Ανοικτή επιστολή εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης στην υπουργό Παιδείας

22/07/2022

Ενημερώθηκε: 23/07/2022, 08:29

Άκουσε το άρθρο

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης -ΣΕΔΡΑΤΕ, μετά την ανακοίνωση της κατανομής θέσεων για τους διορισμούς σε Γενική αλλά και Ειδική Αγωγή από το Υπουργείο Παιδείας, διαπίστωσε με μεγάλη του απογοήτευση τις μηδενικές προβλεπόμενες προσλήψεις για τον κλάδο ΠΕ.91.02 Δραματικής Τέχνης.

Είμαστε πανελλαδικά ο μοναδικός κλάδος, χωρίς ούτε έναν διορισμό.

Ως εκπαιδευτικοί καλλιτέχνες πληρώνουμε τίμημα. Η Τέχνη πρέπει να εξοστρακιστεί από τα σχολεία γιατί οι προτεραιότητες είναι άλλες. Στο κυνήγι της συνεχόμενης πληροφορίας και της συστηματοποίησης, η Τέχνη αποτελεί χαμένο χρόνο και ίσως περιττή πολυτέλεια. Το θέατρο που στο λαμπρό παρελθόν της χώρας, διαμόρφωνε κριτική σκέψη και πολιτισμό δεν έχει δυστυχώς το χώρο που του αναλογεί στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο.

Θεωρούμε ότι βιώνουμε ένα συνεχή αποκλεισμό από τις μόνιμες θέσεις Γενικής και Ειδικής Αγωγής, καθώς οι οργανικές θέσεις που συστήνονται για τον κλάδο μας είναι απειροελάχιστες ως μηδενικές. Δυστυχώς δεν συνεκτιμάται ούτε αξιολογείται ορθά η συνεισφορά μας στα σχολεία τόσο της Α/θμιας όσο και της Β/θμιας, όπου οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ανταποκρίνονται σε όλες τις απαιτήσεις της εργασίας τους, πάνω από μία 20ετία υπηρετώντας με συνέπεια και παιδαγωγική ευθύνη. Η ωρομισθία και η αναπλήρωση γίνεται δυστυχώς η μόνιμη μοίρα του κλάδου. Εξ άλλου πριν δυο χρόνια συνταξιοδοτήθηκε και ο πρώτος αναπληρωτής μας, για να επιβεβαιώσει το καθεστώς της συνεχόμενης αδιοριστίας. Θυμίζουμε ότι στους πρόσφατους διορισμούς (Αύγουστος 2021) διορίστηκαν μόνο 15 άτομα του κλάδου ΠΕ91.02 και κανένας στην Ειδική Αγωγή. Ας μην αναφερθούμε και στην παράτυπη και άδικη ποσόστωση στις ετήσιες προσλήψεις αναπληρωτών της ειδικότητας, καθώς και την απαξίωση των πτυχίων και των σπουδών μας. Η ιστορία όμως, φαίνεται να επαναλαμβάνεται στους επικείμενους διορισμούς, δείχνοντας και χειρότερο πρόσωπο.

Ζητάμε επιτέλους να αποδοθεί στον κλάδο ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης, το σύνολο των οργανικών θέσεων που μας αντιστοιχεί σε Ειδική και Γενική Αγωγή, με μια δίκαιη ποσόστωση και ισότιμη κατανομή, προχωρώντας επιτέλους σε μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών μας, που τόσα χρόνια ταλαιπωρούνται στην ωρομισθία και στην αναπλήρωση του εαυτού τους στις εσχατιές της χώρας μας.

Ζητάμε επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, στην Ε ́ και ΣΤ ́ τάξη του Δημοτικού, μετά από χωρίς διδακτικό και παιδαγωγικό έρεισμα αφαίρεσή της, και την αδικαιολόγητη στέρηση των μαθητών/τριών από τα παιδαγωγικά οφέλη του μαθήματος σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή της αναπτυξιακής τους διαδρομής, τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Ζητάμε επίσης να διατηρείται η καλλιτεχνική ταυτότητα των Καλλιτεχνικών Σχολείων, όπως ακριβώς και των Μουσικών και όχι να εισβάλει τεχνηέντως ο όρος της Θεατρικής Αγωγής, που αφορά τα σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης και που αποτελεί παιδαγωγικό εργαλείο δια μέσου της Τέχνης. Το Θέατρο που διδάσκεται στα Καλλιτεχνικά Σχολεία και ορίζεται από το καταστατικό λειτουργίας τους -Υπουργική Απόφαση 107922/Γ7/2003 - ΦΕΚ 1497/Β/10-10-2003- αναφέρεται στην καθαρή Τέχνη του Θεάτρου, όπως ακριβώς γίνεται και στις άλλες καλλιτεχνικές κατευθύνσεις, όπου κανένας θεωρητικός δεν πάει να διδάξει ζωγραφική, χορό, γλυπτική, κινηματογράφο κτλ. και να διατηρείται έτσι η καλλιτεχνική αποστολή της κατεύθυνσης.

Το αίσθημα αδικίας και αποκλεισμού πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα. Να συσταθούν άμεσα οι οργανικές θέσεις διακριτά για τον κλάδο μας, τόσο στην Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή και να αποδοθούν όλα τα πραγματικά κενά στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής.

Παρακαλούμε να εισακουσθεί το αίτημά μας (από το 2019) για συνάντηση και να μας δεχθείτε σε δια ζώσεις επικοινωνία.

Αναμένουμε απάντησή σας.

Το ΔΣ του Συλλόγου  Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης

Σχόλια (2)

Αλεξανδρος
|

Ντροπή στην ηγεσία του υπουργείο για τον αποκλεισμό του συγκεκριμένου κλάδου . Είναι κλάδος που συστάθηκε για την διδασκαλία του θεατρου στα παιδιά μας .
Θελουμε να έχουμε πολιτισμό κατά τα αλλά στα σχολεία

Πιτσιφλής, δάσκαλος ΠΕ
|

Έχετε δίκιο, συνάδελφοι της Θεατρικής Αγωγής. Απόλυτο! Πρέπει να σας δεχτεί η κυρία Υπουργός και φυσικά να σας αφήσει να επιχειρηματολογήσετε. Να επιδιώξετε να είναι μόνη της, να μην υπάρχουν ''πηγές γαλλικών αρωμάτων'' δίπλα της. Δεν μπορώ να σας πω δημοσίως τους λόγους, αν και μερικοί είναι προφανείς.
Σας συμβουλεύω, έγινα και παππούς προσφάτως, να συμβουλευτείτε προηγουμένως τον λαμπρό Δάσκαλο Κώστα Γεωργουσόπουλο, που με τις πολύτιμες συμβουλές του είμαι βέβαιος πως θα σας βοηθήσει σημαντικά στη δημιουργία υψηλού επιπέδου επιχειρημάτων, ω΄στε στο τέλος να λυγίσει και να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημά σας. Επίσης, πιστεύω ότι άξιος, πολύτιμος σύμβουλός σας θα είναι και ένας άλλος σπουδαίος, λαμπρός Δάσκαλος της Θεατρικής Τέχνης, ο Σωτήρης Χατζάκης. Δεν χρειάζεται να σας εξηγήσω τον λόγο, είμαι απολύτως βέβαιος ότι τον έχετε σκεφτεί ήδη!...
Σας εύχομαι ολόψυχα την πρώτη νίκη! Θα χρειαστεί να δώσετε κι άλλες μα΄χες...
Εύχομαι και γι' αυτές να είναι νικηφόρες!

Με όλη μου την αγάπη

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ