Αυστηροποίηση τών όρων πρόσληψη Διδασκόντων - Επιστημόνων Κατόχων Διδακτορικού στα ΑΕΙ για να μην "κοπεί" η χρηματοδότησηαπό την Κομισιόν

Συνάντηση αντιπροσωπείας Πρυτάνεων με τηνν Ειδική Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΚΤ του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκης Δανδόλου

20/07/2023

Άκουσε το άρθρο

 Αυστηροποίηση του πλαισίου χρηματοδότησης  για την πρόσληψη Διδασκόντων - Επιστημόνων Κατόχων Διδακτορικού στα ΑΕΙ, ζήτησε η Ειδική  Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΚΤ του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκης Δανδόλου, κατά τη σημερινή σύσκεψη με τον  Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης  Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα, και των εκπροσώπων της Συνόδου των Πρυτάνεων,   Μιχάλη Σφακιανάκη, Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιώς και της   Μάρας Νικολαΐδου, Πρύτανι του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Η Νίκη  Δανδόλου τόνισε στη σύσκεψη ότι για να αποφευχθεί η διακοπή χρηματοδότησης από την Κομισιόν η πρόταση που θα κατατεθεί περιέχει αυστηροποίηση των όρων και θα δίνεται έμφαση στα αποτελέσματα της δράσης.

Στα Πανεπιστήμια υπάρχει αναστάτωση καθώς οι  Πρυτάνεις  έχουν πληροφορηθεί ότι η  Κομισιόν προβληματίζεται  για τη συνέχιση της χρηματοδότησης , μέσω ΕΣΠΑ,   για τη πρόσληψη Διδασκόντων - Επιστημόνων Κατόχων  Διδακτορικού.

Το τρέχον ακαδημαϊκό έτος   τα Πανεπιστήμια  πήραν "ανάσα" με την πρόσληψη 1.506  Νέων  Επιστημόνων  Κατόχων  Διδακτορικού, μέσω αυτού του Προγράμματος.

Το θέμα έθεσαν  ήδη  οι Πρυτάνεις     στον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη , κατά την πρόσφατη Σύνοδο, στην Καστοριά

Μέσω αυτού του Προγράμματος, κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος,  ανά Πανεπιστήμιο δόθηκαν οι ακόλουθες θέσεις:

Αμφότερες πλευρές συμφώνησαν στη συνέχιση των επιτυχημένων δράσεων αλλά και στην επίτευξη των αρχών που τίθενται από την ειδική επιτροπή με κύριο σκοπό την ενδυνάμωση της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και την προώθηση της αριστείας και της καινοτομίας.

Επισημαίνεται ότι η πρόταση του Γενικού Γραμματέα και της Ειδικής Γραμματέως για την υλοποίηση μιας θεματικής ημερίδας σχετικά με τη διαχείριση των έργων ΕΣΠΑ από τους ειδικούς λογαριασμούς των ΑΕΙ, την απλούστευση των διαδικασιών, τις υποχρεώσεις αμφοτέρων πλευρών περί δημοσιότητας και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων κ.α. βρήκε τους εκπροσώπους Πρυτάνεις των ΑΕΙ ιδιαίτερα θετικούς υποστηρίζοντας την αναγκαιότητα υλοποίησης της εν λόγω ημερίδας.

Τέλος, η ημερίδα αποφασίστηκε να υλοποιηθεί στις 31.10.2023 και το αναλυτικό πρόγραμμα καθώς και ο τόπος διεξαγωγής της θα ανακοινωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Σχόλια (14)

Polar_Fish
|

Το συστημα επιλογης ηταν επιφανειακο. Οι θεσεις αυτες δεν ειναι για να κλείνουν τρύπες τα τμηματα που έχουν παρει δεκαδες θεσεις ΔΕΠ στα τελευταία χρόνια, αλλά να δινεται η δυνατοτητα στα νεα διδακτορικά να αποκτησουν την απαιτουμενη προϋπηρεσια ωστε να διεκδικησουν θέσεις ΔΕΠ.

@ΔΕΠ
|

Μιλάς σοβαρά τώρα;

@Νικος
|

Αμα το πρόγραμμα σπουδών σου έχει 70 μαθήματα για πτυχίο (πραγματικό παράδειγμα), τότε όχι, να μη βγει. Και δε φταίει η ΄μη-ύπαρξη συμβασιούχων διδασκόντων.

Τη θυμάμαι αυτή την Πράξη...
|

Ήμουν έκτακτος στα ΑΕΙ στη βαθμίδα του Επίκουρου για πλέον της δεκαετίας... και κάποτε μάς ήρθε και αυτό το "φρούτο" (φυσικά με λιγότερα χρήματα... για την ίδια δουλειά!). Αυτή η Πράξη ξεκίνησε το 2016-2017 (νομίζω) και είχα τελικά συμμετάσχει κάποια στιγμή (με είχαν επιλέξει). Η λογική της ήταν για (νέους) διδάκτορες για «απόκτηση διδακτικής εμπειρίας» (να κλείσουμε "τρύπες" δηλαδή), ωστόσο μετά άρχισε να περνά σε διάφορες φάσεις: αρχικά μόνο σε λίγα μαθήματα… κάθε νέα χρονιά όμως όλο και περισσότερα. Από μαθήματα, αρχικά μόνο επιλογής… μπήκαν ακολούθως και τα υποχρεωτικά. Από το "όλοι μπορούν να αιτηθούν και να επιλέγεται ο καλύτερος", μπήκε περιορισμός "10ετία λήψης διδακτορικού" (αλήθεια, από πότε τα ΑΕΙ έγιναν τύπου ΟΑΕΔ/ΔΥΠΑ;). Μετά «πακέτα μαθημάτων» ανά θέση (max 3/έτος), κ.λπ. κ.λπ. αλλαγές. Μάλιστα τότε που είχα εργαστεί, δεν προβλέπονταν και ένσημα (!), μετά κάποια στιγμή, 3η ή 4η χρονιά λειτουργίας, έβαζαν.
Φυσικά εμείς οι μεγαλύτεροι ηλικιακά, ξαφνικά (δεν υπήρχε εξαρχής ο περιορισμός της 10ετίας) δεν μπορούσαμε καν να αιτηθούμε για μαθήματα που διδάσκαμε για χρόνια! Βλέπετε την Πράξη την τρέχει το Υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών (που προφανώς δεν είχαν ακούσει για την τότε 10ετή αδιοριστία στο Υπ. Παιδείας), όχι το Υπ. Παιδείας! (και στο τηλ.: "μα νομίζαμε θα έχετε βρει το δρόμο σας"!)
Για όσους δεν ξέρουν, περαιτέρω, η κάθε πρόσληψη δεν γίνεται από το Τμήμα ΑΕΙ (με κρίση από τα ΔΕΠ του μέσω προκήρυξης από το Τμήμα Προσωπικού ΑΕΙ), αλλά από τον ΕΛΚΕ (άλλος φορέας!). Σημαντικό στοιχείο της Πράξης είναι το προταθέν (προς μοριοδότηση) σχέδιο μαθήματος (!) άσχετα αν καλύπτει (μερικώς ή πλήρως) τον εγκεκριμένο οδηγό σπουδών του ΑΕΙ. Στο «πακέτο μαθημάτων» (πλέον), πολλές φορές τυγχάνει να είναι και ετερογενή τα μαθήματα μεταξύ τους (από την άλλη, «λογικό», κάπως να επιβιώσει και ο νέος διδάκτορας, αφού πληρώνεται με το μάθημα!). Διδακτικό ωράριο εννοείται δεν υφίσταται, ό,τι προκύψει! Αν και με ένα θεωρητικό μάθημα είναι αυτό προβλεπόμενο, αν έχει όμως και εργαστηριακό μέρος «φορτώνεσαι» όλα τα εργαστηριακά τμήματα (πολλές ώρες διδασκαλίας/εβδομάδα, άρα τελικά χαμηλό το ωρομίσθιο… αφού επεκτάθηκε και στα υποχρεωτικά μαθήματα!). Ναι, αν έχεις και εργαστήριο δύσκολα να σού «εμπιστευθούν» πάντα και τον εργαστηριακό εξοπλισμό (αφού δεν σε αξιολόγησαν (aka είδαν το βιογραφικό σου) και προσέλαβαν οι ΔΕΠ του Τμήματος, αλλά ο ΕΛΚΕ)… Το Τμήμα φυσικά πάντα νομίζει «ότι του ανήκεις», δυσκολεύονται να αντιληφθούν όμως ότι το συμβόλαιο εργασίας είναι με τον ΕΛΚΕ!
Πλέον έχουν βάλει και περιορισμούς να μη κάνεις και κάτι άλλο (π.χ. ερευνητικό πρόγραμμα ακόμα και μέσα στο Τμήμα που δουλεύεις) σε άτομο με σύμβαση έργου (!)… ναι, αναγκαστικά ζήσε με όσα -λίγα- θα σού δώσουμε και σε θέλουμε για 4 ή 8 μήνες… ναι, σε άτομο με τουλάχιστον διδακτορικό, το οποίο απέκτησε επιπλέον προσόντα με τη λογική να ανταποδώσει περισσότερα στον εαυτό του, την οικογένειά του και την κοινωνία βάσει των ιδιαίτερων γνώσεων και δεξιοτήτων που απέκτησε, αλλά όχι… εμπόδια! Δεν θέλετε να ξέρετε τι συμβαίνει όταν βρει αλλού δουλειά και παραιτηθεί εν μέσω εξαμήνου και τι γραφειοκρατική χαρτούρα απαιτείται στον ΕΛΚΕ σχετικά (έτσι γίνεται με τους συμβασιούχους έργου, που παίρνουν λίγα, για λίγους μήνες, που λίγο αργότερα χρονικά δεν θα μπορεί να αιτηθεί ξανά και του λες να μη βιοπορίζεται, παράλληλα, και αλλιώς).
Σε προσωπικό επίπεδο, τα χρήματα ήταν λίγα και δεν επιβιώνεις ως άτομο με διδακτορικό και με οικογένεια (σ.σ. για όποιον έξυπνο πεταχτεί με τύπου «κάτι θα έχει το βιογραφικό σου, για να μην έχεις γίνει ΔΕΠ»: τρία μεταδιδακτορικά, διψήφιος αριθμός δημοσιεύσεων, διψήφιος αριθμός σε ερευνητικά προγράμματα, κ.λπ. δεν έχουμε όλοι «μπάρμπα στην Κορώνη») και αναγκάστηκα να βρω αλλού δουλειά για τα προς το ζειν μετά από 12 συναπτά έτη προσφοράς στα ΑΕΙ. Επίσης, αν πούμε να κάνουμε κάτι βάσει προσόντων σχετικά, με το νέο φρούτο από πέρσι «εντεταλμένος διδάσκοντας», ούτε και εκεί μπορούμε να αιτηθούμε (αποκλεισμός, ενώ με το ΠΔ407/80 μπορούσαμε).

Το πρόβλημα
|

Για μένα το πρόβλημα είναι προφανές: Η Κομισιόν δεν έχει κανένα λόγο να πληρώνει για πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού που κάνει αμιγώς εκπαιδευτικό έργο και να καλύπτει την ανεπάρκεια της Πολιτείας που θα έπρεπε απλώς να έχει φροντίσει να καλύψει αυτά τα κενά με μόνιμα μέλη ΔΕΠ.
Άρα δεν μιλάμε απλώς για αυστηροποίηση των κριτηρίων πρόσληψης, η ουσία του παρεχόμενου έργου νομίζω ότι είναι το πρόβλημα.
Προβλέπω διαφοροποίηση της περιγραφής του έργου που ανατίθεται, ώστε να παραπέμπει σε περαιτέρω πράγματα εκτός από την απλή ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων ως παραδοτέο.
Δεν προβλέπω όμως (δυστυχώς) κάλυψη από την Πολιτεία των όσων κενών δημιουργούνται με την διαφοροποίηση των όρων που θα επέλθει....

Νίκος
|

Αρχές Ιουνίου πάντα ερχόταν η πρόσκληση προς τα ΑΕΙ και μέσα Ιουνίου γίνονταν η κατανομή στα τμήματα. Δεδομένης της νεκρής περιόδου λόγω διακοπών που θα έχουμε στα πανεπιστήμια η πρόσκληση θα έχει καθυστέρηση και κατά συνέπεια φαίνεται το πρώτο εξάμηνο να χάνεται με κόστος για τμήματα και διδάσκοντες. Ίσως οι κανόνες για μέγιστο αριθμό μαθημάτων ανά εξάμηνο που μπορεί να κάνει ένας διδάσκοντας να άλλαζε για φέτος ειδικά ώστε να μην βγει κανένας χαμένος.

Νικος
|

Το ερώτημα είναι απλό..θα βγει το πρόγραμμα ναι ή όχι; Να ξέρουμε τι θα κάνουμε και εμείς..

Nikos
|

@ΔΕΠ
Δεν έχουν Νόμπελ. Χωρίς 2-3 Νόμπελ πως ζητάς να πάρεις 600 ευρώ το μηνά;

@ΔΕΠ
|

Ελα ντε! Δε μας λένε συγκεκριμένο τίποτα. Ένα ζήτημα που έχω δει προσωπικά είναι τμήματα που κάνουν κατάτμηση της κάθε θέσεις σε 3,4,5,6 και μοιράζουν ένα 3ωρο μάθημα σε 3 ως και 6 άτομα, σα να δίνεις αντίδωρα.
Δεν ξέρω αν αυτό το πρόσεξε η Κομισιόν, αλλά είναι ντροπή, θεωρώ.

νικος
|

Σωστό από την κομισιον.

Πέτρος
|

Με την προκήρυξη για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος τι θα γίνει; Και τι ακριβώς σημαίνει "αυστηροποίηση". Το ρεπορτάζ δημιουργεί πολύ μεγάλη ανησυχία παρά καθησυχάζει ή έστω ενημερώνει. Χρειάζονται οπωσδήποτε διευκρινίσεις!

Mελος ΔΕΠ
|

Τα 10 χρονια ειναι πολυ μεγαλο διαστημα για να θεωρηθει καποιος νεος ερευνητης.Καλυτερα ναγινει 5.
Επιαης να απαγορευτει οποιος εχει μονιιμη δουλεια (πχ δημοαιο) να μπορει να προαληφθει. Ειναι εργο οχι παρεργο.
Επιαης αυτοι που απο τα gloobal timesheets συμπληρωνουν 143,33 ωρες το μηνα απο αλλες δουλειες πχ ερευνητιικα να μην μπορουν να ειναι υποψηφιοι, αρα να υπαρχει ρητη διατυπωση οτι πχ για 6 ωρες μαθηματος την εβδομαδα αρα 24 ωρες τον μηνα αυτο να ισοδυναμει σε 3Χ24=72 ωρες που υποχρεεωτικα θα μπουν στα timesheet οποιου θα παρει τη θεση.
Να υπαρχει δεσμευση οτι τα διδακτικα καθηκοντα θα γινονται σε 2 ή 3 μερες την εβδομαδα μεταξυ των ωρων 09.00 και 18.00.

ΔΕΠ
|

Δεν καταλαβαίνω πιο πρόβλημα υπήρχε στη διαδικασία επιλογής σύμφωνα με την Κομισιόν. Τα κριτήρια είναι συγκεκριμένα και αυστηρά. Οι υποψήφιοι είναι κάτοχοι διδακτορικού, με επιστημονικό έργο, δημοσιεύσεις, συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα.
Πιο είναι το πρόβλημα;

Τελικά θα γίνουν συμβάσεις ακαδημαϊκής εμπειρίας;
|

Μετά την ημερίδα θα γίνει απλούστευση των διαδικασιών; Πάει η χρονιά…

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ