Οι εκκρεμότητες της Βίβλου ψηφιακού μετασχηματισμού στην παιδεία που σχεδίασε ο Κ. Πιερρακάκης

Για την παιδεία το σχέδιο προβλέπει 36 έργα με μακροπρόθεσμο και βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα

28/06/2023

Άκουσε το άρθρο

Ο νέος υπουργός παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης υπήρξε ο σχεδιαστής της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής για την περίοδο 2020 -2025  η οποία  αποτυπώθηκε στη Βίβλο ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η Βίβλος ψηφιακού μετασχηματισμού που δημοσιεύθηκε και τέθηκε σε διαβούλευση το Δεκέμβριο του 2020, εγκρίθηκε οριστικά τον Ιούλιο του 2021 και περιλαμβάνει 405 έργα σε όλους τους τομείς της δημόσιας διοίκησης.

Ειδικότερα για την παιδεία, προβλέπει  36 έργα με μακροπρόθεσμο και βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα.

Τα δύο από αυτά - βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα- έχουν ήδη υλοποιηθεί.
Πρόκειται για: 

  1. Την Αναδιοργάνωση Διαδικασίας Κάλυψης Θέσεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, και
  2. Την Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο .

Από τα υπόλοιπα έργα που προβλέπονται για την Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση,  κάποια είναι ενδεικτικά των προθέσεων και των προτεραιοτήτων που θα βάλει η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας μάθησης

Ανάμεσα στους στόχους των παρεμβάσεων στην παιδεία  αναφέρεται και η δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας μάθησης.  

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τη Βίβλο, οι παρεμβάσεις “στοχεύουν  στην επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και την αναβάθμιση ή επανακατάρτισή του με νέες δεξιότητες αξιοποιώντας ψηφιακά μέσα και τεχνολογίες”.

Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται:

Α. Επανασχεδιασμός της πλατφόρμας MySchool και των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που παρέχει σε σχολεία και δ/νσεις εκπαίδευσης. Αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών για το σχολείο με στόχο «την αντικατάσταση των «υπηρεσιακών εντύπων», για παράδειγμα, απουσιολόγιο, βιβλίο ύλης, με ψηφιακά ισοδύναμες λύσεις που θα υιοθετηθούν καθολικά».

Β. Δικτυακή αναβάθμιση των σχολείων με σταδιακές επεμβάσεις, που ξεκινούν από την εγκατάσταση VDSL συνδέσεων σε 7000 και πλέον σχολεία, και φτάνουν στην αξιοποίηση οπτικών δικτύων νέας γενιάς.

Γ. Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τους γονείς και κηδεμόνες (e- parents) που στόχο έχει «να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό «παράθυρο» στα σχολικά δρώμενα. Ανάμεσα στις άλλες υπηρεσίες που θα προσφέρει η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι και η παρακολούθηση των επιδόσεων, της βαθμολογίας, των απουσιών του μαθητή, συμβουλευτικές υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης, ενημέρωση σε σχέση με την ύλη που καλύφθηκε στην τάξη και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στο μαθητή». Επίσης θα δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού συνάντησης ή  online επικοινωνίας  μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων μέσω της πλατφόρμας σε επιλεγμένες ώρες.

Δ. Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών το οποίο ανάμεσα στα άλλα θα παρέχει “μηχανισμούς καταγραφής των στοιχείων παρακολούθησης της επιμόρφωσης και παραγωγής αναφορών ανά μάθημα ή επιμορφούμενο. Ο στόχος είναι «αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της συμμετοχής των επιμορφούμενων στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες καθώς και τα αποτελέσματα αξιολόγησης αυτών, η διαδικασία επιμόρφωσης να οδηγεί σε αντίστοιχες πιστοποιήσεις».

Ε. Σύστημα Καταγραφής Ακαδημαϊκών Τίτλων: Ένας πολίτης αφού αυθεντικοποιηθεί, θα μπορεί να δώσει τη συγκατάθεσή του ώστε
ένας φορέας (δημόσιος οργανισμός ή εταιρεία) να αποκτήσει πρόσβαση σε επιλεγμένες πληροφορίες για τους τίτλους σπουδών του. Παράλληλα οι δημόσιοι φορείς θα μπορούν να διενεργήσουν εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα, αυτεπάγγελτο έλεγχο γνησιότητας των τίτλων σπουδών που τους έχουν κατατεθεί.

Ζ. Πληροφοριακό Σύστημα για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης: Η δράση εστιάζει στους τομείς της αναβάθμισης των υπηρεσιών αξιολόγησης των ΑΕΙ και διαχείρισης του Μητρώου Εμπειρογνωμόνων και της παρακολούθησης, μελέτης, αξιολόγησης και παρουσίασης των στατιστικών στοιχείων και δεικτών απόδοσης (ΚPIs) της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης συνολικά, αλλά και των επί μέρους ΑΕΙ.

Η. Επέκταση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης Πανεπιστημίων:
«Το σύστημα θα επιτρέπει την παρακολούθηση της ανάλωσης των πόρων, της διαχείρισης του κόστους και της χρήσης της περιουσίας των δημοσίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και θα είναι απολύτως συμβατό με τις υποχρεώσεις διάθεσης ανοιχτών δεδομένων από τους φορείς του Ελληνικού Δημοσίου (ΦΕΚ 237 Α/31.10.2014). Το έργο θα επιτρέψει τη συσχέτιση του output (παραγόμενου έργου) με το input (τις εισροές σε οικονομικούς όρους των πανεπιστημίων) και επομένως θα επιτρέψει την αξιολόγηση των ερευνητικών ιδρυμάτων βάσει κριτηρίων αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας».

Θ. Σε ότι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προβλέπονται ακόμα η συνολικότερη αναβάθμιση των Πληροφοριακών Συστημάτων των ΑΕΙ . Ανάμεσα σε αυτά και η αναβάθμιση του συστήματος Ηλεκτρονικών Ψηφοφοριών, της πλατφόρμας για την εκλογή και εξέλιξη Καθηγητών και Ερευνητών βαθμίδας και των Προηγμένων Υπηρεσιών Ήχου, Φωνής και Εικόνας για τα μέλη της Ακαδημαϊκής και Ερευνητικής Κοινότητας.

Ι. Τέλος προβλέπεται Δημιουργία 100 πιλοτικών Εργαστηρίων διδασκαλίας Επαυξημένης Πραγματικότητας,   η λειτουργία Εργαστηρίων  Καινοτομίας σε κάθε Εκπαιδευτική Περιφέρεια καθώς και η Προμήθεια και Εγκατάσταση Διαδραστικών Συστημάτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (19)

Γιε-Yes
|

Ψυχραιμία, τωόντι! Χρειάζεται πραγματικά, όταν διαβάζεις απόψεις που μπλέκουν τον ρόλο των ΤΠΕ στην εκπαίδευση με το ECDL Και ότι οι ΗΥ τα... δίνουν έτοιμα στα παιδιά κι έτσι δεν τους επιτρέπουν να παράγουν αποτελέσματα με το μυαλό του! Κι όλα αυτά με αφορμή την τοποθέτηση του πληροφορικού στο ΥΠΑΙΘΑ. Πού να εφαρμοζόταν και κάποιο από αυτά που κατά καιρούς εξαγγέλλονται!

Παιδιά ψυχραιμία
|

το υπουργείο είναι παιδείας όχι ψηφιακής παιδείας. Καλή η πληροφορική και οι δεξιότητες αλλά πρέπει πρώτα ο μαθητής να μάθει να παράγει αποτελέσματα με το μυαλό του και μετά να μα΄θει να τα παίρνει έτοιμα από τον Η/Υ...
θα πρότεινα στο δημοτικό ελάχιστη επαφή με Η/Υ και περισσότερες ώρες σε γυμνάσιο και λύκειο που αν οδηγούν και σε απόκτηση ECDL ή κρατικού πτυχίου πληροφορικής...
πλεόν τα παιδιά δεν μπορούν να σκεφτούν ή να γράψουν γράμματα που διαβάζονται....δεν είναι παιδεία αυτή

Νηπιαγωγός
|

Η εγγραφή στο Νηπιαγωγείο μόνο στον τίτλο είναι ψηφιοποιημένη. Μετά ακολουθεί δια ζώσης ραντεβού στο σχολείο για όλα όσα ΔΕΝ περιλαμβάνει η ηκεκτρονική εγγραφή!!!!! Συνοδούς, τηλέφωνα, διαγνώσεις, ιδιαιτερότητες και τόσα άλλα!!!
Όμως πιο σημαντική από την όποια ψηφιοποίηση είναι να συνειδητοποιήσει ο νέος υπουργός ότι οι νηπιαγωγοί έχουν μετατραπεί σε διοικητικούς υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης !!!!!!!
Η μπάλα δεν παίρνει μόνο τις προϊσταμένες, αλλά και όλο το διδακτικό προσωπικό που επωμίζεται ολόκληρο το διοικητικό έργο δια της ανάθεσης αρμοδιοτήτων.
Σημειωτέον ότι οι νηπιαγωγοί είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί που έχουν πλήρες ωράριο δίχως λεπτό ανάσας!!!!! Και στο διάλειμα διδάσκουν!!!!!
Αν ο νέος υπουργός ενδιαφέρεται αληθινά για το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στην προσχολική αγωγή, πρέπει να αποφασίσει την στελέχωση των Νηπιαγωγείων με διοικητικό προσωπικό. Η έμπρακτη διόρθωση των σφαλμάτων/παραλείψεων θα αποτιμηθεί θετικά. Αλλιώς...τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα!!

Βιβλικά σημάδια
|

- Για όνομα του Θεού βρε γυναίκα.... θα πάρουν τα βλαστάρια μας κατευθείαν στη NASA και θα μείνουμε μαγκούφηδες....
- Ναι ναι.... πήγαινε τώρα να τα ξεκολλήσεις λίγο από το insta και μετά βλέπουμε και για τη NASA καλέ μου....

@ good luck
|

Να την έχει ο πληροφορικός που παίρνει και το καλό το επίδομα και του 'ρχεται και αύξηση από 1/1/24!

good luck
|

Ποιος θα έχει την ευθύνη όλων των πλατφορμών ? Ο έρμος ο Διευθυντής?

Ψηφιακή Κουλτούρα
|

Μάθησης με μόλις μία ώρα την εβδομάδα Πληροφορική στο Δημοτικό, στην Β' Γυμνασίου και στην Γ' Γυμνασίου δεν γίνεται. Ούτε με τμήματα Πληροφορικής που οι υποψήφιοι εισάγονται άσχετοι στην Πληροφορική (χωρίς προετοιμασία και πανελλαδική εξέταση στο μάθημα της Πληροφορικής, από το πεδίο των Θετικών Επιστημών).

Εκπαιδευτικός
|

Οι εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια χρησιμοποιούν το class dojo που έχει εργαλεία και για τη συμπεριφορά και ενισχύει τη συνεργασία γονιών μαθητών . έχει δημιουργηθεί με τη συμβολή και εκπαιδευτικών και ψυχολόγων. Και διακρίνεται και για το αισθητικό κομμάτι. Το οποίο παίζει τεράστιο ρόλο.
Ασυναγώνιστη για δευτεροβάθμια είναι το classcraft, που έχουν και rpg στοιχεία.
Το e parents θυμίζει άλλη μια ανεμπνευστη γραφειοκρατική πλατφόρμα , τύπου moodle , εντελώς άσχετη και σίγουρα από τα τεχνοκρατικά αποφάγια της εποχής της κ Διαμαντοπούλου.
Για τις καινοτομίες χρειάζεται συνεργασία ειδικών ψυχολόγων, ακαδημαϊκών και καλλιτεχνών.
Χρυσοπληρώνονται πράγματα που έπρεπε να είναι μουσειακά.

Οι ανάγκες των μαθητών;
|

Να μείνει και λίγος χρόνος ώστε να βλέπουμε και τους μαθητές μας, να γνωριστούμε, να νιώσουμε τι σκέφτονται... λέω εγώ τώρα! Μην πλακωθούμε στις ενημερώσεις πλατφορμών, βάσεων, επιμορφώσεων, ενημερώσεων on line κιόλας(ουάου) και ξεχάσουμε τη διδασκαλία στην τάξη! Καλός ο ψηφιακός κόσμος αλλά αν δεν έχεις μέτρο θα σε καταστρέψει. Οι ανάγκες των μαθητών έχουν μεγαλύτερη αξία παρά η ψηφιοποίηση του σχολείου. Οι μαθητές θα αγαπήσουν το σχολείο αν καλύψει τις ανάγκες τους για μάθηση, αποδοχή, συμπαράσταση κλπ. όχι γιατί θα γίνει playroom. Ελπίζω να μην μπερδέψει το ρόλο του σχολείου με αυτόν των διοικητικών υπηρεσιών του δημοσίου. Κατά τα λοιπά καλή επιτυχία στο team του υπουργείου μας με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση των ανθρώπων που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις αλλαγές δηλαδή τους εκπαιδευτικούς. Χωρίς αυτούς δεν πας πουθενά παρά κοροϊδεύει ο ένας τον άλλον όπως τα προηγούμενα χρόνια με τη Νίκη μας.

@Κουλης
|

Όταν εσείς έχετε προβλήματα σας φταίνε όλοι οι άλλοι!

@
|

Μα είναι προφανές πως πρέπει να μπουν και κάμερες. Όχι πουθενά αλλού φυσικά αλλά στην τάξη. Να βλέπει ο γονέας ο εξειδικευμένος στην παιδαγωγική και στο αντικείμενο και αυτονοήτως να αξιολογεί. Για πουθενά αλλού βέβαια ούτε λόγος. Τι μας νοιάζει τι κάνει ο κάθε άλλος υπάλληλος;

Όχι άλλες βιβλιοπαρουσιάσεις
|

Για να μην γίνονται άσκοπες κινήσεις, να προσκαλέσετε έμπειρους εκπαιδευτικούς - Δ/ντες σχολείων να σας καταθέτουν αρμοδίως συγκεκριμένες προτάσεις, προβλήματα και διαδικασίες που επείγουν να ψηφιοποιηθούν. Το ίδιο και από τις Δ/νσεις εκπαίδευσης.

παράκληση
|

Υπάρχουν αρκετές χρονοβόρες διαδικασίες που χρειάζονται αλλαγή. παράδειγμα πρώτον...να καταργηθεί από όλες τις βαθμίδες η χαρτουρα δια ροπάλου. τα πάντα να γίνουν ηλεκτρονικά...παρακαλώ πολύ...Όχι άλλες πρωτότυπες βεβαιώσεις σε χαρτί με σφραγίδες και υπογραφές....
στο ίδιο πνεύμα λοιπόν πολυ απλα να μην υπάρχει στάδιο σε καμία διαδικασία που να απαιτεί χαρτί...σε καμία διαδικασία...απλό δεν ειναι....με ένα άρθρο, σε έναν νόμο να απαγορευθεί.

Κουλης
|

Οι βιβλοι μας φαγσνε

Κουλης
|

Αντε να βάλετε και wifi κάμερες στις τάξεις να παρακολουθούμε και εμείς οι γονείς τι σοι μαθημα γινεται ......

Σώστης
|

Κατάργηση απουσιολογίων, βιβλίων ύλης! Τέλεια! Μητρώων, πρακτικών επίσης. Αναβάθμιση myschool. Δώσε!!

Φιλολογος
|

Αν με την Κεραμεωε πηξαμε στις πλατφορμες,με τουτον εδω θα γινουμε....matrix!

Wow
|

Είπαμε, θα γίνει της πλατφόρμας από εδώ και πέρα! Αντί να μειωθεί η γραφειοκρατία όλο και θα αυξάνεται.

Όλγα
|

Σοβαρά η "πρώτη εγγραφή" θεωρείται κάτι φοβερό;; Αφού στην ουσία η πλατφόρμα δεν αντλεί τίποτα απο κάπου και όλα γίνονται στην ουσιά μετά δια ζώσης. Σε ποιον απευθύνονται;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ