Η απάντηση του υπ. Παιδείας στη Βουλή για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Σε τρία ερωτήματα της Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου

08/08/2023

Άκουσε το άρθρο

Στο τι προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, περιορίστηκε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην γραπτή απάντηση στη Βουλή, στα ακόλουθα τρία ερωτήματα της  Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου:

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε, ώστε να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου προς τους υποψηφίους που λόγω ΕΒΕ σε ειδικό μάθημα έμειναν εκτός σχολών προτίμησης παρ’ ότι αρίστευσαν στα υπόλοιπα μαθήματα;

2. Προτίθεσθε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες άρσης του μέτρου της ΕΒΕ, αφού άφησε έξω από σχολές προτίμησης μαθητές αριστεύσαντες;

3. Πόσο δίκαιο και θεμιτό είναι να περιορίζετε τις επιλογές σε μαθητές που, ενώ εξετάστηκαν επιτυχώς σε 6 μαθήματα, για μια ελάχιστη διαφορά σε μια βάση, η οποία διαφοροποιείται κάθε χρόνο, να πρέπει να ψαλιδιστούν τα όνειρα και οι επιδιώξεις τους;

Η απάντηση

Ειδικότερα, η απάντηση του υπουργού Παιδείας έχει ως εξής:

  •  Με τον ν. 4777/2021 (Α ́25) θεσπίστηκε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: α) για τη διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών, β) για τη θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών, γ) για την ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών, και δ) για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του κάθε ΑΕΙ.
  • Με τις παραγράφους 5 έως 9 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α ́ 193), όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4777/2021 (Α ́25), ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση καθώς και ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών καθορίζεται με απόφαση της συγκλήτου έπειτα από πρόταση της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης.
  • Τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 4Β του ν. 4186/2013 (Α ́ 193), όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4777/2021 (Α ́ 25), ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. δύναται να τροποποιείται με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου οργάνου, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Αυγούστου εκάστου έτους και αφορά στις προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του επόμενου σχολικού έτους.

Σχόλια (29)

Η γη γυρίζει (και νομίζω ότι έχω το αλάθητο)
|

@ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Δεν με πειράζει εάν ένας οικονομικά ισχυρός επιλέγει να αγοράσει μια Ferrari στον γόνο του. Με πειράζει όμως να του αγοράσει πχ ένα πτυχίο γιατρού ή νομικού ή μηχανικού ή οικονομολόγου "στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό παρόλο που δεν αξίζει για αυτό".... και αύριο να πέσω στα "χέρια" του. Και στις ΗΠΑ πειράζει αυτό και στη Γαλλία και στη Γερμανία και στην Ελβετία και στη Σουηδία και στο Χονγκ Κονγκ. Για τη Β. Κορέα δεν παίρνω όρκο.
Για τον ψυκτικό ή τον συντηρητή ανελκυστήρων από το Περιστέρι, τα έχουμε ξανακούσει κι από πιο επίσημα χείλη.... αλλά και πάλι δεν είδαμε "φως" εδώ και 4 χρόνια. Περισσότερα πανεπιστημιακά τμήματα είδαμε μόνο, περισσότερα πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Αααα και "σερβιτόρους κολυμβητές"....

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα! Κι ο καθείς δικαιούται να έχει τη γνώμη του κι επιπλέον να νομίζει ότι έχει το αλάθητο. Τα δύσκολα προβλήματα έχουν δύσκολες λύσεις, αλλά έχουν λύσεις. Και στην εκπαίδευση ισχύει το ίδιο. Όμως η βάση του διαλόγου πρέπει να είναι κάποιες κοινά αποδεκτές αρχές, όπως καταρχάς ότι στον δυτικό κόσμο που ζούμε δεν έχουν όλοι ακριβώς τα ίδια δικαιώματα γιατί δεν έχουν όλοι την ίδια οικονομική ικανότητα, αλλά ούτε σε αυτό το αυτονόητο δε συμφωνούμε. Προφανώς το κοινωνικό και δημοκρατικό κράτος οφείλει να γεφυρώνει τα χάσματα και να δίνει δυνατότητες σε αυτούς που δεν τις έχουν τόσο στην εκπαίδευση, όσο και στην υγεία τουλάχιστον. Όμως δεν μπορεί και δεν πρέπει το κράτος να κοροϊδεύει τους πολίτες του. Δηλαδή εάν ένας οικονομικά ισχυρός επιλέγει να σπουδάσει τον γόνο του στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό παρόλο που δεν αξίζει για αυτό, δεν δημιουργείται αυτόματα η υποχρέωση στην πολιτεία να το πράξει για όλους! Αντιθέτως η πολιτεία οφείλει να έχει διεξόδους για αυτό το κομμάτι της νεολαίας που δεν είναι στο ενδιαφέρον του οι πανεπιστημιακές σπουδές. Με απλά λόγια οφείλουμε όλοι να καταλάβουμε, ήδη προχτές θα έπρεπε να το είχαμε κάνει, ότι απαιτείται άμεσα διεύρυνση και σοβαρή υποστήριξη του θεσμού των ΕΠΑΣ δηλαδή της μεταγυμνασιακής τεχνικής εκπαίδευσης. Αντιλαμβάνομαι ότι κάτι τέτοιο στεναχωρεί πολλά συμφέροντα και σβήνει αυταπάτες, αλλά αυτό μόνο μπορεί να πράξει το καλύτερο κράτος στη σύγχρονη δυτική κοινωνία.
Υ.Γ. (Για τον κομμουνισμό θα μιλήσουμε άλλη φορά.)

@ @ @ΔΕΠ
|

Στο νομό Αιτωλοακαρνανιας (Μεσολόγγι και Αγρίνιο) δεν υπάρχει κανένα Τμήμα του πρώην ΤΕΙ του 4ου Πεδίου, και που ανωτατοποιησε ο κ. Γαβρογλου, αλλά μόνο τα νέα Τμήματα (πλην Ιχθυολογιας) της νεοσύστατης Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, ήτοι Τμήματα του 2ου και 3ου Πεδίου!...

Φοβερό κόλπο;
|

Πληρώνεις φροντιστήρια 3 χρόνια αλλά το παιδί σου κόβεται από την ΕΒΕ.
Περνάει την ΕΒΕ; Συντηρείς γονιέ τις σχολές, τα ενοικιαζόμενα, τα μπαράκια και τις ταβέρνες της κάτω Πλατανιάς αλλά το παιδί σου δεν θα αποφοιτήσει ποτέ λόγω του Ν+2!
Ο νόμος Κεραμέως περιέχει 2 από τις πιο υποκριτικές διατάξεις που έχω δει τα τελευταία 50 χρόνια.
Την ΕΒΕ και το Ν+2. Ο παραλογισμός της ΕΒΕ έχει ήδη εξηγηθεί και με αριθμητικά τεκμηριωμένα παραδείγματα από πολλούς σχολιαστές και όχι μόνο. Πρωτοεφαρμόστηκε στους μαθητές της καραντίνας, εντελώς αιφνιδιαστικά. Είναι πρώτη φορά στην πολιτική ζωή του τόπου που μια τόσο καταλυτική αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής εφαρμόζεται την ίδια χρονιά που ψηφίζεται και όχι από την επόμενη. Επιβάλλεται 3 μήνες πριν τις εξετάσεις σε μαθητές που τελούν σε κατάσταση καραντίνας και τηλεκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση δεν τόλμησε να συγχωνεύσει τμήματα κι έχουμε το παράδοξο να λειτουργούν τμήματα χωρίς εισακτέους. Αυτά χρηματοδοτούνται από τους φόρους των γονιών για τους οποίους «κόπτεται» και υποτίθεται ότι βοηθάει με την ΕΒΕ απαλλάσσοντάς τους δήθεν από τα έξοδα σπουδών των αδύναμων μαθητών που δεν πιάνουν την ΕΒΕ.
Αν δεν είναι αυτό ο ορισμός της υποκρισίας, τότε ποιος είναι; Πρόβλημα που μπορούσε να λυθεί με μειώσεις εισακτέων και συγχωνεύσεις τμημάτων μεταβιβάστηκε στους γονείς προς λύση.
Η υποκρισία συμπληρώνεται με την θέσπιση οριζόντιου ορίου σπουδών Ν+2 ανεξαρτήτως βαθμού δυσκολίας της Σχολής και απόστασης αυτής από την έδρα του φοιτητή. Θα πληρώνει δηλαδή ο γονιός ενοίκιο για 6 χρόνια και στο τέλος θα του πουν ότι ο φοιτητής διαγράφεται γιατί χρωστάει 3-4 μαθήματα. Έπαιξες κι έχασες 60.000 ευρώ!! Γιατί αυτοί που έχουν περάσει οριακά με την ΕΒΕ σε μια παραμεθόρια Σχολή θεωρούνται ικανοί να την τελειώσουν εγκαίρως; Δεν έχει ανάλογο πρόγραμμα σπουδών με παρεμφερή της στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη;
Φοβερό κόλπο;

"Συμπτώσεις, που σε κάνουν το παρόν να ακυρώσεις"
|

@@ "Συμπτώσεις, που σε κάνουν το παρόν να ακυρώσεις"
Υποκριτικό είναι, το να κάνει κανείς πως δεν καταλαβαίνει.
- Το επιχείρημά μου ήταν απλούστατο. Οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία θα λειτουργούσε καλύτερα, εάν ομοίως, είχε λιγότερους και "επιλεγμένους" πολίτες να εξυπηρετήσει. Μήπως διαφωνείτε μ' αυτό?
- "Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική" μεν.... αλλά η πραγματικότητα είναι, ότι σπουδάζουν οι 11 στους 10 απόφοιτους του Λυκείου μας (σε δημόσια πανεπιστήμια ή σε κολλέγια εντός Ελλάδος και σε δημόσια ή σε ιδιωτικά πανεπιστήμια εκτός Ελλάδος). Εκτός κι αν εσείς ξέρετε πολλούς, που δεν σπουδάζουν κάπου-κάτι. Άρα, μη υποχρεωτική μεν η πανεπιστημιακή εκπαίδευση αλλά πτυχία με το τσουβάλι σαν κουλούρια Θεσσαλονίκης δε.
- Ο πόνος μου δεν είναι για τ' ότι θα παίρνουν τα ιδιωτικά "μαθητές του 10" αλλά για να μην τους δίνουν και τα πτυχία τους με 10.... και μάλιστα πτυχία, που θα είναι ισότιμα με αυτά των "μαθητών του 20" και που για να πάρουν τα πτυχία τους με 7 στα δημόσια πανεπιστήμια.... χάλασαν τα ματάκια τους κι έχασαν τα μαλλάκια τους. Αν τα πήραν με 8-9-10, τότε ίσως έχασαν κι άλλα πράγματα....
- Αν παίρνουν μαθητές με 3 ή 7 σε κάποια δημόσια πανεπιστήμια, είναι γιατί τους έγινε καμιά χάρη?.... ή γιατί αυτή ήταν η βάση εισαγωγής του Τμήματος που επέλεξαν? Το κράτος είναι αυτό που είναι αρμόδιο, ν' αποφασίσει να κλείσει ή όχι τέτοια Τμήματα. Τι έκανε το κράτος μέχρι σήμερα?
- Λέτε ότι σας ενδιαφέρουν (μόνο?) τα δημόσια πανεπιστήμια. Αύριο όμως τα πτυχία των μη-κρατικών μη-ιδιωτικών πανεπιστημίων, θα είναι ισότιμα με αυτά των δημοσίων. Άρα αύριο που θα πάτε το παιδί σας σ' ένα δημόσιο σχολείο ή σ' ένα δημόσιο νοσοκομείο ή εσείς σε μια δημόσια υπηρεσία (που είναι υποχρεωτικά)... ΔΕΝ θα σας ενδιαφέρει το πού και πώς σπούδασε και το πώς πήρε το πτυχίο του ο εκπαιδευτικός, ο γιατρός, ο δικαστής, ο εφοριακός, ο μηχανικός της πολεοδομίας κλπ? Αυτό δεν είναι υποκρισία?

@ @ΔΕΠ
|

Ειναι προφανες οτι έλεγχος εισακτέων μεσω ΕΒΕ δεν ειναι αποτελεσματικός. Εξαρτάται απο διαφορετικό μεσο καθε φορά. Οι κενες θέσεις δεν είναι μονο αποτέλεσμα της ΕΒΕ αλλα και της ζήτησης. Τα τμηματα πχ του 4ου επιστημονικού πεδίου πχ στην Πατρα είναι τα τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν απο τον Γαυρόγλου και βρίσκονται στο Μεσολογγι, το Αγρίνιο κλπ (ε, η ανωτατοποίηση δεν τα έκανε πιο ελκυστικά). Το ιδιο και με τα περισσότερα ... στο Διδυμότειχο, τη Δραμα, τη Φλώρινα.
Αλλα ειναι ΄δυσκολα τμήματα πχ Φυσική, Μαθηματικό.

"Αλλωστε η κρατική χρηματοδότηση καθορίζεται ένα πανεπιστήμιο και όχι ένα τμήμα."

Λάθος, καταρχήν το 80% της χρηματοδότησης του πανεπιστημίου εξαρτάται και απο τον αριθμό φοιτητών. Επίσης το καθε πανεπιστημιο έχει εσωτερικό αλγόριθμο για το πως μοιράζει τον προϋπολογισμό του σε κάθε τμήμα του που παιρνει υπόψη τον αρισμό φοιτητών.

@ "Συμπτώσεις, που σε κάνουν το παρόν να ακυρώσεις…
|

Ανευ ουσίας το επιχείρημα για τα σχολεία, νοσοκομεία κλπ. Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική.
Υποκριτικός ο "πονος" για το οτι θα παιρνουν με 10 στα ιδωτικά, ενω δεν σας ενοχλεί αν παιρνουν με 3 ή 7 στα δημόσια.
Δεν εχω προβλημα με "κοφτες" στα δημόσια γιατί αυτα με ενδιαφέρουν, αυτα πληρώνουμε, τα θελω καλύτερα, θελω πιο αποτελεσματική χρηματοδότηση των δημοσίων.

Μου' φαγαν όλα τα δαχτυλίδια.... τώρα και τις…
|

@Ετεοκρής 10 Αυγ 2023 12:13
Χάλαβρο και κληρονομιά, τον ίδιο συντελεστή ΕΝΦΙΑ θα πληρώσετε, με το "παλάτι" του εμπειροτέχνη υδραυλικού σας αγαπητέ Δάσκαλε. Και εσάς, θα σας φορολογήσει επιπλέον και η ΔΟΥ, για το αστρονομικό σας εισόδημα από τη σύνταξη μετά από 39 χρόνια υπηρεσίας. Κι εγώ τα ίδια τραβάω με την τίμια λαϊκή ταβέρνα μου. Τώρα που άκουσα μάλιστα, ότι θα "κυνηγήσουν" τα εισοδήματα έως 10.000 ευρώ.... ανησυχώ ακόμη περισσότερο....

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

@@Δισκοβόλος 09 Αυγ 2023 23:30
Επαναλαμβάνετε το ίδιο διάτρητο επιχείρημα του "Έλληνα φορολογούμενου" (πόση υποκρισία να χωρέσει πια αυτή η βάναυσα κακοποιημέναη έκφραση;), ενώ ήδη με τεκμηριωμένο -νομίζω - λόγο το έχω απορρίψει ως κραυγαλέο οξύμωρο για μια οργανωμένη πολιτεία που σεμνύνεται ότι ακολουθεί και σέβεται τους κανόνες ελεύθερης αγοράς και θεμιτού ανταγωνισμού.
Το ξέρω βέβαια πως η ελληνική δεξιά δεν έχει καμία διάθεση χνα σεβαστεί κανόνες και αρχές που δεν εξυπηρετούν τις δόλιες σκοπιμότητες της πολιτικής της, πόσω μάλλον τώρα που σε κάθε επίκριση επιστρατεύει το θλιβερό επιχείρημα του 41%, ωστόσο στη συνείδηση ενός σκεπτόμενου ανθρώπου θα πλανάται πάντα το ίδιο αδυσώπητο και φυσικά αναπάντητο ερώτημα για την επιλεκτική εφαρμογή της ΕΒΕ, χωρίς την οποία θα μπορούν ανεμπόδιστα να φοιτούν σε ιδιωτικά ιδρύματα οι οικονομικά προνομιούχοι και χωρίς την οποία επίσης θα έπρεπε να φοιτούν ανεμπόδιστα στα δημόσια ιδρύματα και οι μη προνομιούχοι, ώστε στο τέλος όσοι έχουν τα κότσια να αποκτούν ισότιμους τίτλους και να τίθενται επί ίσοις όροις στην κρίση της αγοράς...

@ΔΕΠ
|

Αγαπητέ φίλε,
Δείτε παρακαλώ τις κενές θέσεις στα τμήματα του 4ου επιστημονικού πεδίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και το διπαε. Θα δείτε ότι ο ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός κενών θέσεων οφείλεται στην υψηλή ΕΒΕ που τα τμήματα έχουν ορίσει (συνήθως 1.1).
Όμως μένουν άδειες κάποιες περιπτώσεις το 50% των θέσεων. Τα τμήματα είναι μεγάλα έχουν πολλά μέλη δεπ και καλές υποδομές. Είναι σαφές ότι γίνεται για τη μείωση του φόρτου εργασίας. Η διαφορά στην ποιότητα των φοιτητών με συντελεστή 0,9 ή 1 είναι ελάχιστη.
Και επειδή πρόκειται για μεγάλα πανεπιστήμια με υψηλή χρηματοδότηση η διαφορά στα χρήματα που παίρνουν είναι ελάχιστη.
Αλλωστε η κρατική χρηματοδότηση καθορίζεται ένα πανεπιστήμιο και όχι ένα τμήμα.
Να είστε καλά

"Συμπτώσεις, που σε κάνουν το παρόν να ακυρώσεις"
|

@@Δισκοβόλος09 Αυγ 2023 23:30
Μα να μην σας συμβουλεύετε καθόλου ο Υπουργός ούτε για την ΕΒΕ ούτε για τα ιδιωτικά και να απαντά στις κοινοβουλευτικές ερωτήσεις με την παράθεση των νόμων, των άρθρων και των παραγράφων? Οπότε να σπουδάσουμε όλοι γιατροί (άλλοι με 20άρια στα δημόσια κι άλλοι με 10άρια στα ιδιωτικά) και θα επιλέξει ο "πελάτης" ε? Και στα δημόσια νοσοκομεία, με γραπτό ΑΣΕΠ θα διορίζονται οι γιατροί? Είναι "στο συρτάρι" ο νόμος?

@ΔΕΠ 09 Αυγ 2023 23:40
Ούτε κι εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα, το κάθε σχολείο να καθορίζει τη ποιότητα και τον αριθμό των μαθητών που θα δέχεται. Όσο καλύτεροι και λιγότεροι οι μαθητές, τόσο καλύτερη και η δουλειά που θα γίνει από το σχολείο. Το αυτό και για νοσοκομεία, δικαστήρια, εφορίες, πολεοδομίες και λοιπές δημόσιες υπηρεσίες-αγαθά-παροχές προς τον πολίτη. Επιπλέον φίλτρα-κόφτες όμως, μπήκαν ΜΟΝΟ στα δημόσια πανεπιστήμια (εντελώς συμπωματικά) την ίδια ώρα που δρομολογείται η ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση με τα ισότιμα πτυχία της....

Ετεοκρής
|

Η ΕΒΕ είναι ένα μέτρο που δεν λύνει το μεγαλό, μακροχρόνιο πρόβλημα της εισαγωγής χιλιάδων νέων σε σχολές που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να τις τελειώσουν.* Πρόκειται για το μεγαλύτερο δράμα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και ταυτοχρόνως για τη μεγαλύτερη ίσως πολιτική υποκρισία. Εντωμεταξύ, εικοστή έβδομη μέρα σήμερα και ο εμπειροτέχνης υδραυλικός της περιοχής μου, μου υποσχέθηκε σήμερα το πρωί, για τρίτη φορά, ότι θα έρθει το Σάββατο το μεσημέρι. Παρεμπιπτόντως, το εξοχικό παραθαλάσσιο σπίτι του στον πανέμορφο κολπίσκο της περιοχής, είναι παράταιρο με το χάλαβρο που στέκει λίγο πιο πέρα, αυτό που έχω κληρονομήσει από τον παππού μου...

*https://www.esos.gr/arthra/82716/mono-oi-misoi-foitites-pliroforikis-ap…

@@Δισκοβολος
|

Η ανακρίβεια σε όλο της το μεγαλείο!Διαβαστε πως λειτουργεί η ΕΒΕ μηπως κατανοήσετε πως επηρεάζει τους πάντες περιζήτητους και μη.Μη γραφετε ότι ναναι

ΔΕΠ
|

δεν εχω κανένα προβλημα με κάθε τμήμα να καθορίζει τη ποιότητα και τον αριθμό των φοιτητών που θα δέχεται. Οσο καλύτεροι η φοιτητές τοσο καλύτερη και η δουλειά που θα γίνει απο το τμημα. Προφανως πολλα τμήματα θα ήθελαν να καθορίζουν το αριθμό των εισακτέων του, μια υπόσχεση που δεν έχει κρατησει το κράτος (βλέπουμε πχ τμηματα μαθηματικών με 300 εισακ΄τεους ενω εχουν ζητήσει 80 ... σουρεαλιστικά πραγματα). Κανενα τμημα δεν θελει να έχει πολύ λίγους φοιτητες για τι αυτό μειώνει και τον τακτικό του προϋπολογισμό.

@Δισκοβόλος
|

Η ΕΒΕ δεν επηρεαζει καθόλου τα περιζήτητα τμήματα που έχουν υψηλές βάσεις, κατα πολύ μεγαλύτερες απο καθε ΕΒΕ. Μονο μη περιζήτητα τμήματα επηρεάζονται στα οποί περνούσαν φοιτητές με 3...
Εχετε και μια ψύχωση με τα ιδιωτικα ... δεν έχει καμία σχέση η ΕΒΕ και ο τρόπος εισαγωγής στα δημόσια (που καθορίζει ποιος υποψήφιος θα επιδοτηθεί απο τον έλληνα φορολογούμενο για να σπουδάσει), με το εαν δημόσια και τα ιδωτικά είναι ισότιμα. "Σε μια κοινωνία που λειτουργεί με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και του θεμιτού ανταγωνισμού" οπως γράφεις η ισοτιμια του θα κριθεί απο την αγορά με βάση τις γνώση που εχουν αποκομήσει ου πτυχιούχει απο τις σπουδές τους, σε ιδιωτικό η δημόσιο. Το ίδο και για τις προσλήψεις στο δημόσιο, στις εξετάσεις ΑΣΕΠ θα πετυχαίνουν μόνο οσοι κατεχουν τις κατάλληλες γνώσεις.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
|

Εγώ ξέρω ότι ο γιος μου δεν μπόρεσε να δηλώσει στο μηχανογραφικό τη σχολή προτίμησης του για 0,29 που είχε λιγότερο της ΕΒΕ ενώ είχε γράψει 250 μόρια παραπάνω από τον τελευταίο εισαχθεντα στη συγκεκριμένη σχολή, στην οποία έμειναν και αρκετές κενές θέσεις!! Φυσικά κανείς από τον περίγυρο που ρωτάει δεν μπορεί να καταλάβει πώς μπαίνει κάποιος με λιγότερα μόρια και κάποιος με περισσότερα μένει εκτός... κι εγώ βαριέμαι να εξηγώ τα ανεξήγητα της ελληνικής πραγματικότητας.. Τα συμπεράσματα δικά σας...

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

Η ΕΒΕ δεν είναι παρά ένα δόλιο τέχνασμα της Κεραμέως με πρόσχημα την αποτροπή εισαγωγής στα πανεπιστήμια υποψηφίων με πολύ χαμηλή βαθμολογία, λες και οι διαμορφούμενες βάσεις με το παλιό σύστημα επέτρεπαν να εισάγονται σε νομικές, ιατρικές, αρχιτεκτονικές, παιδαγωγικές ή άλλες περιζήτητες σχολές υποψήφιοι με τέτοιους βαθμούς!
Αλλά ακόμη κι αν δεχθούμε ότι υπάρχει μια κάποια λογική σε όλο αυτό, θα επαναλάβω τη συστηματικά αναπάντητη απορία μου που επαναλαμβάνω εδώ και καιρό: Σε μια κοινωνία που λειτουργεί με τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και του θεμιτού ανταγωνισμού πώς νοείται να επιβάλλεται μηχανισμός περιορισμού της εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για τα υπό ίδρυση ιδιωτικά (τα εκ του πονηρού λεγόμενα "μη κρατικά"), οι απόφοιτοι των οποίων θα λογίζονται ισότιμοι* των αποφοίτων δημόσιων ιδρυμάτων; Μήπως δηλαδή τη στιγμή που θα ξεκινήσει η λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων θα πρέπει αυτομάτως να ανακοινωθεί όχι μόνο η κατάργηση της ακατανόητης ΕΒΕ, αλλά και των πανελλαδικών εξετάσεων, ώστε το σύστημα να λειτουργεί με ισότιμους κανόνες;
* Αυτό το "ισότιμοι", ότι δηλαδή οι απόφοιτοι των ιδιωτικών ιδρυμάτων θα μπορούν να διεκδικούν τις ίδιες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, ακυρώνει αυτομάτως το ψευδοεπιχείρημα που εκφράζουν κάποιοι ότι στα ιδιωτικά οι σπουδές θα βαρύνουν άμεσα τις ίδιες τις οικογένειες και όχι το δημόσιο!

ΔΕΠ
|

Έχουν δίκιο οι προηγούμενοι.
Η ΕΒΕ σωστά εφαρμόζεται για να αποκλείσει την εισαγωγή των φοιτητών με πολύ χαμηλούς βαθμούς και καμία πιθανότητα να πάρουν πτυχίο.
Δυστυχώς όμως χρησιμοποιείται από τμήματα με μικρή ζήτησε και χαμηλή βάση με στόχο να αυξήσουν τη βάση εισαγωγής και να πάρουν λιγότερους φοιτητές.
Αυτό είναι απαράδεκτο διότι λαμβάουν μικρότερο αριθμό φοιτητών από αυτό που θα μπορούσαν να εκπαιδεύσουν με στόχο να έχουν μικρότερο φόρτο εργασίας.
Το υπουργείο θα πρέπει να δει αυτές τις περιπτώσεις συγκρίνοντας το συντελεστή εβε του τμήματος με τις κενές θέσεις.
Έτσι κι αλλιώς η λογική της εΒΕ είναι να μην μπαίνουν φοιτητές χωρίς γνώση στα πανεπιστήμια.
Το καλύτερο θα ήταν να υπάρχει μία ενιαία εβε στο 0.8 και τίποτε αλλο

Κωνσταντίνος Παπακώστας
|

Νομίζω ότι πίσω από όλους αυτούς τους "κόφτες" βρίσκεται η προσπάθεια μερικών "ευγενών" τμημάτων του κέντρου και της Θεσσαλονίκης να μην πλημμυρίζουν οι αίθουσε΄ς τους από στρατιές μετεγγραφόμενων. Βέβαια, κάποια το έλυσαν μερικά γιατί μπήκαν σε ειδικούς πίνακες μη αντίστοιχων τμημάτων, πράγμα που δεν ισχύει αν γινόταν η κατάταξη με βάση το πρόγραμμα σπουδών τους. Επίσης, κάποια άλλα τμήματα καταδικάστηκαν ως νέα(έτσι ρατσιστικά λέει το Μηχανογραφικό), γιά να μην είναι αντίστοιχα με άλλα ομώνυμά τους.
Δηλαδή, στο σύστημα υπάρχει διπλός αποκλεισμός των χαμηλόβαθμων υποψήφιων, από τη μία με την ποσόστωση της χαμηλής βάσης κι από την άλλη με τις διάφορες κατατάξεις των τμημάτων από το υπουργείο. Βέβαια, όλα αυτά τα φίλτρα θα καταλήξουν στο τέλος να κλείσουν τμήματα γιατί αυτός είναι ο σκοπός του υπουργείου. Το θέμα είναι όμως ότι σ' αυτήν την ιστορία έχουν παίξει ενεργό ρόλο και οι καθηγητές. Από τη μία να απαλλαγούμε από φοιτητές χωρίς υπόβαθρο, από την άλλη να κλείσουν τα τμήματα λόγω των εμποδίων που εμείς έχουμε θέσει. Ποιά είναι η μέση λύση;
Καταρχήν η κατάταξη των τμημάτων στα διάφορα πεδία πρέπει να γίνει με βάση τα προγράμματα των σπουδών των διαφόρων τμημάτων κι όχι ερήμην όπως ακόμα γίνεται μέχρι σήμερα. Και γίνεται ερήμην α)γιατί οι σχολές ανθρωπιστικών επιστημών που θέλουν Αρχαία και Λατινικά έχουν μπεί μαζί με τις σχολές κοινωνικών επιστημών που θέλουν Κοινωνιολογία και Μαθηματικά ΙΙ δήθεν γιά οικονομία και β)γιατί εκ των υστέρων όταν βλέπουν ότι έχουν χαμηλή βάση, οι πρόεδροι των τμημάτων αιτούνται και πετυχαίνουν την ένταξη των τμημάτων τους και σε άλλο πεδίο.
Να γίνει λοιπόν ένα πέμπτο πεδίο που θα περιλαμβάνει μόνο τις κοινωνικές επιστήμες και μεγάλο μέρος της κοινής ομα΄δας(ΠΤΔΕ, ΤΕΦΑΑ,) και να τοποθετηθούν στα πεδία τα τμήματα αυστηρά με βάση το πρόγραμμα σπουδών των. Κάθε πεδίο της Γ' Λυκείου θα έχει 8 μαθήματα και επιπλέον 4 που θα είναι κοινά(Γυμναστική, Μουσική, Ξένη Γλώσσα και Νέα Ελληνικά). Απ' αυτά τα 12 θα γίνονται Πανελλήνιες στα 6 τα οποία όμως θα είναι μαθήματα του πεδίου κι όχι μερικά άλλου πεδίου όπως παλιά. Έτσι θα αποφεύγεται η ολοκληρωτική αποτυχία κάποιων υποψηφίων που έχοντας αποτύχει σε ένα μάθημα όπως σήμερα, δεν μπορούν να διορθώσουν τη χασούρα από τη βαθμολογία από ένα ή σε δύο ακόμα. Έτσι θα αυξηθεί και ο αριθμός των εισακτέων. Παλιότερα έλεγαν κάποιοι ότι δεν μπορεί να αξιολογείται η επίδοση ενός υποψηφίου από 4 τρίωρα. Οι ίδιοι μετά έκαναν τα 3ωρα 6. Αλλά και πάλι δεν ικανοποιήθηκαν γιά να μην κουραστούν τα παιδιά; ή οι ίδιοι; και επέστρεψαν στα 4, δηλαδή στη λογική των παλιών 4 δεσμών, αλλά τώρα αδικούνται περισσότερο οι μέτριοι και κάτω μαθητές. Έγινε αξιολόγηση, ή επικράτησαν οι συναισθηματισμοί που μας κατατρύχουν πάντα;
Στη συνέχεια πρέπει να δεχτούμε κάποια πράγματα με δημοψηφίσματα. Αφού πρώτα μειωθεί ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων σε λογικά επίπεδα, να πούμε την αλήθεια στο λαό. Ότι δεν επιτρέπονται οι μετεγγραφές πουθενά και από καμία κατηγορία γιά οποιοδήποτε λόγο. Αν θέλει κάποιος να πάρει μετεγγραφή, να τελειώσει πρώτα το τμήμα του και μετά να δώσει κατατακτήριες σε άλλο αν θέλει. Αυτό θέλει μεγάλη συζήτηση και διάλογο απ' όλους.
Αν θέλουμε να κάνουμε οικονομία, να μην την επιζητούμε μέσω της κατάργησης των τμημάτων γιατί έτσι θα κλείσουμε και τις τελευταίες εστίες έρευνας που υπάρχουν στη χώρα. Αφού κλείσουμε τα στόματα των ακραίων που έχουν σταυρώσει το Γαβρόγλου χωρίς να ξέρουν τί λένε, να συνεχίσουν οι συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων κυρίως στην Κρήτη, Κεντρική Μακεδονία και Αττική. Επίσης να φύγει το ΔΙ.ΠΑ.Ε από τα τμήματα της Ανατολικής Μακεδονίας τα οποία θα ενταχτούν στο Δ. Π. Θράκης. Να ενοποιηθούν όλες οι Στρατιωτικές Σχολές, Ικάρων, Ναυτικών Δοκίμων, Νοσηλευτών, ΕΛΑΣ, Πυροσβεστικής, Λιμενικού κλπ. σε ένα Πανεπιστήμιο Εθνικής Άμυνας και Δημόσιας Τάξης. Να συγχωνευτούν τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Ιόνιο σε Πανεπιστήμιο Ηπείρου και Ιονίων Νήσων. Να συγχωνευτούν στα γειτονικά τους Πανεπιστήμια ανωτατοποιούμενες όλες οι επαγγελματικές ανώτερες κι ανώτατες σχολές. Και από 53 που είναι σήμερα να φτάσουμε στα 16 μαζί με το ΕΑΠ(3 στην Αττική, 2 στην Κεντρική Μακεδονία, 1 στρατιωτικό). Ορίστε η οικονομία γιά να διορίσουμε περισσότερους καθηγητές στη Μέση Εκπαίδευση χωρίς κόφτες, ποσοστώσεις και κατατάξεις.
Παράλληλα χρειάζεται μία γενναία συνεργασία με τους προέδρους 110 τμημάτων όλων των Πανεπιστημίων της χώρας έτσι ώστε να γίνει μία πανελλήνια συμφωνία γιά αμοιβαία ανταλλαγή τμημάτων μεταξύ των Πανεπιστημίων έτσι ώστε να ανατραπεί η σημερινή στρεβλή τους κατανομή στον ακαδημαϊκό χάρτη που έχει προκαλέσει σε κάποιες πόλεις τεχνητά αυξημένη ζήτηση φοιτητικών κατοικιών και αύξηση των καταστημάτων εστίασης.

ΣΤΕΦΑΝΟΣ
|

Αν αυτός ο τρόπος απάντησης δεν υποδηλώνει αλαζονεία, τότε τι μπορεί να υποδηλώνει;

GEO C KRIN.
|

Όταν κάποιος υποψήφιος απορρίπτεται λόγω ΕΒΕ μπορεί να σπουδάσει τη ίδια επιστήμη πληρώνοντας σε κάποιο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο? Αν μπορείς να πληρώνεις είσαι και ικανότερος?

Polar_Fish
|

Η ΕΒΕ εισήχθηκε για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εισαγωγής φοιτητών με πολυ χαμηλή βαθμολογία σε πανεπιστημιακα τμηματα κυριως του 2ου ΕΠ οπου μειώθηκε, και μειώνεται συνεχώς, ο αριθμός των υποψηφίων σε σχέση με τις προσφερόμενες θέσεις. Ενα αλλο πρόβλημα με την ΕΒΕ ειναι οι συντελεστές απο 0.8 έως 1.2. Ας υποθεσουμε οτι ο μέσος ορος ειναι 10 τοτε ο συντελεστής 1.2 οδηγει σε ΕΒΕ 12 και ο συντελεστής 0.8 σε ΕΒΕ 8, δηλ. βαθμολογικό πλατος +/- 2. Οταν ο μεσος ορος ειναι 12 τοτε ο συντελεστης 1.2 δινει 14.4 και ο 0.8 δινει 9.6, δηλ. βαθμολογικο πλάτος +/-2.4, δηλαδη οσο ανεβαίνει ο μέσος ορος ο κοφτης ανεβαίνει αναλογικά περισσότερο και πεφτει αναλογια περισσότερο. (Φετος στο 2οΕΠ ο μέσος ορος ειναι 12.34). Αυτο δεν ειναι λογικο. Ειναι καλύτερο ο συντελεστής να ειναι ένας επι της ΕΒΕ για ολα τα τμηματα.

Αντώνης, μέλος ΔΕΠ
|

Θεωρώ ότι τα προβλήματα με την ΕΒΕ είναι η μεγάλη περιπλοκότητα στον υπολογισμό της. Έχει δίκιο ο Polar Fish
Αρχικά υπολογίζεται η ΕΒΕ ως 80% του μέσου όρου της βαθμολογίας των μαθημάτων. Στη συνέχεια τα τμήματα επιλέγουν α. Την ΕΒΕ τους με συντελεστή 0,8-1,2 και β. τους συντελεστές στα μαθήματα.
Είμαι υπέρ της ΕΒΕ, αλλά αν υπήρχε ενιαία ΕΒΕ στο 0,8 του μέσου όρου ανά κατέυθυνση, τα πράγματα θα ήταν πιο καθαρά και απλά. Τώρα έχουμε το φαινόμενο μια σειρά από τμήματα να μειώνουν τεχνητά τον αριθμό φοιτητών που δέχονται βάζοντας υψηλή ΕΒΕ. Αυτό κάποιος πρέπει να το μελετήσει. Υπάρχουν σχολές που βάζουν συντελεστή 1,2 και από τις 200 θέσεις που έχουν λαμβάνουν 100 φοιτητές, ενώ αν η ΕΒΕ ήταν στο 0,8 θα γέμιζαν. Αυτή η πρακτική είναι απαράδεκτη καθώς γίνεται μόνο για να μειωθεί ο φόρτος εργασίας και μάλιστα σε τμήματα με καλές υποδομές και πολλά μέλη ΔΕΠ. Δείτε τα οικονομικά και τις λογιστικές.
Πέρα από αυτό, η ΕΒΕ έχει αναδείξει τα προβλήματα των τμημάτων που είναι εκτός της έδρας του ΑΕΙ, σε μικρές πόλεις και με έντονη ακαδημαική απομόνωση. ΑΥτά τα τμήματα πρέπει να συγχωνευτούν. Εϊναι βαρίδια για τα ΑΕΙ που τα χρηματοδοτούν αλλά και για τη δημόσια παιδεία συνολικά

Polar_Fish
|

Το κυριο πρόβλημα στον τρόπο υπολογισμού της ΕΒΕ εντοπίζεται στο οτι στηρίζεται στο μέσο όρο ολων των βαθμολογιών, αυτό σημαίνει ότι λαμβάνονται υπόψιν όλα τα μαθήματα ισοδύναμα, ενώ για την εισαγωγή σε ένα τμημα υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας.

@ Polar_Fish
|

Ποιό δηλαδή είναι το πρόβλημα με τον τρόπο υπολογισμου της ΕΒΕ; Ισα ίσα, σε αντίθεση με παλιότερες προσπάθειες "βάση του 10" κλπ, υπολογίζεται με βάση τον εκάστοτε μέσο όρο των υποψήφιων. Άρα δεν εξαρτάται από την ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων κάθε φορά.

Όταν οι απαντήσεις είναι άλλα 'ντ' άλλων
|

Η απάντηση θυμίζει την απάντηση που έδωσε το Υπ. Παιδείας επί Αεβανιτόπουλου (Άνοιξη 2013) σε ερώτηση που ρωτούσε αν το Υπουργείο προτίθεται να αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Και η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση ήταν ανάγνωση του νόμου. Έλεγε η απάντηση "από 0 έως χρόνια υπηρεσίας τόσες ώρες, από 6 έως 12 χρόνιας υπηρεσίας τόσες ώρες (...), αν είναι διευθυντές τόσες ώρες"
Απάντηση δηλαδή "εκτός θέματος" που θα έλεγαν και οι Φιλόλογοι.

Legend
|

Δεν αδικείται κανείς! Τα τμήματα που δεν επιλέγονται δεν πρέπει να υπάρχουν. Ας συγχωνευτούν! Υπάρχουν τόσα τμήματα με παρόμοιο αντικείμενο σπουδών. Στη χώρα λείπει η τεχνική εκπαίδευση: τεχνίτες έχουμε ανάγκη!!! Αναμόρφωση των τμημάτων με όρους αναβάθμισης των σπουδών και κάλυψης κοινωνικών αναγκών, όχι με τουριστικούς όρους. Δεν είναι τουρίστες οι φοιτητές… είναι η μαγιά για μια καλύτερη κοινωνική δομή στο μέλλον. Για καλύτερους όρους ποιοτικής ζωής στον τόπο. Μυωπικές πολιτικές μάς έχουν φτάσει σε αδιέξοδο!

Polar_Fish
|

O πόλεμος κατά της ΕΒΕ γίνεται με λαθος στόχευση. Ενα απο τα προβλήματα της ΕΒΕ ειναι ο τροπος υπολογισμού της.

Προς κύριο Υπουργό
|

Όταν σου λένε ότι ο νόμος αδικεί υποψηφίους, δεν είναι και ότι πιο έξυπνο να απαντάς με ανάγνωση του νόμου. Το είδαμε πολλάκις με την προηγούμενη υπουργό Παιδείας, μην ακολουθείτε την άχαρη τακτική της.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ