Οι 15 αλλαγές στο Λύκειο από το νέο σχολικό έτος

Προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Παιδείας που κατατέθηκε, προς ψήφιση, στη Βουλή

28/05/2020

Ενημερώθηκε: 29/05/2020, 01:22

Άκουσε το άρθρο

Δεκαπέντε αλλαγές που θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος στο Λύκειο, προβλέπονται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου του υπ. Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής αλλαγές:

1. Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) υποχρεωτικές ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται γραπτή δοκιμασία.

Αν για λόγους αντικειμενικούς, δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.

Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας οι μαθητές εκπονούν επιπλέον και ερευνητική εργασία στο β’ τετράμηνο, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.

Στο μάθημα των Εφαρμογών Πληροφορικής και στο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών διενεργείται μία (1) ωριαία γραπτή δοκιμασία στο πρώτο τετράμηνο, ενώ στο δεύτερο τετράμηνο οι μαθητές εκπονούν μία (1) ερευνητική εργασία, η βαθμολογία της οποίας αποτελεί το 50% του βαθμού του τετραμήνου αυτού.
 
Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

2. Α′ Τάξη ΓΕΛ

Η Α′ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών για τα εσπερινά λύκεια.».

3. Β′ Τάξη ΓΕΛ

Στη Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

4. Β′ Τάξη Εσπερινού ΓΕΛ

Στη Β′ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν.

5. Γ ΓΕΛ

Στη Γ' Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα ημερήσια λύκεια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα εσπερινά λύκεια. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ως εξής:

α) Ανθρωπιστικών Σπουδών.

β) Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας.

γ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν και παρακολουθούν υποχρεωτικά είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.».

6. Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού

Οι μαθητές της Γ` Τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕ.Λ. με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ης Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα, προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Κάθε μαθητής επιλέγει υποχρεωτικά μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και ένα (1) Επιστημονικό Πεδίο. Ειδικά οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας επιλέγουν επιπλέον είτε το μάθημα των Μαθηματικών είτε το μάθημα της Βιολογίας.  

Οι Ομάδες Προσανατολισμού επιτρέπουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένα Επιστημονικά Πεδία Α.

Κάθε υποψήφιος επιλέγει ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο.

7. Υπολογισμός βαθμολογίας

«α) λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των μορίων που συγκεντρώνει ο υποψήφιος στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου Επιστημονικού Πεδίου.

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται για το αντίστοιχο Επιστημονικό Πεδίο. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη λήξη εκάστου σχολικού έτους και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους, ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο (2) μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο.

8. Πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο

Η πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο γίνεται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο κάθε μαθητής ως εξής:

βα) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.

ββ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα είτε του δεύτερου είτε του τρίτου Επιστημονικού Πεδίου, ανάλογα με το ποιο από τα δύο αυτά Επιστημονικά Πεδία έχουν επιλέξει, ως εξής:

i) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το δεύτερο Επιστημονικό πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και των Μαθηματικών και

ii) οι υποψήφιοι που έχουν επιλέξει το τρίτο Επιστημονικό Πεδίο εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας.

βγ) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του τέταρτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική και η Οικονομία.

9. Μέσος όρος απόλυσης – προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο

Η βαθμολογική κλίμακα, με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα, κυμαίνεται από μηδέν (0) έως είκοσι (20) και προσδιορίζεται ως εξής:

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς, και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται.

10. Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β' Τετραμήνου. Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι, μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, , στην οποία δύνανται να συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, και μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου,   στην οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές των Α', Β' και Γ' τάξεων του Λυκείου. Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.

11. Μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος

α) Κατ’ εξαίρεση, μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των διδασκόντων, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου ή που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα, εφόσον είναι μαθητές της Γ' τάξεως του Λυκείου, να προσέλθουν για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Οι μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Λυκείου, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά άλλη ημέρα, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων μέχρι την 30η Ιουνίου, ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης.

Για τους μαθητές αυτούς, ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο για τους μαθητές των Α', Β' και Γ' τάξεων του Λυκείου, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου για τους μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, εφόσον το πρόβλημα διαρκεί.

Όσοι από τους μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Όσοι από τους μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Λυκείου, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα που έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10) μπορούν, εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ` όλον τον μήνα Ιούνιο, να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου για να εξετασθούν στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

β) Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου στην οποία εξετάζεται ο μαθητής.

Οι μαθητές εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α' που δικαιολογημένα απουσίασαν, στα μαθήματα της Ομάδας Α' που εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10), καθώς και στα μαθήματα της Ομάδας Β` που συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του δέκα (10).

Οι μαθητές που απουσιάζουν αδικαιολόγητα ή προσέρχονται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων στις ανωτέρω εξετάσεις ή στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου ή του Σεπτεμβρίου δεν γίνονται δεκτοί σε αυτές ή αυτήν και βαθμολογούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

γ) Όσον αφορά το βαθμό ετήσιας επίδοσης των μαθητών της παρούσης ισχύουν τα εξής:

γα) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α’ που δεν έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο ή σε προηγούμενες εξεταστικές περιόδους προκύπτει σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 109 και ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για μάθημα της Ομάδας Α ́ που έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο είναι ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος.

γβ) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης μαθήματος της Ομάδας Β' είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής, σε όποια εξεταστική περίοδο και αν το μάθημα εξεταστεί.
δ) Στις διατάξεις των περ. α', β' και γ' υπάγονται και μαθητές στρατεύσιμοι, κατ’ ιδίαν διδαχθέντες, καθώς και οι συμμετέχοντες σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.».

Για τους μαθητές των Α' και Β' τάξεων του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο προαγωγής, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Για τους μαθητές της Γ' τάξης του Λυκείου που δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης, σύμφωνα με τα άρθρα 110 και 112, και εξετάζονται στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου γραπτά ή προφορικά, βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής. Το ίδιο ισχύει και για την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου για τους μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γενικό Μέσο Όρο απόλυσης.».

12. Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10)

1.  Για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών στο Γενικό Λύκειο απαιτείται Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10), ο οποίος προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών ετήσιας

επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

13. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

2. Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10) , παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α′, οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων.

Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β′, οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Οι μαθητές, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγής, επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

14. Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

α) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)  , παραπέμπονται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου του ίδιου έτους σε ειδική εξεταστική περίοδο για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α' οι εξετάσεις είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων.

Ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα. Για τα μαθήματα της Ομάδας Β' οι εξετάσεις είναι προφορικές.

Οι μαθητές της Γ' τάξης του ΓΕΛ δεν αξιολογούνται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

Η προφορική εξέταση διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής, ως πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα.

Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο ετήσιος βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

β) Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που κατά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. της παραγράφου 1, παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτωση α της παραγράφου αυτής, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσής τους είναι μικρότερος από δέκα (10).

Οι μαθητές, που κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. απόλυσης μπορούν:
αα) να επαναλάβουν τη φοίτηση στη Γ' τάξη Γενικού Λυκείου,

ββ) να προσέλθουν στις απολυτήριες εξετάσεις της τελευταίας τάξης το αμέσως επόμενο ή οποιοδήποτε άλλο σχολικό έτος, χωρίς να φοιτήσουν στην αντίστοιχη τάξη. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται σε όλα τα γραπτώς και μη γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, με εξαίρεση το μάθημα «Φυσική Αγωγή».

Για τα μαθήματα της Ομάδας Α' οι εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές.

15. Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

1. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′ και Β′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ′ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

2. Η Τ.Θ.Δ.Δ συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.

Η ισχύς  της Τράπεζας Θεμάτων αρχίζει για κάθε τύπο Λυκείου από το σχολικό έτος 2020-2021 για την Α′ τάξη, από το σχολικό έτος 2021-2022 για τη Β′ τάξη και από το σχολικό έτος 2022- 2023 για τη Γ′ τάξη.

Λατινικά

Τέλος, με   διάταξη  ορίζεται ότι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (38)

S.P.
|

@ αδιαβαστος (δεν θα γελάσεις(

ο πρόσφατος νόμος καταργεί το άρθρο με το οποίο ο 4610/2019 όριζε τη συμμετοχή στον υπολογισμό των μορίων του βαθμού απολυτηρίου κατά 10% - τα μόρια των πανελλαδικών θα υπολογίζονται ξανά με τον ίδιο τρόπο που υπολογίστηκαν το ρεπό - αναμένεται η έκδοση Υ.Α. για τους συντελεστές αυξημένης βαρύτηταςτων 2 μαθημάτων ανά Επιστημονικό Πεδίο.

αδιάβαστος
|

Ο βαθμός απολυτηρίου θα μετρά για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο ;
Αν μετρά , τα γραπτά των εξετάσεων θα βαθμολογούνται από τους διδάσκοντες καθηγητές ; Εδώ γελάμε!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Απο το κατσε καλά Γεράσιμε
|

Ειχαμε το κάτσε καλά Γεράσιμε το 98. Τώρα θα έχουμε το κάτσε καλά Νικόλ?? Μόνο που η Νικόλ είναι αρκετά διαβασμένη και οι ίδιοι οι μαθητές θα της πουν μπράβο

Apostolos
|

@Μαυρίδης

Θα συμφωνήσω και εγώ με τον κ. Μαυρίδη. Πρέπει να μάθει ο κόσμος ότι στην Ιατρική διδάσκονται και Μαθηματικά και Στατιστική, ειδικά οι επιδημιολόγοι (μιας και είναι της μόδας λόγω κορονοϊού). Κανονικά θα πρεπε να δίνουν εξετάσεις επιπλέον σε Μαθηματικά (Ανάλυση), Στατιστική, και Πληροφορική.
Υπάρχουν ειδικότητες όπως η Βιοπληροφορική στην οποία προσφεύγουν πολλοί Βιολόγοι. Εξάλλου σήμερα θα πρέπει να γνωρίζουν αλγόριθμους και δομές δεδομένων σχεδόν όλες οι ειδικότητες των θετικών και ιατρικών σπουδών.
Τι να κάνουμε η ανθρωπότητα και η επιστήμη εξελίσσονται, δεν έχουν μείνει κολλημένες στην δεκαετία του 80.
Δεν πειράζει αν στην Γ Λυκείου κάνουν οι μαθητές λιγότερες ώρες θρησκευτικά. Είχαν μπόλικες ώρες να κατηχηθούν τα προηγούμενα 11 χρόνια.

Σχολείo
|

Quixotakis

Εντάξει ρε φιλαράκι, θα μου μάθεις πιο σωστά Ελληνικά εσύ; Έχεις δίκιο όμως.
Το να πεις: ως ονομασία η λέξη κατεύθυνση είναι σαφέστερη, είναι πιο σωστά γραμμένη, απλώς δεν το είχα σκεφτεί να το γράψω έτσι. Όχι ότι αυτό που έγραψα εγώ είναι λάθος, απλώς εγώ το έγραψα πιο απλά και εννοούσα το ίδιο πράγμα που έγραψες και εσύ.

Σχολείo
|

Λοιπόν, προτείνω (και εννοείται πως είναι απόλυτα φυσιολογικό) τα τμήματα ψυχολογίας των πανεπιστημίων να υπάρχουν και στο επιστημονικό πεδίο σπουδών υγείας. Αυτό το λέω επειδή η βιολογία χρειάζεται στην ψυχολογία. Η φυσική και η χημεία μπορεί να μην χρειάζονται, αλλά η βιολογία χρειάζεται.
Επίσης, ούτε τα αρχαία και η ιστορία χρειάζονται στην ψυχολογία, παρ' όλα αυτά όμως, ανήκει στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, Ας ανήκει και στο τρίτο επιστημονικό πεδίο - σπουδών υγείας.

Quixotakis
|

Σχετικά με τη 13η αλλαγή, επιθυμώ να προτείνω ταπεινώς την παρακάτω διατύ-πωση:
«Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10) , παραπέμπονται για το τελευταίο δεκαήμερο πριν από την ημέρα έναρξης των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, σε ειδική εξεταστική περίοδο, για να εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επί-δοσής τους είναι μικρότερος από το δέκα (10).
Η διατύπωση αυτή είναι αναγκαία γιατί καλύπτει και τις περιπτώσεις επιδημιών και καταποντισμών γενικώς...

Quixotakis
|

@ Σχολείο
«σαν ονομασία» ή «ως ονομασία», «είναι καλύτερη» ή «είναι σαφέστερη»...
Εσείς τι προτιμάτε;

Quixotakis
|

Έχετε δίκιο αγαπητέ συνάδελφε.
Και δεν είναι δυστυχώς ένας κακός σχεδιασμός αλλά μια διάχυτη, προκλητική αδιαφορία για το μέλλον αυτού του τόπου, αφού κανένα Παιδαγωγικό Τμήμα μέχρι σήμερα δεν έχει διατυπώσει δημόσιο αντίλογο σε ένα τουλάχιστον μέσο μαζικής ενημέρωσης είτε ως Τμήμα είτε ως προσωπική παρέμβαση ενός πανε-πιστημιακού δασκάλου του Τμήματος!...

Μαθητής
|

Να σας ρωτήσω κάτι, ένας μαθητής Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας γίνεται να δώσει και Μαθηματικά και Βιολογία ώστε να έχει πρόσβαση και στα δύο επιστημονικά πεδία;

Ανήσυχος εκπαιδευτικός
|

Ιδού ένα δείγμα προχειρότητας: Στη διόρθωση 13 αναφέρεται το εξής: "... Οι μαθητές των Α′ και Β′ τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10) , παραπέμπονται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους...).
Το ερώτημα είναι: Εφόσον το σχολικό έτος αρχίζει πάντα την 1η Σεπτεμβρίου, πώς γίνεται οι παραπεμπόμενοι να εξετάζονται Σεπτέμβριο, αλλά πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους;
Και κάποιες γλωσσικές επισημάνσεις:
α) "παραπέμπονται ΓΙΑ το πρώτο δεκαήμερο" είναι το ορθό,
β) "πριν ΑΠΟ την έναρξη" είναι το ορθό!
Αριστείας αμαρτίαι! Ελπίζω το τελικό κείμενο να ελεγχθεί λίγο πιο προσεκτικά...

Εκπαιδευτικος
|

Προς Γιωργο,τι ειναι αυτα πουλες;Κανενας δασκαλος δε το κανει αυτο.Δε διδασκουν στο δημοτικο και πυρηνικη φυσικη.Ηρεμια λιγακι σε ο,τι γραφετε.

Γιώργος Κ.
|

Με τον νόμο αυτό οι υποψήφιοι για τις παιδαγωγικές σχολές δεν διδάσκονται πλέον Μαθηματικά. Πολλοί από αυτούς που αντιπαθούν τα Μαθηματικά θα γίνονται δάσκαλοι, θα μεταδίδουν τον φόβο τους για τα Μαθηματικά στους μαθητές του δημοτικού, οι νέοι μας θα βγαίνουν μαθηματικά ημιμαθείς και το φαινόμενο θα αναπαράγεται... Οι συνέπειες για το μέλλον της χώρας είναι καταστροφικές.

Λατινικά και Κοινωνιολογία
|

Λατινικά και Κοινωνιολογία πρέπει να αλλάξουν ύλη και βιβλίο, και να εξετάζονται στις αντίστοιχες σχολές. Με σωστή διδασκαλία και τα δύο χρήσιμα είναι.

Τράπεζα θεμάτων είναι μη αποδοτική ως μέθοδος εξέτασης και ενθαρρύνει την φροντιστηριακή εκπαίδευση.

Ανώνυμος
|

Ορθώς διατηρούνται οι ομάδες προσανατολισμού στη β λυκείου (το λέω γιατί από το επόμενο έτος, βάσει του νόμου Γαβρόγλου, δεν θα υπήρχαν)
Δεν συμφωνώ με τη λογική του κόντρα μαθήματος στη γ λυκείου. Οι εγκύκλιες σπουδές πρέπει να ολοκληρώνονται στη β λυκείου. Η γ πρέπει να είναι κυρίως τάξη που να ανταποκρίνεται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και προετοιμασίας για τις πανελλήνιες.
Ορθώς επανέρχονται τα λατινικά (ελπίζω με νέα βιβλία και ύλη). Οι μαθητές πρέπει να έρχονται σε επαφή όχι μόνο με τη γραμματική και το συντακτικό αλλά και με τον ρωμαϊκό πολιτισμό και την λατινική γραμματεία (π.χ. Κικέρων). Η κοινωνιολογία είναι εξουθενωτική λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές πρέπει να αποστηθίσουν και ιστορία και κοινωνιολογία.
Το 10 γενικός μέσος όρος μου ακούγεται λογικό. Αυτό το 9,5 δεν το κατάλαβα.
Σωστή η επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας στις πανελλήνιες (τους οποίους πρέπει να επιλέγουν τα τμήματα όπως επίσης πρέπει να επιλέγουν και την ομάδα προσανατολισμού ή κατευθείαν τα μαθήματα).
Δεν συμφωνώ με τη λογική της τράπεζας θεμάτων. Με την τράπεζα αυτό που επιτυγχάνεται είναι η τυποποίηση και η επιφανειακή διδασκαλία της ύλης. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να διαπιστωθεί εάν ο καθηγητής κάνει σωστά τη δουλειά του.

Ρούγγ. Ειρήνη
|

@ένα ερώτημα
Πουθενά προς το παρόν δεν αναφέρει τα μαθήματα της Γ Λυκείου. Νομίζω, όμως, ότι είχε αναφερθεί ότι η αλλαγή των Λατινικών δεν θα ισχύσει για τους μαθητές του 2020-21, αλλά δεν είμαι σίγουρη.
Τα μαθήματα, η κατανομή των ωρών και η ύλη των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων θα μείνει επτασφράγιστο μυστικό.

Κάτι λείπει
|

Ενώ όλα τα δημοσιεύματα μιλάνε για το κόντρα μάθημα, αυτό δεν αναφέρεται πουθενά στο νομοσχέδιο. Ξέρει κανείς τι συμβαίνει ?

Ελεύθερος
|

Δεν είμαι μικρόψυχος, και ομολογώ καίτοι αντίπαλος της κυβερνήσεως ότι η επαναφορά των Λατινικών είναι μέτρο κατά πάντα επιβεβλημένο αξιέπαινο. Η Κοινωνιολογία να διδάσκεται, ναι, αλλά να είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα όχι. Είναι de facto μαρξισμός (για να μην κοροϊδευόμαστε) το να αποτελεί μάθημα καθοριστικό για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, με δεδομένο το βιβλίο και την αριστερίζουσα μανία πολλών νοσταλγών της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ενώσεως, που θέλουν να διαωνίσουν την πίστη στον οριστικά θανόντα και ταφέντα σοσιαλισμό.

Επίσης, επιβάλλεται η επαναφορά στα 3 τρίμηνα αντί των 2 τετραμήνων. Παρακολουθείται πολύ καλλίτερα η πρόοδος των μαθητών έτσι.

Η τράπεζα θεμάτων δεν θα έπρεπε καν να υφίσταται. Είναι ντροπή και όνειδος. Δεν καλλιεργεί την ευρυμάθεια και την εμπέδωση της ύλης ειμή από σπόντα. Κατά τα αλλά, ευνοεί την εκτεταμένη αποστήθιση. Αφού δε δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Εξετάσεων, δεν έχει ούτε ένα (1) όφελος, πλην της εμμέσου πριμοδοτήσεως των φροντιστών, με τους οποίους δεν έχω τίποτε - υπήρξα ιδιοκτήτης φροντιστηρίου ξένων γλωσσών - αλλά κάποτε πρέπει να τελειώνει η βιομηχανία αεριτζήδικων υπηρεσιών, ειδικά στον χώρο της Παιδείας.

@Σχολείο: Άριστα δεν σημαίνει τέλεια, αλλά πάρα πολύ καλά. Ορθώς 18, 19 και 20 λογίζονται άριστα λοιπόν. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στα Πανεπιστήμια ανέκαθεν.

ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
|

Πάλι αμόρφωτους θέλετε να βγάλετε. Μην ξυπνήσει κανείς με την Κοινωνιολογία...ξαναβάλατε μια νεκρή γλώσσα τα λατινικά...
για νεκρούς εγκέφαλους!

@ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ
|

Γιατί θεωρείται απαραίτητη η εξέταση των μαθηματικών για την ιατρική και νομική;Στην Αγγλία για παράδειγμα για να εισαχθούν στην ιατρική πρέπει να έχουν a level σε φυσική, χημεία και βιολογία (μαθηματικά δίνουν προαιρετικά) ενώ για την νομική σε λογοτεχνία, φιλοσοφία και ιστορία (συνήθως ζητάνε θεωρητικού τύπου μαθήματα και αυτά που ανέφερα είναι τα πιο ενδεικτικά). Από πού προκύπτει ότι ένας φοιτητής νομικής δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις νομικών μαθημάτων; Ξέρω παιδιά που τελείωσαν με άριστα τη νομική Αθηνών χωρίς να είχαν καλές επιδόσεις στα μαθηματικά. Και βέβαια να αναφέρω ότι στη Γερμανία για να μπεις Ιατρική είθισται να σε εξετάζουν στα αρχαία ελληνικά και στα λατινικά. Δεν σημαίνει ότι αυτό οπωσδήποτε πρέπει να εφαρμοστεί στην Ελλάδα.

Κατερίνα
|

Διέτρεξα το σχέδιο νόμου και δεν είδα πουθενά ποια θα είναι τα μαθήματα της Γ΄Λυκείου (Προσανατολισμού και Γενικής Παιδείας) και πόσες ώρες εβδομαδιαίως θα διδάσκονται.
Σε ποιό έγγραφο του Υπουργείο μπορώ να τα δώ;

Κοινωνικός επιστήμων
|

Ευτυχώς που επανέρχονται τα λατινικά! Τώρα, τα παιδιά μας θα ακολουθούν τον σωστό δρόμο .... Όπως απεφάνθησαν οι σοφοί του ορθού Λόγου που κυβερνούν τον τόπο. Και μια ολάκερη ομάδα προσανατολισμού στο λύκειο, στο μονοπώλιο του φιλολογικού κλάδου. Όνειρο!!!

Σχολείo
|

@Σχολείο

Δεν έχει σημασία αν το 18 ή το 20 δυσκολευόσουν να το πάρεις. Κανονικά, άριστα σημαίνει ο μεγαλύτερος βαθμός, ασχέτως από το αν δυσκολεύεσαι να το αποκτήσεις. Μπορεί και πάνω από 15 να δυσκολεύονται οι μαθητές να πάρουν (λέμε τώρα), αυτό σημαίνει πως το 15 ή το 16 θα πρέπει να το κάνουν άριστα; Όχι βέβαια. Και στο δημοτικό το 10 θα πρέπει να είναι το άριστα.

ΑΡΙΣΤΑ = Ο ΑΝΩΤΑΤΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ. ΑΥΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΙΚΙΛΕΞΙΚΟ ΣΤΗ GOOGLE. ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΑΤΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΤΟ 18; ΟΧΙ. ΤΟ 20 ΕΙΝΑΙ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.

Πληροφορική
|

Αιτιολογική στη διαβούλευση: ναι θα περνούν σε σχολές πληροφορικής χωρίς να εξετάζονται στην Πληροφορική αλλά θα ενισχυθεί η πληροφορική στην Α γυμνασίου και στην Α Λυκείου!! από το επόμενο σχολικό έτος (αυτοί οι μαθητές θα δώσουν πανελλήνιες το 2025 ή 2028)..

Γιαννης Ι.
|

Μαθηματικα ή Βιολογια 6ωρ.
Φυσικη 5ωρ.
Χημεια 5ωρ.
Νεα Ελληνικα 6ωρ.
Αγγλικα 2ωρ.
Κοινωνιολογια 2ωρ.
Ιστορια 2ωρ.
Θρησκευτικα 1ωρ.
Φυσικη Αγωγη 1ωρ.
Μαθημα επιλογης 2ωρ.

Νεοδημοκράτης
|

Συγχαρητήρια κ. Κεραμέως! Άριστα πράττετε με την κατάργηση της κοινωνιολογίας! Οι ώρες άραγε των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων παραμένουν οι ίδιες?

o tempora, o mores
|

Επιστροφή των Λατινικών ναι, αλλά με το ίδιο χάλια βιβλίο;; Όχι, ποτέ. Τράπεζα θεμάτων με θέματα πολύ διαφορετικής δυσκολίας, αλλά και γελοία έως ανούσια θέματα, π.χ. "Τι έλεγαν οι Ρωμαίοι για τον Ξενοφώντα;"; Όχι, ποτέ. Μαθήματα άλλ' αντ' άλλων, δηλαδή "δεν εξετάζομαι σε βασικά μαθήματα για τον κλάδο που επιλέγω" ή "κόντρα μαθήματα"; Όχι, ποτέ. Αυτό είναι το πολλά υποσχόμενο πολυδιαφημισμένο προεκλογικά όραμα για την εκπαίδευση;; Δυστυχώς ναι. Θα το φάμε αμάσητο; Όχι, ποτέ...

Θ
|

Απ ότι φαίνεται: νέα ελληνικά 6 ώρες, γυμναστική 2 ώρες, θρησκευτικά 1 ώρα, επιλογής 2 ώρες, και 3 επτάωρα προσανατολισμού.Σύνολο 32 ώρες.

Νέο Λύκειο
|

φυσικά δεν πρόκειται για το νέο λύκειο, αλλά για το λύκειο 1982

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ
|

Είναι φανερό πως θα συνεχίσουμε να είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρώπης, και όχι μόνο, όπου η εισαγωγή των μαθητών σε Ιατρικές, Παιδαγωγικές και Νομικές Σχολές δεν θα προϋποθέτει την εξέτασή τους στα Μαθηματικά. Τελικά όλοι οι αρμόδιοι υπουργοί είναι ερωτευμένοι με τα Μαθηματικά, όμως κανείς δεν τα ζητάει σε γάμο!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ