Στο προδικαστικό ερώτημα "εάν υφίσταται ή όχι έννομο συμφέρον της αιτούσας να προσβάλλει την παράλειψη εισαγωγής της σε ιατρική Σχολή λόγω της εισαγωγής άλλων συνυποψηφίων της, οι οποίοι, υπό την ιδιότητά τους ως διακριθέντες αθλητές, συγκέντρωσαν, χωρίς την προβαλλόμενη ως αντισυνταγματική προσαύξηση της βαθμολογίας τους, λιγότερα μόρια από την ίδια" θα κληθεί να αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας, στις 5 Μαΐου.
Ειδικότερα η Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας
Ενόψει
α) της κατάθεσης ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών αιτήσεως περί ακυρώσεως των:
1) πινάκων αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων έτους 2020 για την εισαγωγή στα Τμήματα και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,
2) Φ.253/111357/Α5/27.08.2020 αποφάσεως της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Κύρωση πινάκων εισαγόμενων στα Τμήματα, τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 των υποψηφίων οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων 2020 με το Νέο σύστημα εισαγωγής του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α’) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει» και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης και
β) της εκδοθείσας επί της αίτησης αυτής 2310/2022 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία διατυπώνονται κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν. 3900/2010, τα ακόλουθα προδικαστικά ερωτήματα:
1) «εάν οι διατάξεις των άρθρων 34 παρ. 8 του ν. 2725/1999, όπως ισχύουν, 32 παρ. 2 του ν. 4351/2015, 36 παρ. 1 του ν. 4603/2019 και 30 του ν. 4726/2020 αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4 παρ.1 Σ), της αξιοκρατίας και της σταδιοδρομίας εκάστου κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας (άρθρο 5 παρ.1 Σ), καθώς και της ορθολογικής οργάνωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης (άρθρο 16 Σ), σε συνδυασμό με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας και
2) εάν υφίσταται ή όχι έννομο συμφέρον της αιτούσας να προσβάλλει την παράλειψη εισαγωγής της σε ιατρική Σχολή λόγω της εισαγωγής άλλων συνυποψηφίων της, οι οποίοι, υπό την ιδιότητά τους ως διακριθέντες αθλητές, συγκέντρωσαν, χωρίς την προβαλλόμενη ως αντισυνταγματική προσαύξηση της βαθμολογίας τους, λιγότερα μόρια από την ίδια», εισάγει την πιο πάνω αίτηση, στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, σύμφωνα με τα άρθρα 14 παρ. 2, εδ. γ’ (όπως ισχύει), 20 και 21 του π.δ. 18/1989 (Α’ 8), λόγω της σπουδαιότητας της.
Ορίζει δικάσιμο την 5η Μαΐου 2023, ημέρα Παρασκευή και ώρα 9.30 π.μ. και εισηγήτρια την Σύμβουλο Σταυρούλα Κτιστάκη.
@Εκπαιδευτικός
το ίδιο και οι μαθητές που διακρίνονται σε άλλα , π.χ. μουσική, διαγωνισμούς μαθηματικών, φυσικής, ρομποτικής, φιλοσοφίας και ρητορικής εκπροσωπώντας τη χώρα τους, θα θέλουν να "τους δοθεί η ευκαιρία να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους γιατί αλλιώς τους στερούμε το δικαίωμα, όταν ολοκληρώσουν την ενασχόληση με ... να ασκήσουν το επάγγελμα που τους ενδιαφέρει". Γνωρίζετε πόσα χρόνια αφοσίωσης απαιτεί το πτυχίο και το δίπλωμα στη μουσική;;;; Σίγουρα πολύ περισσότερα από π.χ. την σκυταλοδρομία (που είναι το ευκολο αθλημα για πριμοδότηση, όπως λένε οι ίδιοι οι μαθητές).