Πανελλαδικές: Συζήτηση προδικαστικού ερωτήματος στο ΣτΕ

"Εάν υφίσταται έννομο συμφέρον της αιτούσας να προσβάλλει την παράλειψη εισαγωγής της σε ιατρική λόγω της εισαγωγής άλλων συνυποψηφίων της, οι οποίοι, υπό την ιδιότητά τους ως διακριθέντες αθλητές, συγκέντρωσαν, λιγότερα μόρια από την ίδια"

26/04/2023

Άκουσε το άρθρο

Στο προδικαστικό ερώτημα "εάν υφίσταται ή όχι έννομο συμφέρον της αιτούσας να προσβάλλει την παράλειψη εισαγωγής της σε ιατρική Σχολή λόγω της εισαγωγής άλλων συνυποψηφίων της, οι οποίοι, υπό την ιδιότητά τους ως διακριθέντες αθλητές, συγκέντρωσαν, χωρίς την προβαλλόμενη ως αντισυνταγματική προσαύξηση της βαθμολογίας τους, λιγότερα μόρια από την ίδια" θα κληθεί να αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας, στις 5 Μαΐου.

Ειδικότερα η  Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας

Ενόψει

α) της κατάθεσης ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών αιτήσεως περί ακυρώσεως των:

1) πινάκων αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων έτους 2020 για την εισαγωγή στα Τμήματα και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

2) Φ.253/111357/Α5/27.08.2020 αποφάσεως της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Κύρωση πινάκων εισαγόμενων στα Τμήματα, τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 των υποψηφίων οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων 2020 με το Νέο σύστημα εισαγωγής του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α’) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει» και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης και

β) της εκδοθείσας επί της αίτησης αυτής 2310/2022 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία διατυπώνονται κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν. 3900/2010, τα ακόλουθα προδικαστικά ερωτήματα:

1) «εάν οι διατάξεις των άρθρων 34 παρ. 8 του ν. 2725/1999, όπως ισχύουν, 32 παρ. 2 του ν. 4351/2015, 36 παρ. 1 του ν. 4603/2019 και 30 του ν. 4726/2020 αντίκεινται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4 παρ.1 Σ), της αξιοκρατίας και της σταδιοδρομίας εκάστου κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας (άρθρο 5 παρ.1 Σ), καθώς και της ορθολογικής οργάνωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης (άρθρο 16 Σ), σε συνδυασμό με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας και

2) εάν υφίσταται ή όχι έννομο συμφέρον της αιτούσας να προσβάλλει την παράλειψη εισαγωγής της σε ιατρική Σχολή λόγω της εισαγωγής άλλων συνυποψηφίων της, οι οποίοι, υπό την ιδιότητά τους ως διακριθέντες αθλητές, συγκέντρωσαν, χωρίς την προβαλλόμενη ως αντισυνταγματική προσαύξηση της βαθμολογίας τους, λιγότερα μόρια από την ίδια», εισάγει την πιο πάνω αίτηση, στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου, σύμφωνα με τα άρθρα 14 παρ. 2, εδ. γ’ (όπως ισχύει), 20 και 21 του π.δ. 18/1989 (Α’ 8), λόγω της σπουδαιότητας της.
 
Ορίζει δικάσιμο την 5η Μαΐου 2023, ημέρα Παρασκευή και ώρα 9.30 π.μ. και εισηγήτρια την Σύμβουλο Σταυρούλα Κτιστάκη.

Σχόλια (7)

Άννα
|

@Εκπαιδευτικός

το ίδιο και οι μαθητές που διακρίνονται σε άλλα , π.χ. μουσική, διαγωνισμούς μαθηματικών, φυσικής, ρομποτικής, φιλοσοφίας και ρητορικής εκπροσωπώντας τη χώρα τους, θα θέλουν να "τους δοθεί η ευκαιρία να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους γιατί αλλιώς τους στερούμε το δικαίωμα, όταν ολοκληρώσουν την ενασχόληση με ... να ασκήσουν το επάγγελμα που τους ενδιαφέρει". Γνωρίζετε πόσα χρόνια αφοσίωσης απαιτεί το πτυχίο και το δίπλωμα στη μουσική;;;; Σίγουρα πολύ περισσότερα από π.χ. την σκυταλοδρομία (που είναι το ευκολο αθλημα για πριμοδότηση, όπως λένε οι ίδιοι οι μαθητές).

Polar_Fish
|

Eιναι σοβαρο θέμα. Η πριμοδότηση δεν ειναι συνταγματική. Καλό ειναι να υπάρχει μια ποσόστοση και τιποτε αλλο.

Εκπαιδευτικός
|

Μάλλον δεν έχει γίνει κατανοητό το εξής:
Οι μαθητές/τριες που διακρίθηκαν σε σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις εκπροσωπώντας τη χώρα τους, είναι βέβαιο ότι δεν είχαν τη δυνατότητα να επενδύσουν στη μελέτη των μαθημάτων τους γιατί αφιέρωσαν χρόνο σε προπονήσεις και ταξίδια. Είναι λοιπόν "άδικο" να μην τους δοθεί η ευκαιρία να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους γιατί αλλιώς τους στερούμε το δικαίωμα, όταν ολοκληρώσουν την ενασχόληση με τον αθλητισμό να ασκήσουν το επάγγελμα που τους ενδιαφέρει και μπορεί να μην σχετίζεται με τη Φυσική Αγωγή ή την Προπονητική.
Αυτό μπορεί να γίνει αφού, με βάση τα κριτήρια, δεν αφορά μεγάλο αριθμό μαθητών.

ΑΟ
|

@enikos
Καθ' υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων γίνεται μόνο η εισαγωγή αθλητώ΄ν που έχουν πολύ μεγάλες διακρίσεις, όπως ολυμπιακά και παγκόσμια μετάλλια κλπ. Η πλειονότητα των αθλητών (με πχ πανελλήνιες ατομικές ή ομαδικές διακρίσεις) πριμοδοτείται με ποσοστό επί της βαθμολογίας που επιτυγχάνουν στις πανελλήνιες. Αυτοί προφανώς και παίρνουν την θέση άλλων και για αυτούς είναι που θα κρίνει το δικαστήριο. σύμφωνα με τα όσα γράφει το άρθρο

enikos
|

η εισαγωγή αθλητών γίνεται καθ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ. Ως εκ τούτου δεν παίρνει τη θέση κάποιου άλλου υποψήφιου. Λογικά δεν υπάρχει έννομο συμφέρον.

Κλείστε τα παράθυρα ... μπάζει από παντού!
|

Καταφανής αδικία που πρέπει να αποκατασταθεί (αν μιλάμε για την πολύπαθη αξιοκρατία εν Ελλάδι). Οι αθλητές να πριμοδοτούνται για Σχολές και τμήματα που έχουν σχέση μόνον με τον αθλητισμό και την Φυσική Αγωγή και όχι επί παντός επιστητού.

Πλατάρος Γιάννης
|

Το θέμα είναι ευρύτερο.:
Ειναι Συνταγματικό να τίθενται κοινωνικά κριτήρια για γνωστικό διαγωνισμό εισαγωγής σε ΑΕΙ;
Ο διαγωνισμός εισαγωγής σε ΑΕΙ δεν είναι πλέον διαγωνισμός, ούτε εξετάσεις. Είναι υβρίδιο, από τότε που θεσμοθετηθηκε η βάση εισαγωγής.
Η επιδότηση μορίων διαγωνισμών με κοινωνικά κριτήρια, επιχειρεί να αμβλύνει τις Κοινωνικές υφιστάμενες διάφορες. Θεωρείται αποδεκτό από την κοινωνία τόσες δεκαετίες που ισχυει.
Οι αθλητές εμπίπτουν στα κοινωνικά κριτήρια;
Είναι νέοι άνθρωποι που διακρίνονται στον αθλητισμό και το κράτος για να προβληθεί στο διεθνές κοινό, τους επιδοτεί παντού. Οι Αμερικανοί τους παίρνουν έστω και άσχετους στα Πανεπιστήμια τους αν παίζουν καλό μπάσκετ.
Η μέση λύση είναι γνωστη:
"εισαγωνται εφ όσον πιάσουν την βάση"
3% από ΕΠΑΛ μπαίνουν σε ιατρικές και πολυτεχνείο με ποσόστωση.
Από νυκτερινα ΓΕΛ εργαζόμενοι ομοίως. Με 1% (αν θυμάμαι καλά)
Υπάρχει μια διευρυνομενη κουλτούρα διακρίσεων εν ονόματι της ισότητας ευκαιριών. Ομάδες ειδικές συνδικαλιζονται και διεκδικούν θεσμοθετησεις υπέρ τους.
Είναι το ίδιο ή εισαγωγή σε ΑΕΙ διακριθεντων σε μαθηματικές Ολυμπιάδες και ίδιο των αθλητών;
Πολύ λεπτή η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ