Σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση

Το Σχέδιο Νόμου αποτελείται από 34 άρθρα.

22/12/2023

Ενημερώθηκε: 22/12/2023, 17:26

Άκουσε το άρθρο

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε σήμερα από τον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη το Σχέδιο Νόμου «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ».

Το Σχέδιο Νόμου αποτελείται από 34 άρθρα.

Με το εν λόγω σχέδιο νόμου , τονίζει ο υπουργός Παιδείας στο σημείωμα που αναρτήθηκε στη διαβούλευση, επιχειρείται:

α) η αναβαθμίση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,

β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, και

γ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής τους. Οι Σ.Α.Ε.Κ. αναδιαρθρώνονται για να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία.

δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),

ε) η μεταφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), καθώς και, συνολικά, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Επικράτεια.
 

Σχόλια (32)

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ
|

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (συνέχεια)

Δ.
ΕΑΝ ΜΠΗΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ – ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΑ ΔΥΟ ΑΡΘΡΑ

ΦΕΚ-1318-2015 Καθορισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων
Άρθρο 4 Καθήκοντα Υπεύθυνων Τομέων Εργαστηρίων.
ΚΑΙ ΤΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Άρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013
Άρθρο 6Δ
Τομεάρχες ΕΠΑΛ

ΤΟΤΕ ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΟΤΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ Ε.Κ & ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΕΩΝΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ Ε.Κ.

ΤΙΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΝ Δ/ΝΤΗ ΤΟΥ Ε.Κ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ.

ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

1. ΤΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΟΥΝ ΟΙ ΤΟΜΕΑΡΧΕΣ ΣΤΑ Ε.Κ ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ( ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΥΛΙΚΑ ΤΟΥ Ε.Κ);
2. ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ (ΠΧ 3 ΩΡΕΣ) ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ;

ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΟΡΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΑΝΕΙΣ ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΠΟΥ ΕΧΕΙ 18 ΩΡΕΣ ΥΠ. ΩΡΑΡΙΟ) ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΘΕΣΗ.
ΑΡΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ Ε.Κ.

Νικόλαος Νικολαΐδης
|

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Α.
ΦΕΚ-1318-2015 Καθορισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων
Άρθρο 1 παρ. 9
9. Κάθε Ε.Κ. ως αυτοτελής εκπαιδευτική μονάδα χρηματοδοτείται αυτοτελώς και συγκροτεί αυτόνομο Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας. Λαμβάνει ειδική χρηματοδότηση η οποία είναι συνάρτηση του αριθμού των μαθητών/-τριών όλων των σχολικών μονάδων που εξυπηρετεί, ο οποίος πλασματικά διπλασιάζεται (ΚΥΑ ΦΕΚ 310Β’/2-2-2018).

Η ΠΑΡ. 9 ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ;
ΕΑΝ ΝΑΙ : ΤΟ αυτόνομο Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο Δ/ΝΤΗΣ & Ο ΥΠΟΔ/ΝΤΗΣ;
ΕΑΝ ΟΧΙ : ΤΟΤΕ ΤΑ ΕΚ πως ΘΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΔΙΑ ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ;
ΕΠΙΣΗΣ
ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ, ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ & ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉΣ ΥΛΙΚΟΥ; ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ-ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ;

Β.
ΦΕΚ-1318-2015 Καθορισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων
«Άρθρο 11 Συμπεριφορά Μαθητών.
Σε περίπτωση παραπτώματος μαθητή ή μαθητών κατά την εκπαίδευσή τους στο Ε.Κ. μπορούν να επιβληθούν οι παρακάτω ποινές:
1. Ο διδάσκων καθηγητής: Παρατήρηση - Σύσταση, Επίπληξη και Ωριαία απομάκρυνση από το διδασκόμενο μάθημα.
2. Ο Διευθυντής του Ε.Κ.: Όλες τις παραπάνω κυρώσεις και Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι και τρεις (3) ημέρες.
Κατόπιν ο Διευθυντής του Ε.Κ. ενημερώνει εγγράφως το Διευθυντή του σχολείου στο οποίο ανήκει ο μαθητής για ενημέρωση του βιβλίου ποινών. Επίσης μπορεί να εισηγηθεί στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. τη λήψη πρόσθετων μέτρων.»

Το Άρθρο 11 ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ;
ΕΑΝ ΝΑΙ : ΚΑΛΩΣ
ΕΑΝ ΟΧΙ : ΤΟΤΕ Ο Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΕΚ ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΠΑΛ, ΘΑ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ ΤΟΥΣ;

Γ.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
"Άρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013
ΠΑΡ.4.
α) Σε κάθε εργαστήριο ορίζονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ/ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ/ΤΩΝ ΤΟΥ/ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ., ως ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ, εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ. ή το σχολικό εργαστήριο, κατά περίπτωση, αντίστοιχων ειδικοτήτων με τα εργαστήρια, με σκοπό να καλύπτονται ο πρωινός, ο απογευματινός και ο εσπερινός κύκλος ημερήσιας λειτουργίας των εργαστηρίων.
β) Ο Υπεύθυνος εργαστηρίου είναι αρμόδιος για τη λειτουργία και συντήρηση του εξοπλισμού, την οργάνωση του εργαστηρίου και την υποβολή προτάσεων για τη συμπλήρωση ή την αντικατάσταση του εξοπλισμού. Είναι, επίσης, υπεύθυνος για την τήρηση όλων των κανόνων ασφάλειας που απαιτούνται για τη λειτουργία του εργαστηρίου."

ΕΠΙΣΗΣ
Άρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013
Άρθρο 6Δ
Τομεάρχες ΕΠΑΛ
ΑΡΘ. 2.
ΠΑΡ. δ) τη συνεργασία με τους Υπεύθυνους εργαστηρίων για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του ΕΠΑ.Λ.
ΔΗΛΑΔΗ
ΟΙ Τομεάρχες ΕΠΑΛ ΘΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ & ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ για τον εξοπλισμό και τα αναλώσιμα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του ΕΠΑ.Λ.

ΑΛΗΘΕΙΑ
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ Ε.Ε.Κ ΩΣ
Δ/ΝΤΕΣ & ΥΠΟΔ/ΤΕΣ ΣΤΑ ΕΚ;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Θα ξεκινήσω με ένα τραγούδι του αείμνηστου Λουκιανού Κελαηδώνη #φταίμε κι εμείς- φταίνε κι αυτοί -φταίνε κι άλλοι#δεν φταίνε μόνο οι άλλοι .
Είμαι εκπαιδευτικός με 37 χρόνια προϋπηρεσίας (με 27 χρόνια στην τεχνική εκπαίδευση ως αναπληρωτής και μόνιμος ενώ τα 10 τελευταία είμαι σε Γυμνάσιο διδάσκοντας τεχνολογία).
Θέλω να επισημάνω μερικές παρατηρήσεις που έζησα όλα αυτά χρόνια στην εκπαίδευση.
Αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση έγιναν και παλιότερα με θετικές και αρνητικές επιπτώσεις.
Από την εποχή που έγιναν οι σχολές Εργοδηγών και Νέου Τύπου έγινε καινούργιο κτίριο με εγκαταστάσεις για την εποχή πολύ καλές (αίθουσα πολλαπλών χρήσεων ,γυμναστήριο, εργαστήρια, επιστάτη ,γραμματεία ,κινηματογράφο στο σχολείο κ.λ.π.)χρησιμοποιήθηκαν βιβλία από το Ίδρυμα Ευγενίδη
και οι απόφοιτοι ήταν αυτοί που στελέχωσαν τις επιχειρήσεις τουλάχιστον στην περιοχή μου.
Στην συνέχεια έχουμε τα ΤΕΛ και μάλιστα επι υπουργού κ.Γεωργίου Ράλλη δόθηκαν κίνητρα για στρέψουν τα παιδιά στην τεχνική εκπαίδευση . Άκουσα τον ίδιο υπουργό αργότερα σε συνέντευξη να λέει ότι απέτυχα να κάνω την μεταρρύθμιση γιατί η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη να στείλει τα παιδιά στην τεχνική εκπαίδευση.
Επίσης η αλλαγή με την ΤΕΕ του κ.Γεράσιμου Αρσένη με νέα βιβλία και νέο εργαστηριακό εξοπλισμό τουλάχιστον στο δικό μου εργαστήριο και πρότεινε έναν νέο τρόπο λειτουργίας.
Υπήρχαν αντιδράσεις από τους μαθητές το γνωστό τότε σύνθημα (κάτσε καλά Γεράσιμε) με αποτέλεσμα η ίδια κυβέρνηση να αλλάξει τον υπουργό με τον κ.Ευθυμίου και να μην εφαρμόση την αρχική πρόταση .
Καλά τα κονδύλια απο τα ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά το πιο σημαντικό είναι να γίνονται έλεγχοι σε αυτούς που διαχειρίζονται τα κονδύλια (από το υπουργείο μέχρι και τον υπεύθυνο του σχολείου).
Ποιά είναι η εικόνα σε ορισμένα σχολεία τεχνικής εκπαίδευσης σήμερα;
Ακούσαμε και βλέπω σε εσπερινά ΕΠΑΛ μετά από έλεγχο της Διεύθυνσης σε σχολείο απουσίαζε το 80% των μαθητών χωρίς απουσίες .
Βλέπω πολλούς μαθητές να πηγαίνουν σχολείο χωρίς τσάντες ούτε καν ένα στυλό μαζί τους . Είναι δυνατόν να μάθουν κάτι αυτά τα παιδιά;
Έβλεπα την προσπάθεια κάποιων καθηγητών να επηρεάζουν τα παιδιά για να πάνε στον δικό τους τομέα για να έχουν ώρες χωρίς να ρωτούν ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους.
Έζησα ως τομεάρχης τον τρόπο κατανομής των κονδυλίων από την επιτροπή παιδείας του Δήμου με πόση δυσκολία δίναν κάποια χρήματα προς τα ΕΠΑΛ και βλέπω σήμερα με τι ευκολία παίρνει το Γυμνάσιο ότι θέλει και με λιγότερες ανάγκες .
Για να προτείνω και κάτι για να μην διαπιστώνω μόνο.
*Πιστεύω πως πρέπει να υπάρχει η συνεργασία των θεωρητικών μαθημάτων με το εργαστήριο (δεν γίνεται θεωρία χωρίς πράξη αλλά και πράξη χωρίς θεωρία).
*Πρέπει τα προγράμματα σπουδών να είναι σύμφωνα με τις σημερινές ανάγκες και να μπορούν να υλοποιηθούν.
*Η επιμόρφωση των καθηγητών είναι αναγκαία για να μπορούν να σταθούν στις νεες απαιτήσεις.
*Ο εξοπλισμός να είναι σύγχρονος και όχι από την δεκαετία του 1970 σε κάποιους τομείς
*Να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε όλοι την νοοτροπία μας καθηγητές και μαθητές .
*Οι αξιολογήσεις να γίνονται με σκοπό την αυτοβελτίωση του καθενός και όχι να καταντά μια επιπλέον εργασία χωρίςαποτέλεσμα.
*Επίσης μετά από 37 χρόνια δουλειάς να μην μπορείς να τα βγάζεις πέρα γιατί τα βασικά έξοδα είναι πάρα πολλά .
Σας ευχαριστώ και συγγνώμη που σας κούρασα
***Είμαι ένας απλός εκπαιδευτικός το πρωί στην τάξη του σχολείου και το απόγευμα σε θετρική ομάδα πάλι στο σχολείο με τα παιδιά μας .

Γιάννης
|

1. Είναι γεγονός ότι τα ΕΠΑΛ έχουν μεγάλο φόρτο εργασίας κυρίως γραφειοκρατικό. Σε αυτό θα βοηθήσει η αλλαγή με τους τομεάρχες ΕΠΑΛ. Κατά την ταπεινή μου γνώμη αρκεί η αύξηση των υποδιευθυντών και η πρόσληψη 1-2 γραμματέων. Ας δεχτούμε όμως καλοπροαίρετα και τους τομεάρχες. Θα ήταν προτιμότερο ο τομεάρχης να ονομαζόταν συντονιστής τομέα γιατί όπως περιγράφεται στο σχέδιο νόμου δεν έχει αρμοδιότητες που αφορούν τον εργαστηριακό εξοπλισμό του τομέα.
2. Η εφαρμογή των καινοτομιών των ΠΕΠΑΛ στα ΕΠΑΛ. Έχουν αξιολογηθεί οι καινοτομίες του ΠΕΠΑΛ; Όχι. Έχει εφαρμοσθεί η πρακτική άσκηση; Όχι. Η αλλαγή που κάνει το νομοσχέδιο στην Πρακτική άσκηση θα βοηθήσει; Μάλλον όχι. Είναι εφικτό να βρεθούν επιχειρήσεις που θα δεχτούν για 22 ημέρες μαθητές; Δύσκολο, δεν έχουμε κάποια αποτελέσματα από τα Σ.Σ.Π.Α.Ε. (Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας). Η μοναδική γέφυρα είναι η μαθητεία και οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τις οποίες θα πρέπει να πείσουμε να δεχτούν τον Μάιο τους μελλοντικούς τους μαθητευόμενους. Ποιος θα το αναλάβει αυτό; Ο τομεάρχης ΕΠΑΛ με βάση το νομοσχέδιο. Το ΓΕΑΣ όπως περιγράφεται στο νομοσχέδιο δεν φαίνεται να έχει ενεργό ρόλο στο ΕΠΑΛ σε σχέση με την μαθητεία, περισσότερο συμβουλευτικό. Ενώ για το ΣΑΕΚ έχει την κύριο ρόλο για την πρακτική και μαθητεία των σπουδαστών. Θα πρέπει να έχει την συνολική εποπτεία της μαθητείας. Καλό θα είναι κάποια στιγμή να μας ρωτήσετε πως δημιουργούνται οι θέσεις μαθητείας γιατί υπάρχουν λανθασμένες εντυπώσεις.
3. Τα εργαστηριακά κέντρα είναι ο μεγάλος χαμένος του νομοσχεδίου. Είναι προφανές ότι εργαστηριακό κέντρο χωρίς ΕΠΑΛ δεν υπάρχει και επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς εργαστηριακή υποδομή δεν έχει νόημα. Αυτό πολλοί διευθυντές δεν το αντιλαμβάνονταν με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα συνεργασιών. Τι όμως θα συμβεί από εδώ και πέρα; Με την δομή που προβλέπεται για τα ΕΚ διευθυντής και υποδιευθυντής (ίσως και δεύτερος υποδιευθυντής) είναι βέβαιο ότι τα εργαστήρια σε 5 χρόνια θα υπολειτουργούν. Να το πούμε ποιο απλά ότι χαλάει δεν θα φτιάχνεται. Ο αντίλογος είναι ότι θα υπάρχει ο υπεύθυνος εργαστηρίου. Θα υπάρχει άραγε; Ποιος τον ορίζει; Ο Δντης του ΕΠΑΛ. Θα τον ορίσει; Υπάρχουν και οι ΔΕ που θα βοηθήσουν όμως σε λίγα ΕΚ έχουν απομείνει ΔΕ. Ακόμη και να προκηρυχτούν θέσεις ΔΕ δεν θα έρθει κανένας. Τα χρήματα είναι λίγα. Άρα καταλήγουμε σε 2 ή 3 το πολύ άτομα για δύο ή και τρείς βάρδιες και να πρέπει να συντηρήσουν ολόκληρο τον εξοπλισμό. Εάν βασικό μέλημα του υπουργείου είναι να καταργήσει τον Σύλλογο του ΕΚ, ας το αποδεχτούμε, όμως θα πρέπει να διατηρηθούν οι τομεάρχες. Ως προς τα ΕΚ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αιτιολόγηση που παρουσιάστηκε από τον υπουργό και συγκεκριμένα η αναφορά σε συντεχνία προσβάλει όλους αυτούς που παρέλαβαν ντουβάρια και έφτιαξαν εργαστήρια όλους αυτούς που με υλικά και δωρεές και προσωπική εργασία στήσανε εργαστήρια, όλους αυτούς που συντηρούν τις κτιριακές υποδομές των ΕΚ.
4. Έχουν ανακοινωθεί και κάποια κονδύλια ενίσχυσης των υποδομών και εργαστηριακών εξοπλισμών των campus. Καλό θα είναι αυτά να τα διαχειριστούν τοπικά το κάθε Campus γιατί οι ανάγκες είναι διαφορετικές και η αγορά εξοπλισμού θα γίνει με μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων. Οι εκπαιδευτικές διατάξεις στοιχίζουν πολύ παραπάνω και είναι μακριά από την πραγματικότητα και σε ορισμένες περιπτώσεις αναποτελεσματικές.
5. Τέλος μία πρόβλεψη. Ο μάνατζερ στο επόμενο νομοσχέδιο θα είναι υπεύθυνος και για γειτονικά σχολεία.
Ας αναρωτηθούμε ποιο είναι ή ήταν πετυχημένο επαγγελματικό λύκειο. Εάν πραγματικά θέλουμε να παράγουμε επαγγελματίες θα πρέπει να ξανασκεφτούμε την περίπτωση του ΤΕΕ. Δεν αρκεί ένας χρόνος ειδικότητας ώστε να είναι επαρκώς προετοιμασμένος για την αγορά εργασίας ο μαθητής.

IEKtzis
|

Το νομοσχέδιο έχει καλό προσανατολισμό. Υπάρχουν όμως θεματά τα οποία χρήζουν βελτίωσης:
1. Τα ΣΑΕΚ δεν είναι αναγκαίο να είναι μαζί με ΕΚ/ΕΠΑΛ για να είναι campus. Μπορούν τα ΚΕΕΚ να λειτουργήσουν και σε δομές εκτός campus. Πολλά ΣΑΕΚ είναι μαζί με ΓΕΛ ή και Γυμνάσια, θα πρέπει και αυτά να μπορούν να ενταχθούν σε ΚΕΕΚ.
2. Οργανωτικός Υπεύθυνος πρέπει να είναι εκπαιδευτικός επιπέδου Διευθυντή σχολικής Μονάδας, με κύριο αντικείμενο τη Μαθητεία/Πρακτική άσκηση και να είναι αυτός που θα κάνει τις συμφωνίες με επιχειρήσεις για την απορόφηση τους. Θα πρέπει να έχει στενή συνεργασία με τη ΔΥΠΑ και επιμελητήρια κλπ. Επίσης θα πρέπει να φύγει ως προσόν η δεύτερη ξένη γλώσσα, δεν έχει νόημα. Θα πρέπει να είναι άριστος γνώστης της Αγγλικής (C2) και να έχει εμπειρία απο διαχείρηση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
3. Τα ΣΑΕΚ θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν βραχυχρόνια προγράμματα κατάρτισης όχι μόνο στους υπάρχοντες σπουδαστές αλλά σε οποιονδήποτε που ενδιαφέρεται να μάθει με κάποιο πιστοποιημένο επαγγελματικό πρόγραμμα κατάρτισης. Αυτά θα πρέπει να είναι τόσο δια ζώσης , όσο και εξ αποστάσεως ή συνδυασμός τους.

ΠΕ800
|

Διαβάζω απόψεις που υποστηρίζουν ότι πρέπει να μαζευτούμε όλοι στα ΕΠΑΛ για να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο γραφειοκρατικό φορτίο που πραγματικά υπάρχει. Πραγματικά είναι γενικότερο το φαινόμενο, τα τελευταία χρόνια, της σταδιακής επιβάρυνσης των σχολείων και των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες (ακόμα και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο αλλά και στα ΕΚ αν θέλετε) με επιπλέον καθήκοντα και υποχρεώσεις πέρα από το διδακτικό τους έργο. Είναι όμως πραγματικά η λύση να διαλύσουμε τη δομή των Εργαστηριακών Κέντρων για να αυξήσουμε με αυτόν τον τρόπο το εκπαιδευτικό δυναμικό των ΕΠΑΛ και να αντιμετωπίσουμε τη γραφειοκρατία, απλά υποκαθιστώντας τη Γραμματεία που μας λείπει; Βλέπω καθημερινά τους εκπαιδευτικούς να έρχονται στα Εργαστήρια για να κάνουν το μάθημά τους και να θεωρούν (και πρέπει να θεωρούν) δεδομένη την καλή κατάσταση του εργαστηριακού εξοπλισμού, την πληρότητα του και την καλή λειτουργία συνολικά των υποδομών των Ε.Κ.. Αναρωτιέται κανείς πως διατηρείται αυτή η εικόνα; Το κυριότερο: αναρωτιέται κάποιος αν θα συνεχίσει να υπάρχει με την κατάργηση επί της ουσίας των δομών των ΕΚ;
@Κρίκος.
Έχεις δίκιο για το θέμα των γονέων, αλλά γιατί ο γονέας - κηδεμόνας όταν πραγματοποιούσε την εγγραφή δεν ενημερώθηκε για τον τρόπο λειτουργίας των ΕΠΑΛ - ΕΚ;
Το ΕΠΑΛ δεν ήταν υπεύθυνο για τα πάντα και σίγουρα δεν ήταν υπεύθυνο για την Εργαστηριακή Εκπαίδευση των μαθητών του. Όμως τώρα με το νέο ν/σ θα είναι. Ερώτημα: Σε ποια κατάσταση εκτιμάτε ότι θα αντικρίζετε τα Εργαστήρια, όταν θα πηγαίνετε για μάθημα έπειτα από τα μαθήματα των ΔΙΕΚ; (Με το νέο ν/σ έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Εργαστήρια με τα ΕΠΑΛ, ενώ μέχρι σήμερα προηγείται το ΕΠΑΛ στην εργαστηριακή πρόσβαση). Αν επιπλέον φιλοξενούνται στα Εργαστήρια επιπλέον των ΔΙΕΚ και άλλες σχολικές μονάδες (ΕΠΑΛ στο ίδιο ή και σε άλλο ωράριο) εκτός από τη δική σας, τότε τι εκτιμάτε ότι θα γίνει; Κρατήστε το αυτό για το μέλλον.
Παρεμπιπτόντως σε πρόσφατη ανάρτησή μου (24 Δεκ 2023 - 22:02) έθεσα κάποια ερωτήματα. Ειλικρινά θα παρακαλέσω άλλη μια φορά για απαντήσεις στη βάση γόνιμου και καλοπροαίρετου διαλόγου γιατί πολύ φοβάμαι ότι ροκανίζουμε όλοι το κλαδί που καθόμαστε....

ΔΜ
|

Με το νομοσχέδιο λύνονται σημαντικά οργανωτικά και διοικητικά ζητήματα (τα ΕΠΑΛ είναι οι σχολικές μονάδες που εγγράφουν μαθητές και αποδίδουν πτυχία και απολυτήρια , στα ΕΠΑΛ πρέπει να γίνονται οι αναθεσεις όλων των μαθημάτων, στα ΕΠΑΛ να γίνεται ο επιμερισμός διοικητικών εργασιών σε όλους όσοι έχουν οργανική κ.τ.λ.) όμως δεν αγγίζει την ουσία της επαγγελματικής εκπαίδευσης αφού ακόμα και την πολδιαφημιζομενη πρακτική άσκηση των μαθητών την αναιρεί το ίδιο το νομοσχέδιο όταν αναφέρει ότι όταν δεν μπορεί να γίνεται γιατί δεν βρίσκονται εργοδότες, ακολουθείται το συμβατικό πρόγραμμα μαθημάτων.....Ποιος θα βρει τους εργοδότες, και κυρίως (γιατί το βλέπουμε και από τη μαθητεία) με ποια κίνητρα θα συμμετάσχουν;;; Νομοθετείται κενό!
Ο βαθμός λήψης πτυχίου στην Γ ταξη....δεν μπορεί να είναι λιγότερο από 10 (θα πρότεινα το 70% του 20), και όχι το 8,5 όπου πρακτικά σχεδόν όλοι παίρνουν πτυχίο. Δεν βγαίνουν όλοι τεχνιτες......υπαρχουμ και οι βοηθοί νοσηλευτών, οι βοηθοί προγραμματιστών κ.τ.λ. Επίσης και στην Β τάξη στα μαθήματα του τομέα θα έπρεπε να υπάρχει ένα ελάχιστο μέσου όρου για να μπορούν να επιλέξουν ειδικότητα στη Γ τάξη. Αυτό απαντάει εν μέρει και στην έρευνα που επικαλείται το Υπουργείο σύμφωνα με την οποία ένα 40% των πτυχίων ΕΠΑΛ εργάζονται σε άλλα αντικείμενα η δεν εργάζονται. Το ποσοστό σε κάποιες ειδικότητες είναι πολύ μεγαλυτερο..
Τα λεγόμενα....παιδαγωγικά μέτρα πρέπει να αυστηροποιηθούν γιατί έχουν άμεση επίδραση στην ποιότητα της εκπαίδευσης στην τάξη. Το ωράριο διευθυντών και υποδιευθυντών στα ΕΠΑΛ πρέπει να μειωθεί, είναι γνωστές οι σημαντικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αρκετοί μαθητές ΑΛΛΑ και γονείς να κατανοήσουν απλές οδηγίες καθημερινότητας και διοικητικής υποστήριξη της. Πολλά και άλλα....που δυστυχώς δεν αγγίζει το νομοσχέδιο και αφορά τον πυρήνα της εκπαίδευσης!

Κώστας
|

@κωστας, υποθέτετε για να γενικευσετε.....Προφανώς όχι μόνο εγώ, όπως και όλοι στο ΕΚ δεν κάνουν αυτά που επικαλείται ο υπεύθυνος τομέα. Υπάρχουν γιορτές, εκδηλώσεις, μηχανογραφικά, σύλλογος γονέων και ΑΦΘΟΝΗ διοικητική εργασία η οποία επιμερίζεται σε όσους ανήκουν στο ΕΠΑΛ. Κανείς δεν μέμφεται τα ΕΚ για την αποστολή τους, τουναντίον. Όμως όταν σε ένα ΕΠΑΛ από τους 65 εκπαιδευτικούς "μένουν" οι 35 αλλά ο διοικητικός φόρτος είναι για 65, και η δυσκολία της τράπεζας θεμάτων και Πανελληνίων είναι σχεδόν "αποκλειστικό" τους προνόμιο χωρίς μείωση ωραρίου (υπεύθυνος εργαστηρίου) ή και επίδομα τομεάρχη.....Είναι η πραγματικότητα!

@κωστας
|

Μόνο εσείς κ κανείς άλλος; υπερβολή...
Εμπάθεια απέναντι στο εκ

Κώστας
|

@Υπεύθυνος τομέα, κάνω κυρθως θεωρητικά μαθηματα και γενικής παιδείας στο ΕΠΑΛ. Είναι υπεύθυνος για 2 εργαστήρια πληροφορικής του ΕΠΑΛ γενικής παιδείας (που κανονικά υπεύθυνο είναι το ΕΚ....,) , για άλλους 30 περίπου υπολογιστές γραφείων κ.τ.λ. συντήρηση,ωσγορες εξοπλισμού, βλάβες, επέκταση κ.τ.λ. Είμαι υπεύθυνος σχεδόν αποκλειστικά του myscholl, ΑΛΛΑ έχω Θεωρητικο μέρος Πανελλαδικού μαθήματος, τράπεζα θεμάτων, εγγραφές , απολυτήρια , πτυχια , εξετάσεις και εφημερίες. Δεν παίρνω επίδομα..... Σοβαρευτείτε!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Προκειται για την πιο σοβαρη τομη που έχει γινει στην Επαγγελματικη εκπαίδευση τα τελευταια χρόνια. νομοθετειται το ...αυτονοητο. Ενας εκπαιδευτικός τόσο για τη θεωρία όσο και για την πράξη. Ένας Δ/ντης και ένας Συλλογος διδασκόντων θα λογοδοτεί στον γονέα για το παιδί του. Τα αυτονόητα δηλαδή. Απο το νομοσχέδιο ουδεις θίγεται στο ελάχιστο. Αντιθέτως, ενδεχομένως προκύψουν περισσότερες θέσεις Τομεαρχών και Υπευθ. Εργαστηρίων. Δ/ντης και Υπ/ντης παραμένουν. Δημιουργο΄θνται οι συνθήκες και αυξάνονται οι πιθανότητες να αποκατασταθεί το σχολικό κλίμα πλήρως και τα σχολεία θα εχουν πολλές πιθανότητες να μεταμορφωθούν σε εκπαιδευτικές κυψέλες. Τελειώνει ο δυισμός και η διαρχία, που όπου υπήρχε ειχε δηλητηριάσει ψυχές και σχέσεις. Με κέντρο το μάθητη χτίζεται σιγα σιγα ένα σχολείο που έχει πολλές πιθανότητες να αυξήσει τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και να αποδώσει περισσότερο.

Προς Νικολαο Νικολαιδη
|

Μπράβο σας για την προσπάθεια συντονισμού. Μακάρι να έχει αποτέλεσμα. Να τονιστεί και ο εξοπλισμός που με τις αλλαγές θα συντηρείται....κτλ .... από ποιόν;

ΠΕ800
|

@ΝΙΚΟΣ Καλό θα ήταν να διαβάσετε προσεκτικά την ανάρτησή μου και τις διατάξεις του ν/σ. Δεν έγραψα ότι καταργεί τον Υποδιευθυντή. Αυτό ακριβώς έγραψα: "...Αφήνει μόνο δύο ανθρώπους (Διευθυντή και Υποδιευθυντή) να διαχειριστούν τη λειτουργία του Ε.Κ. και τον εξοπλισμό του και μάλιστα χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό;"
Καταργούνται όλα τα υπόλοιπα στελέχη διοίκησης των Ε.Κ. και ο σύλλογος του Ε.Κ.
Ο διάλογος μέσα σε αυτό το φιλόξενο χώρο μπορεί να δώσει αποτελέσματα. Αρκεί να υπάρχει καλή πρόθεση ανεξάρτητα από τις διαφορετικές απόψεις. Για όσους δε θυμούνται ή γνωρίζουν πριν το 1985 στην Τεχνική Εκπαίδευση υπήρχε παρόμοιο καθεστώς με αυτό που φέρνει το νέο ν/σ. Υπήρχαν Τομεάρχες σε κάθε εκπαιδευτική δομή με αρμοδιότητα τα Θεωρητικά και Εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα. Οι κλειδωμένες ντουλάπες υλικών ανά ΤΕΛ και ΤΕΣ (τότε) μέσα στα Εργαστήρια ήταν γεγονός και όταν είχε πρόβλημα ο κοινόχρηστος εργαστηριακός εξοπλισμός όλοι "έπλεναν τα χέρια τους". Αυτά τα προβλήματα ήρθαν να λύσουν τα ΣΕΚ με τον ν. 1566/1985 που ιδρύθηκαν και να εφαρμόσουν λογική "χρονοχρέωση" χρήσης εργαστηριακών χώρων και εξοπλισμού και να επωμιστούν την ευθύνη των Εργαστηρίων σε όλα τα επίπεδα (συντήρηση, επισκευή, χρέωση, εκσυγχρονισμό κλπ)
Υπηρετώ σε ΕΚ της Αττικής που εξυπηρετεί εργαστηριακά 3 ΕΠΑΛ και δύο ΔΙΕΚ και στους τρεις κύκλους λειτουργίας.
Θέτω απλά ερωτήματα:
1. Πως θα καλυφθεί έστω απλά διοικητικά το Ε.Κ. με δύο ανθρώπους μόνο;
2. Πως θα επιλύονται θέματα διαφωνιών μεταξύ των εκπαιδευτικών μονάδων που αξιώνουν χρήση των Εργαστηρίων στο ίδιο ωράριο ή σε κοινό μέρος ωραρίου (πχ μεταξύ ΔΙΕΚ και εσπερινών ΕΠΑΛ).
3. Ποιος θα αποφασίζει, συντονίζει, επιβλέπει ή αναθέτει τις διαδικασίες επισκευής, απογραφής, χρέωσης, εκσυγχρονισμού κλπ του εργαστηριακού εξοπλισμού, όταν οι εμπλεκόμενοι (Τομεάρχες ΕΠΑΛ, Υπεύθυνοι Εργαστηρίων κλπ) υπάγονται διοικητικά σε διάφορες σχολικές μονάδες εκτός του ΕΚ; Ποια άποψη θα υπερισχύει και με ποια κριτήρια;
4. Πως θα διαχειριστεί θέματα διοίκησης ο Διευθυντής του Ε.Κ. κατά τη διάρκεια λειτουργίας του αν το εκπαιδευτικό προσωπικό ανήκει διοικητικά σε άλλη εκπαιδευτική μονάδα (συστεγαζόμενη ή απομακρυσμένη;) Για παράδειγμα ποιοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν εφημερίες στα κτίρια των Ε.Κ. και πως ο Διευθυντής του Ε.Κ. θα είναι υπεύθυνος για την τήρησή τους σε αυτή την περίπτωση αφού θα τις εκτελούν εκπαιδευτικοί που δεν υπάγονται διοικητικά στο ΕΚ;
5. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον Διευθυντή (ν. 4823/2021) που διδάσκουν εργαστηριακά μαθήματα (Τομεάρχες ΕΠΑΛ, Υπεύθυνοι Εργαστηρίων και λοιποί εκπαιδευτικοί Εργαστηρίων) από ποιον Διευθυντή θα υλοποιείται; Είναι δυνατόν ο Διευθυντής ΕΠΑ.Λ. που βρίσκεται σε άλλο κτίριο, πιθανά απομακρυσμένο, να αξιολογήσει για παράδειγμα την υπηρεσιακή συνέπεια εκπαιδευτικού που διδάσκει σε άλλη εκπαιδευτική δομή; (Ε.Κ. υπό άλλον Διευθυντή).
6. Τα καθημερινά προβλήματα μεταξύ μαθητών ή μεταξύ εκπαιδευτικών ή μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών που παρουσιάζονται στα Ε.Κ. πως και ποιοι θα τα διαχειρίζονται; Ο απογυμνωμένος από εκπαιδευτικό προσωπικό και αποψιλωμένος από αρμοδιότητες Διευθυντής του ΕΚ; Ή μήπως θα τα διαχειρίζεται εξ αποστάσεως ο απομακρυσμένος Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ.; Γνωρίζετε την παραβατικότητα και την σχολική βία που εξαπλώνεται στην ΕΕΚ;
7. Προβλέπεται στο ν/σ ο ορισμός μεγάλου πλήθους Υπεύθυνων Εργαστηρίων (ένας σε κάθε ωράριο λειτουργίας του κάθε Εργαστηρίου) με πρόταση των Διευθυντών ΕΠΑ.Λ. (sic) (απορία παραμένει πως και από ποια δομή θα γίνεται η πρόταση τοποθέτησης Υπεύθυνου Εργαστηρίου σε απογευματινό ωράριο). Όμως η ανεξαρτητοποίηση των Υπευθύνων Εργαστηρίων και ταξινόμηση ανά ΕΠΑΛ διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία; Θα μπορεί ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου ευέλικτα να κάνει μάθημα και σε τμήματα άλλων εκπαιδευτικών δομών όπως σήμερα κάνουν οι εκπαιδευτικοί των Ε.Κ.; Πως θα συνεργάζεται με τον Διευθυντή του Ε.Κ. στα κοινά καθήκοντα λειτουργίας των Εργαστηρίων (όπως αυτά περιγράφονται στο ν/σ) όταν ανήκει διοικητικά στον Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. που τον πρότεινε; Η αγωνία «αποψίλωσης» εκπαιδευτικού προσωπικού των Ε.Κ. οδηγεί σε υπερπαραγωγή εργαστηριακών εκπαιδευτικών από τα ΕΠΑ.Λ. και σε «διοικητική Βαβέλ» με αρνητικά αποτελέσματα για την ΕΕΚ, ειδικά στο εργαστηριακό της μέρος.
8. Τελικά αυτή η εκπαιδευτική δομή (τα ΕΚ) που είναι η καρδιά της ΕΕΚ θα μείνει εκτός πλαισίου αξιολόγησης; Μη μου πείτε ότι θα αυτοαξιολογούν τα ΕΚ οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ (φιλόλογοι, μαθηματικοί, ξενόγλωσσοι κλπ)
Αυτά τα πρώτα ερωτήματα, δείχνουν πως όποιοι σχεδίασαν το ν/σ είχαν υπόψη τους την απλούστατη δομή ενός ΕΠΑΛ με ένα ΕΚ. Δεν εφαρμόζεται σε πιο σύνθετα σχήματα, ούτε ευδοκιμούν αυτούσιες πρακτικές από εκπαιδευτικά συστήματα της βόρειας Ευρώπης που η ΕΕΚ στεγάζεται σε σχολεία των 2000 μαθητών με ενσωματωμένα τα Εργαστήρια και τις επικουρικές δομές.
Να με συγχωρέσετε με για το μακροσκελές κείμενο, αλλά τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι μεγάλα. Στα 35 χρόνια που υπηρετώ στην ΕΕΚ έχω δει την κατάσταση που έφτασαν κάποια Εργαστήρια άλλων δομών (πχ ΟΑΕΔ) όταν δεν υπήρχε αυτή η ιεραρχική υποστήριξη τους.
Ειλικρινά θα ήθελα κάποιες απαντήσεις σε αυτά τα πρώτα ερωτήματα για να αντιληφθώ και εγώ το κέρδος από την κατακρεούργηση των Εργαστηριακών Κέντρων.

Νίκος Νικολαΐδης
|

ΤΕΚΜΗΡΙΟΜΕΝΑ
«Άρθρο 6Ζ
Εργαστηριακά Κέντρα
2. Όργανα διοίκησης κάθε Ε.Κ. είναι ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής. Διευθυντής και Υποδιευθυντής του Ε.Κ. ορίζονται εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τα άρθρα 30 έως 49 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136). Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται, ο Διευθυντής του Ε.Κ. αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή.»

ΠΩΣ ΘΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ε.Κ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΠΟ 8:00' ΕΩΣ 22:30' ;;;

ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ Ε.Κ Η Ο Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΘΑ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΠΑΛ; ;;;;

ΔΙΟΤΙ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

«Άρθρο 6Β
Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων

1. Τα όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.), που έχουν την ευθύνη της καθημερινής λειτουργίας τους, είναι: α) ο Διευθυντής, β) ο Υποδιευθυντής ή οι Υποδιευθυντές, γ) η Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ.) και δ) ο Σύλλογος Διδασκόντων.»

Νίκος Νικολ.
|

«Άρθρο 6Ζ
Εργαστηριακά Κέντρα
4. α) Σε κάθε εργαστήριο ορίζονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του/των Διευθυντή/των του/των ΕΠΑ.Λ., ως υπεύθυνοι εργαστηρίων, εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ

8. α) Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής Ε.Κ. αποτελούν στελέχη εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο που ορίζεται στις περ. β) και γ) της παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α΄167).
β) Στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ. καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στις υποπερ. θθ) και ιι) αντίστοιχα της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α΄176).».

ΜΗΠΩΣ ΣΤΟ 4. Α) ΚΑΙ ΣΤΟ 8. Β)
ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ Άρθρο 6Ζ ΑΦΟΡΑ ΤΑ Εργαστηριακά Κέντρα Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ
ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙ των Ε.Κ; ;;;;;;
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΤΟ ΕΛΕΓΞΕΤΕ !!!!

Πε8000
|

Συνάδελφοι να γράψετε και στην διαβούλευση...

ΝΙΚΟΣ
|

@ΠΕ800
Καλό θα είναι να διαβασετε τις διατάξεις. Η θέση του Υπ/ντη δεν καταργειται

ΝΙΚΟΣ
|

Το νομοσχεδιο προφανως ειναι στη σωστη κατευθυνση. Οι κοντρες μεταξύ του προσωπικού των ΕΠΑ.Λ. και Ε.Κ. θα μειωθούν κάθετα και το κλιμα θα γινει και πα΄λι σχολικό και οχι πολεμικό. Προχωράμε μπροστά

Κρίκος
|

Αν και δεν είναι γνωστή η ομάδα σύνταξης του νομοθετήματος για τη ΝΕΑ επαγγελματική εκπαίδευση, φαίνεται από την πρώτη ματιά πως είναι γνώστες και επιχειρούν για πρώτη φορά να λύσουν το μεγάλο πρόβλημα της ΤΕΕ, που δεν είναι άλλο από το δυικό σύστημα ΕΠΑΛ – ΕΚ, για να μην πούμε το «διαίρει και βασίλευε!»

Εκτός από τον διαχωρισμό σε επαγγελματικά μαθήματα και γενικής παιδείας, έχουμε τον μεγάλο διαχωρισμό θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων.
Ο κηδεμόνας έγραφε το παιδί του στο ΕΠΑΛ και μετά από λίγο μάθαινε πως η εργαστηριακή του εκπαίδευση είναι το ΕΚ. Διαμαρτυρόταν στον Διευθυντή του ΕΠΑΛ για προβλήματα στα εργαστήρια και έπαιρνε την απάντηση «δεν είμαι εγώ αρμόδιος». Για να μην επεκταθώ στην καθημερινότητα - εφημερίες, συνεδριάσεις συλλόγων, τομεάρχες και υπεύθυνοι εργαστηρίων που δεν πατάνε ποτέ στα ΕΠΑΛ.

Τι έχει καταντήσει το ΕΠΑΛ; Ένα σχολείο που είναι υπεύθυνο για τα πάντα και έχει λόγο μόνο για το Θ, όχι για το Ε. Έξι (6) στους δέκα (10) καθηγητές είναι στο ΕΚ και οι καθηγητές των γενικών μαθημάτων και κάποιοι των θεωρητικών μένουν να κάνουν εγγραφές, να περνάνε απουσίες, να ενημερώνουν γονείς, να εκδίδουν αποτελέσματα, να οργανώνουν εκδρομές, να αντιμετωπίζουν πειθαρχικά θέματα, το ΕΠΑΛ να προγραμματίζει το προσωπικό, να είναι υπεύθυνο για τα κενά και το ΕΚ να μοιράζει τις ώρες του ΙΕΚ.

Νομοθετείται λοιπόν η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ της διηρημένης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ΕΝΑ σχολείο (ΕΠΑΛ) υπεύθυνο για την εκπαίδευση των μαθητών. Επανέρχονται όλοι στο σχολείο τοποθέτησής τους και αναλαμβάνουν τη θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών τους. Όλοι σε ένα σχολείο, το ΕΠΑΛ, που θα έχει πλέον ΟΛΟΥΣ τους καθηγητές μαζί. Επιπλέον ενισχύεται οργανωτικά, προστίθεται και τρίτος ή τέταρτος υποδιευθυντής, λειτουργεί η ομάδα συντονισμού, ενώνονται τα ΕΠΑΛ που είναι στην ίδια αυλή. Μετά το νομοθέτημα για την ίδρυση των ΕΠΑΛ (2006) είναι η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που πάει να εφαρμοστεί. Σίγουρα θα υπάρχουν τεχνικά θέματα στην εφαρμογή, αλλά πλέον ζητούμενα όπως το Θεωρητικό και το Εργαστηριακό μέρος από τον ίδιο διδάσκοντα, ΕΠΑΛ με ταυτότητα, πλέον, θα μπορούν να υλοποιηθούν.

Συνεχίζεται...

Υπεύθυνος τομέα
|

Είμαι υπεύθυνος τομέα και σας πληροφιρω ότι όλο το ωράριο δεν επαρκεί για τις αρμοδιότητες μου. Έχω 6 εργαστήρια που συντηρώ όπως παραγγελίες, προσφορές, δωρεές , επισκέψεις,αλλαγές Βρυσών, προτζεκτορες, τακτοποίηση ντουλαπιών, καθαριοτητα κ όχι μόνο....και πολλά ακόμη ....αυτά ποιος θα τα κάνει; ο τομεάρχης του ΕΠΑΛ; ή ο κάθε καθηγητής...σοβαρευτείτε....

ΠΕ800
|

Αυτοί που έγραψαν το ν/σ γνωρίζουν ότι τα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν από τις 08:30 έως και τις 23:00, εξυπηρετώντας εργαστηριακά από 3 έως και 6 εκπαιδευτικές μονάδες; Αφήνει μόνο δύο ανθρώπους (Διευθυντή και Υποδιευθυντή) να διαχειριστούν τη λειτουργία του Ε.Κ. και τον εξοπλισμό του και μάλιστα χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό; Σε αυτό τον "πακτωλό" στελεχών που ιδρύει το ν/σ (πάνω από 1400 Τομεάρχες ΕΠΑΛ = επίδομα, ωράριο Υποδιευθυντή), δεν περίσσεψε ένας Υποδιευθυντής για το Ε.Κ.; Οι Υπεύθυνοι των Εργαστηρίων του θα ορίζονται από τα ΕΠΑ.Λ; Μάλλον περίσσεψε η εμπάθεια κάποιων...

Έκτρωμα ο νόμος
|

Καμία αναβάθμιση. Υποβάθμιση των εκ που είναι ο συνδετικός κρίκος των ΕΠΑΛ. Στα ΕΠΑΛ δηλαδή θα υπάρχουν καμιά δεκαριά υπεύθυνοι τομέα και υποδιευθυντές....και θα συνεργάζονται άψογα;

Νίκος Νικολ.
|

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
¨ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ’
ΤΟΜΕΑΡΧΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
‘ Σε κάθε Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) ορίζονται εκπαιδευτικοί του ΕΠΑ.Λ. ως Τομεάρχες ΕΠΑ.Λ., αντίστοιχοι σε αριθμό και ειδικότητα με τους τομείς που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ., καθώς και ένας (1) Τομεάρχης ΕΠΑ.Λ. Γενικών Μαθημάτων. …..’
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
‘Σε κάθε εργαστήριο ορίζονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του/των Διευθυντή/των του/των ΕΠΑ.Λ., ως υπεύθυνοι εργαστηρίων ….’

ΑΛΗΘΕΙΑ
Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ (Ε.Κ);
ΖΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΚΑΠΟΙΩΝ Δ/ΝΤΩΝ (Ε.Κ);

Διότι μάλλον δεν έχει κατανοήσει την δυσλειτουργία που θα δημιουργήσει στα (Ε.Κ) όταν ουσιαστικά δεν θα έχουν ΣΤΕΛΕΧΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ παρά μόνο τον Δ/ΝΤΗ & τον ΥΠΟ Δ/ΝΤΗ (που συνήθως έχουν διαφορετικό ωράριο για να εξυπηρετήσουν Πρωινά ΕΠΑΛ - Μεσημβρινά ΔΙΕΚ & Εσπερινά ΕΠΑΛ) ( 8:00’ έως 22:30’ )

Διότι οι Τομεάρχες και Υπεύθυνοι Εργαστηρίων ουσιαστικά ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ και θα ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΛΕΧΗ των συνεργαζόμενων με το (Ε.Κ) ΕΠΑ.Λ

Όλον τον εξοπλισμό των ΕΚ θα τον χρεώνεται και θα τον διαχειρίζεται ο Δ/ντης του ΕΚ;
Oι Τομεάρχες και Υπεύθυνοι Εργαστηρίων θα είναι αρμόδιοι για θέματα των εργαστηρίων του ΕΚ (το εργαστήριο θα είναι χρεωμένο στον Δ/ντη του ΕΚ) αλλά θα προτείνονται για την θέση αυτή από τον Δ/ντη του ΕΠΑΛ;
Έχει αντιληφθεί τον μέχρι τώρα σημαντικό τους ρολό στην διοίκηση - διαχείριση των Ε.Κ;

Θα υπάρχει Σύλλογος Διδασκόντων Ε.Κ ή ο Δ/ντης του, θα υλοποιεί αποφάσεις των Συλλόγων των συνεργαζόμενων ΕΠΑΛ;

Πως θα υλοποιήσετε την ΕΝΙΣΧΥΣΗ της ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ υποβαθμίζοντας ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΆ την ΚΑΡΔΙΑ της Ε.Ε.Κ που είναι τα Ε.Κ, κάνοντας ΑΝΙΣΧΥΡΟΥΣ τους Δ/ντές τους;

Αυτόν τον τρόπο βρήκε ο νομοθέτης για να λυθούν οι διαφωνίες και παρεξηγήσεις που ο Δ/ντης (συνήθως ειδικοτήτων γενικής παιδείας) του κάθε ΕΠΑΛ θεωρούσε ότι το Ε.Κ είναι παράρτημά του;

Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!!!

nikos
|

O Δντης του ΕΚ, ο Υπντης του ΕΚ και οι Υπευθυνοι Εργαστηρίων θα ασχολούνται με τα εργαστήρια μόνο. Για όλα τα άλλα θέματα, θα είναι αρμόδιο το ΕΠΑΛ.

Κώστας
|

Οι Υπεύθυνοι Τομέων Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) που έχουν επιλεγεί σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.361.22/68/100287/Ε3/12.9.2023 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού(Β’ 5426 και διορθ. σφαλμ. Β’ 5820) παραμένουν στελέχη της εκπαίδευσης του ν. 4823/2021 (Α’ 136) και ασκούν, μέχρι τη λήξη της θητείας τους, τις αρμοδιότητες της παρ. 2 του άρθρου 6Ζ του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως το άρθρο αυτό προστίθεται με την παρ. 1 του άρθρου 25 του παρόντος.

Ενήλικας
|

Ο νόμος γράφει ότι στις Σ.Α.Ε.Κ θα εισάγονται οι απόφοιτοι λυκείου
(χωρίς φυσικά πανελλαδικές εξετάσεις). Ωστόσο, ο νόμος δεν γράφει
σε ποια βαθμίδα εκπαίδευσης θα ανήκουν. Μεταδευτεροβάθμια ή
ανώτερη τριτοβάθμια; Γράφει όμως ότι θα ανήκουν στο επίπεδο 5.
Επίσης, δεν γράφει τα έτη σπουδών. 2,5 έτη ή 3 έτη θα γίνουν;
Τέλος, στις δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ θα δημιουργηθούν νέες εγκαταστάσεις
ή θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται οι εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ;
Όσον αφορά για τα ιδιωτικά Σ.Α.Ε.Κ πιθανότατα θα χρησιμοποιούνται
οι εγκαταστάσεις που ήδη χρησιμοποιούνται τώρα για τα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ.
Για τα δημόσια Σ.Α.Ε.Κ δεν έχω καταλάβει.

ΠΑΠΑΣ

Ερωτήματα
|

Έχει καταλάβει κανείς τι θα γίνει με τους τωρινούς Υπ. Τομ΄έων των ΕΚ;
Όλον τον εξοπλισμό των ΕΚ θα τον χρεώνεται και θα τον διαχειρίζεται ο Δ/ντης του ΕΚ;
Ο Υπ. εργαστηρίου θα είναι αρμόδιος για θέματα του εργαστηρίου του ΕΚ (το εργαστήριο θα είναι χρεωμένο στον Δ/ντη του ΕΚ) αλλά θα προτείνεται για την θέση αυτή από τον Δ/ντη του ΕΠΑΛ ;

Αποστολ.Δημήτριος
|

Η κοινότητα των εκπαιδευτικών της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ζητά να εφαρμοστούν από τη νέα σχολική χρονιά (2024-2025) οι πιο κάτω καλές πρακτικές των Π.ΕΠΑ.Λ.

- Στην Α΄ τάξη να εισαχθούν τα Μαθήματα Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού Χαρακτήρα (13 ώρες).
- Οι μαθητές σε κάθε τμήμα της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ. δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τους είκοσι δύο (22).
- Οι ώρες διδασκαλίας στους ομίλους να προσμετρώνται στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών
Εκτός από τις καλές πρακτικές των Π.ΕΠΑ.Λ. η εκπαιδευτική κοινότητα των ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. ζητά να εφαρμοστεί η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία όχι μόνο στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά» της Α΄ τάξης αλλά και στα μαθήματα των Τομέων της Β΄ τάξης και των ειδικοτήτων της Γ΄ τάξης, εξαιτίας των μεγάλων μαθησιακών κενών των μαθητών, στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης».
Αποστολ.ημήτριος

Γιώργος
|

Η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι πολύπλοκη και κουραστική (σε σχέση με τη Γενική), ρωτήστε όλους όσους υπηρετούν σε αυτή!

ΔΜ
|

Άτολμο πρόχειρο, αόριστο και χωρίς τις αναγκαίες αλλαγές για την Επαγγελματική εκπαίδευση το Νομοσχέδιο. Δεν ζητήθηκε η γνώμη κανενός...Ούτε τα βασικά, π.χ. πτυχίο με 8,5 και επαγγελματικά δικαιώματα δεν συνάδουν!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ