Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε σήμερα από τον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη το Σχέδιο Νόμου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ».
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το Σχέδιο Νόμου
- Πατήστε εδώ για την Αιτιολογική Έκθεση
- Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τη δημόσια διαβούλευση
Το Σχέδιο Νόμου αποτελείται από 34 άρθρα.
Με το εν λόγω σχέδιο νόμου , τονίζει ο υπουργός Παιδείας στο σημείωμα που αναρτήθηκε στη διαβούλευση, επιχειρείται:
α) η αναβαθμίση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,
β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, και
γ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής τους. Οι Σ.Α.Ε.Κ. αναδιαρθρώνονται για να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία.
δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),
ε) η μεταφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), καθώς και, συνολικά, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Επικράτεια.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (συνέχεια)
Δ.
ΕΑΝ ΜΠΗΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ – ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΑ ΔΥΟ ΑΡΘΡΑ
ΦΕΚ-1318-2015 Καθορισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων
Άρθρο 4 Καθήκοντα Υπεύθυνων Τομέων Εργαστηρίων.
ΚΑΙ ΤΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013
Άρθρο 6Δ
Τομεάρχες ΕΠΑΛ
ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΟΤΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ Ε.Κ & ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ Ε.Κ.
ΤΙΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΝ Δ/ΝΤΗ ΤΟΥ Ε.Κ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ.
ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1. ΤΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΟΥΝ ΟΙ ΤΟΜΕΑΡΧΕΣ ΣΤΑ Ε.Κ ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ( ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΥΛΙΚΑ ΤΟΥ Ε.Κ);
2. ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ (ΠΧ 3 ΩΡΕΣ) ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ;
ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΟΡΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΑΝΕΙΣ ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΠΟΥ ΕΧΕΙ 18 ΩΡΕΣ ΥΠ. ΩΡΑΡΙΟ) ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΘΕΣΗ.
ΑΡΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ Ε.Κ.