Κ. Πιερρακάκης: Προχωράμε σε μια ατζέντα αλλαγών και βελτιώσεων στην παιδεία-Η Ν. Κεραμέως προώθησε αλλαγές απέναντι σε πολιτικές που κρατούσαν δέσμια τη χώρα

Έχουμε μετατρέψει την παιδεία σε χώρο έντασης και και πολιτικών αντιπαραθέσεων-Στόχος είναι να αποτελέσει η παιδεία πεδίο συγκλίσεων και συναινέσεων

27/06/2023

Ενημερώθηκε: 27/06/2023, 19:32

Άκουσε το άρθρο

Θα προχωρήσουμε , στο χώρο της παιδείας, σε μια ατζέντα περαιτέρω αλλαγών   και βελτιώσεων, προανήγγειλε ο νέος υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την παραλαβή του χαρτοφυλακίου από τον υπηρεσικό υπουργό Χρ. Κίττα, παρουσία εκατοντάδων διοικητικών υπαλλήλων και εκπαιδευτικών.

"Σας διαβεβαιώνω προκαταβολικά ότι η συνεργασία μεταξύ  μας θα είναι εξαιρετική" είπε ο νέος υπουργός Παιδείας απευθυνόμενος προς του υπαλλήλους του υπουργείου , κι ανέφερε τα εξής:

Η  παιδεία να αποτελέσει πεδίο συγκλίσεων  και συναινέσεων: Έχουμε ένα παράδοξο στο χώρο της παιδείας  το πως την έχουμε μετατρέψει σε χώρο  έντασης και    πολιτικών αντιπαραθέσεων
Δεν συμβαίνει αυτό σε πάρα πολλούς χώρους

Στόχος είναι να αποτελέσει η παιδεία πεδίο συγκλίσεων  και συναινέσεων.

Να είναι  είναι συνείδηση όλων των Ελλήνων και όλων των συντελεστών της  ότι η παιδεία συνιστά κομμάτι που μας ενώνει.

το μοναδικό που έχουμε στη φαρέτρα  μας για να πολεμήσουμε ότι κακό υπάρχει είναι η παιδεία.

Στο υπουργείο παιδείας πραγματοποιήθηκε τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια σημαντικό έργο.

Η Ν. Κεραμέως: Η Ν. Κεραμέως προώθησε αλλαγές απέναντι σε πολιτικές που κρατούσαν δέσμια τη χώρα .

Ενίσχυσε  όλε τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και αφήνει σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον .

Ενδεικτικά    αναφέρω τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση , τα αγγλικά που μπήκαν ήδη στο νηπιαγωγείο, τον διπλασιασμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων , τον διορσιμό 25.000 μονίμων εκπαιδευτικών κλπ.

Με τεράστιο σεβασμό: Είτε η παρουσία είτε η μνήμη των δικών μου δασκάλων και καθηγητών, είναι που με κάνει  να προσέρχομαι σ' αυτό το κτήριο σήμερα με τεράστιο σεβασμό.

Το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο: Αυτό θα γίνει το πρώτο πλήρως ψηφιακό Υπουργείο, με απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών, που δεν θα σας ταλαιπωρεί.

Πρέπει να αναβαθμίσουμε τα πάντα με ταχύτητα. Όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Από την Προσχολική εκπαίδευση μέχρι το Πανεπιστήμιο. Και ειδικά για τα δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, βασική μας έμφαση είναι σε ένα δημόσιο Πανεπιστήμιο, ασφαλές, λειτουργικό και ελεύθερο, ένα Πανεπιστήμιο το οποίο συνομιλεί με το μέλλον.

Από την παιδεία θα κριθεί το μέλλον της χώρας» τόνισε ο νέος υπουργός  κατά την ομιλία του στην τελετή υπογραμμίζοντας ότι "το συγκεκριμένο είναι το κατ’ εξοχήν υπουργείο το οποίο αναφέρεται στο μέλλον, επενδύει στο μέλλον, χτίζει στο μέλλον-συνομιλεί με το μέλλον. Και ουσιαστικά εδώ στην παιδεία είναι που θα κριθούν όλα για τη χώρα μας για τις επόμενες 10ετίες".

Ο απερχόμενος υπηρεσιακός Υπουργός Καθ. Χρήστος Κίττας, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ότι «ως υπηρέτης της, για πάνω από πενήντα χρόνια δεν έπαψα ποτέ να υποστηρίζω ότι μόνο μέσω της παιδείας μπορεί να επιτευχθεί η αναγέννηση της χώρας μας, αλλά και του πλανήτη.

Αλλά τι εννοούμε όταν λέμε παιδεία; Εννοούμε βεβαίως την ουσιαστική και τη χρήσιμη γνώση αλλά και την απόκτηση ισοβαρώς πολλών δεξιοτήτων. Πέρα όμως από αυτά ,όταν μιλάμε για παιδεία εννοούμε και την πνευματική και την ψυχική διάπλαση, τη δημιουργία ενός σκεπτόμενου και ελεύθερου ανθρώπου με ήθος, σεβασμό των δικαιωμάτων και της προσωπικότητας των άλλων και κυρίως με ανθρωπισμό. Τη συνεχιζόμενη καλλιέργεια των συνανθρώπων μας, πτυχιούχων και μη».

Απευθυνόμενος στον νέο υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη, ο Χρήστος Κίττας τόνισε ότι «εσείς περισσότερο από τον καθένα μας γνωρίζετε ότι με τις ραγδαίες εξελίξεις και με το πέρασμα από την Ψηφιακή εποχή στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, επέρχεται η σύνδεση του ανθρώπου με τις, τεράστιας δύναμης, υπολογιστικές μηχανές, τον ωκεανό των δεδομένων και την Τεχνητή Νοημοσύνη, ενώ προχωρούμε με γρήγορα βήματα και στη χρήση της εικονικής πραγματικότητας σε καθημερινές μας λειτουργίες. Είναι λοιπόν αναπόφευκτο να ενσωματώσουμε όλα αυτά τα επιτεύγματα των επιστημών στη διδασκαλία των νέων μας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης».

Ο Αναπληρωτής υπουργός Γιάννης Οικονόμου επεσήμανε ότι «έχουν σημασία τα έργα και οι πράξεις. Θα εργαστούμε για να παραδώσουμε στους αθλητές και τις αθλήτριες τις βέλτιστες δυνατές συνθήκες, ενόψει και των επόμενων Ολυμπιακών Αγώνων. Ο τομέας του αθλητισμού είναι ένας τομέας με τεράστια κοινωνική απήχηση και σημασία. Γι’ αυτό και στοχεύουμε σε ένα αναβαθμισμένο αθλητικό προϊόν με τη συνεργασία όλων».

Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή «υλοποιήσαμε και εφαρμόσαμε το κυβερνητικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση χάρις στον επαγγελματισμό και στην ευπρέπεια που επέδειξαν οι εκπαιδευτικοί μας. Αλλά επειδή η παιδεία είναι ένας δυναμικός τομέα και την επόμενη ημέρα χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περισσότερα, πιο σύγχρονα και πιο καινοτόμα». 

 «Είμαστε εδώ με μεγάλη χαρά, αλλά με ακόμη μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης απέναντι στα παιδιά, στους γονείς τους, στους δημόσιους λειτουργούς, αλλά και στους καθηγητές και τους δασκάλους» δήλωσε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου. «Γιατί τους οφείλουμε πολλά. Όχι μόνο για το αύριο της χώρας αλλά και για το σήμερα όλων.  Γι’ αυτό, από σήμερα κιόλας, σηκώνουμε τα μανίκια και συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά».

  • Η ομιλία του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού ΕΔΩ
  • Η ομιλία του  υπηρεσιακού υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ΕΔΩ 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (22)

@@@
|

Δεν αναφέρομαι στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ (με γραπτό ΑΣΕΠ διορίστηκα) αλλά στην αξιολόγηση η οποία είναι άκρως υποκειμενική!!! Να αποδείξω τι;;;
Λέω επίσης πως δεν είναι δυνατόν να είμαστε ευχαριστημένοι επειδή διόρισαν! Ξέρετε κανέναν σε άλλο υπουργείο να πανηγυρίζει που διορίστηκαν συνάδελφοί του;;;;

@@
|

Με 3 πτυχία και 203 επιμορφώσεις σε φοβίζει το ΑΣΕΠ...τα πτυχία πως τα πήρες συνάδελφε

Μαρια@
|

Πονάει το ΑΣΕΠ ε...

Αγαπητέ Υπουργέ
|

Οδηγός προς ναυτιλομένους υπουργούς
- Συρρίκνωση της διαδικασίας αξιολόγησης στο κριτήριο Β και μόνο
- Εφαρμογή διαγωνισμού ΑΣΕΠ σε ποσοστό 50 -50 με αναπληρωτές για αρχή και σταδιακά επικράτησή του στο 100%
- Αφαίρεση και καταστολή του γραφειοκρατικού τέρατος σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων
- Καταστολή της συσσώρευσης ρόλων στο έργο των εκπαιδευτικών (ο εκπαιδευτικός - κεντήστρα μόνο έχει διαφύγει ως τώρα)
- Κατάστρωση κι εφαρμογή σοβαρών ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ επιμορφώσεων σε εκπαιδευτικούς (ακόμη κι εκείνο το ταλαίπωρο Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης με όλα τα κακά του ήταν άκρως ικανοποιητικό)

Αυτά για αρχή.

Μαρια
|

Ποιος εκπαιδευτικός που βλέπει πόσο ταλαιπωρούνται οι επί χρόνια αναπληρωτές στηρίζει τον γραπτό ασεπ; Μήπως να δώσουμε και πανελλήνιες; Ντροπή ειλικρινά!

Γιάννης
|

Σταματήστε την γκρίνια. Αυτός σας αξίζει.

Σταματια
|

Πότε ξανά γραπτός ΑΣΕΠ. Τόσα χρόνια αναπληρωτές έχουμε στηρίξει όλη την εκπαίδευση.

@ acritas
|

τόσα χρόνια δίπλα μου την ώρα που είχαν μάθημα με συγκεκριμένους καθηγητές έβγαινα εγώ να τους πώ να κάνουν ησυχία και τα παιδιά ήταν σε κατάσταση καφενείου και επάνω στα θρανία....
Υποτίθεται ότι ο Διευθυντής είχε την ευθύνη για το πως γίνεται μάθημα...και το επίδομα του πήρε και σύνταξη πήρε και "τι θες να κάνω δεν μπορώ να έρχομαι σε σύγκρουση όλη την ώρα..." και παίρναμε ίδιο μισθό με το συνάδελφο που δεν έκανε καλά την τάξη και ο Διευθυντής που έπρεπε να έχει λύσει το πρόβλημα έπαιρνε περισσότερα....
αξιοκρατία και αξιολόγηση ....είμαστε όλοι άριστοι,,,, περιμένεις ότι θα αλλάξει;

@μελιστάλαχτος
|

δεν είναι, έτοιμο πρόγραμμα αυστηρά εφαρμοστέο , ρητορική διαμαντοπουλου για διά βίου ανασφάλεια, δεν φαίνεται ΚΑΘΟΛΟΥ συζητήσιμος (γιατί άλλωστε; 40,5 % με 50 αποχή σχεδόν). περαστικά σας

Κ. Σ.
|

Όποιος είναι εκπαιδευτικός και δεν έχει καταλάβει τι συμβαίνει εδώ και 13 χρόνια ελπίζοντας σε οτιδήποτε είναι άξιος της μοίρας του. Από κει και πέρα οι υπέρμαχοι της αξιολόγησης που θέλουν και ρήξη, ας μας εξηγήσουν γιατί δεν είναι τόσο φανατικοί και για τα εκτός της εκπαίδευσης. Ή μήπως τα επιχειρήματα του τύπου "λογοδοσία στο φορολογούμενο και την κοινωνία" δεν αφορούν άλλους παρά τους εκπαιδευτικούς;

acritas
|

Μόνο συγκλίσεις δεν μπορείς να βρεις σε αυτό το χώρο. Είναι αντίθετος σε κάθε βήμα προόδου. Η μόνη αποτελεσματική προσέγγιση είναι, η χωρίς φοβικά σύνδρομα επιβολή μιας διαφορετικής φιλοσοφίας. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλώς χάσιμο χρόνου. Υ.Γ. Άμεση διασύνδεση του μισθού με την αποδοτικότητα. Όχι άλλο νερό στο μύλο της αναξιοκρατίας και της αδιαφορίας!

Με μεγάλο σεβασμό...
|

για το έργο σας στο υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης, απλά αναφέρω ότι μερικές φορές χρειάζονται και ρήξης.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, όπως και η αναδιάθρωση του ακαδημαικού χάρτη θα γίνουν μόνο με ρήξεις. Συναίνεση δεν υπάρχει. Αλλά πρέπει να γίνουν, αλλιώς κοροιδευόμαστε

Δασκάλα
|

Μελισταλαχτος για να δουμε τι πικρα θα μας δώσει;;;;κάτι για ατομική αξιολόγηση διαβάζω κάτι για συγχωνεύσεις αει κάτι για επιλογές σχολείων ποινολογια μαθητών αυξήσεις μισθών;;;κουβέντα!!

Εκπαιδευτικος
|

Μισθούς αξιοπρέπειας θέλουμε κύριε υπουργέ, οι μέσοι μισθοί μας είναι κάτω από το όριο της φτώχειας που ορίζει η ΕΕ! (1400€)!Χθες, όχι στο τέλος της τετραετίας!

Νινα
|

Συνάδελφοι μικρό καλάθι!! Γιατί βλέπω μια χαρά διάχυτη σε σχόλια από τη Κυριακή που ακουστηκε το όνομα του νέου υποργου να μαζευτούμε λίγο;;; να δοκιμαστει και μετά χαιρόμαστε!!

Q
|

Άκουσε κανείς την Κεραμέως να ξεστομίζει τη λέξη αξιολόγηση στο νέο υπουργείο;

Εκπαιδευτικος
|

και μεις πριν 20 χρόνια με γραπτό Ασεπ διορίστηκαμε!!

@
|

Αυτοί που λέγαν για τον "κακό" Μητσοτάκη, μάλλον είχαν υπόψη τους τον Σαμαρά και τις διαθεσιμότητες, εκτός αν κι αυτά ήταν της φαντασίας μας. ΄΄Ίσως είχαν επίσης στο μυαλό τους το πάγωμα των βαθμών για χρόνια οι οποίοι ξεπάγωσαν θυμάστε πότε, ε; Το ότι στο νέο μισθολόγιο μιλάνε για .. βαθμούς, το ακούσατε; Τι καλά να παίρνουμε αύξηση με θετική αξιολόγηση, ε; Μόνο εμείς βεβαίως βεβαίως!!!

@ Μιχάλης
|

Πότε ακριβώς αποδείχθηκε;;;

Ι.Κ.
|

Είπε κι άλλα ο νέος Υπουργός. Είπε ότι το υπουργείο Παιδείας θα γίνει το πρώτο πλήρως ψηφιακό Υπουργείο με απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών, που δεν θα σας ταλαιπωρεί, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Μιχάλης
|

Καλή επιτυχία στο έργο σας και καλή δύναμη! Δεν θα έχετε τις πιέσεις των εκπαιδευτικών όπως το 2019, τότε που έλεγαν κάποιοι, για προπαγανδιστικούς λόγους, ότι θα βγει ο κακός ο Μητσοτάκης και θα τους διώξει με την αξιολόγηση. Αποδείχθηκε ότι η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρητική.

@
|

Οι ίδιες καραμέλες.
Αλλού δίνουν επιδόματα και αυξήσεις και κανείς δε νοιάζεται αν ο άλλος διοριστεί, καθώς είναι αυτονόητο. Για αξιολόγηση φυσικά, ούτε λόγος.
Εμείς θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι αν διοριστούν οι συνάδελφοί μας και μετά από 3 πτυχία και 203 επιμορφώσεις θα πρέπει να αποδείξουμε την ικανότητά μας.
Κατά τα άλλα απορεί γιατί η παιδεία είναι χώρος μάχης.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ