Η έκθεση για την αξιολόγηση των σχολείων για το σχ. έτος 2021-22

Τα 13 προβλήματα που ανέδεικε η αξιολόγηση των σχολέιων

25/10/2023

Άκουσε το άρθρο

Δεκατρία προβλήματα  αποτυπώνει η έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων κατά το σχολικό έτος 2021-22.

Πρόκειται για τα εξής προβλήματα:

  1. Ελλιπής κατανόηση της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής αναγκαιότητας των σχεδίων δράσης. Αυτό
  2. είχε ως αποτέλεσμα κάποιοι Σύλλογοι Διδασκόντων να λειτουργήσουν ομοιόμορφα και τυπικά.
  3. Ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που συμπληρώνουν ωράριο σε περισσότερα από ένα σχολεία
  4. Η πρώτη εφαρμογή και οι περιορισμοί της πανδημίας, συνετέλεσαν, σε αρκετές περιπτώσεις, στην αναπροσαρμογή των Σχεδίων Δράσης ως προς τη μεθοδολογία τους και στην τροποποίηση επιμέρους στόχων.
  5. Έλλειψη ερευνητικής εμπειρίας και των σχετικών δεξιοτήτων ή και σε έλλειμα αισθήματος συλλογικότητας.
  6. Αρνητική στάση κάποιων εκπαιδευτικών να εμπλακούν σε κάτι νέο και άγνωστο γι’ αυτούς/ές.
  7. Δυσκολία στην καταγραφή των στόχων, με αποτέλεσμα ορισμένα σχέδια να είναι ασαφή ή να
  8. περιλαμβάνουν δράσεις λιγότερο σχετικές με τους στόχους.
  9. Δυσκολία στην επιλογή των κατάλληλων κριτηρίων αξιολόγησης της διαδικασίας, ώστε με σαφήνεια και αξιοπιστία να αναδειχθούν τα ποσοτικά δεδομένα και τα ποιοτικά συμπεράσματα (κριτήρια επιτυχίας που δεν συνδέονται με τα εργαλεία «μέτρησής» τους και τις δράσεις υλοποίησης - γενικά ή ασαφή κριτήρια με ισχυρό βαθμό υποκειμενικότητας).
  10. ΣΔ που προσομοίαζαν με προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.λπ. – ασαφής ταυτότητα του ΣΔ – ελλιπής συσχέτιση μεταξύ μέσων εφαρμογής, κριτηρίων επιτυχίας και χρήσης εργαλείων αποτίμησης.
  11. Υποχρέωση υλοποίησης πολλών σχεδίων σε μια σχολική μονάδα στις πολυδύναμες σχολικές μονάδες (ΕΠΑΛ, ΣΕΚ, Μουσικά σχολεία κ.ά.) – επίπτωση στην παρακολούθηση των δράσεων και την ποιότητά τους.
  12. Στα ΓΕΛ, η πίεση για ολοκλήρωση και εμπέδωση της ύλης κατέστησε πιο δύσκολη την ολοκληρωμένη τεκμηρίωση με ερευνητικά εργαλεία αποτίμησης των δράσεων.
  13. Περιορισμένη ανταπόκριση των γονέων σε κάποιες περιπτώσεις. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι λίγες περιπτώσεις όπου λειτούργησαν σχολές γονέων.

ΟΙ αντιδράσεις από τα εκπαιδευτικά σωματεία

Σύμφωνα με την έκθεση η πρώτη, ολοκληρωμένη, εφαρμογή του συστήματος:

  • έλαβε χώρα σε μια δύσκολη, απαιτητική χρονιά λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων (covid-19) αλλά και της εισαγωγής πολλαπλών εκπαιδευτικών αλλαγών/ καινοτομιών
  • συνάντησε έντονες αντιδράσεις από τα εκπαιδευτικά σωματεία
  • δυσκόλεψαν την κατανόηση των βασικών παραδοχών και στοχεύσεων της εσωτερικής αξιολόγησης,
  • παρεμπόδισαν σε κάποιο βαθμό την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων να ανταποκριθούν:
  1. στις τυπικές υποχρεώσεις (τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, ορθή υποβολή των εκθέσεων) αλλά και
  2. στην ουσιαστική αξιοποίηση των αξιολογικών διαδικασιών προκειμένου να βελτιώσουν, συλλογικά και στοχευμένα, πτυχές του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Πώς αποτυπώθηκε το έργο των σχολείων στις εκθέσεις τους;


Υλοποίηση Δράσεων ανά άξονα

Θετικές προεκτάσεις:

✓  Στην πλειονότητα των ομάδων των εκπαιδευτικών αναπτύχθηκε κλίμα συνεργασίας, διαλόγου και δημιουργικού προβληματισμού, ενισχύοντας τις σχέσεις και αναδεικνύοντας καινούριες δυναμικές των σχολικών μονάδων.

✓  Αναδείχθηκε η ανάγκη για συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας ως μία επαγγελματική σχέση που περιλαμβάνει ισοτιμία και αποδοχή. Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αντιμετωπίστηκαν ως παιδαγωγικές προκλήσεις, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων διαχειρίστηκαν με επαγγελματική συνέπεια.

✓  Σημειώθηκε σε κάποιο βαθμό αλλαγή στάσεων και τροποποίηση εσφαλμένων, ως προς τη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παραδοχών.

✓  Διαμορφώθηκαν -στο μέτρο του δυνατού - δίκτυα συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες και δημιουργήθηκαν κοινότητες μάθησης.

✓  Διερευνήθηκαν με τρόπο συστηματικό και συντεταγμένο οι ανάγκες των σχολικών μονάδων σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας τους και αναζητήθηκαν πόροι για την ικανοποίησή τους.

✓Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, οι εκπ/κοί πραγματοποίησαν συνεργασίες με κέντρα πρόληψης-προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας - εφαρμογή στοχευμένων δράσεων.

✓ Η αλληλεπίδραση μεταξύ ΣΕΕ - εκπαιδευτικών κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα.
✓Παρήχθη ποικίλο εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό υλικό και καθιερώθηκαν καλές πρακτικές.

Ενδεικτικά:

  • Αξιοποίηση παιδαγωγικών & διδακτικών πρακτικών για την ένταξη μαθητών με ειδικές
  • εκπ/κές ανάγκες και τη συμπερίληψη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων
  • Σχεδιασμός ενεργειών πρόληψης & διαχείρισης κρίσεων - Δημιουργία Συμβολαίων Τάξης, Ομάδων Διαμεσολάβησης
  • Βελτίωση υποδομών σχολικών μονάδων (αύλειοι χώροι, βιβλιοθήκες, αίθουσες διδασκαλίας, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων κ.ά.)
  • Εκσυγχρονισμός ψηφιακών υποδομών και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας
  • Δημιουργία δικτύου σχολείων με κοινά στοχευμένες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (11)

Αξιολόγηση
|

Τα σχολεία πρέπει να χτιστουν και να εξοπλιστούν από την αρχή, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις. Μόνο τότε μπορεί να εφαρμοστεί αντικειμενική αξιολόγηση. Όλα τα άλλα είναι λόγια άνευ σημασίας.

Ασαφές Υπουργείο!
|

Το 7 γρα΄φει: "Δυσκολία στην καταγραφή των στόχων, με αποτέλεσμα ορισμένα σχέδια να είναι ασαφή" . Εδώ δεν έχει στόχους σαφείς το υπουργείο, θα έχουν τα σχολεία;

nick
|

Δεν είναι πρόβλημα που σχολεία ανεβάζουν κείμενα της ΔΟΕ; δεν τρέχει τίποτα; Και γιατί να να επιλέξει κάποιο σχολείο δικά του κείμενα αφού με ένα copy paste τελείωσε ; Θα παρει και μια ανάσα μέσα στην ατελείωτη γραφειοκρατία του ελληνικού σχολείου:

δεξιότητες έναντι γνώσης...
|

το ''σύγχρονο''σχολείο των αμφιλεγόμενων δεξιοτήτων έναντι της πραγματικής και βαθιάς γνώσης...

DRASI
|

Τα σχέδια δράσης λειτουργούν εις βάρος του διδακτικού αντικειμένου του κάθε εκπαιδευτικού. Χάνεται πλήθος ωρών και μάλιστα με ελάχιστο κέρδος και αδιαφορία για τους μαθητές, καθότι τα σχέδια δράσης δεν μετρούν στη βαθμολογία τους. Τα σχέδια δράσης αγανακτούν τους εκπαιδευτικούς, διότι πέραν τούτων κάνουν τον διδάσκοντα, τον αστυνόμο, τον γραμματέα, τον καθαριστή, τον μεταφορέα βιβλίων κλπ!!!
ΕΛΕΟΣ!!!

ΕΚπαιδευτικός
|

Έκθεση για το 21-22; του 22-23 ακόμη ετοιμάζεται;

Nikos
|

Η παροιμία πάει γάντι σε αυτήν την περίπτωση:
"Τί του λείπει του ψωριάρη; Φούντα με μαργαριτάρι!"

Στέλλα
|

Ότι να 'ναι αξιολόγηση. Σχολεία που έκαναν αξιολόγηση, πήραν εν τέλει τον ίδιο βαθμό με αυτά που τα ανέβασαν τα κείμενα της ΔΟΕ. Κοροϊδία

Ε, δεν είμαστε καλά!
|

Στις θετικές προεκτάσεις και συγκεκριμένα στις καλές πρακτικές:
"Βελτίωση υποδομών σχολικών μονάδων (αύλειοι χώροι, βιβλιοθήκες, αίθουσες διδασκαλίας, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων κ.ά.)"
Αν είναι δυνατόν! Αυτά κύριοι του ΙΕΠ και του Υπουργείου είναι αποκλειστικά δικές σας αρμοδιότητες! Οφείλετε να παρέχετε όλες τις προϋποθέσεις για να παρέχουν οι εκπαιδευτικοί αξιόλογο εκπαιδευτικό έργο. Σιγά σιγά θα μας πείτε να φέρνουμε από το σπίτι μας καρέκλες και θρανία!

Βασίλης
|

Μας δουλεύουν οι άνθρωποι, δεν εξηγείται αλλιώς.

dimitris
|

Από την στιγμη που το κράτος δεν δαπανά χρήματα για την παιδεία αντίστοιχα με τις χώρες μέλη της ΕΕ, καθώς και τις χώρες του ΟΟΣΑ, τα προβλήματα που καταγράφονται ειναι ελάχιστα σε σχέση με τα πραγματικά.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ