Έξι νομοσχέδια για την παιδεία θα έρθουν στη Βουλή το πρώτο δίμηνο του 2024

"Απαγορευτικό" για μετακινήσεις εκτός Αθηνών για τον ίδιο και τα στελέχη τους , τις ημέρες των εορτών, έθεσε ο Κ. Πιερρακάκης

29/12/2023

Άκουσε το άρθρο

Έξι συνολικά νομοσχέδια θα φέρει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ,προς ψήφιση, στη Βουλή το πρώτο δίμηνο του 2024.

Ο Κ. Πιερρακάκης , προκειμένου να επιταχύνει την κατάρτιση των νομοσχεδίων έθεσε "απαγορευτικό" μετακινήσεων για εκτός Αθηνών, τις εορταστικές ημέρες που διανύουμε, στον ίδιο και στα στελέχη του.

Έτσι ο ίδιος ο Κ. Πιερρακάκης και τα στελέχη του περνούν    τις ημέρες των εορτών στην Αθήνα, κάνοντας αλλεπάλληλες συναντήσεις εργασίας είτε στο υπουργείο Παιδείας, είτε μέσω διαδικτύου.

Ο υπουργός Παιδείας προτίθεται να φέρει τα νομοσχέδια στη Βουλή με την ακόλουθη σειρά, ενώ κάποια από αυτά, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία , ενδεχομένως, να είναι ενσωματωμένα σε ένα νομοσχέδιο:

  1. Μέχρι 15 Ιανουαρίου το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση,  και ακολουθούν με την εξής σειρά:
  2. Σχέδιο Νόμου για την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
  3. Σχέδιο Νόμου για το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο
  4. Σχέδιο Νόμου για την Ακαδημία Αθηνών
  5. Σχέδιο Νόμου για την πλήρη διοικητική αυτοδυναμία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)
  6. Σχέδιο Νόμου για την Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Λισαβόνας

Ειδικότερα :

Το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση βρίσκεται από τις 22 Δεκεμβρίου σε δημόσια διαβούλευση, η οποία ολοκληρώνεται στις 5 Ιανουαρίου. Μέχρι σήμερα Παρασκευή, στις 8 το βράδυ είχαν κατατεθεί 138 σχόλια.

Σχέδιο Νόμου για την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης: Στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξης και υποστήριξης της περιοχής της Θράκης, με το νομοσχέδιο , το οποίο θα έρθει στη Βουλή τον Ιανουάριο του 2024,  ενδυναμώνεται και ενισχύεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με την ίδρυση δύο νέων Τμημάτων στο ΔΠΘ και την ενσωμάτωση σε αυτό έξι υφιστάμενων Τμημάτων , της  Καβάλας και Δράμας, του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.

Η Νοσηλευτική  από το Διδυμότειχο μετακινείται στην Αλεξανδρούπολη .

Το Τμήμα Εργοθεραπείας μεταφέρεται από το Διδυμότειχο στην Κομοτηνή.

Συστήνεται νέο προπτυχιακό Τμήμα στην Τέχνη και τον Πολιτισμό καθώς και  Τμήμα Hellenic Studies

Έτσι, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης καθίσταται το τρίτο σε μέγεθος πανεπιστήμιο της χώρας μας.

Σχέδιο Νόμου για το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο: Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο"  διότι το "κόνσεπτ"  του  είναι:

Α. Απελευθέρωση  από την κρατική γραφειοκρατία, και,

Β. Απελευθέρωση από το Κρατικό Μονοπώλιο.

Περιλαμβάνει πολλές διατάξεις για τα δημόσια Πανεπιστήμια και για την ίδρυση και λειτουργία Μη Κερδοσκοπικών-ΜηΚρεαρικών Πανεπιστημίων.

Σχέδιο Νόμου για την Ακαδημία Αθηνών: Με το  Σχέδιο Νόμου  εκσυγχρονίζεται και επικαιροποιείται το νομικό πλαίσιο λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιλύονται χρόνιες δυσλειτουργίες του Οργανισμού και ενισχύεται η εξωστρέφεια της Ακαδημίας Αθηνών.

Σχέδιο Νόμου για την πλήρη διοικητική αυτοδυναμία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ): Η Διοικούσα του ΕΑΠ, σχετικά με το θέμα ήδη έχει κάνει, από τον Ιούλιο του 2022, σχετική νομοθετική  πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας (Διαβάστε εδώ)

Σχέδιο Νόμου για την Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Λισαβόνας: Η  Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Λισαβόνας αποτελεί απαραίτητο στοιχείο μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και την ανάδειξη της χώρας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης (σ.σ. Η Ελλάδα είναι   η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που δεν την έχει κυρώσει, από το έτος 1999) .

Βασικά σημεία  της Σύμβασης

1. Οι κάτοχοι προσόντων μίας χώρας έχουν ικανοποιητική πρόσβαση για την αξιολόγηση των προσόντων αυτών σε μία άλλη χώρα

2. Η αξιολόγηση των προσόντων γίνεται χωρίς καμία διάκριση

3. Το σώμα που είναι υπεύθυνο για την αξιολόγηση φέρει την ευθύνη της τεκμηρίωσης ότι μία αίτηση δεν ικανοποιεί τις σχετικές απαιτήσεις

4. Κάθε χώρα αναγνωρίζει ένα προσόν ως ισότιμο με το αντίστοιχο προσόν στο δικό της σύστημα, εκτός αν μπορεί να τεκμηριώσει ουσιώδεις διαφορές ανάμεσα στο εγχώριο προσόν και το προσόν για το οποίο ζητήθηκε η αναγνώριση

5. Η αναγνώριση ενός προσόντος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απονεμήθηκε από μία άλλη χώρα μπορεί να έχει τις εξής συνέπειες:

    Πρόσβαση σε περαιτέρω σπουδές στη βάση των ίδιων προϋποθέσεων με τους υποψηφίους που κατέχουν αντίστοιχα εγχώρια προσόντα
    Χρήση του συγκεκριμένου ακαδημαϊκού τίτλου
    Ενδεχόμενη διευκόλυνση ως προς την πρόσβαση στο χώρο εργασίας.

6. Ανάπτυξη διαδικασιών για την αξιολόγηση ως προς το κατά πόσον πρόσφυγες ή εκτοπισθέντες ικανοποιούν τις σχετικές απαιτήσεις για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή το χώρο εργασίας, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου τα προσόντα δεν μπορούν να τεκμηριωθούν μέσω των σχετικών δικαιολογητικών.

7. Παροχή πληροφόρησης αναφορικά με τα ιδρύματα και τα προγράμματα που θεωρούν ότι ανήκουν στο σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσής τους

8. Δημιουργία εθνικού κέντρου πληροφόρησης για την παροχή πληροφόρησης σε κάθε ενδιαφερόμενο αναφορικά με την αναγνώριση προσόντων της αλλοδαπής.

9. Ενθάρρυνση όλων των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να χορηγούν το Παράρτημα Διπλώματος (Diploma Supplement) στους φοιτητές τους για διευκόλυνση της αναγνώρισης

Σχόλια (10)

Ρίχτο Ηλία
|

@Γιάννης
Ξεχώρισα το "Να τον ενημερώσω μόνο ότι πολλοί από αυτούς του συντεχνιακούς εκπαιδευτικούς παρέλαβαν ντουβάρια και φτιάξανε εργαστήρια".
Φοβάμαι ότι ειδικά στην παιδεία και την εκπαίδευση, ό,τι σωστό παρέλαβαν οι τελευταίες πολιτικές ηγεσίες.... θα το φτιάξουν ντουβάρια. Μάλλον γκρεμίζουν για να ξαναχτίσουν οι εργολάβοι. Πώς αλλιώς θα κινηθεί το χρήμα άλλωστε?

ΠΕ800
|

@Γιάννης
Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας.
Το ν/σ για την ΕΕΚ είναι πρόχειρο, γεμάτο από λάθη, λειτουργικά ακόμα και συντακτικά, ανακρίβειες και στο άρθρο 25 διακρίνεται η εμπάθεια απέναντι στα Εργαστηριακά Κέντρα (απόδειξη και η σχετική διαφάνεια της Παρουσίασης του ΥΠΑΙΘΑ στη Δραπετσώνα που "εξαφανίστηκε" μυστηριωδώς έπειτα). Δυστυχώς είναι προϊόν εσωτερικό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, από τα συνεργαζόμενα ΕΠΑΛ που πάντα ήθελε το καθένα από αυτά την απόλυτη κυριότητα στα Εργαστήρια, αδιαφορώντας για τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από αυτά. Επιδίωξη είναι ο απόλυτος έλεγχος των Εργαστηρίων αλλά όχι και η ευθύνη τους. Αναμένεται δικαίωση της παροιμίας "Πρόσεχε τι εύχεσαι γιατί μπορεί να το πάθεις..." Η επερχόμενη διάλυση των ΕΚ θα αποδυναμώσει όλη την ΕΕΚ, αλλά και τότε οι ευθύνες θα αποδοθούν κάπου αλλού και όχι εκεί που θα ανήκουν...

@Γιάννης
|

Σωστός σε όλα! Να προσθέσω και την μετατροπή των Υπ. Τομέων σε "Συντονιστές ΄ύλης" (Τομεάρχες ΕΠΑΛ) χωρίς πραγματική αρμοδιότητα ευθύνης των εργαστηρίων. Οι Υπ Τομέων έχουν τώρα ως κύρια ασχολία και ευθύνη τα εργαστήρια και την εύρυθμη λειτουργία τους. Για να απαξιώσουν τον ρόλο τους δήλωσαν ότι οι Υπ. Τομέων δημιουργούν γραφειοκρατία !!! Δεν γνωρίζουν απλά τίποτα από την λειτουργία των Εργαστηριακών Κέντρων και τα διαλύουν. Να θυμίσω ότι σε όλες τις ειδικότητες οι εργαστηριακές ώρες είναι πάντα περισσότερες από τις θεωρητικές, αλλά τα ΕΚ δεν θα έχουν στελέχη διοίκησης και σύλλογο διδασκόντων. Ο Δ/ντης του ΕΚ θα είναι υπεύθυνος για την λειτουργία όλων των εργαστηρίων και θα τα συντηρεί μόνος του!!! Οι Υπ. Εργαστηρίων δεν θα ανήκουν στο ΕΚ και θα ορίζονται από τον Δ/ντη του ΕΠΑΛ!!! Απίστευτα πράγματα που θα οδηγήσουν στην διάλυση των Εργαστηριακών κέντρων σε λίγα χρόνια. Επαγγελματική εκπαίδευση δεν υπάρχει χωρίς ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ.

Έλλην πολίτης
|

Μπράβο κ. Υπουργέ! Έχετε την εργασία πρώτο μέλημά σας! Ξανά μπράβο σας! Και πάλι μπράβο!

ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ
|

Πότε θα προκηρυχθούν οι θέσεις των προισταμένων περιβαλλοντικών κέντρων?Από το 2011 έχουν γ΄ίνει ισόβιοι πλέον.Οι προιστάμενοι εκπ/κών θεμάτων σε παράταση από το 2018,οι συντονιστές εξωτερικού από το 2015,οι περιφερειακοί δ/ντές σε δύο χρόνια παράταση και πάει λέγοντας.

Γιάννης
|

Να προσέχουν περισσότερο γιατί το ΣΝ της επαγγελματικής είναι αρκετά προχειρογραμμένο και μάλλον χωρίς οικονομική έγκριση. Ο υπουργός επίσης να προσέχει τις διαφάνειες της παρουσίασης των νομοσχεδίων. Στην παρουσίαση του ΣΔ για την επαγγελματική εκπαίδευση ο συντάκτης της παρουσίασης χαρακτήρισε ως συντεχνία τους εκπαιδευτικούς των Εργαστηριακών Κέντρων. Προφανώς δεν έχει δει ποτέ του αυτό το είδος σχολείου. Να τον ενημερώσω μόνο ότι πολλοί από αυτούς του συντεχνιακούς εκπαιδευτικούς παρέλαβαν ντουβάρια και φτιάξανε εργαστήρια. Τώρα λοιπόν που τους καταργείτε και τους ανοίγετε την πόρτα εξόδου να μας απαντήσετε σε ένα απλό ερώτημα. Πως θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα εργαστήρια;
Είναι βέβαιο ότι σε 3-4 χρόνια θα έχουν διαλυθεί τα περισσότερα γιατί ότι χαλάει απλά δεν θα φτιάχνεται. Τότε λοιπόν να δούμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αποφοίτων ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Δυστυχώς δεν βοηθάει το νέο νομοσχέδιο. Περιμέναμε έναν στοιχειώδη διάλογο για τις αλλαγές. Δεν θέλετε ανατροφοδότηση από κάτω προς τα πάνω; Για να μην κουράζω ένα απλό παράδειγμα μόνο. Έγινε αξιολόγηση των καινοτομιών του ΠΕΠΑΛ που θέλετε να εφαρμόσετε στα ΕΠΑΛ; Εφαρμόσθηκε πουθενά η πρακτική άσκηση των ΠΕΠΑΛ; Πουθενά. Οπότε ορθός την αλλάζετε. Αυτό που προτείνετε είναι χειρότερο από το προηγούμενο και μη ρεαλιστικό. Πρακτική άσκηση 22 ημέρες συνεχόμενα ή όχι. Αυτές τις 22 συνεχόμενες ημέρες το υπόλοιπο ωρολόγιο πρόγραμμα του ΕΠΑΛ τι θα γίνει; Μπορείτε απλά να εφαρμόσετε αυτό που κάνουν και αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες την εβδομάδα πρακτικής, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρείτε επιχειρήσεις, τα συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας τα οποία δεν βρήκαν μέχρι τώρα. Στο νέο ΣΔ όμως τους αφαιρείται αυτή την αρμοδιότητα (άρθρο 15) ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται να αμοίβονται (άρθρο 28 παρ. 5 & άρθρο 29).

Σανοπώλης
|

Καλά ο υπουργός δεν έχει λαπτοπ; Ξέρει τις εφαρμογές skype, zoom, teams? Πρέπει να είναι στο γραφείο του από το πρωί ως το βράδυ; Μήπως το σανό του έπεσε βαρύ και δε μπορεί να κουνηθεί; Ξύπνα Κυριάκοοοοοοοοοοοοοοοο

Κ.Α.
|

@με τηλεδιάσκεψη, 29 Δεκ 2023 20:56
Γιατί εκτός αττικοβοιωτίας οι ταχύτητες ίντερνετ δεν είναι πάντα αξιόπιστες (ειδικά σε χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς) οπότε, μην πάει και η τηλεδιάσκεψη στράφι!

Κώστας - Μέλος ΔΕΠ
|

Πώς γίνεται και ενισχύεται τόσο πολύ το ΔΠΘ - και μάλιστα με ίδρυση νέων τμημάτων - όταν αντίστοιχες τεκμηριωμένες προτάσεις από άλλα ΑΕΙ παραμένουν στα αζήτητα ;
Εθνικοί λόγοι ή συντρέχουν και άλλες προϋποθέσεις για το ΔΠΘ ;

με τηλεδιάσκεψη
|

τότε γιατί όχι παράλληλα και μια εξόρμηση εκτός αττικοβοιωτίας (ή μόνο δήμο αθηναίων ; διευκρινίστε , περικαλώωωωωω)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ