Η εκπαιδευτική διαδικασία διεξάγεται εξ αποστάσεως σε όλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που έστειλαν οι Πρυτάνεις στο υπουργείο Παιδείας:
Α. Συνολικά, προσφέρεται με τη χρήση εργαλείων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων κατά μέσο όρο σε όλη την επικράτεια, με το ποσοστό αυτό να φτάνει για ορισμένα ΑΕΙ το 99,7%.
Β. Από το σύνολο των 16.292 προπτυχιακών μαθημάτων του εαρινού εξαμήνου σε όλα τα ΑΕΙ,
- 13.954 μαθήματα (85,65%) προσφέρονται πλήρως,
- 1.743 (10,7%) προσφέρονται μερικώς,
- ενώ τα 595 (3,65%) μαθήματα που δεν διδάσκονται, είναι αμιγώς εργαστηριακού ή κλινικού χαρακτήρα.
Γ. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο, από τα 3.656 μαθήματα του εαρινού εξαμήνου όλων των ΑΕΙ, προσφέρονται
- πλήρως τα 3.334 μαθήματα (91,29%),
- μερικώς τα 164 (4,49%)
- ενώ δεν διδάσκονται μόλις 158 μαθήματα (4,32%).
Ο υφυπουργός Παιδείας Β. Διγαλάκης απέστειλε ευχαριστήρια επιστολή προς όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, στην οποία τονίζει:
- Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τις διοικήσεις όλων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), αλλά και το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας, για τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει έως σήμερα την επιδημία COVID-19 και να επισημάνω ότι με την ίδια υπευθυνότητα θα πρέπει να πορευτούμε έως την έξοδο της χώρας μας από την παρούσα κρίση.
- Αισθάνομαι εξαιρετικά ικανοποιημένος που το ελληνικό πανεπιστήμιο υιοθέτησε σε χρόνο ρεκόρ τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διαδικτυακή λειτουργία, ευθυγραμμιζόμενο, υπό τόσο δυσμενείς και έκτακτες συνθήκες, με αντίστοιχες πρακτικές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων άλλων χωρών, που ήδη προηγούνταν σε αυτόν τον τομέα και πριν την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης. Θέλω να ευχαριστήσω την ακαδημαϊκή κοινότητα για τη γόνιμη συνεργασία και να τη συγχαρώ για την προσπάθειά της να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία και να μην διακινδυνεύσει η ολοκλήρωση του τρέχοντος ακαδημαϊκού εξαμήνου.
"Το μη χείρον βέλτιστον" ή "από το ολότελα καλή και ......".
Φυσικά μόνο μετάδοση γνώσεων επιχειρείται να πραγματοποιηθεί αυτό το διάστημα, ενώ τελεί υπό αναστολή η έννοια της παιδείας, που ουσιαστικά στηρίζεται στη διαπροσωπική σχέση δάσκαλου-μαθητή. Όσο για την εργαστηριακή πρακτική, ελπίζουμε πως θα δοθεί η δυνατότητα να ενεργοποιηθεί και να πραγματοποιηθεί συμπυκνωμένα κατά τη λήξη του εξαμήνου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι παραδόσεις των θεωρητικών μαθημάτων.
Καλή δύναμη σε όλους μας και υπομονή.