ΓΓ Υπ. Παιδείας:Οι καταλήψεις αντιαισθητικό και παλαιομοδίτικο μέτρο αντίδρασης

"Οι καταλήψεις είναι μια παράνομη πράξη"

09/02/2024

Άκουσε το άρθρο

"Οι καταλήψεις είναι λίγο αντιαισθητικό και παλαιομοδίτικο μέτρο αντίδρασης.Θα περίμενα από τους αντιδρώντες κάποια πιο φρέσκια και ουσιαστική αντίδραση".

Τη δήλωση αυτή έκανε ο  Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης    Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρας, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις, και σημείωσε:

"Οι καταλήψεις είναι μια παράνομη πράξη.Είναι μια κατάληψη είναι μία παρεμπόδιση του προσωπικού που θέλει να δουλέψει είτε είναι καθηγητές, είτε είναι ερευνητές, είτε είναι φοιτητές"

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ζώρας ανέφερε ότι σε μεγάλο ποσοστό προχωρούν οι εξ αποστάσεως εξετάσεις των φοιτητών σε σχολές που είναι υπό κατάληψη «και στα αντικείμενα που είναι δυνατόν να γίνει».

Για τους «αιώνιους» φοιτητές είπε ότι τίθεται πάλι από του χρόνου και από τους παλαιότερους φοιτητές σε ισχύ το ν+2 όπου 2 είναι τα δύο χρόνια επιπλέον, ανάλογα με τον χρόνο φοίτησης. Αυτό θα ισχύσει από την ακαδημαϊκή χρονιά 2024 – 2025 οπότε και θα αρχίσει η διαγραφή των παλαιότερων φοιτητών. Υπογράμμισε ότι θα εξεταστούν ειδικές περιπτώσεις όπως εκείνες που αφορούν θέματα υγείας.

Αναφορικά με την ίδρυση των μη κρατικών Πανεπιστημίων δήλωσε «αυτή τη στιγμή υποθέτουμε ότι θα ξεκινήσουν τα μη κρατικά Πανεπιστήμια από το 2025. Δηλαδή το παιδί που είναι στην Α’ Λυκείου θα είναι έτοιμο να περάσει στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια». «Μία από τις προϋποθέσεις είναι να διαθέτουν campus και σημαντικές υποδομές. Δεν θα έρθει ένα Πανεπιστήμιο που θα ανοίξει ένα διαμέρισμα ή έναν όροφο σε μια πολυκατοικία και θα πει με μία ταμπέλα “Πανεπιστήμιο”».

Για το ποια Πανεπιστήμια ενδιαφέρονται για την πρόταση της Ελλάδας τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είπε μεταξύ άλλων ότι «υπάρχουν συνεννοήσεις επιμέρους που γίνονται με το Υπουργείο, δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή, διότι είναι συνεννοήσεις οι οποίες δεν έχουν καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις[…] αυτή τη στιγμή η συζήτηση που γίνεται, γίνεται περισσότερο για ορισμένα κυπριακά Πανεπιστήμια. Αυτή είναι η συζήτηση η πιο επίκαιρη. Το υπουργείο είναι σε συνεννοήσεις και με άλλα Πανεπιστήμια ανά τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή το Yale θα αναπτύξει ένα κομμάτι δραστηριότητάς του εδώ, το Harvard έχει ήδη ένα κομμάτι δραστηριότητάς του στο Ναύπλιο υπό τη μορφή θερινών σχολείων κι αυτό θα αναπτυχθεί[…]».

«Στις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις είναι καταρχήν ο αριθμός των διδασκόντων να μην είναι λιγότερο από 30 ανά σχολή, διότι επίσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι αυτά τα πανεπιστήμια να ιδρύσουν τρεις κύκλους πρώτους κύκλους σπουδών, δηλαδή τρία προπτυχιακά προγράμματα. Συνεπώς θα ξεκινήσουν με αυτά με τους τρεις κύκλους σπουδών και θα έχουν 30 καθηγητές, οι οποίοι θα πρέπει σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αν όχι όλοι, να διαθέτουν διδακτορικό πτυχίο, όπως ισχύει και στην Ελλάδα» τόνισε μεταξύ άλλων.

Για την επιλογή των καθηγητών εξήγησε ότι «υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που γίνεται επιλογή, όπως γίνεται με ένα καινούργιο πανεπιστήμιο ελληνικό, οι καθηγητές μεταξύ τους, οι ανώτερες βαθμίδες επιλέγουν τις κατώτερες. Θα έχει λόγο το μητρικό πανεπιστήμιο καταρχήν γιατί αυτά είναι παραρτήματα που θα ανήκουν, θα υπάγονται σε κάποιο άλλο πανεπιστήμιο, το οποίο και αυτό το πανεπιστήμιο θα έχει τους δικούς του κανόνες. Και επειδή πρόκειται περί πολύ σοβαρών πανεπιστημίων, να ξέρετε ότι οι κανόνες που θα έχουν θα είναι εξίσου αυστηροί με τους κανόνες που θα θέσουμε εμείς στο δικό μας χώρο. Δηλαδή και εμείς θα θέσουμε κανόνες αυστηρούς ακαδημαϊκούς και monitoring κατά τη διάρκεια και κατά τη διάρκεια των σπουδών και παρακολούθηση και το δικαίωμα αφαίρεσης αδείας έχουμε. Έχουμε πολλά εργαλεία ούτως ώστε να παρακολουθούμε τη σωστή ακαδημαϊκή εκπαίδευση».

Επεσήμανε ότι «κάθε πανεπιστήμιο έχει και τα δίδακτρα του ανάλογα με το αντικείμενο. Δηλαδή άλλα δίδακτρα έχουν οι ιατρικές σχολές, οι οποίες διαθέτουν εργαστήρια, νοσοκομεία και άλλα δίδακτρα έχει μια νομική. Επειδή πρόκειται περί μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, όλα τα χρήματα τα οποία κερδίζονται από το πανεπιστήμιο μέσω των διδάκτρων επανέρχονται στους φοιτητές με κάποια μορφή ανταποδοτικότητας και ποιότητα».

Για το πώς μπαίνεις στο πανεπιστήμιο ο κ. Ζώρας ανέφερε « έχει γίνει πολλή συζήτηση τώρα τελευταία για την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι το κοινό απαιτούμενο μεταξύ των φοιτητών που δίνουν για τις πανελλήνιες και των φοιτητών που θέλουν να μπουν στα πανεπιστήμια τα μη κερδοσκοπικά, τα μη κρατικά. Αυτό έχει ορισμένα πλεονεκτήματα. Καταρχήν δημιουργεί ένα σημείο αναφοράς και μεταξύ Ελλήνων φοιτητών που θα μπούνε στα αυτά και μεταξύ ξένων φοιτητών. Όμως το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι με την ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν αποδυναμώνεται το Λύκειο. Δηλαδή εξακολουθεί το Λύκειο να μένει σε μια εγρήγορση εκπαιδευτική και ποιοτική, διότι αλλιώς οι φοιτητές θα αγνοούσαν πλήρως το Λύκειο. Άρα εμείς οφείλουμε να ενισχύσουμε και τη δευτεροβάθμια παιδεία, η οποία είναι ένα σημαντικό βήμα της παιδείας, τη δευτεροβάθμια παιδεία και το Λύκειο και το Γυμνάσιο. Συνεπώς υπάρχει αυτό το πλεονέκτημα και ταυτόχρονα να ξέρετε ότι πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου κι άλλα πανεπιστήμια της Γερμανίας, για να πάει ο Έλληνας να σπουδάσει εκεί, του ζητάνε να έχει περάσει από τις πανελλήνιες εξετάσεις και ζητάν και τη βαθμολογία από τις πανελλήνιες εξετάσεις».

Τα παιδιά που θα θελήσουν να γραφτούν στα μη κρατικά Πανεπιστήμια θα πρέπει να δώσουν Πανελλαδικές, διευκρίνισε και πρόσθεσε «οι φοιτητές οι οποίοι θα περάσουν με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα μη κρατικά, θα υποβληθούν και σε κριτήρια των πανεπιστημίων, των μη κρατικών».

Ο κ. Ζώρας είπα ακόμα ότι «η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι μόνο ένα σημείο αναφοράς. Δεν είναι το τελικό, είναι αυτό που σου δίνει το δικαίωμα να συμμετέχεις στις εξετάσεις του μη κρατικού, δηλαδή μπορεί να κοπείς στη συνέχεια[…] Εντάξει, είναι μια διαφορετική διαδικασία εξεταστική, αλλά εκείνο που έχει κατά νου το υπουργείο και ο υπουργός και οι διοικήσεις του υπουργείου είναι τελικά το Εθνικό απολυτήριο. Αυτό νομίζω ότι είναι μια εξέλιξη σημαντική, η οποία θα λειάνει οποιαδήποτε ανισότητα δημιουργείται από αυτό το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν είναι εύκολο να γίνει. Θέλει πολλή δουλειά. Το συζητάμε στο υπουργείο και νομίζω ότι και ο υπουργός είναι προς αυτή την κατεύθυνση»

Σχόλια (11)

Φρασεολογία περασμένου αιωνα
|

Μα ποιος μιλάει έτσι σήμερα? Ετσι μίλαγαν παλιά, χρειάζεται νέο λεξιλόγιο ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΕΞιΚΟ να ανοίξει ο ΓΓ για να τον καταλαβαίνουμε. Λοιπόν σοβαρά τώρα, η απαξίωση δείχνει αμηχανία και χάσμα γενεών, ακόμα για τον νεότερο ηλικιακά υπουργό.

Ελπίδα
|

@Πανεπιστημιακός | 9 Φεβ 2024 11:15
Αυτοδιοίκηση σε φορείς τους μπορούν να χορηγούν μόνο τα αυτοδιοικούμενα κράτη. Από το 2010 και δώθε, πολλά έχουν γίνει ντεμοντέ στην Ελλάδα.

Δεν είναι θέμα αισθητικής ή μόδας!
|

"αντιαισθητικό και παλαιομοδίτικο"; Η αισθητική και η μόδα είναι νόμιμες απόψεις, ενώ αυτά που συμβαίνουν καθημερινά στις σχολές είναι ποινικά αδικήματα έως και κακουργήματα. Η δε υποβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος είναι κακούργημα από μόνο του, και όχι διότι μαγαρίστηκε το ειδικό επίχρισμα των τοίχων του κτιρίου που ακόμα δεν παραδόθηκε στην Κομοτινή, αλλά γιατί ενισχύει την αντίληψη ότι επειδή κάτι είναι δημόσιο μας ανήκει και μπορούμε να το βρωμίζουμε όπως θέλουμε. Καταληψίες μου έχουν πει κατάμουτρα ότι "όσο διάστημα η σχολή τελεί υπό κατάληψη, όλος ο εξοπλισμός του κτιρίου και όλοι οι χώροι μας ανήκουν". Η απέχθεια των καταληψιών για την τάξη, την καθαριότητα και την κυρίως την ασφάλεια είναι πρωτοφανής. Πού ακούστηκε κτίριο πέντε ορόφων γεμάτο κόσμο να έχει μόνο μια ενεργή είσοδο-έξοδο διαφυγής γιατί οι υπόλοιπες είναι κλειδωμένες με αλυσίδες και λουκέτα; Αν συμβεί μια δολιοφθορά οποιουδήποτε τύπου, μια "αθώα" προβοκάτσια με σοβαρές συνέπειες, θα συνεχίζουμε να επιρρίπτουμε το μπαλάκι των ευθυνών από τους μεν στους δέ;

@Pekris
|

ποιός επιχειρεί να τo καταλύσει με τη βία;

ΔΕΠ ΕΚΠΑ
|

Είχα την εντύπωση ότι η κατάληψη είναι παράνομη πράξη, συμφωνα με νονο τηε ΝΔ. . Τώρα μαθαίνω από τον Γ.Γ. ότι είναι κυρίως θέμα αισθητικής και παλαιομοδοτισμού.

κανε το καθηκον σου κ ΓΓ που απορρεει απο τους νομους του κρατους και ασε τις σαχλαμαριτσες περι αισθητικης.

ο παλαιομοδίτης
|

Ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης μας καλεί για "πιο φρέσκια και ουσιαστική αντίδραση". Ας τον ακούσουμε.

Εμπρός όλοι να βρούμε Φρέσκιες και ουσιαστικές αντιδράσεις.

Pekris
|

Είναι πασίγνωστο ότι ο κ. Ζώρας είναι υπερ-μοντέρνος και υψηλής αισθητικής, γι' αυτό άλλωστε τοποθετήθηκε και στη θέση του Γραμματέως του Υπουργείου Παιδείας.
Το μόνο που διέκρινε στην καταπάτηση του Συντάγματος είναι ο παλαιομοδιτισμός και η αισθητική.
Το ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος αναφέρει ........"υπoχρεoύνται να αντιστέκoνται με κάθε μέσo εναντίoν oπoιoυδήπoτε επιχειρεί να τo καταλύσει με τη βία".
Η προσπάθεια κατάλυσης του άρθρου 16 δεν είναι μόνο δόλια, στην παρούσα περίπτωση, αλλά και βίαιη, με την έννοια της παράκαμψης της αυξημένης πλειοψηφίας που απαιτεί το Σύνταγμα για μελλοντική αναθεώρηση (απέτυχε σε προηγούμενη αναθεωρητική προσπάθεια), μέσω της επιβολής της απλής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.

jim
|

Καταληψεις; Μπας κλας. Προτιμούμε "και α και ου και ΔΑΠ ΝΔΦΚ".

ΔΕΠ
|

Είχα την εντύπωση ότι η κατάληψη είναι παράνομη πράξη. Τώρα μαθαίνω από τον Γ.Γ. ότι είναι κυρίως θέμα αισθητικής και παλαιομοδοτισμού.
Γηράσκω αεί διδασκόμενος...

Νίκος
|

Και τι θα συμβεί με τους φοιτητές αν το ιδιωτικό αυτό πανεπιστήμιο αποφασίσει να κλείσει σε δυο με τρία χρόνια ; Θα συνεχίσουν οι φοιτητές του στο μητρικό Ίδρυμα ή θα προσπαθήσει το κράτος να τους μεταφέρει στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο ;
30 καθηγητές ανά σχολή μήπως είναι λίγοι ; Πάρτε μια σχολή θετικών επιστημών που αποτελείται από πλήθος τμημάτων σε δημόσιο πανεπιστήμιο. Πόσους καθηγητές διαθέτει ;
Θα πρότεινα οι διεθνείς αξιολογήσεις των μητρικών ιδρυμάτων να διαμορφώνεται και από τις αξιολογήσεις των παραρτημάτων τους. Ίσως έτσι δουν λίγο πιο σοβαρά την όλη διαδικασία.

Πανεπιστημιακός
|

Παλαιομοδίτικες (θυμίζουν άλλες εποχές) είναι οι εγκύκλιοι που καταργούν το αυτοδιοίκητο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ