Είδηση έδωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινή δίωρη συνάντηση με την τομεάρχη παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου , παρουσία του Γραμματέα του τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ και πρώην Ειδικού Γραμματέα του υπ. Παιδείας Μιχάλης Κοντογιάννη , και των συνεργατών της Γιάννη Κουμέντο , πρώην Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ και Αρη Παρμακέλη Αν Καθηγητή του ΕΚΠΑ, και των υφυπουργών Σ. Ζαχαράκη και Β. Διγαλάκη.
Η υπουργός Παιδείας ύστερα από επίμονες ερωτήσεις της Χαράς Κεφαλίδου , ανακοίνωσε, ότι το μικρό νομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στο αμέσως επόμενο διάστημα , θα περιλαμβάνει:
Δομές Εκπαίδευσης: Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Εκπαίδευσης κλπ.
Σε ερώτηση εάν αυτός θα είναι ο νόμος για τις διαδικασίες επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, η υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι γι αυτό το μικρό νομοσχέδιο επεξεργάζεται διατάξεις για ενδιάμεσες λύσεις όσον αφορά την ισχύουσα λειτουργία των δομών εκπαίδευσης.
Η Νίκη Κεραμέως απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, πέρα του γνωστού γεγονότος ότι αμέσως μετά το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που τοποθετείται πριν τα Χριστούγεννα θα ακολουθήσει ενα άλλο νομοσχέδιο που θα αφορά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σ αυτό το νομοσχέδιο θα ενταχθεί ο νέος νόμος επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
Λύκειο: Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν ρυθμίσεις που θα διορθώνουν προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο νόμος “Γαβρόγλου”.
Ειδική Αγωγή: Η Ν. Κεραμέως τόνισε ότι θα συμπεριληφθούν επείγουσες ρυθμίσεις για θέματα Ειδικής Αγωγής
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Το μικρό νομοσχέδιο θα ρυθμίσει και επείγουσες εκκρεμότητες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Στόχος είπε η υπουργός Παιδείας το μικρό νομοσχέδιο να ψηφιστεί μέχρι τέλος του Νοέμβρη.
Η Νίκη Κεραμέως αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους του κόμματος για την άμεση και θετική τους ανταπόκριση, τους ενημέρωσε για το νομοθετικό έργο του υπουργείου.
Συγκεκριμένα, η Ν. Κεραμέως υπογράμμισε ότι «με χαρά η Κυβέρνηση διαπιστώνει ότι το Κίνημα Αλλαγής έχει υπερψηφίσει σημαντικές διατάξεις που το υπουργείο έχει φέρει στη Βουλή για θέματα της παιδείας.»
Επιπλέον εστίασε στα πεδία συγκλίσεων και τόνισε ότι είναι σημαντικό « να γίνει μια ιδιαίτερη προσπάθεια από όλους να δούμε πέρα και πάνω από κόμματα, για το καλό των μαθητών και των φοιτητών».
Η Χαρά Κεφαλίδου
Η τομεάρχης παιδείας του ΚΙΝΑΛ, αμέσως μετά τη συνάντηση δήλωσε:
«Συναντηθήκαμε σήμερα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης και να διατυπώσουμε θέσεις και προτάσεις.
Δηλώνουμε πως προσερχόμαστε στον διάλογο που άνοιξε -με κάποια καθυστέρηση-, με πρόθεση συνεργασίας και την ελπίδα ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με επίγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών μπορεί να κινηθεί πάνω και πέρα από στενά κομματικά όρια και αγκυλώσεις.
Προϋποθέσεις για έναν διεξοδικό διάλογο για την Παιδεία είναι η συμφωνία στον επιδιωκόμενο στόχο, ο εντοπισμός, η ιεράρχηση των δομικών προβλημάτων στα οποία αναζητούνται οι λύσεις και φυσικά η χάραξη του «οδικού χάρτη» Εκπαίδευσης. Χωρίς βασικό κορμό κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου είναι εκ προοιμίου καταδικασμένη ως ελλιπής και αποσπασματική.
Προτεραιότητα η επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας ως αναγκαίου οργάνου θεσμικού διαλόγου και η τακτική σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
Αναδείχθηκαν επείγοντα ζητήματα εκπαιδευτικής καθημερινότητας, όπως η άμεση κάλυψη των «κενών» στην εκπαίδευση και η ολοκλήρωση της διαδικασίας για μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.
Ζητήσαμε να υπάρξουν ολοκληρωμένες πολιτικές για την υλοποίηση της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, για την ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου, του Γυμνασίου, του Λυκείου και της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση διατυπώσαμε τη θέση μας ότι χρειάζεται μια ολοκληρωμένη πολιτική με σοβαρότητα που θα την ενισχύει και θα της αποδίδει την αξία που έχει σε όλο τον δυτικό κόσμο, καθιστώντας την ελκυστική εκπαιδευτική επιλογή.
Ιδιαίτερα για το Λύκειο, θέσαμε σε πρώτη προτεραιότητα την ανάγκη, το συντομότερο δυνατό, να αποκτήσει τον αυτόνομο μορφωτικό του ρόλο και να προχωρήσει η θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου. Κάποια στιγμή στη χώρα αυτή θα πρέπει να υπάρξει ευρεία συναίνεση για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, ώστε να μην αλλάζει κάθε τρεις και λίγο.
Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πιστεύουμε στην αναγκαιότητα του Ενιαίου χώρου ΑΕΙ και Έρευνας -Καινοτομίας με ισχυρούς εκπαιδευτικούς πόλους ανά Περιφέρεια και την επαναφορά του διακριτού ρόλου της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στη λειτουργία των ΑΕΙ, ώστε να ενισχυθεί η αυτονομία και η εξωστρέφειά τους. Χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο νομοθέτημα για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση τόσο στην ψήφισή του, όπως είχε γίνει με το Ν. 4009/11, όσο και στην υλοποίησή του από τον πολιτικό κόσμο, την ακαδημαϊκή κοινότητα και την ελληνική κοινωνία.
Τέλος, θέσαμε επιτακτικά το ζήτημα της αναδιάρθρωσης των Δομών της Εκπαίδευσης, ξεκινώντας από την επαναφορά του σημαντικού θεσμού του Σχολικού Συμβούλου.
Ελπίζουμε η σημερινή συνάντηση που έγινε σε θετικό κλίμα να αποτελέσει ένα νέο ξεκίνημα συνεργασίας στα θέματα Παιδεία που είναι εθνική προτεραιότητα.
Η πρωτοβουλία και η ευθύνη ανήκει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας».
@ ΛΟΥΚΑΣ
Ακριβώς έτσι θα γίνουν και με απόλυτη μαθηματική ακρίβεια ! Αλίμονο σε αυτούς που πίστεψαν τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα , αλλά ρόδα είναι και γυρίζει όπως λέει ο λαός .