Κ. Μητσοτάκης: Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού της PISA θα πρέπει να μας προβληματίσουν

"Μας υποχρεώνουν να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα τις μεγάλες δρομολογημένες μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο σχολείο, με πρώτη αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα την αξιολόγηση"

17/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού της PISA,  θα πρέπει να μας προβληματίσουν, αν λάβουμε υπόψιν μας ότι σε όλες τις χώρες υπήρξε μια μείωση της απόδοσης των παιδιών, σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένη αυτή η μείωση της απόδοσης με την πανδημία.

Αυτό είπε σήμερα στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης σχολιάζοντας τις σχετικές επισημάνσεις που έγιναν από  Βουλευτές,  κατά την ομιλία τους για τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Αλλά, θα έλεγα, σημείωσε ο πρωθυπουργός,  ότι τα αποτελέσματα αυτά μας υποχρεώνουν να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα τις μεγάλες δρομολογημένες μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο σχολείο, με πρώτη αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα την αξιολόγηση.

Και βέβαια, να θυμίσω, πρόσθεσε ο Κ. Μητσοτάκης, ότι αυτή η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει για πρώτη φορά ελληνική PISA, τυχαίες δηλαδή εξετάσεις σε διάφορα σχολεία της χώρας, για να μπορούμε εμείς οι ίδιοι, σε ετήσια βάση, να έχουμε μια καλύτερη κατανόηση της ποιότητας του διδακτικού έργου και του πραγματικού επιπέδου γνώσης των παιδιών μας.

Σχόλια (14)

@ΠΕ19 και λοιποί...
|

Φτάνει με αυτή την καραμέλα περί "αριθμών" και "μορφωμένων ανθρώπω".
Μάλλον δεν καταλάβατε τι σημαίνει χαμηλό σκορ στην PISA.

α) οι μαθητές δεν κατανοούν κείμενο
β) δεν μπορούν να κάνουν κριτική ανάγνωση
γ) δεν μπορούν να κάνουν απλά μαθηματικά όταν τους δώσεις ένα απλό πρόβλημα διατυπωμένο με όρους καθημερινότητας.

και πολλά άλλα.

Χωρίς αυτά δεν υπάρχουν "μορφωμένοι πο΄λίτες". Βλέπουμε πόσο "μορφωμένος" είναι ο μέσος απόφοιτος Λυκείου. Απελπισία σκέτη.

Και κάτι άλλο, για να μην ακούμε όλο ότι φταίει η ύλη, τα βιβλία, το κακό το ριζικό μας: τα Ελληνικά ΙΔΙΩΤΙΚΑ σχολεία, με την ίδια διδακτέα ύλη και ακριβώς ίδια βιβλία και ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα πήγαν ΚΑΛΥΤΕΡΑ από το μέσο όρω των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ του ΟΟΣΑ. Ναι, οι μαθητές εκεί προέρχονται από πιο ευκατάστατες οικογένειες - αλλά εδώ συγκρίνουμε με *ιδιωτικά* των άλλων χωρών όπου και εκεί υπάρχει ανάλογο κοινωνικο-οικονομικό "προβάδισμα".
ΓΙΑΤΙ να συμβαίνει αυτό; Άρα δε φταίνε τα βιβλία/ύλη/πρόγραμμα. Μήπως το Δημόσιο σχολείο είναι διαλυμένο; Μήπως οι διαδικασίες εκεί μέσα είναι "χαλαρές" για να το πως ευγενικά; Μήπως δε δουλεύει όσο σκληρά θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός εκεί; Μήπως δεν τον καθοδηγεί το κράτος αρκετά; Μήπως δεν έχει αρκετά λεφτά/πόρους το Δημόσιο σχολείο;

ΑΥΤΑ πρέπει να συζητάτε οι εκπαιδευτικοί, και όχι να κλαίγεστε μια ζωή και να κοιτάτε πως θα αποφύγετε αξιολόγηση και συγκρίσεις όπως ο διάολος το λιβάνι!

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,

Ένας εκπαιδευτικός της ομογένειας.

ΠΕ19
|

Τι ζητάμε να έχουμε επιτυχίες στην PISA ή να έχουμε μορφωμένους πολίτες ? Να κάνουμε τα ΣΟΣ της PISA ή να δίνουμε πραγματικά εφόδια στα παιδιά μας ?
Αλλά και και αν δεχθούμε ότι η PISA έχει δίκιο και δεν είμαστε και οι πρώτοι τι κάνουμε γι'αυτό ??
Αξιολόγηση ? ? ? Αξιολόγηση του συστ΄ήματος ??? (μπααα καθένας που έρχεται κάνει τα δικά του χωρίς πρόγραμμα)
Η αξιολόγηση έχει καταντήσει να ανεβάζουν κείμενα (προκάτ ή μη) σε πλατφόρμες και να γίνεται (προκάτ) αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
Εκπαιδευτικών που έχουν ένα τόνο χαρτιά (οι νέοι) αλλά πολλές φορές δεν είναι Δάσκαλοι !!!
Μαθητές και γονέοι τρέχουν από δραστηριότητα σε δραστηριότητα και από φροντιστήριο σε ξένες γλώσσες χωρίς να ξέρουν γιατί !!!
Άγχος να βγει η ύλη από το Δημοτικό μέχρι τη Γ Λυκείου χωρίς τα παιδιά να καταλάβουν τη τύφλα τους !!!!
Μια ύλη που συνεχώς αυξάνει, μαθήματα που μπαίνουν και φορτώνουν τα παιδιά με ... "γνώσεις".
Μετά μας φταίει η PISA και τελικά γέρνουμε σαν τον πύργο της Πίζας.
Η σταβός είναι ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουμε !!!!
Καληνύχτα ...

Best greek comedy
|

@χμμ... Με το αριστερό του χέρι.... και πάλι δεξιά δείχνει..... Τι περιμένετε?....

μπαρμπα-Μήτσος
|

Με άλλα λόγια, κι ο Καποδίστριας πολύ καλός ήτανε, αλλά...

Ετεοκρής
|

Δεν αρκεί η αξιολόγηση.
Ο Κολοκοτρώνης ήξερε ποιοι ήταν οι άτακτοι των βουνών. Τους συγκέντρωνε, τους εκπαίδευε έτσι όπως έπρεπε με τα ολίγα, τους οδηγούσε στον κατάλληλο τόπο και την κατάλληλη στιγμή διέταζε την επίθεση. Τα υπόλοιπα δεν χρειάζεται να τα πω.
Ο΄ύτε έναν ''Κολοκοτρώνη'' δεν έχουμε σήμερα, ούτε στην Πρωτοβάθμια ούτε στη Δευτεροβάθμια ούτε στην Τριτοβάθμια. Ακόμη και δυο τρεις μικρούς να είχαμε, ελπίδα θα υπήρχε! Χωρίς ''Κολοκοτρώνη'' μεταρρύθμιση δε γίνεται! Δεν ζει κι ο Δημαράς να σας τα πει καλύτερα...

Μητέρα
|

Πληρώνω από 30 έως 50€ το μάθημα για την Γ Λυκείου ….έχει να πει κάτι το υπουργείο για τη δυσκολία της ύλης χωρίς να μπορούν να την καλύψουν στο σχολειο ;;;;Μήπως χρειάζεται κάποια αλλαγή ;;;;

χμμ...
|

Μπραβο Μr. Bean, οι εκπαιδευτικοι φταινει και οχι η υποχρηματοδοτηση της παιδειας...

@ριστεία, όχι αστεία
|

Γιατί δεν ρωτάς την υπουργαρα που διατρανωνε τα καλά του webex και σπάσαμε ρεκόρ με τα σχολεία κλειστά; Δίπλα σου δεν την εχεις;

Κίμωνας
|

Όταν ανο΄ίγει το Ολοήμερο τον Δεκέμβρη επειδή τότε τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί τότε τι pisa και ... μας αναφέρετε;

Ελπίδα
|

Μην πειράζετε την ελληνική εκπαίδευση! Είναι η τελευταία ελπίδα για τους νέους μας το να περάσουν από αυτήν και να μπορέσουν να βρουν κανονική δουλειά στο εξωτερικό ως πτυχιούχοι.

Απορίες...
|

Δηλαδή κ.Πρωθυπουργέ μας , αν μετα απο 2 χρόνια η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (νομίζω αυτη την αξιολόγηση υπονοείτε..) δείξει ότι το 90-95% των εκπαιδευτικών είναι απο επαρκείς έως πολύ καλοί, τι συμπέρασμα προκύπτει για την '' αποτυχία '' των μαθητών στον διαγωνισμό Pisa ; Και απο την άλλη, είστε σίγουρος, έχετε σχετικά στοιχεία/ερευνητικά δεδομένα απο τα οποία προκύπτει ότι η σχέση μεταξύ αξιολόγησης εκπαιδευτικών (ειδικά με το συστημα Ελλάδας) και επίδοσης μαθητών σε διεθνείς διαγωνισμούς (μορφής Pisa) είναι ακριβώς ανάλογη; Δεν υπεισέρχεται κανένας άλλος παράγοντας στις επιδόσεις των μαθητών;
Ναι στην αξιολόγηση (ως έννοια..Γιιατι ως προς το περιεχομενο χρειάζονται γενναίες αλλαγές/διορθώσεις στα πλαίσια, νομίζω) ΑΛΛΑ χωρίς να της αποδίδουμε μαγικές ιδιότητες ΙΑΣΗΣ...

Τώρα και PISA αλά ελληνικά, by Koulis corporation.
|

Ένας, ένας βγαίνουν με την σειρά, όπως στο κουκλοθέατρο. Βγήκε τώρα ο πρωθυπουργός να καθαρίσει για πάρτι του υπουργού του, εγκαινιάζει τώρα "...για πρώτη φορά ελληνική PISA, για να μπορούμε εμείς (ποιοι εμείς?), αααα.... οι ίδιοι, σε ετήσια βάση (κι άλλα έξοδα;), να έχουμε (οι υπουργοί;) μια καλύτερη κατανόηση της ποιότητας του διδακτικού έργου και του πραγματικού επιπέδου γνώσης των παιδιών μας (τι λέει αφού τα δικά τους παιδιά τα στέλνουν στα ιδιωτικά!).
Άντε και προσφορές, για PISA φροντιστήρια! Που τα σκέπτονται όμως, μάλλον με το σύστημα όπως του "Κουντούνα" στην ταινία το Πιο Λαμπρό Αστέρι.

Σωτήρης
|

Θεωρούν ότι ο κακός της υπόθεσης είναι ο διαγωνισμός της Piza...

Γιατί να μάς προβληματισουν;
|

Αφού δουλειές δεν υπάρχουν και αν κάποιος βρει είναι με χαμηλό μισθό, η αγοραστική του δύναμη δε ακόμα μικρότερη! Το μέλλον, η μετανάστευση!

Από την άλλη και προσόντα να μαζέψει κάποιος, έχει την αναξιοκρατία και το βύσμα ολουθε να αντιμετωπίσει...

Πάει το πάλαι ποτέ μοντέλο των 70ς και 80ς, ότι μέσω της (δωρεάν?) παιδείας θα έχει κάποιος κάποια τύχη για κοινωνική ανέλιξη και οικονομική ευημερία. Οπότε, γιατί να διαβάζει; απλό είναι...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ