Υπουργείο:Το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων των φοιτητών γίνεται με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Υφ. Παιδείας: Αισθάνομαι εξαιρετικά ικανοποιημένος που το ελληνικό πανεπιστήμιο υιοθέτησε σε χρόνο ρεκόρ τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διαδικτυακή λειτουργία, ευθυγραμμιζόμενο, με αντίστοιχες πρακτικές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων άλλων χωρών

08/04/2020

Ενημερώθηκε: 13/11/2020, 19:50

Άκουσε το άρθρο

Η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται εξ αποστάσεως σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που έστειλαν οι Πρυτάνεις στο υπουργείο Παιδείας:

Α. Συνολικά, προσφέρεται με τη χρήση εργαλείων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων κατά μέσο όρο σε όλη την επικράτεια, με το ποσοστό αυτό να φτάνει για ορισμένα ΑΕΙ το 99,7%.

Β. Από το σύνολο των 16.292 προπτυχιακών μαθημάτων του εαρινού εξαμήνου σε όλα τα ΑΕΙ,

  • 13.954 μαθήματα (85,65%) προσφέρονται πλήρως,
  • 1.743 (10,7%) προσφέρονται μερικώς,
  • ενώ τα 595 (3,65%) μαθήματα που δεν διδάσκονται, είναι αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα.

Γ. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, από τα 3.656 μαθήματα του εαρινού εξαμήνου όλων των ΑΕΙ, προσφέρονται

  • πλήρως τα 3.334 μαθήματα (91,29%),
  • μερικώς τα 164 (4,49%)
  • ενώ δεν διδάσκονται μόλις 158 μαθήματα (4,32%).

Ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης απέστειλε ευχαριστήρια επιστολή προς όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, στην οποία τονίζει:

  • Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τις διοικήσεις όλων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), αλλά και το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας, για τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει έως σήμερα την επιδημία COVID-19 και να επισημάνω ότι με την ίδια υπευθυνότητα θα πρέπει να πορευτούμε έως την έξοδο της χώρας μας από την παρούσα κρίση.
  •  Αισθάνομαι εξαιρετικά ικανοποιημένος που το ελληνικό πανεπιστήμιο υιοθέτησε σε χρόνο ρεκόρ τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διαδικτυακή λειτουργία, ευθυγραμμιζόμενο, υπό τόσο δυσμενείς και έκτακτες συνθήκες, με αντίστοιχες πρακτικές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων άλλων χωρών, που ήδη προηγούνταν σε αυτόν τον τομέα και πριν την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης. Θέλω να ευχαριστήσω την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη γόνιμη συνεργασία και να τη συγχαρώ για την προσπάθειά της να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να μην διακινδυνεύσει η ολοκλήρωση του τρέχοντος ακαδημαϊκού εξαμήνου.
     

Σχόλια (5)

ΜΜ
|

"Το μη χείρον βέλτιστον" ή "από το ολότελα καλή και ......".
Φυσικά μόνο μετάδοση γνώσεων επιχειρείται να πραγματοποιηθεί αυτό το διάστημα, ενώ τελεί υπό αναστολή η έννοια της παιδείας, που ουσιαστικά στηρίζεται στη διαπροσωπική σχέση δάσκαλου-μαθητή. Όσο για την εργαστηριακή πρακτική, ελπίζουμε πως θα δοθεί η δυνατότητα να ενεργοποιηθεί και να πραγματοποιηθεί συμπυκνωμένα κατά τη λήξη του εξαμήνου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι παραδόσεις των θεωρητικών μαθημάτων.
Καλή δύναμη σε όλους μας και υπομονή.

μελος δεπ
|

εξαιρετικη συνδεση
στα περιφερειακα πανεπιστημια περισσοτεροι φοιτητες παρακολουθουν εξ αποστασεως παρα δια ζωσης.

Μαγικά εξ αποστάσεως....
|

Μαγικά πράγματα ακούμε! Πώς γίνεται η εξ αποστάσεως στην Α/θμια και Β/θμια να είναι μόνο "για να κρατούν οι μαθητές την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία" ενώ στην Γ/θμια "Το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων των φοιτητών γίνεται με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.... σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας"???

προπτυχιακός
|

Αυτό δεν είναι για καμάρωμα, μερικές φορές πέφτει η σύνδεση, έχει κακή ποιότητα εικόνας και μάλιστα μερικά μαθήματα είναι άπλα γελοία μέσω διαδικτύου, μιλάμε για πρακτικά μαθήματα που βολεύει χίλιες φορές η φυσική παρουσία. Επιπλέον, να ΜΗΝ σκεφτείτε καν το Μάιο να μείνουν κλειστά απλά καταστροφή!!!

Ανοικτά πανεπιστήμια
|

Η ποιότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ακόμα και με σύγχρονα μέσα (ζωντανή διάλεξη) δεν έχει την ίδια ποιότητα και συμμετοχή με την φυσική τάξη.

Πώς συμμετέχουν όλοι οι φοιτητές σε ένα eclass μέσω forum? Απορίες μπορούν να καταθέτουν και μέσω email, αυτή η δυνατότητα υπάρχει εδώ και χρόνια. Σε κάθε περίπτωση κάτι χάνεται όταν δεν συγκεντρώνονται όλοι σε μια αίθουσα, ώστε να έχουν συγκεντρωμένη την προσοχή τους στο μάθημα.

Οι φοιτητές σε μια τάξη σχηματίζουν μια κοινότητα μαζί με τον διδάσκοντα.
Το να παρακολουθεί μαθήματα κάποιος μόνος τους μπροστά από μια οθόνη δεν είναι ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδικασία αλλά λύση ανάγκης. Επίσης, δεν είναι όλα τα μαθήματα ίδια - άλλο ένα θεωρητικό μάθημα που εξετάζεται με εργασίες, άλλο ένα μάθημα που απαιτεί λύση ασκήσεων στον πίνακα.

Τα πανεπιστήμια πρέπει το επόμενο έτος να καλύψουν τον χαμένο χρόνο και να οργανώσουν καλύτερα τα ψηφιακά αποθετήρια με υλικό μαθημάτων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ