Τη μετατροπή των ΕΛΚΕ σε ΝΠΙΔ εξετάζει ο υπ. Παιδείας μετά από εισήγηση των Πρυτάνεων

Τι ειπώθηκε στη σημερινή δίωρη διαδικτυακή συνάντηση των Πρυτάνεων με τον υπουργό Παιδείας

21/09/2023

Άκουσε το άρθρο

Τη   μετατροπή των  ΕΛΚΕ των ΑΕΙ από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτιού Δικαίου εξετάζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκη , μετά από σχετική εισήγηση την οποία διατύπωσαν οι Πρυτάνεις στη σημερινή δίωρη διαδικτυακή συνάντηση , παρουσία του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης  Εκπαίδευσης Οδ. Ζώρα.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε θετική την πρόταση των Πρυτάνεων , η οποία όπως ειπώθηκε εάν θεσμοθετηθεί αποφορτίσει τη δυσχερή λειτουργία των ΕΛΚΕ και κυρίως θα απεμπλακεί από τη "μέγγενη" του δημόσιου λογιστικού  στη διαχείριση των κονδυλίων.

Ο Κ. Πιερρακάκης  ζήτησε από του Πρυτάνεις να υπάρξει συνάντηση των Αντιπρυτάνεων , αρμοδίων για τους ΕΛΚΕ με τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης  Οδ. Ζώρα, στις 31 Οκτωβρίου, προκειμένου να συζητηθούν οι λεπτομέρειες.

 Κοινά πτυχία με ξένα Πανεπιστήμια

Ο Κ. Πιερρακάκης πρότεινε στους Πρυτάνεις να εξετάσουν το ενδεχόμενο χορήγησης κοινών τίτλων σπουδών , σε αρχικό στάδιο Μεταπτυχιακά, των Ελληνικών ΑΕΙ με διακεκριμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Εφόσον τα ελληνικά Πανεπιστήμια υιοθετήσουν την πρόταση του υπουργού οι Έλληνες που επιθυμούν να αποκτήσουν Μεταπτυχιακό συγκεκριμένου ξένου Πανεπιστημίου δεν θα χρειαστεί να μεταβούν στη συγκεκριμένη χώρα , αλλά θα φοιτούν στο ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Όπως είπε ο υπουργός τέτοιες πρωτοβουλίες το υπουργείο Παιδείας θα τις υποστηρίξει οικονομικά.

Σημειώνεται πως μια τέτοια συνεργασία θα εκτινάξει στα ύψη τα δίδακτρα ενός Μεταπτυχιακού.

Γραφειοκρατία

 Οι Πρυτάνεις  έθεσαν θέμα μείωσης της γραφειοκρατίας στα Πανεπιστήμια

Ο υπουργός Παιδείας συμφώνησε με τους Πρυτάνεις και σημείωσε πως η μείωση γραφειοκρατίας συνδυάζεται και με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων.

Ο Κ. Πιερρακάκης τόνισε επίσης ότι πρέπει να περιοριστεί ο ρόλος του υπουργείου σε θέματα των ΑΕΙ και ανέφερε χαρακτηριστικά  για τις τροποποιήσεις των προϋπολογισμών θα πρέπει να απεμπλακεί το υπουργείο Παιδείας, δηλαδή να μη χρειάζεται έγκριση.

Ο υπουργός ζήτησε από  τους Πρυτάνεις  να κάνουν αναλυτική καταγραφή της περιουσίας των Πανεπιστημίων (ακίνητα , κληροδοτήματα κλπ).

Ο  Πιερρακάκης απάντησε σε μια σειρά από αιτήματα των Ιδρυμάτων και δεσμεύθηκε να προβεί άμεσα στην επίλυση όλων των θεμάτων που δημιουργούν καθυστερήσεις ή αρρυθμίες στη λειτουργία τους. Συγχρόνως ζήτησε τις προτάσεις των πρυτάνεων για προκειμένου με το επερχόμενο σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ να επιλυθούν χρονίζοντα προβλήματα αλλά και να υποστηριχθεί το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των δομών τους όπως του ΕΛΚΕ.

Μεταξύ των δύο πλευρών  τον΄στηκε η αναγκαιότητα ανάλογων συναντήσεων σε θεματικές ενότητες ( οικονομικά των ΑΕΙ, ακαδημαϊκά , αξιοποίηση της περιουσίας κλπ).

Σχόλια (5)

ΕΛΚΕ αξιολόγηση??
|

θα αξιολογείται ο ΕΛΚΕ και το προσωπικό με όρους ιδιωτικού??

Αντωνης
|

Για χρηματοδότηση και εστίες είπαν κάτι; μέρος των φοιτητών εγκαταλείπει τις σπουδές διότι δεν μπορεί να βρει σπίτι.
Με τα διάσπαρτα τμήματα τι θα γίνει; για πόσο ακόμα.θα φυτοζοουν τμήματα απομονωμένα σε μικρές πόλεις με 1 ή 2 τμήματα και τα πανεπιστήμια να συντηρούν δαπανηρές έγκατααεις για να παρακολουθούν 20 φοιτητες

ΠΔ 54 / 2018
|

Κανεις λάθος για το δημόσιο λογιστικό καθώς θα επέλθει η μεταβολή στο νέο δημόσιο λογιστικό του ΠΔ 54/18 που θα έχει πολύ πιο προηγμένα συστήματα για το δημόσιο. Για το πότε θα γινει ειναι θεμα πολιτικό και ικανότητα της ΝΔ (πολιτική ευθύνη) να το κάνει... κοινώς άλλη παράγραφος

Τσοβόλα δώσ'τα όλα
|

Ότι θα κάναμε μεταπτυχιακό του Χάρβαρντ ή νομική της Σορβόνης στο Διδυμότειχο, ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα. Εντάξει, θα κοστίζει κάτι παραπάνω.... αλλά αλλιώς θα έπαιρνε ντιπλόμ κι "η ..."....

Απεμπλοκή ΕΛΚΕ από τη "μέγγενη" του δημόσιου…
|

είναι απαραίτητη και επείγει. Αν η μετατροπή τους σε ΝΠΙΔ φαίνεται ως ο μόνος εφικτός τρόπος, θα πρέπει να γίνει κατόπιν εμπεριστατωμένης μελέτης και όχι βιαστικά, ώστε να προσμετρηθούν τα συν και τα πλην από την πανεπιστημιακή κοινότητα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ