα τα μέλλη της εκπαιδευτικής κοινότητας αυτού του τόπου, μαθητές, καθηγητές, υπουργείο και λοιπά στελέχη. Θα μπορούσαν να χουν γίνει και πολλά άλλα. Φέτος στο σχολείο μας παραλάβαμε δέκα υπολογιστές μέσω του υπουργείου και τάμπλετ από δωρεές ιδιωτών! Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν. Δεν είναι καλό να μην αναγνωρίζετε τα σωστά!! Δείχνει μικροψυχία.

αξιολόγηση λοιπόν
|

...........Ποιοι φορείς του υπουργείου διενήργησαν έρευνες αξιολόγησης μαθησιακών αποτελεσμάτων............Είδατε πόσο χρειάζεται η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ;

αερολογίες
|

Για να κρίνεις εφόσον έχεις περάσει από τη συγκεκριμένη θέση πρέπει να τα είχες φροντίσει όλα, τεχνικά, ψηφιακά.....εμείς πάντως δεν τα είδαμε τότε.

Φούρναρης και παραμυθάς
|

Κάποιοι προφανώς δεν κατοικούσαν στην Ελλάδα το 2015-2019.
Να τους ενημερώσω λοιπόν ότι σε εκείνη τη "μακρινή" εποχή, το πρόβλημα της χώρας δεν ήταν η webex.... αλλά τα μνημόνια, ο δανεισμός, τα χρέη, ο Σόιμπλε και η Λαγκάρντ.
Ψηφιακές υποδομές, εξοπλισμοί και eτάξεις, με ανοιχτά σχολεία και που δεν είχαν πόρους για χαρτί Α4, θα ήταν σαν να μιλούσε κανείς για εισαγωγή παντεσπάν, αντί του καλού χωριάτικου άρτου.
Ο δε "άθλος" της τηλεκπαίδευσης, ούτε στη μυθολογία θα γραφεί ποτέ, ούτε τα όποια θετικά του αποτελέσματα πιστώνονται στην κυβέρνηση.

Δεν έχω εξοπλισμό
|

Τη Δευτέρα όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κάνουν τηλεκπαίδευση από το σχολείο με τα μέσα που διαθέτει κάθε σχολείο. Έτσι θα φανεί η μεγάλη επιτυχία που διαλαλεί η κυβέρνηση .

Κανονική εκπαίδευση
|

Η εκπαίδευση χρειάζεται φυσική παρουσία και άρτιο συνοδευτικό ψηφιακό υλικό, δε γίνονται «άλματα» στο κενό χωρίς προετοιμασία.

Θα φτιάξετε υποδομές;
|

Εσείς γιατί δεν φτιάξατε;

Καταλάβατε;

Η ενότητα 11
|

-Πόσοι εκπαιδευτικοί δεν εργάστηκαν καθόλου με την πλατφόρμα WebEx; Πόσοι δεν έφτιαξαν ψηφιακή τάξη (eClass, eMe) και τι σκοπεύετε να κάνετε για αυτούς ;

Διαβάζω στην ενότητα 1...
|

..."διενήργησαν έρευνες αξιολόγησης μαθησιακών αποτελεσμάτων".
κ. Φίλη, θεωρείτε αναγκαία την αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων, αλλά δεν σας 'αρέσει' η "Εσωτερική αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας".
Μια χαρά! Λογικό μου φαίνεται...

Εκπαιδευτικός
|

Ως πότε πια αυτοί οι αυτόκλητοι αριστεροί και προδευτικοί θα κάνουν κριτική για την κριτική; Όσο και να μη θέλουν να το παραδεχτούν αυτό που έγινε με την τηλεκπαίδευση είναι ένας άθλος κι αντι να σωπάσουν, γιατί "μπράβο" έτσι κι αλλιώς δε θα έλεγαν, καταθέτουν ανούσια ερωτήματα. Δεδομένων των συνθηκών τι ήθελαν να γίνει; απόλύτως τίποτε!!!! αυτό και θα τους βόλευε και θα ταίριζε στην ιδιοσυγκρασία τους . Δε θέλουν να αλλάξει τίποτε, είναι πιο συντηρητικοί κι από τους πιο συντηρητικούς.....ευτυχώς που κυβέρνησαν και τους μάθαμε

ο ευχούλης
|

Στην ερώτηση: Eίναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η διαμόρφωση σύγχρονης εθνικής υποδομής τηλεκπαίδευσης δυναμικότητας 200.000 ψηφιακών τάξεων όπως έχει ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ή η χώρα μας θα συνεχίσει να βασίζεται σε υποδομές ιδιωτικών εταιριών με όλα τα προβλήματα λειτουργίας αλλά και ασφάλειας που έχουν υπάρξει ;ΕΡΩΤΩ: Εσείς γιατί μείνατε μόνο στις προθέσεις και δεν τα κάνατε πράξη όταν ήσασταν κυβέρνηση; Γιατί ήταν το σχολικό δίκτυο σε κακά χάλια; Από νουθεσίες άλλο τίποτε!

το έγκλημα διαπράχθηκε..
|

τα πενιχρά μαθησιακά αποτελέσματα, οι αποκλεισμένοι μαθητές, οι εγκληματικές συνέπειες από το 5μηνο στήσιμο στις οθόνες, δεν μπορεί να θεωρηθεί "άλμα στην εκπαιδευτική διαδικασία".. όποιος το πιστεύει αυτό είναι απλά ακατάλληλος και επικίνδυνος για την τάξη.. Δυστυχώς το έγκλημα διαπράχθηκε και θα φανούν άμεσα τα αποτελέσματα..!

@γονιος και εκπαιδευτικος
|

Μιας και γνωρίζετε όπως λέτε μεθόδολογια κάλυψης της υλης στην εξ αποστάσεως θα ήταν χρήσιμο να τη μοιραστείτε μαζί μας γιατί καθ όσον γνωρίζω στην τηλεκπαίδευση αυτό που έχει αξία είναι το εκπαιδευτικό υλικο το οποίο είναι ανύπαρκτο.Το δημιουργήσατε όπως προβλέπει η σύγχρονη παιδαγωγική;επισης μπορειτε να μας πειτε ασφαλείς μεθόδους για το πως οι μαθητές σας εμπεδώσαμε την ύλη που διδάξατε;ευχαριστω

γονιός κι εκπαιδευτικός
|

Όσοι μαθητές ήθελαν και ζήτησαν ταμπλέτες, το σχολείο από το δήμο ή από δωρεές δόθηκαν σε όλους. Όσα και να τους δώσει καλοδεχούμενα. Έγινε ένας άθλος από τα σχολεία και μην τα αποδομεί ο κος Φιλης. Ουσιαστικά στα σχολεία τα περισσότερα υπήρχαν παλιοί Η/Υ και έγινε αγώνας μεγάλος. Δεν πάσχουμε από οδηγίες για κάλυψη της ύλης. Ξέρουμε τον τρόπο και τη μέθοδο. Απλά είναι πολύς ο καιρός που είναι τα παιδιά στις οθόνες, όπως σε όλη την Ευρώπη, μην το εστιάζετε στο συγκρουσιακό και το αντιπολιτευτικό παχνίδι.

Για να λέμε την αλήθεια
|

Το πιο πετυχημένο έργο του υπουργείου παιδείας είναι η τηλεκπαίδευση! Αν δεν είχε κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά θα ήμασταν στο μαύρο σκοτάδι! Τα αλλά είναι αντιπολιτευτικά πυροτεχνήματα .

Ερωτήματα συνέχεια
|

Ας κάνει ο καθένας την αυτοκριτική του ως υπουργός παιδείας . Και για να συνεχίσω τα ερωτήματα σε ποια κατάσταση παραδόθηκε το ΠΣΔ; Μπορούσε να αντέξει πάνω από 100 σχολεία σε τηλεκπαίδευση; Γιατί δεν εξόπλισε τα σχολεία με ψηφιακό εξοπλισμό από το να σηκώνει το χέρι και να κατηγορεί; Γιατί καλούσε εν μέσω πανδημίας σε συγκεντρώσεις;

φιλελεύθερος
|

Τα παραπάνω ερωτήματα θα μπορούσε να τα θέσει ένας φιλελεύθερος όχι ο Σύριζα μέσω του Φίλη.

Ευχής έργον
|

Ευχής έργον τα συντριπτικά αυτά ερωτήματα να έβρισκαν απάντηση από τη λεγόμενη Υπουργό Παιδείας. Απόλυτη ανεπάρκεια. Η μεγαλύτερη διάψευση. ... Μα είναι δυνατόν να μην είχαν έναν άνθρωπο μορφωμένο, λειτουργικό, αποτελεσματικό ;Η εν λόγω έχει εγκαταλείψει την παιδεία στην ουσία της και ασχολείται με δεξιότητες, υπηρεσιακά συμβούλια, μάσκες, παγουρίνια. Δεν μας αξίζει αυτό το επίπεδο. Βρείτε ένα Ράλλη, έναν Κανελλόπουλο. Δεν έχετε μορφωμένους ανθρώπους;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ