Την αναβολή της προγραμματισμένης για αύριο δίκης σχετικά με την ανάκληση των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για όσες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν προχωρήσει σε αυτή την διαδικασία, χωρίς την προϋπόθεσης της ατομικής αξιολόγησης, ζήτησε το υπουργείο Παιδείας.
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Χανίων
Σε άτακτη φυγή τράπηκε το Υπουργείο Παιδείας από το δικαστικό σκέλος της μάχης της ατομικής αξιολόγησης ζητώντας και παίρνοντας αναβολή για την δίκη που είχε οριστεί στις 15.11.2023. Η δίκη θα έκρινε αν ήταν νόμιμη η ανάκληση των μονιμοποιήσεων των συναδέλφων του 2020 για όσες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν προχωρήσει σε αυτή την διαδικασία. Κι όμως η ηγεσία του Υπουργείου που τα τελευταία 4,5 χρόνια έχει πάει στα δικαστήρια τουλάχιστον 7 φορές τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για κάποια κινητοποίηση αυτή την φορά προτίμησε να το βάλει στα πόδια. Είναι προφανές ότι η ηγεσία του Υπουργείου φοβήθηκε ότι μια νομική δικαίωση των νεοδιόριστων του 2020 σε αυτή την συγκυρία, θα σήμαινε την πλήρη κατάρρευση της «γραμμής φόβου» που προσπαθεί να επιβάλει και την συντριβή της πολιτικής της στο μέτωπο της ατομικής αξιολόγησης.
Ως εκ τούτου οι κινητοποιήσεις της ερχόμενης Τετάρτης 15.11.2023 αναβάλλονται, για όταν ορισθεί νέα δικάσιμος.
Γενικότερα όσο αφορά την ατομική αξιολόγηση παρά τους εκφοβισμούς του Υπουργείου όπως γράφτηκε παραπάνω, η διαδικασία είτε προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς είτε δεν προχωρά καθόλου (όπως στο νομό Χανίων). Ενδεικτικό είναι ότι μετά από 9 μήνες μετά την έναρξη της εφαρμογής της διαδικασίας, καμία διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης δεν έχει εκδοθεί πανελλαδικά!
Στην πρόσφατη μάλιστα προσπάθεια συμβούλου να αξιολογήσει συνάδελφο σε κεντρικό Γυμνάσιο της πόλης, η ΕΛΜΕ Χανίων ήταν εκεί και μπλόκαρε τη διαδικασία.
Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να υπογράψουν την Απεργία - Αποχή από την Ατομική Αξιολόγηση, να μείνουν συσπειρωμένοι και να συνεχίσουν να ενημερώνουν το σωματείο για κάθε περίπτωση που κάποιος επίδοξος αξιολογητής θα προσπαθήσει να προχωρήσει σε διαδικασία αξιολόγησης.
Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων να ενημερώνουν τους συλλόγους διδασκόντων για την επίσκεψη οποιουδήποτε στο σχολείο εφόσον το γνωρίζουν – επομένως και των συμβούλων – ως οφείλουν.
Να θυμίσουμε ότι οι συνάδελφοι είναι συνδικαλιστικά καλυμμένοι ώστε να απέχουν τόσο από τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης (από την ΟΛΜΕ), όσο και από την εσωτερική αξιολόγηση (από την ΕΛΜΕ Χανίων).
Εφιστούμε την προσοχή στην αντισυναδελφική στάση που επιδεικνύουν κάποια στελέχη της εκπαίδευσης οι οποίοι παίζοντας το παιχνίδι του Υπουργείου προσπαθούν να διασπείρουν το φόβο λέγοντας ότι η Απεργία – Αποχή από την εσωτερική αξιολόγηση είναι παράνομη αξιοποιώντας την απόφαση της ΟΛΜΕ περί υιοθέτησης των ενιαίων κειμένων. Μάλιστα δεν διστάζουν να δηλώσουν ότι οι εκπαιδευτικοί που δηλώνουν ότι συμμετέχουν στην Απεργία – Αποχή από την αξιολόγηση σχολικής μονάδας είναι έκθετοι. Τους υπενθυμίζουμε τα εξής: α) ότι μια κινητοποίηση για να βγει παράνομη κηρύσσεται από τα δικαστήρια και μόνο. β) Ότι πέραν των νομικών, στο ουσιαστικά πολιτικό ζήτημα δεν προβλέπεται σε κανένα από τα κορυφαία όργανα (συνέδριο, ΓΣ προέδρων) – ότι αν κάποιο μέλος της – δλδ κάποια ΕΛΜΕ – αναπτύξει μια πρακτική που δεν ενστερνίζεται η Ομοσπονδία τότε υπερισχύει η άποψη της Ομοσπονδίας έναντι του μέλους! Όσον αφορά την καταστατική της λειτουργία η ΟΛΜΕ ήταν και παραμένει μια δημοκρατική ομοσπονδία. Επίσης, ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι πέραν της δήλωσης συμμετοχής στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ με την υπογραφή τους και την κατάθεση στην διεύθυνση του σχολείου για να πάρει αριθμό πρωτοκόλλου, καμία άλλη συμπλήρωση εγγράφου δεν απαιτείται.
Ως ΕΛΜΕ Χανίων, δηλώνουμε ότι θα σταθούμε απέναντι σε αυτούς τους «συναδέλφους» που ως διοικητικοί πια υπάλληλοι, ξέχασαν ότι κάποτε υπήρξαν εκπαιδευτικοί και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τον μαχόμενο εκπαιδευτικό που με το φιλότιμο του κρατά ζωντανό το Δημόσιο σχολείο.
ΕΛΜΕ Χανίων
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Χ. Μπέλμπας Μ.Γιακουμάκης
Αξιολογήθηκαν εκπαιδευτικοί αλλά δεν έχουν λάβει ακόμη διαπιστωτικές γιατί πρέπει να γίνει και β φάση αξιολόγηση. Σε άλλη περίπτωση εκπαιδευτικοί που αξιολογηθηκαν δεν βρήκαν στην πλατφόρμα την αξιολόγηση τους. Πόσο αντικειμενικά υπεύθυνο είναι όλο αυτό ως διαδικασία;