Ομόφωνη απόφαση ΠΟΣΕΕΔΙΠ: Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

27/04/2020

Ενημερώθηκε: 27/04/2020, 13:56

Άκουσε το άρθρο

Λίγοι μήνες μόνο πέρασαν από τον Οκτώβριο του 2019 όταν το Υπουργείο Παιδείας, μέσω επιστολής της κας Κεραμέως, ζητούσε από την Ομοσπονδία μας να καταθέσει προτάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχοντας νωπή την εντολή του τελευταίου μας Συνεδρίου, με προτάσεις για τα Ιδρύματά μας, με προτάσεις για οικονομικά και θεσμικά θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας, μεταξύ των οποίων και για τη δυνατότητα ακαδημαϊκής εξέλιξης των μελών μας και συμμετοχής μας στο ακαδημαϊκό έργο, προσπαθήσαμε επανειλημμένα να έχουμε μια συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μια συνάντηση που ουδέποτε έγινε, διότι, όπως φαίνεται, οι προτεραιότητες του Υπουργείου ήταν άλλες και οι δηλώσεις για διάλογο προσχηματικές. Αντί διαλόγου, το Υπουργείο επιλέγει τη χρονική στιγμή της μεγάλης υγειονομικής κρίσης, όταν όλη η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε συνθήκες καραντίνας, να καταθέσει ένα νομοσχέδιο για την Παιδεία, που αποτελεί μνημείο ταξικών διαχωρισμών, καταστρατήγησης της σύγχρονης παιδαγωγικής και στέρησης δημοκρατικών δικαιωμάτων. Ένα νομοσχέδιο που δεν θίγει και δεν επιλύει κανένα επείγον ζήτημα της Παιδείας, ώστε να δικαιολογείται η απαράδεκτη διαδικασία κατάθεσής του, με τους εκπαιδευτικούς φορείς στο σπίτι τους και τη Βουλή να υπολειτουργεί.

Φαίνεται ωστόσο ότι, παραβλέποντας πλήρως το ακαδημαϊκό μας έργο και τη σημαντική προσφορά μας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κρίθηκε επείγουσα η ανάγκη να μας αφαιρεθεί το δικαίωμα συμμετοχής στην εκλογή του φυσικού μας προϊσταμένου, δείχνοντας ξεκάθαρα πώς αντιλαμβάνεται το Υπουργείο την έννοια της δημοκρατίας και της συμμετοχής. Δηλαδή με τον αποκλεισμό διδακτικού και άλλων κατηγοριών προσωπικού από εκλογικές διαδικασίες και επιπλέον με αλλοίωση των εκλεκτορικών σωμάτων. Κάποιες από αυτές θα διεξάγονται πλέον με διαφορετική ουσιαστικά σύνθεση εκλεκτόρων στην ίδια εκλογική διαδικασία!

Όπως κάθε οργανικό κομμάτι της ακαδημαϊκής κοινότητας, στοιχείο που αποδεικνύουμε καθημερινά, με το διδακτικό, το επιστημονικό και το ερευνητικό μας έργο, διεκδικούμε δικαίωμα ισότιμης ψήφου σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες και απόσυρση του άρθρου 62. Άλλωστε από το 1982 (ν.1268/82) μέχρι σήμερα, ουδέποτε είχαμε αποκλειστεί από την ανάδειξη των Αρχών Διοίκησης των Ιδρυμάτων πλην μιας μικρής εξαίρεσης το 2011 (ν.4009/2011).

Αν ενδιαφερόταν το Υπουργείο, θα (ανα)γνώριζε τη μεγάλη μας συνεισφορά στην διατήρηση της ακαδημαϊκής λειτουργίας, τόσο κατά την οικονομική, όσο και κατά την πρόσφατη υγειονομική κρίση της χώρας μας.

-Πίσω από αυτόν τον ιδιότυπο αυταρχισμό, αφήνεται επιπλέον χώρος σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

-Πίσω από τα ξενόγλωσσα και τα θερινά τμήματα των Πανεπιστημίων, κρύβεται η κατάργηση, και με το νόμο, της δωρεάν Παιδείας.

-Πίσω από την αύξηση μαθητών στα Τμήματα Νηπιαγωγείων, Γυμνασίων και Λυκείων κρύβεται η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και, πλέον, υγειονομικοί κίνδυνοι.

-Πίσω από τον αποκλεισμό των ενηλίκων από την πολύπαθη τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση, κρύβονται τα συμφέροντα ιδιωτικών σχολών κατάρτισης.

-Πίσω από την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, την Τράπεζα Θεμάτων και τη «βάση του 10», κρύβεται η εξωσχολική ιδιωτική εκπαίδευση.

-Πίσω από την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και πίσω από τη στέρηση του δικαιώματος ψήφου, κρύβεται ένας ιδιότυπος αυταρχισμός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο .

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με αυταρχισμό και κατάργηση του διαλόγου. Τέτοια μέτρα δεν θα περάσουν!

Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποσυρθεί, διότι δεν προωθεί καμία τομή, αντιθέτως, με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και χωρίς διάλογο με την ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα, είναι καταδικασμένο να αποτύχει.

Συντασσόμαστε με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) και ζητούμε και τη δική τους υποστήριξη στον δίκαιο αγώνα της δικής μας Ομοσπονδίας για το δημόσιο, δωρεάν και υψηλού επιπέδου Πανεπιστήμιο. Ζητούμε τη συστράτευση των Ομοσπονδιών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικών Υπαλλήλων των Πανεπιστημίων σε κοινό αγώνα.

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.ΔΙ.Π. ΑΕΙ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΕΙ
Ο Πρόεδρος              Ο Γ. Γραμματέας
Δρ. Νίκος Παραλυκίδης     Δρ. Χαράλαμπος Μπράτσας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (14)

Στη Δημοκρατία... όχι στη ΝΔ...
|

"μπορείτε να υποδείξετε μια χώρα του πολιτισμένου κόσμου όπου γίνεται αυτό";
Ποιό αυτό? Το να έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν, λιγότεροι? Δεν είναι χώρα του πολιτισμένου ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ, κόσμου τότε. Και καθόλου δεν με απασχολεί, εάν τη λένε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία ή Αυστρο-Ουγγαρία.
Ποιά Δημοκρατία, φοβάται τις περισσότερες φωνές(ψήφους-γνώμες-απόψεις)? Και η συμπαθής καθαρίστρια θα έπρεπε να έχει λόγο, για το χώρο που ανήκει-εργάζεται. Στις Δημοκρατίες είπαμε πάντα.
Και το Πανεπιστήμιο τί είναι, αν όχι κορυφαίος χώρος-θεσμός-φορέας που την αντιπροσωπεύει, αν όχι, και που την προστατεύει! Όποιος λοιπόν υποστηρίζει το άρθρο(έναν βλέπω), έχει σκοπιμότητα. Μεγάλη και ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ.-

@@Δρ. ΕΔΙΠ
|

Δεν είναι κομματική η δική μας διελκυστίνδα συνάδελφε μου. Αν θέλετε να ακριβολογούμε, η κοροϊδία της ΝΔ δεν είναι ακόμη πολύχρονη. Ωστόσο αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Το πραγματικό θέμα μας είναι ότι, ομοίως όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ αποφεύγει την διευθέτηση ενός θέματος, που αν δεν λυθεί πλέον άμεσα, κατά την λογική και ηθική τάξη, θα είναι πολύ επικίνδυνη στην πορεία για την κυβέρνηση. Έχουν συσσωρευθεί δυνάμεις, γνωριμίες, οργή. Το να θάβεις ζωντανούς, ανθρώπους που ανήκουν μαζί με άλλους στις κορυφές του έμψυχου δυναμικού σου δεν θα μείνει ατιμώρητο. Και δεν αναφέρομαι μόνο στη ΝΔ...

ΕΔΙΠ
|

Οι μόνιμοι και ΙΔΑΧ διοικητικοί υπαλληλοι συμμετέχουν με εκλεγμένους εκπροσώπους στα υπηρεσιακά συμβούλια τα οποία τους ελέγχουν πειθαρχικά. Τα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ ως ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ προσωπικό αιτούνται και ελέγχονται από το Τμήμα στο οποίο ανήκουν και κατ' επέκτασιν από το σύνολο της Διοίκησης μέχρι και τις Πρυτανικές αρχές. Αυτό και μόνο σημαίνει ότι η μη συμμετοχή τους στην εκλογή Πρύτανη τους υποβαθμίζει ακόμα και κάτω από το διοικητικό προσωπικό. Μιλάμε για διδακτικό προσωπικό με τα ίδια καθήκοντα εκ της νομοθεσίας με τα μέλη ΔΕΠ (πλην της επίβλεψης διδακτορικού) δηλαδή πλήρως αναβαθμισμένα σε σχέση με το παλαιό ΕΕΔΙΠ. Οι πρακτικές αυτές υποδηλώνουν απλή ασχετοσύνη παρόμοια με την προηγούμενη ηγεσία που μπέρδευε τους κλάδους ΕΕΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ κτλ... Κρίμα...
Ωστόσο, σύμφωνω με τον προλαλίσαντα... Από τη μέση και μετά η ανακοίνωσης της ΠΟΣΕΕΔΙΠ θυμίζει φοιτητικό με τη συμπερίληψη ασυνάρτητης και ατεκμηρίωτης συνθηματολογίας... Καλό θα ήταν να αποφεύγεται ο εκφυλισμός των ανακοινώσεων της Ομοσπονδίας μας σε γονατογραφήματα/προκήρυξεις για τον κάλαθο τον αχρήστων... Η πρακτική αυτή το μόνο που επιτυγχάνει είναι ο αποπροσανατολισμός (μέσω diluting) του θέματος...

@ Δρ. ΕΔΙΠ
|

"Εξέλιξη τώρα, μετά την πολύχρονη κοροϊδία του ΣΥΡΙΖΑ..."
Δηλαδή η κοροϊδία της ΝΔ δεν είναι πολύχρονη; Υποτίθεται ότι μιλάμε για ένα ζήτημα που η κ. Κεραμέως θα μπορούσε να το είχε λύσει από το πρώτο δίμηνο (για να μην πω πρώτο μήνα) της υπουργίας της. Πότε θα θεωρηθεί πολύχρονη η κοροϊδία της ΝΔ; Όταν λήξει η θητεία της;

Δρ. ΕΔΙΠ
|

Στην ΠΟΣΕΔΙΠ όταν ξαναδιαβάσατε το κείμενό σας, είχατε κι εσείς την ίδια τραγική αίσθηση που μοιραζόμαστε πολλοί ΕΔΙΠ απόψε, πως πρόκειται μέχρι τη μέση για ένα κείμενο φυσιολογικό και πως από τη μέση και πέρα είναι σαν παραλήρημα αριστερής κομματικής νεολαίας; Σύντροφοι, τα φλέγοντα τα γνωρίζετε; Εξέλιξη τώρα, μετά την πολύχρονη κοροϊδία του ΣΥΡΙΖΑ, και αποκατάσταση της λειτουργίας των Πανεπιστημίων με την αξιοποίηση των μελών ΕΔΙΠ που έχουν προσόντα Επίκουρων, Αναπληρωτών και Τακτικών Καθηγητών. Τα υπόλοιπα στο κομματικό ακροατήριο...

Παναγιώτης
|

@ Απάντηση

Το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση είναι ψηφισμένο από τον ελληνικό λαό, αφού είναι το γνωστό πρόγραμμά της. Αυτό λέγεται δημοκρατία. Ο κορωνοιός δεν θα μπορούσε να αποτελέσει άλλοθι, για να συνεχίζουν να εφαρμόζονται οι αποτυχημένες και καταδικασμένες από την πλειοψηφία πρακτικές. Τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου είναι τα αγγλοσαξωνικά. Άντε να προσθέσω τα γερμανικά και τα γαλλικά. Εκεί ψηφίζουν μόνο τα μέλη ΔΕΠ, άρα αυτές οι χώρες, κατά την (παρα-) λογική κάποιων δεν είναι δημοκρατικές (μήπως να πείτε στον Γαβρόγλου, τώρα που δεν είναι υπουργός, να πάει εκεί, για να τους φέρει τη δημοκρατία)! Φαντάζομαι λοιπόν ότι πρέπει κανείς να ακολουθεί τις τακτικές των πρώτων, αν θέλει να προκόψει.

John
|

@Παναγιώτης

Δεν καταλαβαίνω που διαφέρουν οι πρυτανικές εκλογές από τις υπόλοιπες?
Η πανεπιστημιακή κοινότητα δεν αποτελείται από ανθρώπους?
Ή μήπως αποτελείται από ανώτερα και κατώτερα όντα, που έχουν τεράστια διαφορά στη σκέψη?
Ο πρύτανης δεν είναι -κυρίως μάλιστα- και διοικητικός προϊστάμενος του πανεπιστημίου εκτός από ακαδημαϊκός προϊστάμενος? Άρα πως δεν θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες ανθρώπων της πανεπιστημιακής κοινότητας?
Και μάλλον ανάποδα ισχύουν τα πράγματα συνδικαλιστικά. ! Όχι στη δεκαετία του 80, αλλά ...στο Μεσαίωνα? Μήπως να καίγαμε κιόλας τους υπολοίπους για να μην μας απασχολούν καθόλου?

John
|

@Παναγιώτης
Ζητήθηκε να υποδειχθεί μια χώρα του πολιτισμένου κόσμου! Οι υπόλοιπες χώρες του κόσμου στο μυαλό κάποιων είναι εξ ορισμού απολίτιστες! Ωραία, πολύ ωραία!
Ορίστε λοιπόν από το wikipedia, τι ισχύει σήμερα σε μια από τις πιο "πολιτισμένες" χώρες του κόσμου (στη φράση "στους μοντέρνους καιρούς...."):

Νορβηγία
A rector (Norwegian: rektor), in the context of academia, is the democratically elected head of a university or university college. The rector is the highest official of the university, and is traditionally elected among the institution's professorship, originally by all the (full) professors and in modern times by all academic employees, the students and the non-academic employees.

Traditionally, Norwegian universities and colleges had democratic elections for the rector and pro-rector positions.

Παναγιώτης
|

@Έλεος

Το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων πολιτών δεν το πειράζει κανένας. Εδώ μιλάμε για πρυτανικές εκλογές. Το νομοσχέδιο εισάγει σε αυτό το θέμα τη διεθνή πρακτική. Αντιθέτως κάποιοι ονειρεύονται ακόμα τις πρακτικές του Ανδρέα της δεκαετίας του 80, οι οποίες έχουν απαξιώσει τα ελληνικά πανεπιστήμια. Προφανώς όλο αυτό δείχνει μια σύγχυση!

ΑΓΓΕΛΟΣ ΔΟΥΚΕΛ.
|

Οφείλουμε να ζητήσουμε συγνώμη που δεν συμπεριλάβαμε και link της wikipedia που να πιστοποιεί ότι υπάρχει "μια χώρα του πολιτισμένου κόσμου όπου γίνεται αυτό" (δηλαδή εκλογή πρύτανη με συμμετοχή άλλων μελών των Ιδρυμάτων πλην ΔΕΠ). Όντως, υπάρχουν πάρα πολλές χώρες της Ευρώπης, πλην όμως εντελώς υπανάπτυκτες και αντιδημοκρατικές, όπου συμμετέχουν λοιπό διδακτικό προσωπικό, διοικητικοί υπάλληλοι, φοιτητές και λοιπές ομάδες πληβείων πολιτών. Απαράδεκτο φυσικά, ευτυχώς που το λύνουμε επιτέλους αυτό το θέμα στην δημοκρατική μας χώρα.

ΕΔΙΠ
|

Φαντάζομαι κε Παναγιώτη ότι έχετε αναζητήσει επίσης τι ισχύει σε άλλες χώρες και ποιοι εκλέγουν τους πρυτάνεις και με βάση αυτή την γνώση σας έρχεστε εδώ να καταγγείλετε εμάς, αφού η κυβέρνηση ορθώς έρχεται να αποκλείσει τους πάντες πλην μελών ΔΕΠ εν μια νυκτί κορωνοιού, μετά από 30 περίπου χρόνια που ψήφιζαν. Επίσης δεν αναρωτιέστε καθόλου αν μια κυβέρνηση μπορεί ομόφωνα να κατεβάσει ένα τέτοιο νομοσχέδιο, αλλά μόνο αν εμείς μπορούμε να ζητάμε "συντεχνιακά μας" αιτήματα, όπως για παράδειγμα τα οριζόμενα στο Σύνταγμα.

Ελεος
|

@Παναγιώτης
"δεν ικανοποιείται ένα συντεχνιακό της αίτημα"
ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟ αιτημα το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ψήφου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Χωρίς άλλα σχόλια!!!!!

"Είναι δυνατόν να διαλέγουν πρύτανη άλλοι πλην των μελών ΔΕΠ;"
Τι παραπάνω έχουν τα μέλη ΔΕΠ και μπορούν μόνο αυτά να κρίνουν ποιος είναι κατάλληλος για Πρύτανης; Συμβαίνουν αυτά στις δημοκρατίες;

Παναγιώτης
|

Είναι δυνατόν μια επαγγελματική Ένωση να απαιτεί, ομόφωνα κιόλας, την απόσυρση ενός νομοσχεδίου στο σύνολό του, επειδή δεν ικανοποιείται ένα συντεχνιακό της αίτημα; Εσείς δεν υποστηρίζετε ότι πρέπει να γίνουν λέκτορες μόνο οι ΕΔΙΠ που έχουν τα προσόντα; Γιατί δεν λέτε να γίνουν όλοι; Η διάκριση είναι βασική λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου. Είναι δυνατόν να διαλέγουν πρύτανη άλλοι πλην των μελών ΔΕΠ; Αντί για κορώνες εξαλλοσύνης, μπορείτε να υποδείξετε μια χώρα του πολιτισμένου κόσμου όπου γίνεται αυτό;

ΚΠ
|

Η επιστολή τονίζει (με bold και υπογράμμιση) ένα συγκεκριμένο άρθρο (άρθρο 62) που καταργεί το δικαίωμα ψήφου στους ΕΔΙΠ/ΕΕΠ/ΕΤΕΠ/Διοικητικού. Εκεί είναι η ουσία της επιστολής. Μιλάμε για ΜΕΙΖΟΝ θέμα δημοκρατίας. Η αφαίρεση του δικαιώματος ψήφου παραπέμπει σε άλλα καθεστώτα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ