Κ. Πιερρακάκης προς γονείς: Αν θέλετε να κατακτήσετε κάτι για τα παιδιά σας είναι να είναι ευτυχισμένα- Ο στόχος δεν πρέπει να είναι το παιδί να γίνει γιατρός κλπ

Οι δάσκαλοί μας οι καθηγητές μας, μας καθορίζουν για όλη μας τη ζωή

23/10/2023

Άκουσε το άρθρο

Ανθρώπινες συμβουλές προς τους γονείς, αυτό που θα ήθελε για τα παιδιά του, όπως είπε ο ίδιος, έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης προς τους γονείς, σχετικά με τους στόχους.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας μιλώντας στο Κανάλι One, είπε τα εξής:

"Η δουλειά του γονιού είναι κυρίως να ανησυχεί για τα παιδιά του.Αλλά εγώ θα προσέθετα   σε αυτό το ότι αν θέλει  καθένας να προσπαθήσει να κατακτήσει κάτι γενικά για τα παιδιά του είναι να είναι ευτυχισμένα. Δεν είναι να πετύχουν κάτι συγκεκριμένο, ένα συγκεκριμένο στόχο, ένα συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο, μια συγκεκριμένη ιδιότητα .  Αυτό που λέγαμε παλαιότερα, κάποιος να θέλει το παιδί του να γίνει γιατρός. Δεν είναι αυτή η εποχή . Εγώ θα έλεγα δεν ήταν και ποτέ.
Η  ουσία είναι να βγάζει η οικογένεια ευτυχισμένα , χαρούμενα παιδιά.Το καθένα να βρει το δρόμο του με το τρόπο που το ολοκληρώνει το ίδιο , να μπορούν να πειραματιστούν να δουν πράγματα , να εξοικειωθούν με διαφορετικά πράγματα που τους ενδιαφέρουν, να ταξιδέψουν να διαβάσουν. Οι τέχνες σίγουρα που σε μεγάλο βαθμό πρέπει ακόμη περισσότερο να τις ενισχύσουμε και στην πορεία να βρει ο καθένας το δρόμο του. Αυτό θα έθετα  ως στόχο  όχι μόνο για την οικογένειά μου, για τα δικά μου παιδιά, αλλά για κάθε παιδί σε αυτή τη χώρα".

Για τον ρόλο των εκπαιδευτικών ο Κ. Πιερρακάκης τόνισε:

"Οι δάσκαλοί μας οι  καθηγητές μας, μας καθορίζουν για όλη μας τη ζωή . Υπάρχει ένα πολύ ωραίο ρητό γινόμαστε αυτό που οι γονείς μας διδάσκουν όταν  δεν προσπαθούν να μας διδάξουν . Ο παππούς μου ήταν δάσκαλος, Ήταν Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου του χωριού που κατάγομαι στη Λακωνία, και θυμάμαι πάντα τι σήμαινε   αυτό για το χωριό , το σημαίνει τώρα".

Σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα ο υπουργός Παιδείας είπε πως τα πρόσωπα   (οι εκπαιδευτικοί) είναι καθοριστικά και θυμήθηκε από τα μαθητικά του χρόνια δασκάλους  με την κύρια έννοια της λέξης, με "Δ" κεφαλαίο, όπως είπε.

"Θα αναφέρω έναν που ήταν δάσκαλος των αγγλικών μου, ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο για να αγαπήσω τη λογοτεχνία" πρόσθεσε.

Ακολουθεί το βίντεο με τη συνέντευξη του υπουργού Παιδείας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

ΙΩΑΝΝΑ ΣΤΕΝ.
|

Το παιδί πρέπει να έχει άμεση σχέση με τον δάσκαλο.

ΙΩΑΝΝΑ ΣΤΕΝ.
|

Φτιάξτε πρώτα τα όλοημερα μόλις ανοίγουν τα σχολεία να είναι και οι αναπληρωτες στην θέση τους

Γιατί μιλάτε για τα πανεπιστήμια συνέχεια.
Η βάση των παιδιών είναι στη πρωτοβάθμια εκπ/σή .

@Master chef
|

Γέλασα... έχετε δίκιο σε όλα. Μας δουλεύουν κανονικά! Διαχειρίζονται ένα ναυάγιο, δεν κάνουν σχεδόν τίποτα για να βελτιώσουν τα δομικά προβλήματα. Αλλάζουν ταμπέλες, χρώματα και στολίδια. Πάρε νέα βιβλία εδώ, πάρε διαδραστικό εκεί. Η πολυκατοικία έχει σάπια θεμέλια και σου λένε "σου την έβαψα".

Master chef (έρχομαι για Σουκού στο χωριό θεία Τούλα)
|

- Μαγική η καρέκλα του Υπουργείου Παιδείας. Όποιος κάθεται, μάλλον παίρνει αυτόματα Master φιλοσοφίας και μας νουθετεί (εκ του ασφαλούς) ως πάνσοφος γέροντας που μεγάλωσε τρισέγγονα. Δεν μας εξηγεί βέβαια, πως συμβαίνει τα παιδιά των πολιτικών να γίνονται συνήθως πολιτικοί, των ιατρών ιατροί και των νομικών νομικοί.
- Για να μεγαλώνουν ευτυχισμένα και χαρούμενα τα παιδιά, πρέπει νομίζω να είναι ευτυχισμένοι και χαρούμενοι πρώτα οι γονείς τους. Είναι άραγε σήμερα? Δοκιμάστε επίσης να τα στερήσετε κινητό, video games, scooter και χαρτζιλίκι για 1-2 μέρες.... και θα τρελαθούν από χαρά κι ευτυχία.
- Για ταξίδια και τέχνες χρειάζονται πλέον αρκετά χρήματα. Κάποτε ταξιδεύαμε και με λεωφορείο, κοιμόμασταν και σε καμιά παραλία ή κάμπινγκ, τη βγάζαμε και με κανένα σουβλάκι. Με οικονομικά εισιτήρια, πηγαίναμε επίσης άνετα κινηματογράφο, θέατρο, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Τώρα τα παιδιά, θέλουν κάτι.... που να μπορεί ν' ανέβει με αξιοπρέπεια στο insta με το κινητό τους των 300-1000 ευρώ.... και για πολιτισμό και τέχνες πηγαίνουν κυρίως στα club's.
ΥΓ. Η "Κυριακή στο χωριό", είναι δυστυχώς τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ3.

ΕΛΕΝΗ
|

Ο υπουργός εκφράζει σε τακτά διαστήματα σωστές απόψεις κατά τη γνώμη μου και για τις παθογένειες στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων και για τον προσανατολισμό της. Αυτό από μόνο του είναι σημάδι ευοίωνο. Ωστόσο πέρα από τις διαπιστώσεις, θα πρέπει να ξεκινήσει με μικρά αλλά σταθερά βήματα να δώσει απτά δείγματα γραφής για την βελτίωση τους.

@Ελπίδα
|

Εχετε μεγάλο δίκιο. Όταν ήμουν νεότερος, ένας καθηγητής μου με συμβούλεψε να αποκτώ δεξιότητες οι οποίες "δε θα έχουν ημερομηνία λήξης". Αυτό με καθοδήγησε και έκανε τη διαφορά στη ζωή μου (τώρα είμαι καθηγητής ΑΕΙ στο εξωτερικό).
Αυτό δυστυχώς λειπει από την παιδεία στην Ελλα΄δα. Κυνηγάνε "τις αγορές", "τις εξελίξεις", τους "διαδραστικούς πίνακες", ότι φασούλι ξεφύτρωσε χθες, και οι δεξιότητες που αποκτά ο μαθητής ή φοιτητής είναι σε πολλές περιπτώσεις "ρηχες" και σε 4-5 χρόνια ξεπερνιούνται.

Γονέας
|

Ωραία έκθεση ιδεών αν δεν προέρχονταν απο Υπ. Παιδείας. Κ. Υπουργέ τι επαγγελματικές διεξόδους έχει κανείς στην Ελλάδα; Ποιές "τέχνες" μας λέτε; Βρίσκεις δουλειά επειδή γνωρίζεις για τις τέχνες; Οχι. Τα επαγγέλματα που σε εξασφαλίζουν με μεγάλη πιθανότητα, είναι λίγα και συγκεκριμένα.
Φροντίστε να δώσετε στους νέους και άλλες δυνατότητες και τα πτυχία των τμημάτων ΑΕΙ να έχουν αντίκρυσμα. Γιατί πολλά δυστυχώς δεν έχουν - αυτό το ξέρουμε όλοι.

Η χώρα κατάργησε ουσιαστικά την Τεχνική Εκπαίδευση. Βάφτισε τα πάντα "Πανεπιστήμιο" δίνοντας το "σήμα" ότι μόνο αυτο μετράει. Παρότρυνε ποτέ κανέναν να γίνει υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, μηχανικός αυτοκινήτων, και ένα σωρό άλλα "ταπεινά" επαγγέλματα τα οποία όμως είναι προσοδοφόρα όταν ξέρεις και το "κυνηγάς"; Ποτε!
Αντίθετα, πλημμύρισε τη χώρα ΑΕΙ, πτυχία, σε αντικείμενα μοναδικά στον κόσμο και πέρα από κάθε φαντασία, και στη συνέχεια θάλασσα από μεταπτυχιακά.
Εσείς και οι προκάτοχοί σας δίνετε το "σήμα" στα παιδιά και τους γονείς να κυνηγάνε "χαρτιά". Πως προσλαμβάνει το Δημόσιο; Με βάση τα χαρτιά. Πως μοριοδοτεί; Πάλι με τα χαρτιά. Είτε είσαι πάτος είτε άριστος, τα ίδια αφού έχετε "το ίδιο πτυχίο". Έχεις μεταπτυχιακό; Πάρε μόρια, ακόμη κι αν στην πράξη δεν ξέρεις "τι σου γίνεται".
Καλώς ή κακώς αναλάβατε ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί και ανταμοίβει τελείως στρεβλά. Αντί να κάνετε κοινότυπες δηλώσεις, δείτε μήπως μπορείτε να το διορθώσετε λίγο.

Δεν έχω λόγια
|

Οι γονείς και τα παιδιά θα ήταν κατά τι πιο ήρεμοι, αν ο υπουργός είχε φροντίσει να έχουν εκπαιδευτικούς τα παιδιά στα σχολεία. Εκτός αν το υπουργείο έχει αποφασίσει για την ευτυχία τους και φροντίζει να μην έχουν καν την δυνατότητα να γίνουν... γιατροί.
Ειλικρινά είχα χαρεί όταν ο κύριος Πιερακακης ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας, όμως τέτοιο χάλι με τα κενά δεν ξανάγινε. Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα.

Ελπίδα
|

Το πρόγραμμα σπουδών στα πανεπιστήμια θα αποκτήσει τόσο μεγάλη ταχύτητα μεταβολής για να "ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαγαζιών" (αγορά εργασίας) ώστε είναι πιθανό ενώ μπαίνεις Ιατρική με πανελλήνιες, στο 3ο έτος θα παρακολουθείς μαθήματα Πολυτεχνείου και στο τέλος θα παίρνεις πτυχίο γεωπόνου ! Θα μένεις τελικά άνεργος επειδή εντωμεταξύ "προέκυψε αναπάντεχο έλλειμμα σε ιχθυολόγους" και "δυστυχώς δεν έχετε τα προσόντα".

Ελένη
|

Στείλε εκπαιδευτικούς στα ολοήμερα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ