Χρ. Κέλλας: Κομματική άλωση της εκπαίδευσης-Θα καταργήσουμε τον νόμο «Γαβρόγλου»

27/07/2018

Ενημερώθηκε: 27/07/2018, 20:45

Άκουσε το άρθρο

Την κομματική άλωση της Εκπαίδευσης, που επιχειρείται από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με το Ν. 4547/2018 για την “Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Α’θμιας και Β’ θμιας Εκπαίδευσης” καταγγέλει, για μια ακόμη φορά, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας   Χρήστος Κέλλας με ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας  Κώστα Γαβρόγλου.

Ο Λαρισαίος πολιτικός τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία θα καταργήσει τον σχετικό νόμο, που χαρακτηρίζεται από αναξιοκρατία και κομματοκρατία και διαλύει τις Δομές Εκπαίδευσης.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης, που συνυπογράφεται από την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ,  Νίκη Κεραμέως και τους αν. Τομεάρχες, βουλευτές Ν. Αργολίδας και Ν. Καστοριάς   Ιωάννη Ανδριανό και Μαρία Αντωνίου.

«Ως παράταξη, είχαμε καταγγείλει τη στόχευση της κομματικής άλωσης της Διοίκησης της Εκπαίδευσης από τον ΣΥΡΙΖΑ, με το Ν. 4547/2018 για την “Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Α’θμιας και Β’ θμιας Εκπαίδευσης”.

Είχαμε επισημάνει, ακόμη, ότι η Κυβέρνηση επιχειρεί τον έλεγχο της επιστημονικής καθοδήγησης της Εκπαίδευσης και, μάλιστα, στην πρόσφατη συζήτηση του Νομοσχεδίου στη Βουλή, θέσαμε συγκεκριμένα ερωτήματα στον Υπουργό και φαίνεται, από την εξέλιξη της διαδικασίας, ότι δικαιωνόμαστε.

Συγκεριμένα, μεταξύ άλλων, επισημάναμε:

1.    Πώς είναι δυνατόν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου από τους οποίους ξεκινούν οι επιλογές, να επιλέγονται από Περιφερειακά Συμβούλια – και όχι από Κεντρικό Συμβούλιο - στα οποία, μάλιστα, προεδρεύουν οι νυν Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, που είναι μετακλητοί, δεν έχουν αξιολογηθεί και στην επιλογή τους κυριάρχησαν η αναξιοκρατία και η κομματοκρατία;

2.    Πώς είναι δυνατόν στα ίδια Συμβούλια να συμμετέχουν Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν επιλεγεί από εκλεκτορικό σώμα, που κρίθηκε ως αντισυνταγματικά επιλεγμένο;

Μιλούσαμε, λοιπόν, για ένα συγκεντρωτικό και απόλυτα κομματικά ελεγχόμενο Σύστημα Διοίκησης της Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο, εν τω μεταξύ, ξεκινώντας τη διαδικασία, έθεσε ασφυκτικές και μη εφαρμόσιμες προθεσμίες υλοποίησης.

Αποδεικνύεται, έτσι, ότι η συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής δημιουργεί και άλλα ζητήματα, όπως:

Το φαινόμενο να αναρτώνται σε Περιφερειακές Διευθύνσεις, (Αττική Κεντρική Μακεδονία) νέοι, χωριστοί, συμπληρωματικοί πίνακες μη δεκτών υποψηφίων, που αποτελεί γεγονός με διοικητικές, νομικές και ηθικές διαστάσεις.

Καθώς, μάλιστα, το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου δεν μπορούσε να υλοποιηθεί μέσα στις αφυκτικές προθεσμίες, που είχαν τεθεί, ο έλεγχος των δικαιολογητικών των υποψηφίων γίνεται από διοικητικούς υπαλλήλους, ενώ αποτελεί αρμοδιότητα του Συμβουλίου Επιλογής.

Έτσι, προκύπτει ζήτημα πρόσβασης σε προσωπικά δεδομένα των υποψηφίων από αναρμόδια πρόσωπα.

Δημιουργείται, ακόμη, θέμα με τους συμπληρωματικά μη δεκτούς υποψηφίους, που, ενδεχομένως, δεν έχουν ενημερωθεί για την απόρριψή τους, με αποτέλεσμα να μην προλάβουν τις προθεσμίες υποβολής των σχετικών ενστάσεων.

Είναι επίσης απορίας άξιο το γεγονός, ότι σε αρκετές περιπτώσεις στη συγκρότηση των Περιφερειακών Συμβουλίων Επιλογής, δεν μετέχουν μέλη ΔΕΠ είτε από Παιδαγωγικά Τμήματα είτε από συναφείς Καθηγητικές Σχολές των ΑΕΙ, ώστε να εγγυηθούν την επιστημονική αρτιότητα και εγκυρότητα ως προς το Παιδαγωγικό μέρος των επιλογών.

Όλα αυτά πλήττουν ανεπανόρθωτα την εμπιστοσύνη των υποψηφίων στα Συμβούλια Επιλογής.

Κατόπιν όλων αυτών, ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ:

1.    Για ποιο λόγο δεν συγκροτείτε ένα Κεντρικό Συμβούλιο με συμμετοχή του ΑΣΕΠ, για την επιλογή όλων των Στελεχών της Εκπαίδευσης, ώστε να μην παρατηρούνται απαράδεκτες διαδικασίες, μερικές από τις οποίες, επισημάναμε παραπάνω;

2.    Θα λάβετε κάποια μέτρα ώστε να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των υποψηφίων απέναντι στα Συμβούλια Επιλογής και αν ναι, ποια θα είναι αυτά;».

Σχόλια (9)

Γνώστης Γαλλικής
|

Κάποιος που δεν έχει προφισιενσι γιατί να αποκλείεται παρακαλώ από τις διαδικασίες;

ΝΙΚΟΣ Β
|

Να τον καταργήσετε άμεσα και με νέο νόμο να κάνετε νέες αδιάβλητες επιλογές

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

@ Ένας εκπαιδευτικός Οι προηγούμενοι ήταν νηπιαγωγείο μπροστά στους τωρινούς όσον αφορά τις μεθοδεύσεις. Οι τωρινοί είναι διδάκτορες.

Ένας εκπαιδευτικός
|

Σωστές οι επισημάνσεις του νεοδημοκράτη βουλευτή, αλλά αβάσταχτα υποκριτικές! Κι αυτό, γιατί εκπορεύονται από τα χείλη αυτών που έχουν διδάξει επί δεκαετίες τέτοιες μεθοδεύσεις. Θα ήταν καλύτερα να ακούγαμε κριτικές μονάχα από εκπαιδευτικούς, ει δυνατόν απροκατάληπτους κομματικά, αλλά όχι από κομματικά στελέχη που απλώς θηρεύουν ψήφους και είναι απολύτως βέβαιο ότι με την πρώτη ευκαιρία θα πράξουν αυτά που σήμερα καταγγέλλουν με θράσος και υποκρισία!

panpefgr
|

Εντσξει το γραμματιο σλλα στις κρίσεις του 2007 και του 11 ολα καλα??
Εκτος απο εσας ολοι οι αλλοι ανικανοι?
Το κράτος δικαίου που το πήγατε?
Αισχος ..

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
|

Αμήν και πότε να καταργηθεί αυτός ο απαράδεκτος και πρωτοφανής στα χρονικά της εκπαίδευσης νόμος.Πολύ σωστές οι επισημάνσεις σας κ. Κέλλα.Σε καμία άλλη κρίση επιλογής στελεχών δεν έχουν συμβεί αυτά τα απαράδεκτα που συμβαίνουν τώρα!

ΗΡΑ*
|

Μα αγαπητέ - και συμπατριώτη - κ. Κέλλα η κομματική άλωση της Εκπαίδευσης (ευτυχώς μέχρι τώρα κυρίως μόνο ) σε επίπεδο στελεχών έχει συντελεστεί εδώ και δεκαετίες. Κι αν η ΝΔ απ' τη μεταπολίτευση και μετά στον τομέα αυτό έκανε ... το μεταπτυχιακό της και συμπεριφέρθηκε με κάποια, είναι αλήθεια, διακριτικότητα, το πάλαι ποτέ πανίσχυρο ΠΑ.ΣΟ.Κ. συμπεριφερόμενο με ιδιαίτερο θράσος και κυνισμό προχώτησε την ...υπόθεση σε επίπεδο μετα - διδακτορικού !!! Βέβαια μέχρι τώρα Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ. μοιράζανε την πίτα στα δυο και πάντα κάπου τα βρίσκανε μεταξύ τους, τα τελευταία χρόνια όμως μερίδιο στη πίτα της άσκησης επιρροής στο χώρο της Εκπαίδευσης διεκδικεί με αξιώσεις ΚΑΙ ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι δε ΑΝ.ΕΛΛ., προερχόμενοι κυρίως από τη Ν.Δ., συμμετέχουν έμμεσα κι αυτοί στην κριτική που ασκείται απ' τη μεριά της Ν.Δ. και του ΚΙΝ. ΑΛΛ. (= ΠΑ.ΣΟ.Κ.) προς το ΣΥΡΙΖΑ. ο οποίος ΣΥΡΙΖΑ, λόγω ερασιτεχνισμού και ασχετοσύνης στο ... θεάρεστο αυτό σπορ, δεν τα πάει καθόλου καλά κάνοντας απανωτά λάθη που τον εκθέτουν. Αλλά πού θα πάει, θα μάθουν κι αυτοί τα κόλπα. Υπομονή λοιπόν..,
Αντί για Υστερόγραφο : Σε μια από τις πολλές διαδηλώσεις - πορείες ( 2013)με τελικό προορισμό πάντα το Σύνταγμα, πέντε - έξι δάσκαλοι/-ες απ' τον Πειραιά κατηφορίζαμε την Όθωνος, ενώ επί της Βασιλίσσης Σοφίας είχαν άρχίσει να πέφτουν τα δακρυγόνα "σύννεφο", απευθυνόμενη προς την αφεντιά μου μια καλή συνάδελφος της παρέας λέει: Τι νομίζεις ....( ΗΡΑ*) πως θα κάνει κι ΣΥΡΙΖΑ, τα ίδια και ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ απ' το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και τη ΝΔ... Εγώ δεν δεν ήθελα και δεν μπορούσα τότε να δω τόσο μακριά που φαίνεται πως έβλεπε η καλή συνάδελφος...

kmap
|

Έτσι ακριβώς και επειδή τα Συμβούλια Επιλογής είναι ότι πιο αναξιοκρατικό έχει συμβεί μέχρι σήμερα σε κρίσεις στελεχών οι όποιες επιλογές πρέπει να ακυρωθούν και με νέο νόμο να πάμε σε ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ κρίσεις(γιατί ασφαλώς αυτές δεν είναι κανονικές)

ΤΙΡΑΝΤΑΚΙΑΣ
|

Στου κουφού την πόρτα...πάρε την πόρτα και φύγε. Θα τον καταργήσετε το νόμο και θα τον αντικαταστήσετε άμεσα με άλλον αμέσως μόλις αναλάβετε την εξουσία η οποία είναι πολύ κοντά, όπου θα επιλέξετε με πραγματική αξιοκρατία σχολικούς συμβούλους;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ