Του Σχολικού Συμβούλου Γιάννη Καραγιάννη
Α) Δημιουργικές Εργασίες,
· Όλες οι αλλαγές κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς ρίχνουν βάρος στην ουσία της εκπόνησης της δημιουργικής εργασίας και μειώνουν τις «γραφειοκρατικού τύπου» διαδικασίες ή άλλες περιττές «οργανωτικές συμβουλές» που πέρσι δυσκόλεψαν αρκετά την εκπόνηση της εργασίας σε ορισμένες περιπτώσεις. Άλλωστε, φέτος θα υπάρχουν και περισσότερες ενδεικτικές εργασίες, ευρύτερη θεματολογία και μεγαλύτερη διαθεσιμότητα πηγών στη σελίδα του Ι.Ε.Π. καθώς και σε σελίδες φορέων ή/και σχολικών συμβούλων.
· Οι Δ.Ε. θα μπορούσαν να επεκταθούν σε περισσότερα μαθήματα στην Α΄ και Β΄ τάξη και να επεκταθεί ο χρονικός ορίζοντας εκπόνησής τους.
· Σταδιακά θα μπορούσαν να επεκταθούν και στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ.
Β) Αξιολόγηση μαθημάτων στη Γ ́ Ημερησίου ΓΕΛ και στη Δ ́ Εσπερινού ΓΕΛ και απολυτήριες εξετάσεις.
Τα στοιχεία που προέκυψαν από σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον Ν. Δωδεκανήσου σχετικά με τις περσινές αλλαγές στο Γυμνάσιο, σύμφωνα με το Π.Δ. 126/2016, έδειξαν, σε ό,τι αφορά στον περιορισμό των μαθημάτων που εξετάζονται γραπτά τον Ιούνιο, ότι ποσοστό 60% των εκπαιδευτικών σε όλες τις ειδικότητες συμφωνεί. Το ίδιο συμβαίνει και με την «υποδοχή» των συνθετικών δημιουργικών εργασιών (Σ.Δ.Ε.).
· Θα μπορούσε να εξεταστούν ανάλογες ρυθμίσεις και για τις τρεις τάξεις του Ημερησίου Γενικού Λυκείου και τις τάξεις του Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθώς και των Ημερησίων και Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και να μην περιοριστούν μόνο στην περίπτωση της Γ΄ Λυκείου (και Δ΄ Εσπερινού) και Γ΄ ΕΠΑ.Λ (δηλαδή να επεκταθούν και στις προαγωγικές εξετάσεις).
· Είναι σημαντικό η λήξη του διδακτικού έτους να είναι περίπου κοινή χρονικά για τα Γυμνάσια, τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους, οι οποίοι απασχολούνται με οποιονδήποτε τρόπο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (επιτροπές, επιτηρήσεις, βαθμολογικά Κέντρα), να αποφορτιστούν από κάθε άλλη δραστηριότητα και να «κυλίσει» απρόσκοπτα η εξεταστική και βαθμολογική περίοδος των πανελλαδικών εξετάσεων.
Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο στα μη γραπτά εξεταζόμενα μαθήματα να υπάρχει υποχρεωτικά (αντί διαγωνίσματος στο 2ο τετράμηνο) η Δημιουργική Εργασία με μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από τη σημερινή.
· Οι Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες στο Γυμνάσιο θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν πλήρως το διαγώνισμα του 2ου τετραμήνου με υποχρεωτική Δ.Ε. σε όλα τα μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα.
· Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι στα μαθηματικά (Γενικής Παιδείας προφανώς) τα οποία προτείνονται ως ένα από τα εξεταζόμενα ενδοσχολικά μαθήματα στην Γ΄ Λυκείου (και Δ΄ Εσπερινού) και τα οποία δεν εξετάζονται πλέον σε πανελλαδικό επίπεδο (μετά την αναμόρφωση των Επιστημονικών Πεδίων των Ο.Π.), θα πρέπει τυπικά να επανακαθοριστεί η διδακτέα ύλη για το τρέχον σχολικό έτος (η οποία θα είναι ίδια με την περσινή), αφού η τελευταία απόφαση καθορισμού της ύλης αφορά το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για το σχολικό έτος 2016-2017 (Υ.Α.141966/Δ2,ΦΕΚ 2894/τ.Β΄/12-09-2016).
@npokias Ακριβώς, πού είναι το ΙΕΠ; Αυτό θα ήταν το αρμόδιο για να διεξάγει ανάλογες έρευνες και να προχωρά σε προτάσεις. Ευτυχώς που υπάρχουν τουλάχιστον στελέχη σαν τον κ. Καραγιάννη που με το αξιόλογο έργο τους (έρευνα, αναλύσεις, παραγωγή διδακτικού υλικού κτλ) τιμούν τη θέση τους και υποβοηθούν τα δυσκίνητα γρανάζια της μηχανής που λέγεται "εκπαιδευτικό σύστημα".