Τροπολογία: Ηλεκτρονικά ο έλεγχος των πιστοποιητικών σε σχολεία , Πανεπιστήμια,ΙΕΚ, ΣΔΕ Φροντιστήρια, ΚΞΓ και Κολλέγια

Προσλήψεις στα ΑΕΙ για για τον έλεγχο των πιστοποιητικών των φοιτητών για τη δια ζώσης δισασκαλία

14/09/2021

Ενημερώθηκε: 15/09/2021, 13:40

Άκουσε το άρθρο

Με τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα , προς ψήφιση, στη Βουλή, θεσμοθετείται η δημιουργία και λειτουργία   πλατφόρμας η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης .

Παράλληλα, θεσπίζεται η δυνατότητα ηλεκτρονικού ελέγχου της συνδρομής των νόμιμων προϋποθέσεων για τη φυσική παρουσία σε εκπαιδευτική δομή, ανεξαρτήτως τύπου και βαθμίδας, δημόσιας και ιδιωτικής, στο πλαίσιο εφαρμογής μέτρων προστασίας κατά της διασποράς του κορωνοϊο , ο οποίος έλεγχος Θα πραγματοποιείται μέσω της προαναφερθείσας ειδικής πλατψόρμας.

Με τη ρύθμιση που αφορά στην αντιμετώπιση των αναγκών ως προς την τήρηση των έκτακτων μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού   στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) αντιμετωπίζεται το ζήτημα της διασφάλισης της τήρησης των έκτακτων αυτών μέτρων, μέσα και από την πρόσληψη προσωπικού με αρμοδιότητα να ελέγχει την εψαρμογή τους.

Παράλληλα, προβλέπεται και η δυνατότητα για την έκτακτη επιχορήγηση των Α.Ε.Ι. για την αντιμετώπιση των αναγκών αυτών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Σχόλια (6)

@Κώστα
|

Τι να κάνουμε, η ελευθερία της έκφρασης, η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα επιτρέπουν, πρώτα από όλα, την διατύπωση της γνώμης του καθενός (αρέσει δεν αρέσει σε κάποιους). Όταν πρόκειται μάλιστα για επιστημονικά θέματα, όπως είναι αυτή η πανδημία που εμπίπτει στο πεδίο των ιατρικών (ιατρική, φαρμακευτική, βιολογία) επιστημών, τότε η επιστημονική δεοντολογία επιβάλλει σε όσους σέβονται και ασκούν την επιστήμη να ακολουθούν τα αποτελέσματα-ευρήματα της επιστήμης. Τα ιατρικά αποτελέσματα παγκοσμίως δείχνουν ότι ο εμβολιασμός μειώνει δραματικά την σοβαρή νόσηση και τον θάνατο από covid. Γιαυτό εφαρμόζεται υποχρεωτικός εμβολιασμός (για την προστασία της ζωής) σε επαγγέλματα που έρχονται καθημερινά (και επί πολύ ώρα) σε επαφή με μεγάλες συγκεντρώσεις πληθυσμού όπως γίνεται σε όλες τις δομές υγείας. Εφόσον τα πανεπιστήμια λειτουργήσουν δια ζώσης, και αυτά αυτομάτως υπάγονται στην ίδια κατηγορία.
Σεβασμός στην ελευθερία της γνώμης του καθενός, με ανάπτυξη επιχειρημάτων (επιστημονικών εν προκειμένω) για την υπεράσπιση της αντίθετης γνώμης, με ήθος και σεβασμό, και όχι κραυγές του τύπου: "Επιτέλους αφήστε την καραμέλα της υποχρεωτικοτητας... έλεος...όλοι νοσούν και μεταδίδουν....αντί να ζητάτε rapid tests ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, πιπιλιζετε τα ίδια και τα ίδια... τί σύνδρομο της Στοκχόλμης είναι αυτό τέλος πάντων? Λύσεις ελέγχου πρόσβασης υπάρχουν και μπορούν να εφαρμοστούν... ολοκληρωτισμός και αυταρχισμός να λείπει...."

Θύμιος
|

Όλα θα γίνουν την τελευταία στιγμή. Όπως πάντα. Τυπικά αρχίζουν τα μαθήματα σε 10 μέρες και η παόφαση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων θα βγει μεθαύριο.
Και βέβαια -ξαναλέω- ότι τα πανεπιστήμια δεν έχουν τις απαραίτητες υποδομές για να τηρήσουν αποστάσεις Covid -ούτε τις αίθουσες ούτε το προσωπικό.
Α, και μην ξεχνάτε, ο έλεγχος των πιστοποιητικών δεν είναι αρμοδιότητα της πανεπιστημιακής αστυνομίας!

Κώστας
|

"Ο μόνος τρόπος για δια ζώσης λειτουργία σε όλα τα τμήματα της επικράτειας είναι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός διδασκόντων-φοιτητών (δηλ. αποκλεισμός όσων δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης)"

Επιτέλους αφήστε την καραμέλα της υποχρεωτικοτητας... έλεος...όλοι νοσούν και μεταδίδουν....αντί να ζητάτε rapid tests ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, πιπιλιζετε τα ίδια και τα ίδια... τί σύνδρομο της Στοκχόλμης είναι αυτό τέλος πάντων? Λύσεις ελέγχου πρόσβασης υπάρχουν και μπορούν να εφαρμοστούν... ολοκληρωτισμός και αυταρχισμός να λείπει....

Είναι απίστευτη
|

η μεγάλη κωλυσιεργία του υπουργείου και των πρυτανικών αρχών για τον καθορισμό όλων αυτών στα οποία αναφέρθηκε ο συνάδελφος στο μήνυμα <<Πρωτόκολλο πρόσβασης?>>. Τα αμφιθέατρα και Πανεπιστήμια θα μετατραπούν σε αρένα διαπληκτισμών, συνωστισμού και αντεγκλήσεων. Είμαστε, κυριολεκτικά, στον <<αέρα>> περιμένοντας την <<ωρολογιακή βόμβα>> της έναρξης των μαθημάτων. Ουδεμία επίσημη, ΠΡΑΚΤΙΚΗ, οδηγία δεν υπάρχει ούτε αυστηρά καθορισμένο πρωτόκολλο που θα αναρτηθεί σε κάθε ιστοσελίδα τμήματος και πανεπιστημίου για να γνωρίζουν και να συμμορφώνονται όλοι.

άρες μάρες
|

κρίμα και είχαμε ελπίδες για σοβαρότητα και ψηφιακά άλματα κατά της γραφειοκρατίας κλπ αλλά πηδήματα επί τόπου μάλλον. σανό. έγιναν βήματα αλλά ολίγιστα και πολύ αργά για να θριαμβολογούν τόσο. παράδειγμα οι αναπληρωτές, βουνό η χαρτούρα πίσω από τα ψηφιακά και φυσικά τα σελφ τεστ που δεν διασταυρώνονται πουθενά και πάλι χαρτάκια έχουμε. για να δούμε.

Πρωτόκολλο πρόσβασης?
|

Για την δια ζώσης διδασκαλία στα ΑΕΙ, διδάσκοντες και φοιτητές ανυπομονούν να μάθουν ποιο ακριβώς είναι το Πρωτόκολλο που θα εφαρμοστεί για την διαδικασία πρόσβασης. Πρέπει να ανακοινωθεί: 1) από ποιους (φύλακες, διδάσκοντες κλπ), 2) με ποιο τρόπο (εφαρμογή σε κινητό, άλλο?) θα γίνεται ο επιτόπιος έλεγχος, και 3) η προβλεπόμενη από τον ΕΟΔΥ απόσταση προστασίας εντός των αιθουσών καθώς και ο αριθμός κρουσμάτων για να ανασταλεί η δια ζώσης λειτουργία για τους φοιτητές καθενός εξαμήνου. Συγκεκριμένα, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής για τα εξής:
Για όσους διενεργούν τον έλεγχο, μέχρι πότε θα έχουν ελεγχθεί τα δικά τους πιστοποιητικά (γνησιότητα), ώστε να υπάρχει φερεγγυότητα στον έλεγχο των υπολοίπων?
Ποιος θα είναι ο μηχανισμός ελέγχου (γνησιότητα, ταυτοποίηση) των πιστοποιητικών στα σημεία εισόδου, ώστε να μην δημιουργούνται ουρές (συνωστισμός), μεγάλες καθυστερήσεις, και να αποτρέπονται βίαια επεισόδια?
Δεδομένου ότι ο αριθμός των φοιτητών που εγγράφονται σε κάθε μάθημα υπερβαίνει τους 200 και δεν είναι όλοι οι ίδιοι (από τα μεγαλύτερα έτη):
α) Ποιο μπορεί να είναι το ποσοστό κρουσμάτων που θα σταματά την δια ζώσης διδασκαλία? Φυσικά δεν μπορεί να είναι το 50%+1 (πχ 101 φοιτητές από τους 200) όπως στα σχολεία.
β) Πως θα ελέγχεται ο αριθμός κρουσμάτων ανά μάθημα?
γ) Εντός της αιθούσης (ή ενός κτιρίου πχ στα διαλείμματα) ποια θα είναι η απόσταση προστασίας που θα καθορίζει τον επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανάλογα τα τετραγωνικά. Αν είναι μια ακτίνα 2 μέτρων τότε: (π x 2^2)=12,5 τ.μ. ανά άτομο (για 100 άτομα είναι 1250 τ.μ.). Για ακτίνα 1 μέτρο θα είναι 3,14 τ.μ. ανά άτομο, δηλαδή για 100 άτομα 314 τ.μ.=κορονοπάρτι.
δ) Σε περίπτωση εκδήλωσης νόσησης εντός αιθούσης ή κτιρίου, ποιοι και με ποιο πρωτόκολλο θα χειρίζονται τις περιπτώσεις αυτές?
ε) Προ-covid, μαθήματα και εργαστήρια γινόταν μέχρι την ώρα 9μμ. Τις απογευματινές ώρες (εκτός ωραρίου) πως και από ποιους θα τηρούνται τα μέτρα. Το επιπλέον προσωπικό που θα χρειαστεί, θα μπορεί να καλύπτει το απογευματινό ωράριο?
Ειδικά όσον αφορά την απόσταση ασφαλείας εντός των κλειστών χώρων (αίθουσες-κτίρια), ΔΕΝ θα μπορεί η πλειοψηφία των τμημάτων να καταρτίσει εφικτό ωρολόγιο πρόγραμμα, με τις αίθουσες και τον αριθμό διδασκόντων που διαθέτουν (όταν η αναλογία διδάσκοντα-φοιτητών είναι πάνω από 1:200).
Ο μόνος τρόπος για δια ζώσης λειτουργία σε όλα τα τμήματα της επικράτειας είναι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός διδασκόντων-φοιτητών (δηλ. αποκλεισμός όσων δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης). Αυτό δεν μπορεί να γίνει δίχως αυστηρό πρωτόκολλο ελέγχου, με επαρκές και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό διενέργειας ελέγχου. Σε 16 μέρες θα αρχίσουν τα μαθήματα. Πότε θα γίνουν όλα αυτά? Θα πρέπει να δοθεί η ευχέρεια στα τμήματα να αποφασίσουν για το χειμερινό πότε και πως θα εφαρμόσουν ανά περίπτωση τηλεκπαίδευση ή δια ζώσης.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ