Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού της PISA, θα πρέπει να μας προβληματίσουν, αν λάβουμε υπόψιν μας ότι σε όλες τις χώρες υπήρξε μια μείωση της απόδοσης των παιδιών, σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένη αυτή η μείωση της απόδοσης με την πανδημία.
Αυτό είπε σήμερα στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης σχολιάζοντας τις σχετικές επισημάνσεις που έγιναν από Βουλευτές, κατά την ομιλία τους για τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Αλλά, θα έλεγα, σημείωσε ο πρωθυπουργός, ότι τα αποτελέσματα αυτά μας υποχρεώνουν να τρέξουμε ακόμα πιο γρήγορα τις μεγάλες δρομολογημένες μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο σχολείο, με πρώτη αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα την αξιολόγηση.
Και βέβαια, να θυμίσω, πρόσθεσε ο Κ. Μητσοτάκης, ότι αυτή η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει για πρώτη φορά ελληνική PISA, τυχαίες δηλαδή εξετάσεις σε διάφορα σχολεία της χώρας, για να μπορούμε εμείς οι ίδιοι, σε ετήσια βάση, να έχουμε μια καλύτερη κατανόηση της ποιότητας του διδακτικού έργου και του πραγματικού επιπέδου γνώσης των παιδιών μας.
Φτάνει με αυτή την καραμέλα περί "αριθμών" και "μορφωμένων ανθρώπω".
Μάλλον δεν καταλάβατε τι σημαίνει χαμηλό σκορ στην PISA.
α) οι μαθητές δεν κατανοούν κείμενο
β) δεν μπορούν να κάνουν κριτική ανάγνωση
γ) δεν μπορούν να κάνουν απλά μαθηματικά όταν τους δώσεις ένα απλό πρόβλημα διατυπωμένο με όρους καθημερινότητας.
και πολλά άλλα.
Χωρίς αυτά δεν υπάρχουν "μορφωμένοι πο΄λίτες". Βλέπουμε πόσο "μορφωμένος" είναι ο μέσος απόφοιτος Λυκείου. Απελπισία σκέτη.
Και κάτι άλλο, για να μην ακούμε όλο ότι φταίει η ύλη, τα βιβλία, το κακό το ριζικό μας: τα Ελληνικά ΙΔΙΩΤΙΚΑ σχολεία, με την ίδια διδακτέα ύλη και ακριβώς ίδια βιβλία και ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα πήγαν ΚΑΛΥΤΕΡΑ από το μέσο όρω των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ του ΟΟΣΑ. Ναι, οι μαθητές εκεί προέρχονται από πιο ευκατάστατες οικογένειες - αλλά εδώ συγκρίνουμε με *ιδιωτικά* των άλλων χωρών όπου και εκεί υπάρχει ανάλογο κοινωνικο-οικονομικό "προβάδισμα".
ΓΙΑΤΙ να συμβαίνει αυτό; Άρα δε φταίνε τα βιβλία/ύλη/πρόγραμμα. Μήπως το Δημόσιο σχολείο είναι διαλυμένο; Μήπως οι διαδικασίες εκεί μέσα είναι "χαλαρές" για να το πως ευγενικά; Μήπως δε δουλεύει όσο σκληρά θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός εκεί; Μήπως δεν τον καθοδηγεί το κράτος αρκετά; Μήπως δεν έχει αρκετά λεφτά/πόρους το Δημόσιο σχολείο;
ΑΥΤΑ πρέπει να συζητάτε οι εκπαιδευτικοί, και όχι να κλαίγεστε μια ζωή και να κοιτάτε πως θα αποφύγετε αξιολόγηση και συγκρίσεις όπως ο διάολος το λιβάνι!
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,
Ένας εκπαιδευτικός της ομογένειας.