"Κατακόρυφη" πτώση του αριθμού των κατειλημμένων σχολείων μετά την εγκύκλιο για απουσίες και τηλεκπαίδευση

Σε όλα τα κατειλημμένα σχολεία, μ εξαίρεση ορισμένα για αντικειμενικούς λόγους, σήμερα πραγματοποιήθηκε τηλεκπαίδευση, ενώ υποχρεωτικά μπήκαν απουσίες στους απόντες μαθητές

22/01/2024

Ενημερώθηκε: 22/01/2024, 16:37

Άκουσε το άρθρο

"Κατακόρυφα" έπεσε σήμερα, σε σχέση με την περασμένη Παρασκευή, ο αριθμός   των κατειλημμένων σχολείων, μετά την εγκύκλιο  της υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση και σημείωση απουσιών για τους απόντες μαθητές.

Σε όλα τα κατειλημμένα σχολεία, μ εξαίρεση ορισμένα για αντικειμενικούς λόγους, σήμερα πραγματοποιήθηκε τηλεκπαίδευση, ενώ υποχρεωτικά μπήκαν απουσίες στους απόντες μαθητές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το esos  από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας (σε παρένθεση ο αριθμός των σχολείων που τελούσε υπό κατάληψη την Παρασκευή):

  • ΣτηνΑττική, την περασμένη Παρασκευή, τελούσαν υπό κατάληψη  148 σχολεία, ενώ σήμερα Δευτέρα μειώθηκαν στα 63 και συγκεκριμένα ανά Διεύθυνση ΄Αθήνας  6, Β΄Αθήνας 9 , Γ΄Αθήνας  14  Δ΄Αθήνας 13  Δυτικής Αττικής 3  Ανατολικής Αττικής 4  και Πειραιά  14.
  • Στην Κεντρική Μακεδονία 8 (15)
  • ΣτηνΔυτική  Ελλάδα11 (26)
  • ΣτηνΉπειρο  4 (10)
  • ΣτηνΘεσσαλία 2 (10)
  • Ιονίων Νήσων  6
  • ΣτηνΚρήτη  3 (16)
  • ΣτηνΣτερεά Ελλάδα5 (6)
  • ΣτοΒόρειο Αιγαίο4

Οδηγίες Ζ. Μακρή στα σχολεία να γίνεται τηλεκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί να βάζουν απουσίες στους απόντες

Εγκύκλιο για τις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη, υπέγραψε την περασμένη Παρασκευή  η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή , με την οποία ζητά   να πραγματοποιούν υποχρεωτικά τηλεκπαίδευση   και για τις απουσίες των μαθητών/τριών για κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, να εφαρμόζουν το  το άρθρο 3 της σχετικής Κ.Υ.Α.111525/ΓΔ4/09-09-2021, το οποίο ορίζει τα εξής:

1. Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό κατά παρέκκλιση του άρθρου 27 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21.05.2019 (Β’ 2005) κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος της παρούσας, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της.

2. Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού.


3. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών/τριών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή/τρια που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο/η οποίος/α το τηρεί ηλεκτρονικά.

4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

  •     Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο της υφυπουργού Παιδείας

Ειδικότερα, η εγκύκλιος ορίζει τα εξής:

Α. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Β. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες.

Γ. Όσον αφορά στις απουσίες των μαθητών/τριών για κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ισχύει το άρθρο 3 της σχετικής Κ.Υ.Α.

Δ. Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών, η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους:

α) αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων,

β) περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και

γ) περικοπή περιπάτων και εκδρομών. Με την παύση της λειτουργίας του σχολείου και μέχρι να εξομαλυνθεί η λειτουργία του, ο/η Διευθυντής/ντρια συγκαλεί ανά εβδομάδα, τουλάχιστον, το Σχολικό Συμβούλιο, με σκοπό την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Ε. Μόλις εξομαλυνθεί η λειτουργία του σχολείου, ο/η Διευθυντής/ντρια συγκαλεί αμέσως το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο εισηγείται στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών τον τρόπο αναπλήρωσης των απολεσθεισών ωρών και ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης και ο Σύλλογος αποφασίζει σχετικά.

Η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ενημέρωση.

Σχόλια (20)

Master chef (να πάμε στον επόμενο στη λίστα Υπουργό)
|

@Ιωάννης
Και όταν τα ίδια συμβούν και με τον "επόμενο στη λίστα των υποψηφίων".... και με τον επόμενο του επόμενου, ω επόμενε..... και όταν θα εξαντλήσουμε όλη τη λίστα των επόμενων....
τότε ίσως καταλάβουμε ότι ΚΑΙ δεν προκαλεί-δεν φταίει ο Διευθυντής ή ο Πρύτανης για τις καταλήψεις ΚΑΙ ότι δεν μπορεί να τις προλαμβάνει ή να τις αποτρέπει.
Εκτός κι αν τύχει ο επόμενος του επόμενου να είναι ο Τσακ Νόρις ή ο Ράμπο.... αλλά τότε δεν θα ήταν Διευθυντής ή Πρύτανης αλλά αστέρας του Χόλυγουντ.

Ιωάννης
|

"Η κατάληψη, πέραν του παράνομου χαρακτήρα της, αποτελεί και μια επώδυνη εμπειρία για όλο το σχολείο." Φιλόλογος απών | 23 Ιαν 2024. Οπότε, διευθυντής σχολικής μονάδας (όπως και πρύτανης σε πανεπιστήμιο) που δεν προλαμβάνει ή δεν αποτρέπει οποιαδήποτε μορφής παρεμπόδιση της λειτουργίας των μαθημάτων, να παύεται από τα καθήκοντά του και να αντικαθίσταται από τον επόμενο στη λίστα των υποψηφίων.

Κ.Σ.
|

Να προσυπογράψω όσα λένε οι @Γιάννης και @Παναγιωτακόπουλος Ανδρέας, και @για γέλια και για κλάματα.
Χρεωκοπία όλων μας . Και ειδικά των ανωτέρων μας.

Έλα παππού να σου δείξω τ' αμπέλια σου
|

@@@@Κατερινα
Έξω απ' το χορό και για την εργασία των άλλων, εσείς πολλά μπορεί να νομίζετε ότι ξέρετε και να επικαλείστε παροιμίες.
Κι εμείς πολλά καταλαβαίνουμε για τη δική σας "εργασία" να ξέρετε και να λέμε επίσης παροιμίες.

@@@Κατερινα 23 Ιαν 2024 14:37
|

Δεν ξέρω αν θα χτίσετε ή θα οργώσετε, αλλά ξέρω ότι όποιος δε θέλει να ζυμώσει 5 μερες κοσκινίζει, ή βρίσκει δικαιολογίες γιατί δεν είναι κατάλληλες οι συνθήκες.

@@Κατερινα 23 Ιαν 2024 14:37
|

"Εσείς που ξέρετε ότι δε θα ανταποκριθούν"; Γιατί τηλεκπαίδευση είχαμε και κατά την περίοδο της πανδημίας και συνεπώς υπάρχει πλούσια σχετική εμπειρία.
"Το ζητούμενο είναι να γίνει η δουλειά". Ποια δουλειά? Θα χτίσουμε ή θα οργώσουμε? Το λειτούργημα του εκπαιδευτικού είναι να παρέχει παιδεία και εκπαίδευση και αυτό ΔΕΝ επιτυγχάνεται μέσω τηλεκπαίδευσης (αλλιώς δεν θα είχαμε σχολεία αλλά τηλεσχολεία).

@Κατερινα
|

Ναι, θα ανταποκριθούν. Εσείς που ξέρετε ότι δε θα ανταποκριθούν; Επειδή έχω την "υποψία" θα αρνηθώ να το κάνω; Κάντε το, συνεννοηθείτε, τεκμηριώστε τα όποια προβλήματα και μετά συζητάμε. Εδώ πήγαμε από το "γιατί με δικό μου εξοπλισμό" στο "δε θα ανταποκριθούν". Το ζητούμενο είναι να γίνει η δουλειά, ή να βρίσκουμε δικαιολογίες;

@ΕΙΡΉΝΗ
|

Πολύ σωστή παρατήρηση!

ΘΑΛΕΙΑ ΑΝΤΩΝ.
|

ΜΙΑ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΟΛΑ
ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ ΩΡΕΣ ΩΡΩΝ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΥΣΙΕς Κ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕς
ΑΚΟΜΑ Κ ΑΥΤΕς ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ

Φιλόλογος απών
|

@Πλατάρος Γιάννης 22 Ιαν 2024 18:58
Ο Θεός να μας φυλάει από ομοφοβικές ή εμμονικές αντιαριστερές μπούρδες και από υπερφίαλες επιδείξεις αναχρονιστικής νοοτροπίας.
ΥΓ. Το έχω ξαναγράψει: Δεν υπάρχει κανείς διευθυντής σχολικής μονάδας που να επιθυμεί και πολύ περισσότερο να υποθάλπει καταλήψεις, ούτε δεξιός, ούτε αριστερός. Η κατάληψη, πέραν του παράνομου χαρακτήρα της, αποτελεί και μια επώδυνη εμπειρία για όλο το σχολείο και ιδιαίτερα για τον/την διευθυντή. Έχω κοιμηθεί ακόμη και ολόκληρα βράδια στο σχολείο, για να αποτρέψω σχεδιαζόμενες καταλήψεις. Ας σταματήσουν επιτέλους αυτές οι εμετικές τοξικές ανοησίες για την αριστερά που ...οργανώνει τάχα τις καταλήψεις (που βεβαίως συνέβαιναν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και επί αριστερής διακυβέρνησης), όταν ξέρουμε όλοι ότι αυτό το "φρούτο" ευδοκιμεί χρόνια τώρα και επεκτείνεται σε όλη την επικράτεια με τη λογική του συρμού.

@Κατερινα
|

Έλεος με τα "ποιός με υποχρεώνει". Τον υπολογιστή σου θα βάλεις μπρος, που έχεις ήδη. Δε θα σκάψεις ούτε θα τρέξεις μαραθώνιο. Φτάνει πια με τη συνεχή γκρίνια και απαιτήσεις. Κάνουμε ένα λειτουργημα. Τα λεφτά δεν είναι πολλά αλλά ξέραμε πό΄σα ήταν όταν τρουπώναμε στο Δημόσιο. Όποιος δε θέλει και μπορεί καλύτερα φεύγει και πάει στα καλύτερα.

@ Κατερινα
|

Σε υποχρεώνει το καθήκον σου προς τους μαθητές σου, αρκετοί από τους οποίους έχουν την ανάγκη σου. Είσαι εκπαιδευτικός, τι θα πεις στον μαθητή σου δεν το έκανα διότι δεν με πλήρωναν καλά. Εκτός και πιστεύεις ότι είτε τους κάνεις μάθημα είτε όχι το ίδιο είναι. Οπότε καλύτερα μην χρησιμοποιήσεις τον εξοπλισμό σου, για να χαρούν και οι μαθητές τη μέρα τους.
Μάθημα κάνεις στους μαθητές σου όχι στους Υπουργούς και τα παιδιά τους.
Οι τελευταίοι δεν σε έχουν ανάγκη.

Μανώλης
|

Η παρουσία, έξω από το υπο κατάληψη σχολείο,εκπαιδευτικών και ειδικά του Δντη και των υπδντών αποτρέπει επεισόδια επικίνδυνα για την σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
Το να τρέξουμε όλοι στα σπίτια μας για να κάνουμε μάθημα,δίνει το ακριβώς αντίθετο μήνυμα στους μαθητές από αυτό που θέλει το υπουργείο.

Πλατάρος Γιάννης
|

1.Δεν χρειαζόταν εγκύκλιος κανονικά, αλλά τι είναι κανονικό στην Ελλάδα; ;
2. Το άκρον άωτον της γελοιότητας είναι :
Α) Να νομίζεις ότι "παλεύεις" για την βελτίωση της Δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ παλεύεις 45 χρόνια υπέρ της Ιδιωτικής, που ενώ ήταν σε πλήρη απαξία, γιγαντωθηκε και καταξιωθηκε από τους καταληψίες.
Β) Να είσαι εκπαιδευτικός ασπρομαλλης και νά το πιστεύεις.
Γ) Να μην είσαι μόνος σου, αλλά να είναι πολλοί σαν και σένα.
Δ) Να το πιστεύεις ειλικρινά και να μην θεωρείς τις καταλήψεις ως εργαλείο κομματικής επιστράτευσης στην αριστερά, αλλά να είσαι και δεξιος κι ολας...
Τα παραπανω είναι μια συνήθης εικόνα του κλάδου μας..
Κι αν εμείς έχουμε μεταβεί σε μεταδελφιναριακο επίπεδο, μετασεφερλικο, μεταπεροκεκικό, δεν πρέπει να μας προξενεί την παραμικρη εντύπωση που όλη η Βουλή ετοιμάζεται να αναγνωρίσει ως "ατομικό δικαίωμα" το να υποδύεται ένας μουσάτος μπρουταλ παρενδυτικος, την μανούλα σε κανονικό μικρό παιδί, που του έχει αποστερηθεί το δικαίωμα να έχει μητέρα, η οποία ζει!
Ο Θεός να μας φυλάει!

Κατερινα
|

Γιάννη ,ποιος με υποχρεώνει να χρησιμοποιήσω τον εξοπλισμό μου για τηλεκπαίδευση;
Προβλέπεται κάπου και δεν το ξέρω;

Λευτέρης
|

Ημίμετρα! Οι καταλήψεις βολεύουν σχεδόν όλο το πολιτικό φάσμα για διαφορετικούς λόγους και, δεκαετίες τώρα, διαλύουν σιγά- σιγά τη δημόσια παιδεία. Όσοι έχουν μεσαίες και άνω οικονομικές δυνατότητες έχουν τη λύση των ιδιωτικών σχολείων. Ο φτωχός λαός τι;

Γιάννης
|

Ελπίζουμε επιτέλους και για κάτι σχετικό με τα ΑΕΙ. Για να αποδειχτεί και μέσω της συμμετοχής και ποιά είναι η πλειοψηφία των φοιτητών που θέλει τα πανεπιστημιακά ιδρύματα κλειστά και σε κατάληψη.

Για γέλια και για κλάματα
|

Από την μια δινουμε στους μαθητές την δυνατότητα να δικαιολογήσουν εκτάκτως 70 απουσίες επιπλέον όσων προβλέπει ο νόμος λόγω γρίπης ή COVID και στο τέλος του χρόνου μερικές ακόμα λόγω ανωτέρας βίας. Από την άλλη τους προειδοποιουμε ότι οι είκοσι απουσίες που οφείλονται στην κατάληψη τριών ημερών θα μετρήσουν κανονικά και μπορεί από αυτές να μείνουν στην ίδια τάξη. Πόσο πιο γελοίοι μπορούμε να γίνουμε;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
|

και΄; κάθε φορά το ίδιο γίνεται. μην ανησυχείτε, στο τέλος θα έλθει ο Υπουργός και θα τις δικαιολογήσει όλες όπως κάνει κάθε χρόνο! (και μάλιστα την τελευταία ημέρα!).

Γιάννης
|

Η εκ νέου εκδοση της εγκυκλίου δεν χρειαζόταν. Η πρόβλεψη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση κατάληψης υπηρχε, όπως και οι απουσίες στους καταληψίες. Για την εύρυθμη και παιδαγωγικά αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου σάς υπενθυμίζουμε τα εξής:......
Το γιατί οι σύλλογοι καθηγητών δεν ενεργοποιήθηκαν είναι θέμα προς έλεγχο από τις ΔΔΕ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ