Υπ. Παιδείας: Κονδύλι 115 εκ. ευρώ για την πρόσληψη Διδασκόντων - Επιστημόνων Κατόχων Διδακτορικού

Η απάντηση του Κ. Πιερρακάκη στη Βουλή

23/08/2023

Άκουσε το άρθρο

Με το υπ’ αρ. 2984/12- 06-2023 έγγραφο, υποβλήθηκε στην αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης,το Τυποποιημένο Έντυπο Πρότασης Εξειδίκευσης νέας δράσης που αφορά στην απασχόληση νέων επιστημόνων, κατόχων Διδακτορικού Διπλώματος στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως εντεταλμένων διδασκόντων, με προϋπολογισμό  115.000.000€ για το σύνολο της προγραμματικής περιόδου μέχρι 20 2027.

Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, απαντώντας , εγγράφως , σε σχετική ερώτηση Βουλευτών  του ΣΥΡΙΖΑ.

Το  πρόβλημα χρηματοδότησης για την πρόσληψη Διδασκόντων - Επιστημόνων Κατόχων Διδακτορικού είχε αναδείξει το esos με ρεπορτάζ στις 7 Ιουλίου (Διαβάστε εδώ).

Ειδικότερα,όπως τονίζει ο υπουργός Παιδείας στην απάντησή του:

Μέσω της απασχόλησης κατόχων Διδακτορικού Διπλώματος στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως εντεταλμένων διδασκόντων, η δράση στοχεύει στην ενίσχυση των ευκαιριών αναβάθμισης της επαγγελματικής κινητικότητας και των ακαδημαϊκών δεξιοτήτων των νέων επιστημόνων και εντάσσεται στις δράσεις προώθησης ευέλικτων ευκαιριών αναβάθμισης δεξιοτήτων και σύνδεσης με την αγορά εργασίας.

Πιο συγκεκριμένα, θα ενισχυθεί η απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας νέων επιστημόνων μέσω της απασχόλησής τους ως πρόσθετου διδακτικού προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με σκοπό τη διευκόλυνση μεταβάσεων σταδιοδρομίας και την ανάπτυξη της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής κινητικότητας.

Παράλληλα, θα ενισχυθεί η μεταφορά τεχνογνωσίας και καινοτομίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα μέσω της συγχρηματοδότησης της παροχής διδακτικού/ερευνητικού έργου από νέους επιστήμονες.

Επισημαίνεται ότι η δράση υποβλήθηκε στο πλαίσιο της προτεραιότητας 3 «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και του Ειδικού στόχου 4ζ: «Προώθηση της διά βίου μάθησης, ιδίως των ευέλικτων ευκαιριών αναβάθμισης των δεξιοτήτων και επανειδίκευσης για όλους, λαμβανομένων υπόψη των επιχειρηματικών και των ψηφιακών δεξιοτήτων, καλύτερη πρόβλεψη των αλλαγών και των νέων απαιτήσεων για δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, διευκόλυνση των μεταβάσεων σταδιοδρομίας και προώθηση της επαγγελματικής κινητικότητας (ΕΚΤ+)».

Επίσης, ενεργές προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τα Α.Ε.Ι, ώστε νέοι/ες επιστήμονες, να υποβάλουν πρόταση σύναψης σύμβασης ανάθεσης έργου για τις θέσεις, που προκηρύσσονται ανά επιστημονικό πεδίο, είχαν αναρτηθεί έως και τον Απρίλιο 2023.

Σχετικά με την πρόσληψη μόνιμων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 εγκρίθηκε η κίνηση διαδικασιών πλήρωσης πεντακοσίων (500) θέσεων διδακτικού προσωπικού / μελών Δ.Ε.Π. σε Α.Ε.Ι. και κατανεμήθηκαν στα Ιδρύματα.Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 του N.4610/2019 και του άρθρου 1 του Ν.4590/2019, οι προσλήψεις μελών Δ.Ε.Π., όπως όλες οι προσλήψεις του πάσης φύσεως τακτικού και εποχικού προσωπικού φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, διενεργούνται βάσει πολυετούς και ετήσιου στρατηγικού προγραμματισμού.

Στο πλαίσιο εφαρμογής των ανωτέρω με την αριθ.ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./104/13657/16-07- 2020 Απόφαση της Επιτροπής της παρ.1 του άρ.2 της αριθ.33/2006 Π.Υ.Σ., την αριθ.42/30- 09-2020 Π.Υ.Σ., την αριθ. 50/04-11-2021 Π.Υ.Σ. και την αριθ.31/27-09-2022 Π.Υ.Σ. εγκρίθηκαν για τα Α.Ε.Ι. της Χώρας, διακόσιες (200), τριακόσιες πενήντα (350), τετρακόσιες (400) και τετρακόσιες έξι (406) θέσεις μελών Δ.Ε.Π. αντίστοιχα, για τα έτη 2020, 2021, 2022 και 2023 και κατανεμήθηκαν στα Ιδρύματα.

Ως προς την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού (διδασκόντων του Π.Δ.407/1980) στα Α.Ε.Ι. για τα ακαδημαϊκά έτη 2019-2020, 2020-2021 και 2021-2022, κατανεμήθηκαν: διακόσιες ογδόντα τέσσερις (284), διακόσιες ογδόντα τέσσερις (284) και διακόσιες ογδόντα δύο (282) θέσεις αντίστοιχα. Επίσης κατανεμήθηκαν στα Α.Ε.Ι. διακόσιες ογδόντα δύο (282) θέσεις εντεταλμένων διδασκόντων του άρθρου173 του Ν.4957/2022, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Η επιμέρους κατανομή όλων των ως άνω θέσεων ανά Τμήμα, γίνεται με απόφαση της Συγκλήτου σύμφωνα με το άρθρο 16 του Ν.4957/2022. Επιπλέον, σημειώνεται ότι αναμένεται η έκδοση των σχετικών ΠΥΣ για την πρόσληψη μόνιμου και έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού για το έτος 2024.

Σχόλια (16)

Polar_Fish
|

Για το θέμα των εντεταλμένων διδασκόντων. Υπάρχει ζητημα προσβασιμότητας στις θέσεις αυτές το οποιο δεν εχει φανεί επειδή για το 22-23 υπάρχει μια μεταβατική διάταξη στη νομοθεσία. Αυτο θα φανεί στις επόμενες προκηρυξεις όποτε γίνουν.

Polar_Fish
|

Σε λίγο θα μας πείτε ότι δεν υπάρχουν μόνιμοι στο Δημόσιο. Οταν λέμε δημόσιο δεν εννοούμε κρατικοποιημένες ΔΕΚΟ. Ξέρουν όλοι οτι οταν μια θέση καταργηθεί τότε χάνεται η μονιμότητα. Ομως μέχρι τώρα το Κράτος προσφέρει εναλλακτικές λύσεις.

Πες μου ενα ψέμα για τη μονιμότητα
|

"Το κλειδί στο Δημόσιο είναι η μονιμότητα".

Αυτό είναι ένα ψέμα από τα πολλά που ακούγονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι υπάλληλοι της αγροτικής τράπεζας που μπήκαν στη δημόσια τράπεζα μέσω ασεπ και βγήκαν στον ιδιωτικό τομέα ξαφνικά αφού η τράπεζα ιδιωτικοποιήθηκε.
Παρόμοια και τα τσιμένατα Ηρακλής και άλλες δημόσιες επιχειρήσεις για να μην πάρω τώρα σβάρνα τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις που ιδιωτικοποιήθηκαν.
Τι θα γίνουν αν μια μέρα αποφασίσει το υπουργείο παιδείας κάνει το ίδιο;
Βλέπουμε αξιολογήσεις εκπαιδευτικού έργου τι θέλουν να περάσουν τελικά;
H κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών θα φέρει και τη μείωση απολαβών και ίσως σε βάθος χρόνου την απόλυση.
Οι διδακτορικοί θα μείνουν χωρίς δουλειά επειδή το θέλει το υπουργείο;
Τι γίνεται με έναν εκπαιδευτικό που θέλει να πάει από τη δευτεροβάθμια στη τριτοβάθμια εκπαίδευση; μπορεί ή όχι ; ποιές είναι οι ίσες ευκαιρίες;

Στα ιδιωτικά εννοώ μη κρατικά πανεπιστήμια θα ισχύσει το ίδιο;
Ένα πανεπιστήμιο μη κρατικό τι είναι αν δεν είναι ιδιωτικό; μήπως λοιπόν όλοι μας εμπαίζουν με τους νόμους τους που τελικά δεν μπορούν να εφαρμοστούν;
Στο κάτω κάτω αν η ηγεσία φτιάχνει παραθυράκια για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα γιατί είναι υποχρεωμένος ο κάθε απλός άνθρωπος να μην ψάχνει για εξαιρέσεις στις ερμηνείες των νόμων;
Ελλάς το μεγαλείο σου!

Πρώην πανεπιστημιακός υπότροφος ΕΣΠΑ
|

Ο αποκλεισμός των δημοσίων υπαλλήλων από την πρόσληψη των εντεταλμένων διδασκόντων είναι απαράδεκτος και αντιδημοκρατικός, για αυτό και ο συνήγορος του πολίτη προέτρεψε το υπουργείο να αλλάξει το σχετικό άρθρο του νόμου. Το ζήτημα δεν είναι αν θα κερδίσουν κάποιοι επιπλέον χρήματα (νόμιμα αφού παίρνουν άδεια από την υπηρεσία τους), αλλά το ότι δεν υπάρχει ισονομία. Με τον αποκλεισμό αυτόν ένας διδάκτορας με οποιαδήποτε σχέση εργασίας με το δημόσιο, δεν μπορεί να αποκτήσει τα 3 χρόνια διδακτική εμπειρία που απαιτούνται για να διεκδήσει μια θέση ΔΕΠ σε ελληνικό πανεπιστήμιο.

Polar_Fish
|

Πότε έγινε εξαίρεση δημοσίων υπαλλήλών?

Polar_Fish
|

Σχετικα με τον ιδιωτική και τη δημόσια εκπαιδευση. Το κλειδι στο δημοσιο ειναι η μονιμότητα. Σε αντάλαγμα σου δινει πληρη ασφαλιστικά/συναξιοδοτικα δικαιωματα, σε πληρωνει στην ώρα του, εχεις ωράριο, εχεις δουλειά, μπορει μισθολογικά να μην ειναι στα καλυτερα του αλλά δε σε υποχρεώνει κανένας να γινεις δημοσιος υπάλληλος. Και σε αρκετες περιπτωσεις με αδεια της υπηρεσιας μπορεις να κανεις νομιμα δευτερη δουλεια και να ενισχυεις το εισοδημα σου χωρις να εχεις απαραίτητα διδακτορικο.

Γιάννης
|

Ας ελπίσουμε ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι δεν θα εξαιρούνται όπως πολύ λανθασμένα εγινε από την προηγούμενη διοίκηση του Υπ. παιδείας και θα κάνετε τις απαραίτητες τροποποιήσεις νωρίτερα από την έκδοση των προκηρύξεων.

Polar_Fish
|

Στις θέσεις ΕΣΠΑ απόκτησης ακαδημαϊκης εμπειρίας για το 2022-2023 δεν υπηρχε αποκλεισμός δημοσίων υπαλλήλων και είναι σχετικό το παράδειγμα που ανέφερα. Και οι θέσεις που αναφέρει ο υπουργός, θέσεις ΕΣΠΑ θα ειναι.

Διδ
|

@PolarFish
Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός μέσης ιδιωτικής εκπαίδευσης να βγάζει περισσότερα από έναν ΔΕΠ πλήρη καθηγητή αλλά ένας εκπαιδευτικός δημόσιας όχι.

Δυστυχώς η ελληνική πραγματικότητα της έρευνας έχει αναγκάσει πολλούς διδάκτορες να καταφύγουν στο δημόσιο για καθαρά βιοποριστικούς λόγους.
Αν μείνει η λογική της εξαίρεσης τους και με δεδομένη την απαίτηση για 3χρονια εμπειρία στην διδασκαλία στην τριτοβάθμια οι άνθρωποι αυτοί καταδικάζονται.
Αυτό αποτελεί ξεκάθαρα διάκριση σε βάρος τους.
Λύσεις χωρίς αποκλεισμούς είναι εύκολο να βρεθούν.

Κώστας
|

Κύριε Υπουργέ, πιστεύω να μην εξαιρούνται πάλι οι δημόσιοι υπάλληλοι! Δεν μπορώ να φανταστώ ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι και εκπαιδευτικοί απαγορεύεται να διδάσκουν ως εντεταλμένοι διδάσκοντες στα δημόσια Πανεπιστήμια (με το νόμο που ισχύει τώρα) ενώ αντίθετα οι διδάσκοντες στον ιδιωτικό τομέα (σχολεία, κολλέγια κλπ) να έχουν την αποκλειστικότητα των θέσεων αυτών. Για ποιο λόγο αποκλείονται οι δημόσιοι υπάλληλοι και εξασφαλίζονται οι θέσεις των εντεταλμένων στους ιδιωτικούς υπαλλήλους; Είχε κάνει παρέμβαση και ο Συνήγορος του Πολίτη για το θέμα αυτό, τι απέγινε; Ας μην μπερδευόμαστε, δεν πρόκειταιι για διαχωρισμό ανέργων-εργαζομένων αλλά δημοσίων υπαλλήλων-και εργαζομένων με άλλες μορφές εργασίας (πχ ιδιωτικοί υπάλληλοι, ελευθεροι επαγγελματίες κλπ), δηλ δεν μιλάμε για εισοδηματικά κριτήρια αφού σε κάθε περίπτωση ένας ιδωτ υπάλληλος ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας μπορεί να έχει πολλαπλάσια έσοδα από έναν δημόσιο υπάλληλο διότι δεν έχει και πλαφόν στις αποδοχές!!!! Ελπίζω κ Υπουργέ να μην υποστούμε και για τις θέσεις των νέων επιστημόνων αυτή την κατάφορη αδικία και να ρυθμίσετε αυτή την απίστευτη στα χρονικά διάκριση ενατίον του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων. Πρόκειται για την εκπαίδευση των φοιτητών μας στα Δημόσια ΑΕΙ.

Η πίθος των Δαναΐδων
|

Η υφυπουργός αναζητά 30.000 αναπληρωτές στα σχολεία, εσείς εξαγγέλλεται κονδύλια για εντεταλμένους καθηγητές (συμβασιούχους) για τις διδακτικές ανάγκες των πανεπιστημίων.
Έτσι με εποχικούς συμβασιούχους και μπαλώματα θα βγει η Παιδεία από τα δεινά των μνημονίων που έχει περιπέσει?
Θα συνεχίσετε να ρίχνετε ατέρμονα πτυχιούχους και κονδύλια στον πίθο των Δαναΐδων που ονομάζεται εκπαιδευτικό σύστημα άνευ αποτελέσματος.
Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά από την υπουργία σας:
-Πάταξη της γραφειοκρατίας και απελευθέρωση κονδυλίων για κανονικούς διορισμούς.
-Εξορθολογισμός του πανεπιστημιακού χάρτη.
- Μείωση του αριθμού των διαφορετικών μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία, εστιάζοντας στην μάθηση παρά στην παπαγαλία.
- Αυξήσεις μισθών και κανονικών διορισμών για την πάταξη της παραπαιδείας.

@Polar fish
|

Ναι πράγματι για λίγους μήνες μπορεί να συνέβαινε αυτό, όμως πού θα βρει τώρα υποψήφιους; Τα ποσοστά ανεργίας είναι ιδιαίτερα χαμηλά στους έχοντες διδακτορικό. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας που δεν δουλεύει κάπου σταθερά και περιμένει πότε και αν το πανεπιστήμιο θα προκηρύξει μία φωτογραφική πολλές φορές θέση. θα μπορούσε να υπάρχει μείωση στην αμοιβή αν κάποιος έχει άλλη σχέση εργασίας με το δημόσιο. Είναι άδικο πάντως να μην υπάρχει κανένας τρόπος να μπορεί κάποιος να αποκτήσει την απαραίτητη από το νόμο διδακτική προϋπηρεσία. Ας μειωθεί η προϋπόθεση της τριετίας. Λύσεις υπάρχουν.

@Πρώην 407/80
|

σωστή η εξαίρεση, ο στόχος είναι συγκεκριμένος και αφορά την νεότερη γενιά επιστημόνων.

Polar_Fish
|

@Πρώην 407/80
Ο νόμος αποκλειει στην ουσια συνταξιουχους, ΔΕΠ και ερευνητές και εργαζόμενους στο δημοσιο τομέα δηλ. <<υπάλληλοι με σχέση δημόσιου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014>>. Με το ΕΣΠΑ ειδαμε αρκετους καθηγητες (διορισμένους) μέσης εκπαιδευσης να βγαζουν επιπλέον χρηματα και τελικό μισθό παραπάνω απο θέσεις ΔΕΠ πρώτης βαθμίδας.

@Πρωην 407/80
|

Στην Ελλάδα ζουμε, τι δεν καταλαβαίνετε; Αντι το κριτήριο να είναι "διαλέξτε τον/την καλύτερο/η", είναι "δώστε δουλειές σε άνεργους". Τα αποτελέσματα γνωστά.

Πρώην 407/80
|

Να τροποποιηθεί άμεσα η ρύθμιση που απαγορεύει να προσληφθούν ως εντεταλμένοι διδάσκοντες όσοι/σες έχουν κάποια άλλη σχέση εργασίας!!!
Είναι απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ