179.580 οι αριστούχοι μαθητές στο Γυμνάσιο 18,5 – 20 -Λύκειο 18,1 – 20 (σε σύνολο μαθητών 680.000) κατά το σχ. έτος 2022-23

Το υπ. Παιδείας θα χορηγήσει βραβείο “αριστείας” έναν στους τέσσερις περίπου μαθητές

22/09/2023

Ενημερώθηκε: 02/10/2023, 18:57

Άκουσε το άρθρο

Αριστούχοι ήταν οι 179.580 μαθητές Γυμνασίου -Λυκείου, σε σύνολο  680.000 μαθητών, κατά το περασμένο σχολικό έτος, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας.

Με βάσει αυτά τα στοιχεία το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να απονείμει στις 26 Οκτωβρίου  αριστεία, βραβεία, επαίνους προσωπικής βελτίωσης και ειδικούς  επαίνους στους μαθητές που φοίτησαν κατά το σχολικό έτος 2022-23.

Συγκεκριμένα θα χορηγηθούν

  •    179.580   Αριστεία στους/στις μαθητές/τριες που πέτυχαν  βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα»
  •     50.310 Βραβεία προόδου  στους/στις μαθητές/τριες   κάθε τμήματος που πέτυχαν  τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική».
  •     10.810  Έπαινοι  Προσωπικής Βελτίωσηςστους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους.
  •    11.360 Ειδικοί Έπαινοι    στους/στις μαθητές/τριες που διακρίθηκαν για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Πρόκειται αριστεία και βραβεία και επαίνους  που χορηγούνται , για έκτη   χρονιά,  στους  μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου).

"Κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων

Σημειώνεται ότι το σχολικό έτος 2021-22 είχαμε "κατακόρυφη" πτώση των αριστούχων μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια , σε σχέση με το σχ. έτος 2019-20.

Η δραστική μείωση των αριστούχων οφείλεται στην επαναφορά των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, οι οποίες είχαν ανασταλεί των σχολικά έτη 2018-19 και 2019-20, λόγω της πανδημίας.

Ο αριθμός των  αριστούχων  μαθητών  στα Γυμνάσια και Λύκεια σημείωσε πτώση κατά 67.450  , και συγκεκριμένα:

  •         τα σχ έτη  2020-21  και 2019-20 που δεν  έγιναν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις οι αριστούχοι "εκτοξεύθηκαν" στις  240.150 και 227.100, αντίστοιχα, από 181.790 το σχ. έτος 2018-19 , κατά το οποίο έγινα κανονικά οι εξετάσεις.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 η αύξηση των αριστούχων

“Κατακόρυφη” αύξηση των αριστούχων μαθητών στο Γυμνάσιο και Λύκειο παρατηρείται  από το σχολικό έτος 2015-2016.

Οι αριστούχοι μαθητές ανήλθαν το σχ έτος 2018-19 στους 181.790 από 158.500 που ήταν το σχολ. Έτος  2015-16.

Η αύξηση αυτή  οφείλεται στη  μείωση  των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο από το σχολικό έτος 2015-2016 σε 4 (από 12 για την Α΄ τάξη και 13 για τις Β΄ και Γ΄ τάξεις) και στο Γενικό Λύκειο σε 8 (από 12) για την Α΄ τάξη, σε 6 (από 16) για τη Β΄ τάξη και σε 4 (από 14) για τη Γ΄ τάξη .

Ειδικότερα

Πριν το σχολικό έτος 2015-2016, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου ήταν: α) για την Α΄ τάξη Γυμνασίου 12, β)  για τη Β΄ τάξη Γυμνασίου 13 και γ) για τη Γ΄ τάξη Γυμνασίου 13.

Από το σχολικό έτος 2015-2016 και εξής, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016 (Α΄ 211): «Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου».

Παράλληλα, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εξής: τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για τη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 14 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 4 γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (ν. 4540/2018, Α΄ 91 ).

Από το σχολικό έτος 2018-2019, τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου από 12 μειώθηκαν σε 8, για τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου, από 16 μειώθηκαν σε 6 (ν. 4610/2019, Α΄ 70).

Τα  βραβεία

Αριστείο Προόδου  χορηγείται στους αριστούχους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου κατά την Εορτή της Σημαίας ( σ.σ. είναι ενταγμένη στην εορτή της 28ης Οκτωβρίου), ενώ στους    μαθητές  οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Ειδικότερα:

Στους/στις μαθητές/τριες που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

Στους/στις μαθητές/τριες κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους/ες τους μαθητές/τριες που ισοβάθμισαν.

Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσης τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

Σχόλια (24)

Ετεοκρής
|

Αγαπητέ Γονέα,
Το σχόλιό μου ήταν σχετικό με το θέμα αλλά είναι φανερό ότι δεν αποτελεί γενίκευση. Έχοντας ως αφορμή το δικό σας σχόλιο κοινοποίησα κάτι σχετικό που έχει παρατηρηθεί από έναν καθηγητή. Άλλωστε από το αρχικό σας σχόλιο δεν φαίνεται η αιτία της απορίας σας.
Υγεία σάς εύχομαι και την καλύτερη πρόοδο στο παιδί σας.

απορία
|

Να συμπληρώσω ότι βρήκα το ΦΕΚ που ορίζει το χαρακτηρισμό της βαθμολογίας για το Λύκειο, ενώ για το Γυμνάσιο δεν βρήκα το αντίστοιχο. Απλά μιλάει για το άριστα, χωρίς να λέει από ποιο βαθμό και πάνω είναι.
Και πάλι ευχαριστώ και καλή δύναμη σε όλα τα παιδιά, τους καθηγητές και τους γονείς τους!

απορία
|

Ευχαριστώ για την απάντηση. Γνωρίζω ότι 6/15=4/10 (ίσα κλάσματα), άρα η κόρη μου έχει 18,4<18,5. Απλώς, με μπέρδεψε ο τίτλος του άρθρου (18,1-20).

Θύμιος
|

Εγώ ξέρω ότι στο γυμνάσιο έγινα απουσιολόγος με 17,9
Ναι, κανένας δεν ήταν αριστούχος στο πρότυπο! Ο σημερινός πληθωρισμός βαθμών με εξοργίζει.

Ετεοκρής
|

Ένας μαθηματικός που υπηρετεί περισσότερα από τριάντα χρόνια μου έχει διηγηθεί αρκετές περιπτώσεις σαν κι αυτή, όπου οι γονείς θεωρούν ότι το 6/15 είναι μεγαλύτερο από το ''5'' του βαθμού 18,5 αφού το 6 είναι μεγαλύτερο από το 5.
Η απάντηση 6/15 < 5/10 και τα σχετικά προφορικά σχόλια για την αιτιολόγηση δεν αρκούσαν τις περισσότερες φορές. Έπρεπε να τους κάνει και γραφική αναπαράσταση στον πίνακα της τάξης για να το καταλάβουν.
Συμβαίνουν και αυτά στα σχολεία μας.

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

@απορία
Το "άριστα" στο γυμνάσιο ορίζεται από το 18,5 και πάνω, ενώ η κόρη σας έχει βαθμό λίγο κάτω από το 18,5, οπότε αυτός είναι ο σωστός χαρακτηρισμός.

απορία
|

Ο έλεγχος της κόρης μου για την Α ΄ Γυμνασίου έγραφε βαθμό: 18 και 6/15 και χαρακτηρισμό "Πολύ Καλά". Δεν θα έπρεπε να γράφει " Άριστα" ; Αριστείο θα πάρει την 28η Οκτωβρίου; Ευχαριστώ.

Ετεοκρής
|

Προς τον απορούντα σχολιαστή,
Ορθή η επισήμανσή σας για το δημοτικό σχολείο και αναγκαία ως συμπληρωματική πληροφορία για τους μαθητές του Γυμνασίου. Στο δημοτικό σχολείο θα βοηθήσει σημαντικά από συναισθηματική άποψη όλους τους αδύναμους μαθητές, αρκεί βεβαίως να υπάρχει και να λειτουργεί αποτελεσματικά ο θεσμός της ενισχυτικής διδασκαλίας και οι γονείς να ασκούν ορθά τον ρόλο τους. Ελπίζω ότι η Έφη θα συμβάλλει σ' αυτή τη σημαντική μεταρρύθμιση αρκεί να συνέλθουμε έστω και την τελευταία σημερινή στιγμή.

Έχω μία απορία
|

Γιατί πρέπει να αποτυπώνεται η πορεία του μαθητή με βαθμούς;
Δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι;
Στο Λύκειο είναι κατανοητό λόγω πανελλήνιων, στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό όμως γιατί να χρησιμοποιούνται βαθμοί;

Μητέρα
|

Μπράβο σε όλα τα παιδιά! Και σε αυτά που προσπαθούν και ας μην πήραν βραβεία!

Maria
|

Η αριστεία από την αχρηστεία διαφέρει μόνο σε ένα "χ".

NN
|

@ΔΕΠ, 22 Σεπ 2023 15:37
μήπως μπορείτε να μας πληροφορήσετε (δίνοντάς μας και κάποιο στοιχείο) ποιο είναι το ποσοστό των αποφοιτούντων φοιτητών που έχουν στο πτυχίο τους "ΑΡΙΣΤΑ";

NN
|

@ @NN, 22 Σεπ 2023 23:44
Αν όμως πάρουμε υπόψη ότι:
- ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης διαμορφώνεται
-- κατά τη διάρκεια μιας ολόκληρης χρονιάς,
-- από ένα σύνολο πολλών μαθημάτων που σε κάποια από αυτά εκ της φύσης τους μπορούν τα παιδιά να πετύχουν καλύτερους βαθμούς,
-- σε ένα οικείο περιβάλλον και
-- από εκπαιδευτικούς επίσης οικείους

- ενώ ο βαθμός στις πανελλαδικές
-- είναι η αποτύπωση μιας στιγμής,
-- σε ένα άκρως αγχωτικό περιβάλλον και συνθήκες πίεσης (από πολλές απόψεις),
-- σε πολύ περιορισμένο αριθμό μαθημάτων,
-- σε θέματα που πολλές φορές κι εμείς οι εκπαιδευτικοί τα χαρακτηρίζουμε απαράδεκτα

τότε θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε μια αρκετά μειωμένη βαθμολογική επίδοση.
Αν υποθέσουμε ότι αυτή η μειωμένη επίδοση είναι μόλις 10%, τότε (από τα στατιστικά των βαθμολογιών) μπορούμε να δούμε ότι πάνω από το 55% των αριστούχων καταφέρνει και "αριστεύει" και στις πανελλαδικές ενώ για μείωση στην επίδοση κατά 15%, βρίσκουμε το 65%.

Άρα, είναι πράγματι το 25% αρκετά μεγάλο ποσοστό, όμως δεν είναι τόσο τρομακτικά μακρυά από την πραγματικότητα.

@NN
|

Πιθανότατα έχετε δίκιο, δηλαδή να αριστεύει στις εισαγωγικές εξετάσεις το 20% των "αριστούχων" του Λυκείου. Αυτό όμως σημαίνει ότι 80% των αριστούχων του Λυκείου δεν αριστεύουν στη συνέχεια...όπως και να το δει κανείς είναι "τρελό" τα θεωρούνται "άριστοι" το 25% των μαθητών, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο αυτό το πράμα...

NN
|

@ @γλουπ!!!, 22 Σεπ 2023 15:39
Αν αναζητήσετε τα στατιστικά των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων θα εκπλαγείτε (ελπίζω ευχάριστα) αφού θα διαπιστώσετε ότι αυτό το ποσοστό είναι τουλάχιστον 10-15 φορές μεγαλύτερο από αυτό που αναφέρετε.

@γλουπ!!!
|

2%-3%

ΔΕΠ
|

Το ξεφτιλίσατε. Ανοίξτε το λεξικό, έλεος. Ακου λεει 25% "άριστοι"! Καταφέρατε να κάνετε το Αριστείο να μη σημαίνει απολύτως τίποτα. Και φυσικά ναρκοθετείτε την ποιότητα των σπουδών στα ΑΕΙ στη συνέχεια.

@ριστεία, όχι αστεία
|

Οπ 22 Σεπ 2023 10:49

Ωραία ιδέα! Να την πείτε και στον πρωθυπουργό να μας πει από τους 65 υπουργούς του, ποιοι 2-3 είναι οι άριστοι, ώστε να ξέρουμε τους υπόλοιπους άχρηστους αλλά και γιατί ακόμα τους κρατάει.

Φ.
|

Τα ίδια και τα ίδια κάθε χρόνο..

Ετεοκρής
|

Άλλο ένας ''καρπός'' της ''Αλλαγής''!... Ο Γιώργος και ο Χρήστος ήταν οι καλύτεροι μαθητές του Πρακτικού τμήματος ΣΤ2 στο Γυμνάσιο Αρρένων το 1974. Θυμάμαι το παράπονο που είχε εκφράσει ο Χρήστος επειδή δύο καθηγητές τον αδίκησαν και εξαιτίας τους έβγαλε τελικό βαθμό δυο δέκατα κάτω από το 18. Με 18,1 αποφοίτησε ο Γιώργος, που πέρασε 10ος στη σχολή των Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Ο Χρήστος από τους πρώτους στη Φαρμακευτική Αθηνών. Εικοσάρια είχαν ελάχιστα. Το 20 είναι του θεού, μας έλεγαν οι περισσότεροι καθηγητές.

Ελπίδα
|

Το λογικό είναι ως το τέλος της τετραετίας να είναι άπαντες άριστοι. Θα επέλθει η πλήρης αριστοποίηση της ελληνικής κοινωνίας παρασυρμένη από την ακατάσχετη αριστεία των κυβερνώντων.

Οπ
|

Θα μπορούσαν να καθιερώσουν άλλες μορφές αξιολόγησης, όπου καθορίζεται με σαφήνεια το ποσοστό αριστούχων επί του συνόλου π.χ 3-5%.

γλουπ!!!
|

και πόσοι από τους αριστούχους, αριστεύουν μετά στις πανελλήνιες εξετάσεις;

ΑΙ
|

Πάρε κόσμε!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ