Υφ. Παιδείας: Φαίνονται 1044 εγγεγραμμένοι μαθητές , αλλά φοιτούν 380

Την προηγούμενη σχολική χρονιά 130 συνολικά μαθητές έμειναν στην ίδια τάξη λόγω ελλιπούς φοίτησης

23/11/2023

Άκουσε το άρθρο

Αποκαλυπτική ήταν στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, σχετικά με τον αριθμό φοιτούντων στα σχολεία στο Δροσερό Ξάνθης (15ο και 20ο Δημοτικό και   15ο Νηπιαγωγείο), επικαλούμενη στοιχεία της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Συγκεκριμένα η υφυπουργός Παιδείας , κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Δελή με θέμα «Προβλήματα των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Δροσερό Ξάνθης»,ανέφερε τα εξής:

  • Σήμερα στα σχολεία αυτά φαίνεται  να είναι εγγεγραμμένοι τετρακόσιοι εξήντα δύο μαθητές στο 15ο, τριακόσιοι ογδόντα τέσσερις στο 20ο Δημοτικό και εκατόν ενενήντα οκτώ μαθήτριες και μαθητές το νηπιαγωγείο.
  • Πόσοι, όμως, από αυτούς φοιτούν πραγματικά; Πόσοι, δηλαδή, είναι ενεργοί μαθητές;  Ο αριθμός όλων όσοι φοιτούν στα δύο δημοτικά είναι περίπου τριακόσιοι ογδόντα μαθήτριες και μαθητές και σε κάθε περίπτωση ο αριθμός αυτός δεν ξεπερνά τους τετρακόσιους σαράντα. Δηλαδή είναι τριακόσιοι ογδόντα ενεργοί μαθητές σε ένα σύνολο χιλίων σαράντα τεσσάρων εγγεγραμμένων. 
  • Στην προηγούμενη σχολική χρονιά εκατόν τριάντα συνολικά μαθητές έμειναν στην ίδια τάξη λόγω ελλιπούς φοίτησης. Όλες και όλοι αυτοί οι μαθητές εγγράφονται υποχρεωτικά στην ίδια τάξη και προσμετρώνται στο μαθητικό δυναμικό των σχολείων.
  • Συγκεκριμένα, στα δύο Δημοτικά από τους διακόσιους είκοσι εγγεγραμμένους μαθητές της πρώτης τάξης μόνο 81  φοιτούν σύμφωνα με την ηλικία τους, δηλαδή είναι γεννημένοι το 2017. 
  • Στην ίδια τάξη επίσης, δηλαδή στην πρώτη Δημοτικού, φέρεται να είναι εγγεγραμμένοι από τους διακόσιους είκοσι μαθητές σαράντα οποίοι είναι όχι έξι χρονών, αλλά από εννέα μέχρι δεκατριών χρονών, δηλαδή μέχρι και ηλικία Γυμνασίου. 

Σχολική διαρροή

"Το πρόβλημά μας εκεί είναι η σχολική διαρροή" τόνισε η υφυπουργός και υπογράμμισε τα εξής:.

  • Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι σημαντικό το ζήτημα του στεγαστικού προβλήματος και χρειάζεται μια σημαντική πρόοδο σε αυτό ώστε να λύσουμε και μερικώς το ζήτημα της σχολικής διαρροής.
  • Άλλωστε, όπως το είπατε και εσείς, εδώ και αρκετά χρόνια συζητείται η ανάγκη το 20ο δημοτικό να αποκτήσει δική του στέγη. Να σας θυμίσω, όμως, το ξέρετε καλύτερα από εμένα ως εκπαιδευτικός και ως πολύ πιο έμπειρος κοινοβουλευτικός, ότι η ανέγερση σχολείων, η επισκευή, η συντήρηση, η βελτίωση των υποδομών είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των δήμων.
  • Παρ’ όλα αυτά, το υπουργείο μας όχι μόνο δεν επικαλείται αναρμοδιότητα, αλλά η συγκεκριμένη Κυβέρνηση είχε συμβάλλει αποφασιστικά στην επίλυση του ζητήματος. 
  • Το 2022 με τον τότε Υφυπουργό κ. Συρίγο είχε βρεθεί λύση, να στεγαστεί το 20ο δημοτικό σε κτίριο που θα παραχωρούσε το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ο εποπτευόμενους φορέας του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, η απόφαση αυτή έμεινε στα χαρτιά. Η δημοτική αρχή η οποία γνωρίζει πολύ καλύτερα τα προβλήματα ως οφείλει και από αρμοδιότητα αλλά και ως ούσα εκεί πέρα, δεν αξιοποίησε τη λύση αυτή και ακόμα παραμένει το ζήτημα αυτό δυστυχώς χωρίς λύση.
  • Τρία ζητήματα θέλω να θίξω. Το πρώτο είναι η προτεραιότητα της μείωσης της σχολικής διαρροής και το τι έχει κάνει η Κυβέρνηση αυτή γι’ αυτό. Το δεύτερο είναι το ζήτημα της στελέχωσης στο συγκεκριμένο σχολείο και τρίτον είναι το κτιριολογικό, στο οποίο αναφέρεται στο ότι θα είναι και πολύ σύντομη διασύνδεση.

  • Τι έχουμε κάνει στη διασύνδεση επιδοματικής πολιτικής με την φοίτηση στο σχολείο; Για να λύσουμε ολικώς το πρόβλημα, το σπουδαίο πρόβλημα -και δημογραφικά μπορούμε κιόλας να το εντοπίσουμε και να το εντοπίσουμε δημογραφικά, να το εντοπίσουμε γεωγραφικά- της σχολικής διαρροής έχουμε σχεδιάσει ένα παζλ, μια βεντάλια από διαφορετικά μέτρα. Γιατί ένα μέτρο δεν λύνει όλα τα προβλήματα.

  • Να σας πω κάτι το οποίο κάναμε και μάλιστα μπορώ να σας πω και με περηφάνια ότι το έκανα και εγώ η ίδια στο προηγούμενο πόστο μου και μπορεί να ήταν και η πρώτη νομοθετική ρύθμιση την οποία έφερα εδώ στο εθνικό κοινοβούλιο. Κατόπιν προτάσεως του Συνηγόρου του Πολίτη διασυνδέσαμε την επιδοματική πολιτική της χώρας με την υποχρεωτική φοίτηση στα σχολεία.

  • H διασύνδεση επιδοματικής πολιτικής με υποχρεωτική φοίτηση όχι απλά εγγραφή -αυτό ήταν το κλειδί- η οποία έβγαινε στο τέλος της χρονιάς μέσα από τις παρουσίες οι οποίες ήταν εγγεγραμμένες στο myschool, είχε μια καθυστέρηση εφαρμογής. Και αυτό γιατί πέσαμε στα χρόνια της πανδημίας οπότε δεν ήταν υποχρεωτική η φοίτηση για όλα τα παιδιά. Οπότε αυτό που μας ενημερώνουν και για το συγκεκριμένο σχολείο, η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι ότι σε σημαντικό βαθμό έχει λειτουργήσει το μέτρο αυτό. Έχει λειτουργήσει σε ολικό βαθμό; Έχουμε καταφέρει να λύσουμε το πρόβλημα της σχολικής διαρροής μόνο με αυτό; Όχι. Έχει βοηθήσει; Έχει βοηθήσει. Και περιμένουμε να βοηθήσει ακόμα παραπάνω.

Σχόλια (3)

Παυλίνα
|

Πολλοί μαθητές αλλοδαπό φεύγουν στο εξωτερικό και φαίνονται εγγεγραμμένοι δυο Χρονια. Δηλώνονται εξαφανισμένοι στην αστυνομία. Είναι όμως εγγεγραμμένοι στο δυναμικό του σχολείου. Τι γίνεται όταν σε ένα σχολείο είναι διψήφιος τέτοιος αριθμος;

δημοσίευμα σε τοπική εφημερίδα της Ξάνθης
|

«Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε…»
Ο μόνος τίτλος που ταιριάζει στην απάντηση που έδωσε τη Δευτέρα 20/11 η υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α΄Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ Γιάννη Δελή για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Δροσερό Ξάνθης.

Για το ότι τα 198 (!) εγγεγραμμένα προνήπια και νήπια του 15ου Νηπιαγωγείου πρέπει να φοιτήσουν σε 2 ½ αίθουσες και οι 846 (!) εγγεγραμμένοι μαθητές στα 15ο και 20ο ΔΣ σε 28 αίθουσες, κάποιες από τις οποίες δεν χωράνε πάνω από 10, φταίει …. η σχολική διαρροή. Και, μάλιστα, με προκλητικό τρόπο, αναφέρθηκε σε «ενεργούς» μαθητές 380 μέχρι 440, αναφερόμενη προφανώς στο πόσοι εμφανίζονται σε μια συγκεκριμένη μέρα στο σχολείο και όχι πόσοι μαθητές φοιτούν στα σχολεία, πόσους μαθητές του τμήματός του έχει δει κάθε εκπαιδευτικός. Γιατί αν σε ένα τμήμα φοιτούν 30 μαθητές σε μια βδομάδα και τη μια μέρα είναι 17 την άλλη 25, τη μεθεπόμενη 15, προφανώς είναι 30 οι μαθητές που φοιτούν και όχι 17 ή 25 ή 15. Ενώ, ταυτόχρονα, το θέμα είναι πως η πολιτεία πρέπει με κάθε τρόπο να «φέρει» όλους τους εγγεγραμμένους μαθητές στο σχολείο. Αλήθεια, τα 198 εγγεγραμμένα νήπια/προνήπια στο 15ο Νηπιαγωγείο με ποιο μαγικό τρόπο, θα χωρέσουν στις 2 ½ αίθουσες;;; Και τέλος, το πιο ουσιαστικό είναι πόσο «ελκυστικό» διαμορφώνουν το σχολείο για τα παιδιά, όταν δεν παίρνουν κανένα μέτρο ουσιαστικής στήριξης μαθητών στη συντριπτική πλειοψηφία αλλόγλωσσων, όταν ελάχιστες ώρες καλλιτεχνικών μαθημάτων καλύπτονται από τους εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας, όταν δε λειτουργεί το τμήμα ένταξης, κτλ.

Για το γεγονός πώς το ίδιο το κράτος δημιουργεί με την έλλειψη των υποδομών συνθήκες που «διώχνουν» τα παιδιά από το σχολείο, κουβέντα από την υφυπουργό Παιδείας.

Η ευθύνη για το ότι εδώ και 14 χρόνια δεν έχει γίνει το παραμικρό για την βελτίωση των υποδομών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Δροσερό Ξάνθης παρά τη διαρκή ανάδειξη του ζητήματος από τον Διδασκαλικό Σύλλογο, τις πολλές κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, βαραίνει το αστικό κράτος σε κάθε επίπεδο, κεντρικό, περιφερειακό, τοπικό.

Η απάντηση πως ενώ έχει βρεθεί χώρος που ανήκει στο ΙΝΕΔΙΒΜ και μπορεί να παραχωρηθεί στον Δήμο Ξάνθης για να γίνει μεταστέγαση του 20ου ΔΣ αυτό δεν προχωρά με ευθύνη του Δήμου Ξάνθης με ανάγλυφο τρόπο αναδεικνύει τις τραγικές ευθύνες του αστικού κράτους σε κάθε επίπεδο. Άλλωστε, αντίστοιχα περισσότερο από 10 χρόνια πριν, είχε παραχωρηθεί οικόπεδο του δημοσίου για τη ανέγερση σχολικών κτιρίων στο Δροσερό, κι επειδή δεν είχε γίνει καμιά ενέργεια, μετά την παρέλευση 5ετίας, άλλαξε η χρήση. Τόσο… επιτελικό το αστικό κράτος όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες, ενώ όταν είναι για τους επιχειρηματικούς ομίλους με fast track διαδικασίες λύνει σε χρόνο dt όλα τα προβλήματά τους.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που το αστικό κράτος παραδέχεται ότι έχει χώρο που μπορεί να λύσει τη μεταστέγαση του 20ου ΔΣ, που είναι πανθομολογούμενη η επιτακτική ανάγκη ΑΜΕΣΗΣ λύσης του στεγαστικού προβλήματος για να μπορέσει να υλοποιηθεί η υποχρεωτική εκπαίδευση για τους μαθητές του Δροσερού, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για να μην είναι λυμένο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Κάθε καλοπροαίρετος Ξανθιώτης αντιλαμβάνεται την ιδιαίτερη σημασία του να λειτουργεί ουσιαστικά η διαπαιδαγωγητική και μορφωτική διαδικασία στα σχολεία του Δροσερού. Είναι, λοιπόν, υπόθεση του εργατικού λαϊκού κινήματος να διεκδικήσει το αυτονόητο, αυτό που το 2023 δεν μπορεί να λύσει το αστικό κράτος, το να μπορεί να υλοποιηθεί το δικαίωμα για υποχρεωτική εκπαίδευση για ΟΛΑ τα παιδιά.

Τ.Ε. Ξάνθης του ΚΚΕ

Ετεοκρής
|

Ένα παζλ, μια βεντάλια ...
Απλά είπαμε.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ