Μεγάλος όμιλος Φροντιστηρίων έκανε αίτηση για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία από τα 166 συνολικά

Στο ΙΕΠ , το οποίο έχει επιφορτιστεί με όλες τις διαδικασίες παραγωγής των νέων βιβλίων, εκτιμούν ότι τα νέα βιβλία, θα είναι στα σχολεία το έτος 2026

20/09/2023

Άκουσε το άρθρο

Ένας από τους πιο μεγάλους ομίλους Φροντιστηρίων ο οποίος έχει Φροντιστήρια σε όλη την Ελλάδα για μαθητές Δημοτικού , Γυμνασίου και Λυκείου υπέβαλλε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προτάσεις για τη συγγραφή 72 διδακτικών  πακέτων  για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, στο πλαίσιο του πολλαπλού βιβλίου.

Εφόσον η Επιτροπή την οποία συγκρότησε το ΙΕΠ , εγκρίνει  τις προτάσεις τα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία θα μπουν στις αίθουσες των δημοσίων σχολείων, έχοντας στο οπισθόφυλλο  το λογότυπο και την επωνυμία του συγκεκριμένου ομίλου.

Η Επιτροπή έχει ως εξής:

Τακτικά μέλη:

  • Μπίλλα Πολυξένη, Σύμβουλος Α ́, Συντονίστρια της Μονάδας Διδακτικών Βιβλίων και Προϊσταμένη του Τμήματος Β ́ Προγραμμάτων Σπουδών και Εκπαιδευτικού Υλικού του ΙΕΠ, ως Πρόεδρος Πήλιουρας Παναγιώτης, Σύμβουλος Α ́, Προϊστάμενος του Τμήματος Α ́ Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως Μέλος
  • Πετροπούλου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́, Συντονίστρια της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μαθηματικών και Τεχνών [STEAM] του ΙΕΠ, ως Μέλος.
  • Σταματοπούλου Αναστασία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως Γραμματέας
  • Γεωργαντά Παρασκευή, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως Γραμματέας

Αναπληρωματικά μέλη:

  • Ζυμπίδης Δημήτριος, Σύμβουλος Α ́, Συντονιστής της Μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως αναπληρωτής Πρόεδρος
  • Αφεντουλίδου Άννα, Σύμβουλος Β ́, Αν. Συντονίστρια της Μονάδας Σχολικής Ζωής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ, ως αναπληρωματικό μέλος
  • Τραμπίδου Γεωργία, Σύμβουλος Α ́ ΙΕΠ, ως αναπληρωματικό μέλος
  • Χρυσοβέργη Ευαγγελία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως αναπληρώτρια Γραμματέας Αναστασιάδου Βαρβάρα, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, ως αναπληρώτρια Γραμματέας

Στο έργο της Επιτροπής περιλαμβάνεται ο έλεγχος των αιτήσεων των ενδιαφερομένων, η εισήγηση συγκρότησης άμισθων τριμελών υποεπιτροπών ελέγχου των αιτήσεων των ενδιαφερομένων στο πλαίσιο της   σχετικής Πρόσκλησης.

Νέα παράταση για το πολλαπλό βιβλίο

Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση την οποία υπέγραψε η υφ. Παδείας  Δ. Μιχαηλίδου  δόθηκε νέα  παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β.) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.),   για ένα μήνα , μέχρι την 28 Σεπτεμβρίου.

Συγκεκριμένα η νέα  απόφαση ορίζει ότι όσες προθεσμίες είχαν ορισθεί ότι αρχίζουν από την 28η Αυγούστου 2023, αρχίζουν από την 28η Σεπτεμβρίου 2023.

Αυτό σημαίνει ότι η έκδοση του πολλαπλού βιβλίου και η διαδικασία επιλογής του ενός συγγράμματος από τους διδάσκοντες πάει ακόμη πιο πίσω παρότι υπάρχει πολύ μεγάλη καθυστέρηση.

Στο ΙΕΠ , το οποίο έχει επιφορτιστεί με όλες τις διαδικασίες παραγωγής των νέων βιβλίων, εκτιμούν ότι τα νέα βιβλία, θα είναι στα σχολεία το   έτος 2026  και με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει άλλη καθυστέρηση.

Η επόμενη διαδικασία

Όταν οι εκδότες και οι ομάδες συγγραφέων καταθέσουν τις προτάσεις τους οι  εμπειρογνώμονες του ΙΕΠ, θα περάσουν από "κόσκινο" το συγγραφικό έργο,  ανά πακέτο βιβλίων.

Οι εμπειρογνώμονες θα κρίνουν ποια από τα έργα των συγγραφέων είναι κατάλληλα και ποια όχι , ενώ θα ζητήσουν διορθώσεις , όπου αυτό απαιτηθεί.

Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας από τους εμπειρογνώμονες, εκτιμούν στο ΙΕΠ, ότι χρειάζεται πάνω από τρίμηνο.

Ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ για να εκτυπώσει τα εγκεκριμένα βιβλία χρειάζεται να έχει στα χέρια του το συγγραφικό έργο, σε ηλεκτρονική μορφή, τουλάχιστον ένα εξάμηνο πριν.

Πρόβλημα με την εκτίμηση συνολικού κόστους

Επειδή καμία οικονομική μελέτη δεν μπορεί να προβλέψει πόσο παραπάνω θα κοστίσει στον κρατικό προϋπολογισμό η παραγωγή του πολλαπλού βιβλίου, καθώς δεν είναι γνωστός ο παράγοντας "εκπαιδευτικός" ποιο βιβλίο από το πολλαπλό  θα επιλέξει, στο υπουργείο Παιδείας υπάρχει η εξής σκέψη και μάλλον απόφαση:

  •         Όταν το υλικό, το πολλαπλό βιβλίο,  θα είναι έτοιμο  σε ηλεκτρονική μορφή  ,  οι εκπαιδευτικοί της τάξης θα κληθούν "πειραματικά"  να δηλώσουν το βιβλίο της προτίμησής τους για την   σχολική χρονιά 2025-26.
  •         Με βάσει αυτές τις προτιμήσεις  (σ.σ. κατά προσέγγιση)   το υπουργείο Παιδείας θα κατανείμει τα ποσοστά των βιβλίων του πολλαπλού και θα δώσει εντολή στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ να προχωρήσει στην ανάλογη εκτύπωση.

Η εκτύπωση μικρών ποσοτήτων βιβλίων θα "εκτινάξει" στα ύψη το κόστος

Η πρόταση  να "κόβονται" βιβλία με χαμηλό αριθμό προτιμήσεων  (εκτυπώσεων), απορρίφθηκε από τους νομικούς του υπουργείου Παιδείας.

Πάντως, οι πρώτες εκτιμήσεις  στο υπουργείο Παιδείας, οι οποίες μπορεί να πέσουν και έξω καθώς δεν υπάρχει το βασικό στοιχείο "ποσοστά προτιμήσεων βιβλίων από τους εκπαιδευτικούς", κάνουν λόγο για "εκτόξευση" του κόστους  παραγωγής των βιβλίων κατά 20 με 30%.

Σημειώνεται ότι  το κόστος  εκτύπωσης των βιβλίων ήδη διπλασιάστηκε   την τελευταία  τριετία, λόγω αύξησης των τιμών πρώτων υλών (χαρτί, μελάνι κλπ).

30 εκ. για αμοιβές συγγραφικού έργου κλπ

Στο μεταξύ   η απόφαση  ένταξης της Πράξης «Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων»   στο «ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2021-2025», προβλέπει  προϋπολογισμό 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Αποδέκτης της απόφασης είναι το ΙΕΠ.

Η δημιουργία νέων διδακτικών πακέτων περιλαμβάνει :

  •             Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας,
  •             Τετράδιο Εργασιών,
  •             Βιβλίο Αναφοράς κατά περίπτωση της Γενικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) με βάση τα νέα και επικαιροποιημένα Προγράμματα Σπουδών (188 Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης: 166 νέα ΠΣ και 22 υφιστάμενα).

Τα Διδακτικά πακέτα, που περιλαμβάνουν τα προβλεπόμενα διδακτικά βιβλία, εντάσσονται μετά από αξιολόγηση στο εν λόγω Μητρώο και είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή τους μορφή μέσω της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης, προκειμένου να υπάρχει πληθώρα πηγών και πόρων κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι σχολικές μονάδες επιλέγουν το διδακτικό πακέτο που επιθυμούν προκειμένου να λάβουν σε έντυπη μορφή τα διδακτικά βιβλία. Αναφορικά με τις αποζημιώσεις, οι δικαιούχοι των διδακτικών πακέτων που εντάσσονται στο Μητρώο λαμβάνουν εφάπαξ μία εύλογη αποζημίωση και στη συνέχεια λαμβάνουν ετήσια αποζημίωση χρήσης, ανάλογα με τα διδακτικά πακέτα που διανέμονται στις σχολικές μονάδες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (24)

@Γιατί είναι είδηση;
|

Γιατί μόνο στην Ελλάδα της αριστείας θα μπορούσε να συμβεί.... Παίζει να το δείξει και το cnn....

υπερχάσμα γενεών
|

Και μόνο από αυτά που διαβάζουμε για φροντιστηριακά βιβλία, τις παλιές καλές εποχές, καταλαβαίνουμε ότι άπατη θα πάει και αυτή η ιστορία. Αποφασίζουν οι boomers του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ για τους zoomers.
Μέεεεχρι να τελειώσει αυτή η ιστορίαα , και (αφού γίνουν η χαρά του Tiktok), θα φτιάχνουν παντού το υλικό τους με Ai ....

NN
|

@Ετεοκρής, 21 Σεπ 2023 17:48
Τότε δεν είχα ιδέα ποιος ήταν ο Κανέλλος, δεν ζω Αθήνα, αλλά 500 km βορειότερα.
Εγώ μόνο το βιβλίο του ήξερα εκείνα τα χρόνια. Αργότερα έμαθα ότι είχε φροντιστήριο στην Αθήνα.
Παρόλα αυτά, δεν ήταν γραμμένο σαν φροντιστηριακό βιβλίο, από όσα μπορώ να γνωρίζω και συγκρίνοντάς το άλλα τέτοιου είδους βιβλία εκείνης ή ακόμη και της σημερινής εποχής.

Πολύ φοβάμαι ότι τα βιβλία που προτείνει ο όμιλος θα έχουν φροντιστηριακό προσανατολισμό (για εξετάσεις - πανελλαδικές ή μη) και όχι γενικής εκπαίδευσης, το ζητούμενο για υποχρεωτική και (σχεδόν υποχρεωτική - λύκειο) εκπαίδευση.

Τι εννοείτε με εκείνο «με πολλές ελλείψεις στα μαθήματα που έπρεπε να δώσουμε.»;
Τι διαφορά είχε το δικό μου γυμνάσιο αρρένων των 2000+ μαθητών και 60+ ανά τμήμα, από το δικό σας, αρκετά μικρότερο φαντάζομαι, ως προς τις διδασκαλίες; Εκτός κι αν για κάποιες τάξεις τα ρίξατε στον κόκορα! (αστειεύομαι)

πολλά red flags
|

Τι έγινε με την προσφυγή εκδοτών στο ΣτΕ; Δε μάθαμε τίποτε.
Η αποχή τους δε σημαίνει τίποτε;
Μπορούν να συγκριθούν τα φροντιστήρια με εκδοτικούς οίκους με ιστορία;
Αλλο το βοήθημα άλλο το εκπαιδευτικό βιβλίο. Δεν είναι δωρεα΄ν . Θα πληρώσει το δημόσιο πολλαπλά κάτι που θα κυκλοφορούσε με μικρότερο κόστος στην ελεύθερη αγορά.
Τα δημοτικά δεν έχουν φροντιστήρια, αλλά κέντρα μελέτης, με θολό καθεστώς.
Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο και αθέμιτος ανταγωνισμός;
Κανένας Ιστορικός δεν συμμετέχει στην επιτροπή. Τα βιβλία ιστορίας είναι πονεμένη υπόθεση.

Γιατί είναι είδηση;
|

Δηλαδή κατέθεσαν οι εκπαιδευτικοί προτάσεις και επιλέχθηκαν των φροντιστηρίων; Πειραματικά σχολεία, πανεπιστημιακά τμήματα σε συνεργασία με σχολεία, η ΟΛΜΕ, τοπικές ΕΛΜΕ, αναφέρω τους παραπάνω γιατί διαχειρίζονται χρήματα και έχουν χρηματικό απόθεμα για να υποστηρίξουν τέτοια πρωτοβουλία, μπορούν και έχουν καθήκον να οργανώσουν και να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις για σχολικά βιβλία. Όταν δεν το αναλαμβάνουμε εμείς, ο ιδιωτικός τομέας καλύπτει το κενό.

Βαγγέλης
|

Το πιο πιθανό είναι στα περισσότερα μαθήματα η ποιότητα των βιβλίων να είναι τέτοια που δεν θα γίνουν δεκτά και μετά το υπουργείο θα κάνει αναθέσεις.
Και αυτό οφείλεται στη μεγάλη επιμονή του Υπουργείου να αντιμετωπίζει με καθεστώς γαλέρας τους συγγραφείς και τους εκδότες.
Ένα σημαντικό εγχείρημα, ο εκσυγχρονισμός των σχολικών βιβλίων πάνω στα νέα προγράμματα σπουδών, θα πέσει στο κενό.
Άλλη μια ευκαιρία για το δημόσιο σχολείο πάει χαμένη και οι ευθύνες είναι πολιτικές.

sig xim
|

Θα είναι βιβλία που μπορείς να τα φορέσεις, όπως και το όνομα του φροντιστηρίου. Μετά από λίγο το συγκεκριμένο φροντιστήριο θα κάνει σεμινάρια στους εκπαιδευτικούς για τα νέα βιβλία. Αλλωστε είναι ειδικό στα σεμινάρια. Μάλιστα καλούν εκπαιδευτικούς (αδιόριστούς) να πληρώσουν για να τους κάνουν σεμινάρια για την διδασκαλία και αν είναι καλοί να τους πάρουν δοκιμαστικά.Και ε΄γω που νόμιζα ότι δεν θα ξαναδουλέψω ούτε θα έχω καμμία σχέση πλέον με το συγκεκριμένο φροντιστήριο; Και όλα αυτά ενώ έχουμε πόλεμο χαρακωμάτων για το αν θα φυλάμε στα κενά μας του μαθητές στην τάξη ή στο προαύλιο ή στις σκάλες ή στις κορφές, στις κοιλάδες, στα πόρτα . Γιατί για μερικούς "κενό κατά τον νόμο δεν υπάρχει".

dejavu
|

Θυμηθήκαμε τη εποχή των προηγούμενων βιβλίων, που πρώτα τα φροντιστήρια είχαν πρόσβαση και έφτιαξαν τα βοηθήματά τους προτού τυπωθούν και διανεμηθούν τα βιβλία στα σχολεία.
Τώρα έβαλαν τα φροντιστήρια από την κύρια είσοδο.

Θύμα Με
|

Δίνει μάχες το υπουργείο με την παραπαιδεια
Όχι αστεία

Υποτίθεται ότι η τράπεζα θεμάτων θα την καταπολεμούσε.
Το πολλαπλό βιβλίο την αναδεικνύει

Σχολιαστής
|

Από το πολλαπλό οδεύουμε στο μονοπωλιακό βιβλίο! Αυτή είναι η απόλυτη αποτυχία της προκήρυξης του ΙΕΠ.

Ετεοκρής
|

@ ΝΝ
Συγχαρητήρια!
Εμείς είχαμε ανέβει στην Αθήνα από διάφορα χωριά της Κρήτης με πολλές ελλείψεις στα μαθήματα που έπρεπε να δώσουμε. Μέναμε αρκετοί σε σπίτια συγγενών, μερικοί κοιμούνταν σε μικρά δωμάτια - αποθήκες καταστημάτων που είχαν φίλοι και συγγενείς και είχαμε μία μόνο ευκαιρία: Να μελετήσουμε σκληρά, να καλύψουμε ό,τι κενά υπήρχαν και να μάθουμε αυτά που έπρεπε. Διαφορετικά μας περίμενε το χωράφι. Οι καθηγητές που ανέφερα ήταν και σπουδαίοι Δάσκαλοι. Κι αυτό το λέω και για τις παιδαγωγικές τους παρεμβάσεις όταν χρειάζονταν. Τα βιβλία τους, οι λεπτομερείς σημειώσεις που κρατούσαμε από τις διδασκαλίες τους, οι διάλογοι που είχαμε και η ενθάρρυνση που ερχόταν τη στιγμή που λυγίζαμε, ήσαν αρκετά για πολλούς για να πετύχουν το όνειρο.
Σχετικά με τη Γεωμετρία του Κανέλλου, μάλλον έχετε ξεχάσει ότι αρχικά υπήρχε μια σειρά φροντιστηριακών τευχών Επιπεδομετρίας και Στερεομετρίας και μετά έγραψε τη σχολική Γεωμετρία. Το φροντιστήριό του ήταν στην οδό Σόλωνος. Υπέροχο πράγματι βιβλίο, υπέροχος καθηγητής, όπως λένε κάποιοι συνάδελφοί μου που είχαν την τύχη να ακούσουν ό,τι δίδασκε.

Οδυσσέας
|

Έχε ι δίκιο ο Ετεοκρής . Οι φροντιστιριάδες ασχολούνται πολλά χρόνια
με το αντικείμενο και το ξέρουν καλά ( Μαντάς , Κανέλλος
στα Μαθηματικά , Μανωλκίδης , Μπέζας , Κορέσης , Ντάσης στη Χημεία ,
Καραλής , Αθανασάκης στη Φυσική και πάει λέγοντας ...) . Οπότε και τα βιβλία που βγάζουν
είναι αξιόπιστα και σαφώς πιο ανεβασμένου επιπέδου απο
τα συνήθη σχολικά . Φυσικά και υπάρχουν και πολλοί ικανότατοι
εκπαιδευτικοί και στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση που μπορούν να
γράψουν αξιόλογα βιβλία . Ας ψάξουν στο ΙΕΠ να βρουν τα καλύτερα .

Σώστης
|

Απαράδεκτο! Μην τυπώνετε βιβλία κάθε χρόνο! Μην τυπώνετε όλα τα βιβλία. Σπατάλη και μόνο. Βασικά… εργολαβίες με χρήμα ζεστό των πολιτών.

Παραμυθι
|

Το παραμυθι με τη συγγραφή σχολικών βιβλίων και πολλαπλού συνεχίζεται.Πάω στοίχημα και εδώ θα είμαστε,πως νέα βιβλια για την επαγγελματική εκπαίδευση δεν πρόκειται να γραφτούν στα επόμενα 5 χρόνια,και πως θα χρησιμοποιούνται αυτά του παιδαγωγικού ινστιτούτου του 2000! Οσο για το πολλαπλό,προφανως και θα εγκριθούν αυτά των φροντιστηριακών ομίλων .

A_Lex
|

Το εχω στα μάτια μου.
Το φροντιστηριο μας εχει τοσο καλές σημειώσεις που το Υπουργειο επελεξε να τις κανει σχολικό βιβλιο.

Είμαστε ηδη ανοικτά και σας περιμενουμε.

Εκπαιδευτικός Γονέας
|

Από τη μία έχουμε τους εκδοτικούς οίκους, που έχουν δείξει για χρόνια την ποιότητα των εκδόσεων τους με μεγάλο πλούτο βιβλίων συμπληρωματικών των σχολικών ή ακόμα και πανεπιστημιακών, που δε συμμετέχουν στη διαδικασία συγγραφής των βιβλίων, θέτοντας προβληματισμούς που δεν σχετίζονται μόνο με το οικονομικό κομμάτι, αλλά κυρίως με την ποιότητα των βιβλίων που θα εκδοθούν και τη διαχείριση του περιεχομένου τους.
Και από την άλλη "ομίλους" φροντιστηρίων που η μόνη τους εκδοτική εμπειρία είναι τα βιβλία που πουλάνε στους μαθητές τους.
Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι αυτό γίνεται καθαρά για διαφημιστικούς λόγους προβολής των φροντιστηρίων δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού πληρωμένου από δημόσιο χρήμα. Το κυριότερο όμως είναι ότι τα παιδιά μας δεν θα έχουν τα βιβλία που τους αξίζουν.

Mac-Mitsos
|

Είναι σαν να προτείνει μια φαρμακευτική (πχ η Novartis) φάρμακα στα νοσοκομεία, και να διαφημίζεται κιόλας? Εγώ που έχω σουβλατζίδικο, μπορώ να κάνω αίτηση για τη σίτιση?

Ρίτα
|

Αφού κατέθεσε τόσες προτάσεις, ένα ποσοστό θα το πάρει, λογικά. Ήδη όμως κυκλοφορούν στο εμπόριο εκδόσεις φροντιστηρίων. Τώρα θα τα έχουμε και δωρεάν....

Γιώργος
|

@Προβληματισμένος
Αφού όλα γίνονται για να ακριβύνει το franchise.
Το υπουργείο τι κάνει; Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο;

Ανέστης
|

@Προβληματισμένος
Ε τώρα και συ... τι λόγια είναι αυτά... /s

Στα σοβαρά τώρα, υπάρχουν ΦΜΕ (και κάποια ΚΞΓ) τα οποία έχουν διπλό (ή και τριπλό) ΚΑΔ και λειτουργούν και ως ΚΔΑΠ, αυτός είναι ο "νόμιμος" τρόπος για τα φροντιστήρια δημοτικού.

Υπαρχουν φυσικά και αυτά που βρίσκονται σε "γκρίζα" ζώνη και τα λένε "κέντρα μελέτης".

NN
|

Φροντιστηριοποίηση του σχολείου!!!

@Ετεοκρής, 21 Σεπ 2023 10:42
Εγώ που δεν πήγα ούτε μια ώρα σε φροντιστήριο, διάβασα γεωμετρία μόνο από το σχολικό βιβλίο του Κανέλλου (ήταν ένας τόμος για Δ', Ε' και ΣΤ' τάξη) που ήταν καταπληκτικό και τα πήγα περίφημα.

Kostas Bil.
|

Aφού κανείς άλλος δεν γράφει, θα γράψουν οι φροντιστές.

Ετεοκρής
|

Δεν αποκλείεται να βγει κάτι πολύ καλό. Όταν ήμουν μαθητής στην Ε και στην ΣΤ Γυμνασίου χρησιμοποιούσαμε πολλοί από τη γενιά μου τα βιβλία του Ιωάννη Μαντά, του Αντώνη Κυριακόπουλου, του Γιάννη Ντάνη και το υπέροχο, το μοναδικό βιβλίο του Αρίστου Δημητρίου για τους γεωμετρικούς τόπους. Υπήρχαν βεβαίως και τα αντίστοιχα για τη Φυσική και τη Χημεία. Από τα φιλολογικά δεν θυμάμαι τίποτα, ήμασταν όλοι μια παρέα από τα Πρακτικά Τμήματα των Γυμνασίων της Αθήνας.

Προβληματισμένος
|

Όταν μιλάμε για εξευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και υποβάθμισή της, πρέπει να αναφέρουμε αυτό ακριβώς το παράδειγμα.
Αντί να έχουμε βιβλία έχουν γραφτεί εκπαιδευτικούς και μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας με γνώση των απαιτήσεων της εκπαίδευσης, θα έχουμε "διαφημιστικά" έντυπα φροντιστηρίων, που θα δίνονται σε όλους τους μαθητές από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας και θα πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι.

Μία απορία, αναφέρεται ότι έχουμε φροντιστηριακό όμιλο, με φροντιστήρια για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου. Νομίζω ότι η λειτουργία φροντιστηρίων για μαθητές δημοτικού ΑΠΑΓΟΡΕΎΕΤΑΙ. Τι συμβαίνει; Που είναι ηλεκτρικοί μηχανισμοί του υπουργείου Παιδείας Παιδείας;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ