Έξυπνη «ιχνηλάτηση» μαθητικής φοίτησης και εργασιακών διαδρομών των μαθητών

Που θα χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα της «ιχνηλάτησης»

19/09/2022

Άκουσε το άρθρο

Ανοικτό  Ηλεκτρονικό  Διαγωνισμό  Μηχανισμό  για την ανάπτυξη και πιλοτική λειτουργία μηχανισμού για την παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας ολοκλήρωσης της φοίτησης, καθώς και της διαδικασίας μετάβασης σε κύκλο σπουδών ανώτερου επιπέδου ή/και στην αγορά εργασίας, εξέδωσε το ΙΕΠ.

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την διακήρυξη του διαγωνισμού

Ειδικότερα, θα αναπτυχθεί το Πληροφοριακό Σύστημα Ιχνηλάτησης από το οποίο θα εξάγονται δεδομένα, που θα αξιοποιηθούν από το ΙΕΠ για τη διαμόρφωση συμπερασμάτων που αφορούν στις ακαδημαϊκές διαδρομές των μαθητών/τριών και συγχρόνως θα τροφοδοτήσουν το πληροφοριακό σύστημα του ΕΙΕΑΔ, προκειμένου να γίνουν συσχετισμοί με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Από την «επικοινωνία»/ή σύνδεση αυτή θα προκύψουν πληροφορίες που θα μπορούν να αναζητήσουν μέσω του εξειδικευμένου ηλεκτρονικού κόμβου (portal) οι τελικοί χρήστες αυτού, δηλ. οι μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικοί, και οι οποίες θα αφορούν σε τύπους προσφερόμενης εκπαίδευσης/περιεχόμενο σπουδών, τρέχουσα ζήτηση σε επαγγέλματα και απαιτούμενες δεξιότητες και συνακόλουθα σε προοπτικές εύρεσης εργασίας σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο.

Για την επίτευξη των παραπάνω θα αναπτυχθούν οι υποδομές Παρατηρητηρίου και συγκεκριμένα:

A.  Ανάπτυξη και υποστήριξη λειτουργίας Πληροφοριακού Συστήματος Ιχνηλάτησης (ηλεκτρονικού κόμβου)

B. Ανάπτυξη και υποστήριξη λειτουργίας εξειδικευμένου Portal (ιστότοπου) για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τις δεξιότητες που ενισχύουν την απασχολησιμότητα

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των  161.200,00€

Τα αποτελέσματα  της «ιχνηλάτησης» θα χρησιμοποιηθούν:

Α. Για την υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης .

Β. Για την   υποστήριξη της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια και δεξιότητες που θα τους εξασφαλίσουν απασχόληση όσο το δυνατόν πιο σύντομα μετά την αποφοίτησή τους, αλλά και θα τους βοηθήσουν, μακροπρόθεσμα, να επιτύχουν την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, βάσει μιας μελετημένης πορείας   που είναι συμβατή με τα προσωπικά και επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα.

Αναλυτικότερα, ο “μηχανισμός”  θα έχει ως αντικείμενο:

  •     την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδρομής των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής φοίτησης,
  •     τη συλλογή στοιχείων σχετικά με τη διαδικασία μετάβασης μεταξύ των βαθμίδων και διαφορετικών τύπων σχολικών μονάδων, καθώς και με τη μετάβασή τους στην αγορά εργασίας,
  •     την καταγραφή των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προτιμήσεων και επιλογών των μαθητών και μαθητριών της κατώτερης και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  •     τη διενέργεια ερευνών για την ιχνηλάτηση της πορείας (επαρκούς-ανεπαρκούς) φοίτησης των μαθητών και της μετάβασης των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στην αγορά εργασίας,
  •     την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της διαδικασίας μετάβασης στην αγορά εργασίας και την εξαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών συμπερασμάτων,
  •     την παρακολούθηση των αλλαγών στην αγορά εργασίας σχετικά με τις αναδυόμενες απαιτήσεις των επαγγελμάτων (new skills monitoring),
  •     τη διατύπωση προτάσεων για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών στην αγορά εργασίας,
  •     την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην ανάπτυξη ενός δικτύου υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης,
  •     την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς, καθώς και
  •     την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (2)

Επιτέλους
|

Αυτό το έκαναν ήδη κάποια ΕΠΑΛ που ενδιαφέρονται για τους μαθητές τους και ζητούσαν ήδη να γίνει κεντρικά. Πρέπει και το υπουργείο να μάθει κατά πόσο κάποιες ειδικότητες έχουν εργασιακή κατάληξη τη διανομή φυλλαδίων και πακέτων.

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
|

Πολύ έξυπνη. Μα τόσο έξυπνα μυαλά να χαραμίζονται στην Ελλάδα!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ