Κ. Μητσοτάκης: Δεν υπάρχει εύκολη απάντηση στο πώς να αναβαθμίσουμε το Λύκειο κρατώντας και τον θεσμό των Πανελλαδικών

Τι απάντησε ο πρόεδρος της ΝΔ στο ερώτημα ότι εκπαιδευτικοί κάνουν και δεύτερη δουλειά για να τα βγάλουν πέρα

17/06/2023

Άκουσε το άρθρο

"Στο Λύκειο οδεύοντας προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σχεδόν όλα τα παιδιά αναζητούν φροντιστηριακή υποστήριξη. Πρόκειται για μεγάλο δομικό πρόβλημα.Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή εύκολη απάντηση στο πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά το Λύκειο κρατώντας ταυτόχρονα και τον θεσμό των Πανελλαδικών στον οποίο εγώ επιμένω πάρα πολύ".

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ  Κ. Μητσοτάκης σε συνέντευξη η οποία δημοσιεύεται σήμερα στα ΝΕΑ, ενώ σημειώνει:

Ακαδημαϊκός χάρτης: Τα ίδια τα πανεπιστήμια πρέπει να δουν πολύ καθαρά ποια τμήματα ποιες ειδικότητες έχουν ανταπόκριση στην κοινωνία.

Πανεπιστημιακή Αστυνομία: Σίγουρα η πανεπιστημιακή αστυνομία δεν λειτούργησε όπως ακριβώς θα ήθελα Η πανεπιστημιακή αστυνομία θα προχωρήσει με έναν κάπως διαφορετικό χαρακτήρα.

Φοιτητικές Εστίες: Οι εστίες βρίσκονται γενικά σε τραγική κατάσταση.

Δημοσιογράφος: Δεν συμφωνείτε ότι στην εκπαίδευση έχουν καθυστερήσει οι αναγκαίες επαναστατικές μεταρρυθμίσεις; Δεν είναι επείγον να αναβαθμιστούν τα τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια; Να αλλάξουν το ταχύτερο τα βιβλία σε Δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο;

Κ. Μητσοτάκης: Με νόμο που ψηφίσαμε φεύγουμε πλέον από το ένα βιβλίο για κάθε μάθημα .Οι δάσκαλοι μπορούν να χρησιμοποιούν πολλά συγγράμματα .Εξοπλίζουμε όλα μας τα σχολεία με διδακτικούς πίνακες. Αναμορφώνουμε 165 προγράμματα σπουδών. Χαίρομαι διαπιστώνοντας ότι η μεγάλη πλειονότητά των εκπαιδευτικών έχει αγκαλιάσει αυτές τις πρωτοβουλίες .Χθες ήμουν στους Αρκιούς. Ενα σχολείο. Ενας μαθητής. Μία δασκάλα. Η οποία ζήτησε να παραμείνει και την επόμενη χρονιά διότι έχει χτίσει μια σχέση με το παιδί. Δεν είναι πολύ συγκινητικό;

Δημοσιογράφος: Επιτρέψτε μου να σας πω και εγώ μία ιστορία μελαγχολική. Τρώγοντας τις προάλλες σε μια πιτσαρία στο Παγκράτι έπιασα την κουβέντα με έναν σερβιτόρο και έμαθα ότι είναι καθηγητής Πληροφορικής στο Δημόσιο. Ο μισθός του λιγότερο από χίλια ευρώ καθαρά τον αναγκάζει να δουλεύει στο εστιατόριο για να συμπληρώνει. Αναρωτιέμαι με τι δυνάμεις πηγαίνει κάθε πρωί στο σχολείο; Το ίδιο θα αναρωτιόμουν εάν έκανε τα απογεύματα ιδιαίτερα μαθήματα τα οποία θα πλήρωναν οι γονείς των μαθητών από το υστέρημα τους.

Κ. Μητσοτάκης: Στο λύκειο οδεύοντας προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σχεδόν όλα τα παιδιά αναζητούν φροντιστηριακή υποστήριξη. Πρόκειται για μεγάλο δομικό πρόβλημα. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή εύκολη απάντηση στο πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά το Λύκειο κρατώντας ταυτόχρονα και τον θεσμό των Πανελλαδικών στον οποίο εγώ επιμένω πάρα πολύ. Παρά το πρόσθετο κόστος για τις οικογένειες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένας αδιάβλητος αξιοκρατικός και αποτελεσματικός μηχανισμός ένας ιμάντας κοινωνυχής κινητικότητας. Τα παιδιά που πετυχαίνουν που αριστεύουν προέρχονται από όλα τα στρώματα της κοινωνίας Παιδιά από οικονομικά αδύναμες οικογένειες μπαίνουν σε πολύ καλές σχολές και αποκτούν προοπτική για ένα λαμπρό μέλλον. Στο εξωτερικό δεν είναι έτσι πλέον. Στην Αμερική τα κορυφαία πανεπιστήμια ουσιαστικά αναπαράγουν τις ελίτ.

Δημοσιογράφος: Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρατηρώ ότι υπάρχουν σχολές διαφορετικών ταχυτήτων. Στο ένα άκρο οι Ιατρικές τα Πολυτεχνεία οι Νομικές το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στο άλλο κάποια τμήματα που προσφέρουν πενιχρότατες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης. Ή αναγκάζουν τους πτυχιούχους τους να προσβλέπουν αποκλειστικά σε πρόσληψη στο Δημόσιο θα συνεχίσουν να αποφοιτούν από το ελληνικό πανεπιστήμιο εκατοντάδες θεολόγοι κάθε χρόνο.

Κ. Μητσοτάκης: Σίγουρα η ελάχιστη βάση εισαγωγής η οποία ήταν ένα δύσκολο μέτρο με την έννοια ότι κάπως περιόρισε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια έκανε ένα φιλτράρισμα μεταξύ των καλών τμημάτων και εκείνων όπου τα παιδιά έμπαιναν μόνο και μόνο για να νιώθουν ότι πέτυχαν κάπου Συχνά έφταναν είκοσι πέντε χρονών και βρίσκονταν σε μια μετέωρη κατάσταση. Νομίζω ότι τα ίδια τα πανεπιστήμια πρέπει να δουν πολύ καθαρά ποια τμήματα ποιες ειδικότητες έχουν ανταπόκριση στην κοινωνία. Τα ΑΕΙ μας ανοίγονται και στον κόσμο και στην αγορά. Κάνουν πολλές συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια λειτουργούν ξενόγλωσσα τμήματα. Πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια πρωτοπορούν σε αυτό .Πήγα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και έπαθα πλάκα. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα καλό πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Τόσο ακαδημαϊκά όσο και ως campus.

Δημοσιογράφος: Η επίδοση της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές της 21ης Μαίου στις ηλικίες 17-24 υπήρξε απροσδόκητα καλή. Οι νέοι σάς εμπιστεύονται θα προχωρήσετε την πανεπιστημιακή αστυνομία;

Κ. Μητσοτάκης: Σίγουρα η πανεπιστημιακή αστυνομία δεν λειτούργησε όπως ακριβώς θα ήθελα I

Δημοσιογράφος: Μα δεν λειτούργησε καν.

Κ. Μητσοτάκης: Ημιλειτούργησε. Από την άλλη πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι τα φαινόμενα βίας στα πανεπιστήμια έχουν περιοριστεί σημαντικά. Στις περιπτώσεις βαριάς παραβατικότητας το πρόβλημα δεν θα το λύσει η πανεπιστημιακή αστυνομία. Τις καταλήψεις τις εκκένωσε η κανονική αστυνομία. Η κανονική αστυνομία παρενέβη στη φοιτητική εστία του Ζωγράφου και βρήκε μέσα κανονικούς εγκληματίες Ενοπλους. Η πανεπιστημιακή αστυνομία θα προχωρήσει με έναν κάπως διαφορετικό χαρακτήρα. Θα εγγυάται με την παρουσία της την ασφάλεια των φοιτητριών και των φοιτητών θα προλαμβάνει παρενοχλήσεις κακοποιήσεις βιασμούς. Κάτι όχι ευρέως γνωστό είναι ότι στην πανεπιστημιακή αστυνομία υπηρετούν πολλές γυναίκες I

Δημοσιογράφος: Οι εστίες θα αναβαθμιστούν;

Κ. Μητσοτάκης: Οι εστίες βρίσκονται γενικά σε τραγική κατάσταση. Εχουμε προχωρήσει σε μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για να οικοδομήσουμε σχεδόν 10.000 νέες φοιτητικές εστίες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (49)

Ιωάννης Κ.
|

Έχει δίκιο, δεν είναι εύκολο πράγμα. 40 χρόνια το συζητάνε αλλά ακόμη προβληματίζονται και σκέφτονται. Κατά τα άλλα, τους ψηφίζουμε για να δίνουν λύσεις. Πιο εύκολα θα ανακαλύψουμε τα μυστικά του σύμπαντος, από το να βρούμε λύσεις στα εκπαιδευτικά θέματα της Ελλάδος των 10 εκ.

χμμ...
|

τον ρωτησαν για τους πενιχρους μισθους και απαντησε για τις πανελλαδικες. ΟΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ...

Μη μας το λες
|

<<...κρατώντας τον θεσμό των πανελλαδικών στον οποίο εγώ επιμένω πάρα πολύ>>!!!! Και εσύ και τα παιδιά σου τον γράψατε στα παλιά σας τα παπούτσια. Έχεις απύθμενο θράσος!!!

Master chef
|

@Ελπίδα 17 Ιουν 2023 16:45 Και chapeau και τη σκούφια μου μαζί σας βγάζω.

Master chef (vegan μενού σήμερα)
|

@Σωτήρης
Μα δεν καλούμαστε να ανακαλύψουμε την Αμερική αγαπητέ μου. Ότι γίνεται σε όλη την Ευρώπη που ΔΕΝ έχουν "Πανελλαδικές", πρέπει και μπορεί να γίνει και στη χώρα μας. Οι λόγοι που είμαστε η μοναδική χώρα με τέτοιες εξετάσεις, είναι πολιτικοί και οικονομικοί.... και γνωστοί τοις πάσι....

@Μαρία
Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ξέρετε, δεν έχει δυστυχώς πολλά κοινά στοιχεία σε σχέση με αυτό της Φινλανδίας. Είναι σαν να ρωτάτε, εάν οι μισθοί της Ελβετίας είναι σαν της Ελλάδας και γιατί δεν είναι ίδιοι?

@τί καταλαβαίνετε ?
Εάν είχα κάνει εγώ το ίδιο..... και σήμερα έδινα "μαθήματα" για τις Πανελλαδικές, για το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο και για ιμάντες κοινωνικής κινητικότητας των λαϊκών στρωμάτων.... το πιθανότερο είναι να με πετούσατε ντομάτες(μεταξύ άλλων ζαρζαβατικών). Όταν σε λένε όμως Μητσοτάκη, μπορείς να μιλήσεις για τα πάντα..... και να παίρνεις και 41% στις εκλογές.....

Σώστης
|

@Αγαπητή Μαρία, καταλήψεις ξεκινούν από τα ίδια τα παιδιά στις πλείστες περιπτώσεις και οι καθηγητές στέκουν απέξω να περιμένουν την αστυνομία και τον εισαγγελέα που ποτέ δεν έρχονται. Σε αυτούς να ρίξετε την ευθύνη! Οι γονείς πολύ εύκολα μπορείτε να πιέσετε να κάνουν σωστά τη δουλειά τους εκείνοι που πληρώνονται για να προστατεύουν τα δικαιώματά μας!
Δεύτερον, πολύ σωστά επισημαίνετε την κάλυψη των ωρών για εκείνες τις ώρες που κάποιος ασθενεί για μεγάλο διάστημα, γιατί για μία ή δύο μέρες δεν τίθεται ζήτημα. Υπάρχει πολύς χρόνος για να υπερκαλυφθούν τα κενά που τυχόν προκύψουν. Έχουμε τις λιγότερες διακοπές σε όλη την ΕΕ. Εστιάζουμε στο λύκειο ιδιαίτερα πολύ στην κάλυψη της ύλης. Στο σχολείο υπάρχει άφθονος χρόνος για να καλυφθεί αυτή και να γίνει επαρκής επανάληψή της. Όσοι αδυνατούν να το καταφέρουν αυτό, χρειάζονται βοήθεια από κάποιον που γνωρίζει από διευθέτηση χρόνου/ ύλης.
Τρίτον, ως γονείς στηρίξτε την καλλιέργεια των παιδιών σας: πολιτιστικά ερεθίσματα! Μην τα καταδικάζετε να ασχολούνται ολημερίς με την ύλη των σχολικών τους βιβλίων.

Γιώργος
|

Σκοπεύει να διαλύσει τους βασικούς τομείς του κράτους.
Υγεία, παιδεία και οικονομία.
Όταν αντιληφθούμε το λάθος θα είναι αργά.

Γύρω-γύρω τηγανίτα και από μέλι τίποτα
|

ουσιαστικά καμιά απάντηση για την κτιριακή κατάσταση των σχολείων και τη μισθολογική κατάσταση των εκπαιδευτικών, ούτε για το δεύτερο επάγγελμα.
Είμαστε σε μνημόνιο με΄χρι να σβήσει ο ήλιος και έτσι κανείς δεν μπορεί να κάνει μια γενναία αύξηση τώρα γιατί δεν τον αφήνει η Ευρώπη.

Αντί να αγγίξουμε την κοινωνική δια΄σταση της παδιείας (φτωχοποίηση και παιδιά με προβληματικές οικογένειες λόγω συνθηκών), την εκκαθάριση της ύλης που είναι τεράστια και κακογραμμένη στα βιβλία, κάνουμε δωράκαι στους ιθαγενεείς καθρεπτάκια..διαδραστικοί, νέα προγράμματα σπουδών που τα έφτιαξαν άτομα εκτός τάξης, νέα βιβλία που τα έφτιαξαν άτομα εκτός τάξης κλπ

Αξιοκρατία: μια βόλτα στο Δήμο και την Περιφέρεια της περιοχής σας θα σας πείσει..γεμάτες υπηρεσίες με σμβασιου΄χους από όλα τα ΄κόμματα με πλειοψηφία του κυβερνώντος. οι οποίες ανανεώνονται και φυσικά πέφτουν και τηλέφωνα για κάποια άτομα, οπωσδήποτε να προηγηθούν...

Κε Πρόεδρε ή ζείτε σε άλλη χώρα ή επειδή ταξιδεύετε πολύ στο εξωτερικό μας μπερδεύετε με άλλη χώρα..

Σωτήρης
|

Λοιπόν... ας τα πάρουμε με τη σειρά τα πράγματα. Ας δούμε γιατί δεν μπορεί να γίνει πρώτα π΄ρώτα...Εάν υιοθετούσαμε μια ελεύθερη πρόσβαση τότε αυτό που θα γινόταν θα ήταν οι μισοί να πάνε να δηλώσουν ιατρική και οι άλλοι μισοί νομική. Γιατί; Επειδή σε όλους τους αρέσει; όχι βέβαια. Γιατί θα αισθανόντουσαν ότι έτσι θα ήταν σημαντικοί. Άρα η ελίτ στη χώρα μας υπάρχει ως προς τις σχολές. Επομένως είμαστε σε καλή γραμμή από τη στιγμή που πάμε να αναβαθμίσουμε όλες τις σχολές και στην ουσία να αναδείξουμε τη χρησιμότητα του κάθε επαγγέλματος για την κοινωνία. Χρειάζεται βέβαια χρόνο αυτή η αλλαγή της νοοτροπίας... Ωστόσο, υπάρχει στο λύκειο ένα ακόμη αντικειμένικό σύστημα στις μέρες μας. Είναι η τράπεζα θεμάτων. Αυτή περιλαμβάνει θέματα γνωστά στον μαθητή και λυμένα που μπορεί απλά να κάτσει και να τα διαβάσει για να γράψει. Τα πλεονεκτήματα σε αυτό το σύστημα είναι ότι μειώνει το άγχος του μαθητή, αφού ξέρει τι θα πέσει και έχει εργαστεί πάνω σε αυτά. δεν χρειάζεται να πάει φροντιστήριο γιατί έχει τον καθηγητή στο σχολείο για να του λύσει απορίες και είναι αντικειμενικό αφού στην επιλογή δεν παρεμβαίνει ο εκπαιδευτικός και για τη διόρθωση υπάρχουν έτοιμες λύσεις που αν ο μαθητής δει ότι η ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού διαφέρει από τα καθορισμένα μπορεί να ζητήσει επαναβαθμολόγηση. Το μειονέκτημα είναι ότι θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι καλλιεργεί την "παπαγαλία". Από την άλλη οι πανελλήνιες δεν έχουν κανένα από τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου . Θεωρητικά έχουν ως πλεονέκτημα το μειονέκτημα του προηγούμενου μοντέλου. Δηλαδή ότι μέσω αυτής της διαδικασίας μπορεί κάποιος να αντιληφθεί το ποιος μαθητής έχει όντως κατανοήσει και όχι παπαγαλίσει ένα θέμα. Στην πραγματικότητα όμως ξέρουμε πολύ καλά ότι δεν γίνεται αυτό κι ότι μάλιστα αυτός είναι και ο λόγος που πέφτουν τόσο πολ΄ύπλοκα θέματα στις εξετάσεις. Γιατί, ακόμη και σε μαθήματα όπως η έκθεση ή τα μαθηματικά τα φροντιστήρια έχουν βρει τους συνδυασμούς ή έχουν αναπτύξει τα θέματα οπότε οι μαθητές καταντούν απλά να τα παπαγαλίζουν αυτά που τους είπαν στο φροντιστήριο. Η προσπάθεια της επιτροπής να λύσει το παραπάνω πρόβλημα με το να βάζει πιο πολύπλοκα θέματα έχει πέσει στο κένό, αφού πάντα τα φροντηστήρια έχουν καλύψει τα πάντα. Αν το συνδυάσουμε αυτό με το ότι το φροντιστήριο το πληρώνει ο γονέας το συγκεκριμένο σύστημα γίνεται μη αντικειμενικό, αφού κάποιος γονέας μπορεί να μην έχει τα χρήματα για να στείλει το παιδί του, ή κάποιος άλλος μπορεί να πάρει δάνειο για μπορέσει να το στείλει κάνει το σύστημα μη αντικειμενικό και εξουθενωτικό τόσο για τον μαθητή όσο και για τον γονέα. Θεωρώ ότι ένα σύστημα με βάση την τράπεζα θεμάτων θα αναβάθμιζε το λύκειο και θα ήταν πιο φιλικό ως προς τον μαθητή και τον γονέα του. Επίσης θεωρώ αναγκαία την πολιτική του φλιτραρίσματος. Σαφέστατα 18 χρονών δεν έχει κάποιος κατασταλάξει στο 100% τι θέλει να κάνει. Δεν ξέρω αν φταίει ΄το ότι δεν κάνουμε ποτέ στο σχολείο σωστά τον επαγγελματισμό προσανατολισμό αλλά υπάρχουν επαγγέλματα που τα 18χρονα καν δεν γνωρίζουν ή δεν ξέρουν με τι ακριβώς κάνουν. Άρα καλό θα ήταν να υπάρχει σύστημα κινητικότητας κατά τη διάρκεια των σπουδών του μέσα στο πανεπιστήμιο έτσι ώστε να μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση και να σπουδάσει κάτι άλλο χωρίς να αναγκάζεται να φτάσει να τελειώσει τη σχολή για να μπορέσει να πάει μετά να κάνει μεταπτυχιακό για να αλλάξει σχολή μέσω της εξειδίκευσης. Μη γελιόμαστε πολλά μεταπτυχιακά γίνονται γιατί είναι τρόπος να αλλάξεις αυτό που κάνεις. Αν θα πρέπει το μεταπτυχιακό να είναι ενός, δύο ή τριών χρόνων δεν είμαι ειδικός για να το γνωρίζω, ωστόσο ξέρω πως σκεφτόμασταν ως 18 χρονα. " Ωραία πέρασα στην τάδε σχολή, τώρα τι μεταπτυχιακά μπορώ να κάνω για να πάω στον τάδε κλάδο αφού τελειώσω". Επιπλέον, τα πανεπιστήμια οφείλουν να αναπτύξουν προγράμματα φιλικά προς τους εργαζόμενους που θέλουν να ανανεώσουν τις γνώσεις τους ειτε να εξειδικευτούν πάνω σε ένα κομμάτι. Είναι μια πρακτική που την ακολουθούν στο εξωτερικό και αναγνωρίζεται επίσημα. Ωστόσο εμείς ακόμη εδώ παλεύουμε να κάνουμε προσοντολόγιο....

Μαρία Μάρκου
|

Ψηφίστε ΝΔ και μετά ζήστε με μισθούς πείνας.

Μαρία
|

Να ρωτήσω: στη Φιλανδία γίνονται καταλήψεις, τί συμβαίνει όταν οι εκπαιδευτικοί έχουν αναρρωτικες ή οτιδήποτε άλλο δημιουργούνται κενά και πώς καλύπτονται, υπάρχει αξιολόγηση των καθηγητών, υπάρχουν μετακινήσεις καθηγητών λόγω βελτίωσης θέσης, γίνεται δηλαδή μια ατέλειωτη πασαρέλα στα σχολεία μέχρι το Νοέμβριο, υπάρχουν μέρες κενές για εκλογές αιρετών που όλοι είναι για καφέ, καλύπτονται όσοι δεν μπορούν να σταθούν σε τάξη για διάφορους λόγους;

@ δεν πρόκειται να κάνει καμιά αύξηση μισθού;
|

ααααα, σας τα είπαν προεκλογικά (μάιο ) και μετά θα λένε ΔΙΚΑΙΩΣ ότι είναι συνεπείς ! είπαν : ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ αυξήσεις νεοδιοριστοι και στελεχ'αρες ! για να μη λετε δεν ξέραμε . ψαξτε στον γκουγκλη τις δηλώσεις

Πολίτες
|

Ρε Κυριάκο.....είναι δυνατόν σήμερα να τελειώνει το Λύκειο ένας μαθητής, να γίνεται ενήλικος και να μη έχει κάνει σε καμία τάξη μάθημα σε οικονομικά θέματα ;
Επίτηδες το κάνετε για να μην υπάρχει γνώση των ψηφοφόρων σε θέματα οικονομίας;
Πως να ψηφίσει κάποιος όταν δεν γνωρίζει ένα από τα πιο σημαντικά θέματα για τη ζωή του....

@Ελπίδα
|

Σπάνια το κάνω αλλά θα το πω.
Σε θαυμάζω για το σχόλιό σου.
Μπράβο!

Χρήστος
|

@ "Έτσι για ενημέρωση!"

Καταπληκτική η ανάλυση και το παράδειγμα του θέματος των μισθών.

Ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.
|

Πήγα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και έπαθα πλάκα. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα καλό πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Τόσο ακαδημαϊκά όσο και ως campus.
Στην Αμερική τα κορυφαία πανεπιστήμια ουσιαστικά αναπαράγουν τις ελίτ.
Ωραία τα είπε!

Έτσι για ενημέρωση!
|

Εκπαιδευτικοί από Ελλάδα πήγαν στη Φινλανδία και συζητήσανε διεξοδικά με τους εκεί εκπαιδευτικούς.
Μερικά σημεία σημαντικά:
α) Ο κατώτερος μισθός εκπαιδευτικών στη Φινλανδία είναι 3.800€. Καθόλου χαμηλή τιμή όπως κάποιοι λένε χωρίς να γνωρίζουν.
β) Το ωράριό τους είναι περίπου σαν των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
γ) Οι τιμές των σούπερ μάρκετ και το κόστος ζωής είναι όπως και στην Ελλάδα.
δ) Όταν ακούσανε τους μισθούς των Ελλήνων εκπαιδευτικών είπανε το εξής αληθινό αλλά ντροπιαστικό για την ελληνική πολιτεία: "Σας λυπόμαστε"!

10000 νέες φοιτητικές εστίες ή ..
|

..10000 δωμάτια εννοεί;

Γιατί δεν απάντησε ο Π. Θ.;
|

Μήπως γιατί δεν πρόκειται να κάνει καμιά αύξηση μισθού; Αυτό φαίνεται καθαρά με το να παρακάμψει τελείως την ερώτηση. Άρα η οικονομία δυστυχώς δεν πάει καθόλου καλά και θα έρθει καινούργια λιτότητα από Σεπτέμβριο ή το αργότερο αρχές του '24 -την επιβάλλει η Ε.Ε. - απ'ότι διαβάζουμε.. Άρα μπορεί να αισθάνθηκε άσχημα που άλλα έταζε και τώρα δεν θα τα πράξει.. Πολύ δυστυχώς για τους φουκαριάρηδες τους εκπαιδευτικούς.. Ο δημοσιογράφος όφειλε να μην κάνει κι αυτός τον "Αλέκο" αλλά..

Ελπίδα
|

Έλα καημένε @Κώστας που "δεν ξέρεις κανένα σύστημα που χωρίς αξιολόγηση να προχωράει." Και πώς πλουτίζει και διαπρέπει αιώνες τώρα όλο το ελληνικό μεγαλοεπιχειρηματικό και πολιτικό σύστημα που στηρίζεις και πολύ θα ήθελες να ήσουν τμήμα του? Με σκληρή δουλειά και αξιολόγηση υποθέτω. Πολύ ανησυχείς μήπως τα παιδιά σου τα κάνει μάθημα ο "οποιοσδήποτε", που τελικά μπορείς να πας να τον γνωρίσεις να συζητήσεις μαζί του και να κρίνεις αν είναι "οποιοσδήποτε", όμως ουδόλως ανησυχείς για το γεγονός ότι σε κυβερνάει και σου καθορίζει όλη σου τη ζωή κάποιος άλλος "οποιοσδήποτε". Βλέπεις, αυτός ο άλλος "οποιοσδήποτε", που σε κυβερνάει, είναι "οποιοσδήποτε" ισχυρός μπροστά στον οποίο στέκεσαι γονυπετής, ενώ ο "δασκαλάκος" είναι ο "οποιοσδήποτε" αδύναμος οπότε μπορείς να βγάζεις το άχτι σου πάνω του χωρίς να κινδυνεύεις. Ειδικά όταν σου δίνει το ΟΚ (και το "pass") ο "οποιοσδήποτε" ισχυρός.

PAT
|

Καλά σας κάνει ο Μητσοτάκης και σας απαξιώνει. Δουλεύετε Σαββατοκύριακα και αργίες με πρόσχημα το καλό της παιδείας τζάμπα και μετά ζητάτε λεφτά. Συνεχίστε στο ίδιο ρυθμό, δεν έχει τελειωμό ο κατήφορος.

Αντώνης
|

Βλέπω ότι σχολιάζετε το γεγονός ότι δεν απάντησε στην ερώτηση για τη δεύτερη δουλειά του εκπαιδευτικού και γιατί ο δημοσιογράφος δεν επανήλθε στο θέμα. Αφού όλες οι συνεντεύξεις πολιτικών σε φιλικά μέσα είναι προσχεδιασμένες...

Όχι δεν κάνουμε εμείς....
|

@Κώστας
Ποιος είναι "ο αδύναμος", "ο οποιοσ΄δήποτε" και αυτός που "δεν δουλεύει"? Ο εκπαιδευτικός??? Προφανώς δεν καταλάβατε τι εννοούσε ο @pakis, με το χαρακτηρισμό "αδύναμο". Αυτόν που δεν έχει "μπάρμπα στην Κορώνη" εννοούσε.
Από 100 αξιολογήσεις και 1000 "κόσκινα" έχουν περάσει οι εκπαιδευτικοί και αξιολογούνται κάθε μέρα από μαθητές, γονείς και Υπηρεσία. Η "αξιολόγηση Κεραμέως".... άλλο σκοπό έχει.

@νικος
"Όλοι οι ακατάλληλοι που εμφανίζονται στα σχολεία δε κανουν για τη δουλεια". Στείλε μας εσύ που τους ξέρεις (και που κάνεις) τη λίστα.... και θα φροντίσουμε για τα υπόλοιπα....

@Κάποιος
Ναι βέβαια.... αν δεν μπορώ να μεγαλώσω τα παιδιά μου, θα ρωτήσω το Μητσοτάκη εάν επιτρέπεται ή όχι να δουλέψω οπουδήποτε....

@Tα 5 της παιδείας και τα Φ-35 της αεροπορίας
Απολαυστικό!!! Θερμά συγχαρητήρια.

pakis
|

@Κώστας 17 Ιουν 2023 13:26

Αξιοκρατία και Αξιολόγηση παντού δε λέω ;
Όχι όμως αξιοκρατία τύπου ΝΔ να διορίζουν σταθμάρχες βύσματα και να σκοτώνονται άνθρωποι.
Πες μας εσύ που ξέρεις στην Ελλάδα σε ποιους τομείς γίνεται αξιολόγηση που προχωράει η «δουλειά» ;
Οι μαθητές αγαπητέ μας αξιολογούν και μας κάνουν να βελτιωνόμαστε.

@
|

1. "Το κράτος "αυτά δίνει" τράβα αλλού. Ντροπή να υπάρχουν τέτοιες απόψεις. Δηλαδή σαν να λέμε το κράτος δεν δέχεται ούτε κριτική! Όλα είναι καλώς καμωμένα και δεν χρειάζονται διόρθωση! Υπολογιστές στο σχολείο οι μαθητές δεν δικαιούνται να μάθουν από καλοπληρωμένο υπάλληλο. Μόνο στο εξωτερικό δικαιούνται. Εδώ έχουμε λεφτά "για αλλού".
2. Αξιολόγηση όπως στην εκπαίδευση δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ.
Μόλις κάποιος βρει γιατρό νοσοκομείου να ελέγχεται ΕΝ ΩΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ αν κάνει σωστά τη δουλειά του και μάλιστα υποκειμενικά, να βγει και να πει όσες φορές θέλει πως ΔΗΘΕΝ "παντού υπάρχει και χρειάζεται αξιολόγηση".

Κώστας
|

@pakis
δηλαδή ο αδύναμος δε θα αξιολογείται ; δε θα δουλεύει ; δε σε καταλαβαίνω.
Ο αδύναμος διορίστηκε και πρέπει να ασχοληθεί με τη δουλεια του σοβαρα και αν δε κάνει να πάει σε άλλη θεση.
Τα παιδιά μας δεν είναι για να κάνει μάθημα ο οποιοσ΄δήποτε.

Χωρίς αξολόγηση και δουλειά δε γίνεται τίποτα. Δε ξέρω κανένα σύστημα που χωρίς αξιολογηση να προχωράει.
Αν θέλετε εσείς που δουλεύευτε να είστε στην ίδια θέση με αυτους που δεν δουλεύουν είναι δικαι΄ωμά σας. Μπορείτε να το δηλώσετε.

Ελπίδα
|

Κατά τον κ. Μητσοτάκη, όσο υπάρχει ο θεσμός των Πανελλαδικών, είναι δύσκολο να αναβαθμιστεί το Λύκειο! Ίσως λοιπόν ήρθε η ώρα να καταργηθεί το ένα από τα δύο!

Βασιλης
|

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ!
ΑΛΛΟ ΡΩΤΗΣΕ, ΣΕ ΑΛΛΟ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ!

Polar_Fish
|

Oλα έχουν πολλές αναγνώσεις. Γίνεσαι πληροφορικάριος για να διδάξεις στη μέση εκπαίδευση ή για να δουλέψεις στην ελεύθερη αγορά? Εγω ως κράτος δίνω αυτό το μισθό γιαυτή τη δουλειά. Αν δε σαρεσει η αγορά πληροφορικής ψάχνει προσωπικό. Από την άλλη έπρεπε να δώσει κάποια απάντηση και να μην αγνοήσει την ερώτηση του δημοσιογράφου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ