«Το είπατε. Το κάνατε;»: 5ο Podcast της Ν. Δ. με την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως

18/01/2023

Ενημερώθηκε: 18/01/2023, 20:31

Άκουσε το άρθρο

Το είπατε. Το κάνατε; Αυτή είναι η ερώτηση στην οποία θα απαντήσουν οι συμμετέχοντες στον κύκλο συνεντεύξεων της Νέας Δημοκρατίας.
 
Στο πέμπτο podcast της Νέας Δημοκρατίας, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, απαντά στον Κώστα Μαμουλή, Γραμματέα Ψηφιακού Μετασχηματισμού ΝΔ για το μεταρρυθμιστικό έργο της Κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας, την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, τον νέο νόμο-πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί

Συγκεκριμένα, η υπουργός ανέφερε: «το σχολείο είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας. Όσο περισσότερη βία συναντάς στην κοινωνία, τόσο περισσότερη θα συναντάς και στα σχολεία. Πρώτα απ’ όλα το σπίτι είναι «το Α και το Ω», παίζει καταλυτικό ρόλο. Πέρα απ’ το σπίτι όμως, πώς μπορεί το σχολείο να δράσει -προληπτικά κυρίως- σε σχέση στο ζήτημα αυτό; Κινούμαστε σε δύο κατευθύνσεις.
 
Η πρώτη κατεύθυνση έχει να κάνει με άμεσα μέτρα, η δεύτερη με πιο μακροπρόθεσμα μέτρα. Στα πιο άμεσα, συμπεριλαμβάνονται περισσότεροι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία. Όταν πήγαμε στο υπουργείο είχαμε περίπου 1.600 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε όλα τα σχολεία της χώρας. Σήμερα έχουμε περίπου τους διπλάσιους. 3.200 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία μας».
 
Αναφορικά με τον νέο νόμο-πλαίσιο στα Πανεπιστήμια και τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Περάσαμε το καλοκαίρι έναν νέο νόμο-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια. Κωδικοποιήθηκε όλη η νομοθεσία και προβλέφθηκαν πολλές νέες μεταρρυθμίσεις στα πανεπιστήμια. Στην πλειοψηφία τους οι διατάξεις αυτές, ψηφίστηκαν από πολύ μεγάλο αριθμό βουλευτών της αντιπολίτευσης.
 
Άρα, μπορεί να ακούμε διαφορετικές απόψεις και συζητήσεις και να υπάρχει αντιπαλότητα για συγκεκριμένα άρθρα, αλλά σε πάρα πολλά νομοθετήματα υπάρχει η γενική εικόνα ότι υπάρχει σύγκλιση. Αλλά τολμώ να πω ότι για εμάς καταλυτικό στοιχείο είναι και η κοινωνία. Όσο περισσότερο μια μεταρρύθμιση «αγκαλιάζεται» από την κοινωνία, τόσο διασφαλίζεται η μακροβιότητά της».
 
Για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό αυτής, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων είπε: «Τολμώ να πω ότι στη χώρα μας η πανδημία, παρά τις δραματικές συνέπειες που είχε και έχει με πρώτη την απώλεια ανθρώπινης ζωής, έδρασε καταλυτικά για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Και όταν λέω ψηφιακό μετασχηματισμό εννοώ και σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες και σε ό,τι αφορά την ουσία.
 
Στις διαδικασίες θα αναφέρω μόνο μερικά βασικά παραδείγματα: τα παιδιά στις πανελλαδικές πλέον παίρνουν τα αποτελέσματα τους ψηφιακά, οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία γίνονται ψηφιακά, οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν υπηρεσία ψηφιακά, δεν χρειάζεται να τρέχουν από το ένα νησί στο άλλο για να υπογράψουν μία σύμβαση. Άρα μεγάλες και δομικές αλλαγές, σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες της εκπαίδευσης, αλλά δομικές αλλαγές και σε ό,τι αφορά την ουσία του εκπαιδευτικού έργου».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (12)

εκπαιδευτικός
|

στα χαρτιά και στα λόγια όλα καλά, στην πράξη όμως....

@Φέρτε μου τη Microsoft να την σκίσω
|

μη γράφετε τέτοια φοβιστικά στον γιώργο τον πρώην / τέως "φοβία", γιατί θα ξαναεμφανιστεί η φοβία του και θα πάει πίσω η παιδεία που με κόπο πήγε μπροστά η υπουργάρα ! μην κάνετε τέτοια, μη !

Master chef
|

@Δεν άκουσα, πώς είπατε, ορίστε?
Σας βγάζω τη σκούφια μου! Πράγματι είναι ιστορικές οι αναμνήσεις μας από τις χρυσές εποχές της γλυκιάς νιότης μας και τις μαγικές νύχτες μας στα "πολιτιστικά κέντρα".

Αυτοί αντίθετα, θα ξεχαστούν σε μια νύχτα....

Αφιερωμένο λοιπόν.... στο 5ο Podcast (είναι σε συνέχειες δηλαδή ε?)....
"Πιστεύω μόνο παραμύθια λαϊκά
τα κόκκινα τα μπλουζ που κοροϊδεύεις
θες και βουλιάζεις κάθε μέρα στα βαθιά
αφού δεν ξέρεις στη στεριά να ταξιδεύεις".

Φέρτε μου τη Microsoft να την σκίσω
|

@Γιώργος
Την παίζετε στα δάκτυλα??? Μη λέτε τέτοια και φοβηθεί κι ο Μπιλ Γκέιτς....
ΥΓ. Η "μαυρίλα".... τον Απρίλιο τελικά....

Διορθωση
|

το s στο Mbps σημαινει second

@Γιώργος
|

Πήρατε λάπτοπ και τάμπλετ και γίνατε expert; Και πώς χρησιμοποιείτε κ. Γιώργο τα τάμπλετ μέσα στην τάξη; Τα δίνετε στους μαθητές και διδάσκετε με χρήση ψηφιακών εργαλείων; Κόψτε τις μπούρδες... Επειδή χρησιμοποιήσατε ένα webex και μια e-me, εκπαιδευτήκατε στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ εντός τάξης; Για πείτε μου; Ποιες ψηφιακές τεχνικές και μεθόδους χρησιμοποιείτε για τη διδασκαλία των μαθημάτων σας (π.χ. στην Κοινωνική Πολιτική Αγωγή); Για να ξέρω δηλαδή... Όσο για την ταχύτητα του διαδικτύου, άστο καλύτερα. Το πολύ 10 Mbps/sec, όταν συνδέονται 1-2 Η/Υ . Αν συνδεθούν ταυτόχρονα 5-6 σερνόμαστε...

Γιώργος
|

Αλλάξαμε εποχή αλλάξαμε πορεία. Ήμασταν τυχεροί. Μακάρι να συνεχίσει. Στο σχολείο μας έχουμε γίνει ψηφιακά ειδικοί και παίζουμε στα δάκτυλα την τεχνολογία ενώ πριν είχαμε φοβία. Πήραμε λαπτοπ και τάμπλετ, αναβαθμίστηκε η σύνδεση. Όχι άλλη μαυρίλα.

Δεν άκουσα, πώς είπατε, ορίστε?
|

Συγγνώμη κύριε, ποιος είστε?
Το κάνατε ή δεν το κάναμε?
Εξηγήστε.

Το άλλο με την θεία Λένα είναι όμως προτιμότερο ως ...άσμα:
Κααάλημέρα τα παιδιά, Τραλαλά, τραλαλαλαλα, σηκωθείτε με χαρά, τραλαλά, τραλαλαλαλα .....
Αυτό να βάλεις, μάλιστα, της Παιδείας τραγουδάκι, όχι να επαναφέρεις προεκλογικά ιστορικές αναμνήσεις από τις χρυσές εποχές με τα "πολιτιστικά κέντρα".

φυσικά το κάνανε και όλα
|

μαντάρα ! γιατί δεν θέτει άλλος τις κατάλληλες ερωτήσεις; κομματικός ημετερος τι να πει. κι εδώ γιατί να αναρτηθεί; το esos συμφωνεί με τις ερωτησεις, τις απαντησεις ή τα podcast;

Πιτσιφλής
|

''Εσύ θα μου διαβάζεις κι εγώ θα απαντώ. Διευκρινιστικές δεν θέλω. Εντάξει;''
Δεν το ακούσαμε, αλλά είναι ολοφάνερο. Ό,τι πιο βαρετό, να φανούν λίγο, να μην πει ο Πρόεδρος ότι κάθονται.
Άμα δεν υπάρχει πίεση...
Το πιο τραγικό:
''δομικές αλλαγές και σε ό,τι αφορά την ουσία του εκπαιδευτικού έργου».''
Χωρίς την κατάλληλη επιστημονική υποστήριξη των δασκάλων - σύμβουλοι δεν υπάρχουν - χωρίς αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, με προαγωγές μαθητών που έχουν μεγάλα ''κενά'' λόγω τηλεκπαίδευσης, πιάσαμε την ουσία επιτέλους! Όλα πήγαν καλά και σύμφωνα με τον σχεδιασμό...
Τι να πούνε οι έρμοι οι γονείς;...

Δισκοβόλος
|

Υπέροχος θεατρικός λόγος με άριστη αποστήθιση του κειμένου σε μια παράσταση εξοργιστικής υποκρισίας! Σ' αυτό η υπουργός παίρνει άριστα. Μόνο σ' αυτό όμως. Γιατί τίποτε απολύτως δεν κατάφερε από αυτά που σεμνύνεται με περισσή έπαρση ότι έχει πετύχει. Φυσικά και δεν έχει γίνει καλύτερο το σχολείο σ' αυτά τα 3,5 χρόνια. Αντιθέτως, η κατάσταση επιδεινώθηκε δραματικά με τα κενά εκπαιδευτικών από 8.000 να έχουν εκτοξευτεί στις 40.000! Παράλληλα έχει εντατικοποιήσει σε βαθμό αβάσταχτο τα βάρη που φορτώνει στη ζωή των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των άμοιρων διευθυντών, οι οποίοι - παρά την όποια ψηφιακή αναβάθμιση - έχουν επωμιστεί με αδιανόητο γραφεικρατικό βάρος, ενώ παράλληλα οφείλουν να κάνουν και μάθημα, αλλά και τον επιστάτη του σχολείου!
Και το πιο κραυγαλέο τεκμήριο ανικανότητας της συγκεκριμένης υπουργού: Πέρασαν 2,5 χρόνια παντελούς αδράνειας, για να κινηθεί εν μέσω σχολικής χρονιάς η διαδικασία επιλογής νέως διευθυντών που έπρεπε να είχε γίνει το καλοκαίρι του 2020 και που προφανώς δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από τις επερχόμενες εκλογές.
Έχουμε καταγράψει αμέτρητες φορές σ' αυτές εδώ τις σελίδες τη σωρεία λαθών (ακόμη και σε επίσημα έγγραφα) και παράλογων αποφάσεων της υπουργού, ώστε δεν έχει νόημα να τα επανλάβουμε. Εγώ προσωπικά ομολογώ πως αποχώρησα τον περασμένο Σεπτέμβριο από την εκπαίδευση απηυδισμένος απ' όλη αυτή την αθλιότητα, καθώς ένιωθα πλέον ότι η εργασία μου ελάχιστη σχέση είχε με αυτό, για το οποίο είχα ταχθεί, δηλαδή τη διδασκαλία. Τίποτε απ' όλες αυτές τις "μεταρρυθμίσεις" δεν είχε για στόχο να υποστηριχθεί ο θεμελιώδης ρόλος του σχολείου. Μόνο ανούσια γραφειοκρατία με μεγαλόσχημες διακηρύξεις που οδηγούσαν στο κενό, όπως η φαιδρότητα που ονομάζεται αυτοαξιολόγηση.
Κλείνω με μιαν ευχή: Ανεξαρτήτως του αποτελέσματος των επερχόμενων εκλογών, ελπίζω να αλλάξει πάση θυσία η ανεπαρκέστατη αυτή ηγεσία του υπουργείου παιδείας, μπας και πάρει μιαν ανάσα ο εκπαιδευτικός κόσμος και ξανανθίσει το χαμόγελο στα χείλη των συναδέλφων, ώστε να αρχίσουν και πάλι να πηγαίνουν ευδιάθετοι και ορεξάτοι στη δουλειά τους, για να κάνουν ανεμπόδιστα το μάθημά τους...

το ειπε..
|

θα αναβαθμισει τα ΙΕΚ και τα εκανε..ΛΥΚΕΙΟ...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ