Live-Βουλή: Συζήτηση επί του Σχεδίου Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας των Πανεπιστημίων

Το esos συνδέθηκε διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση

02/02/2021

Ενημερώθηκε: 02/02/2021, 10:02

Άκουσε το άρθρο

Για σήμερα Τρίτη, στις 10 το πρωί ,έχει ορισθεί η πρώτη συνεδρίαση  της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του Σχεδίου Νόμου "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις".

Από τη ΝΔ εισηγήτρια επί του Σχεδίου Νόμου θα είναι η Βουλευτής Τρικάλων Κατερίνα Παπακώστα  και από την αξιωματική αντιπολίτευση  εισηγητής ο Βουλευτής και πρώην υπουργός Παιδείας  Ν. Φίλης.

Το esos  συνδέθηκε  διαδικτυακά με τη Βουλή για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη συζήτηση.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ

1. Πατήστε εδώ για να δείτε   το Σχέδιο Νόμου

2. Πατήστε εδώ για να δείτε   την Αιτιολογική Έκθεση

3. Πατήστε εδώ για να δείτε  την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

Σχόλια (13)

Αλλαγές στα ΑΕΙ και τις μετεγγραφές
|

Τα τμήματα δεν έχουν ούτε την ίδια ζήτηση ούτε τον ίδιο ρυθμό αποφοίτησης, άρα η οριζόντια μείωση θέσεων εισαγωγής είναι βλαπτική για τα συμφέροντα των φοιτητών χωρίς να βελτιώνει στο ελάχιστο τις συνθήκες σπουδών στα ΑΕΙ.

Με οριζόντια μείωση υποψήφιοι που έγραψαν ικανοποιητικούς βαθμούς (πχ. 14/20) θα μείνουν εκτός από τις πρώτες επιλογές στο μηχανογραφικό τους (θέση 1η έως 6η) και θα "αναγκαστούν" να κάνουν εγγραφή σε χαμηλόβαθμα περιφερειακά τμήματα, χωρίς καμία εγγύηση ότι τελικά θα σπουδάσουν και θα αποφοιτήσουν από αυτά.

Άρα θα έχουμε αύξηση των πλασματικών φοιτητών και εκατοντάδες νέους εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που είτε θα αναζητήσουν σπουδές στο εξωτερικό είτε θα ξαναδώσουν εισαγωγικές εξετάσεις όπως συνέβαινε επί εποχής Δεσμών.

@ μειώστε τον μέγιστο αριθμό εισακτέων
02 Φεβ 2021 15:29

Είναι παράλογο να τιμωρούνται οι μαθητές Λυκείου για τις στρεβλώσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη: Πρώτα να καταργηθούν τα περισσότερα από 150 πλεονάζοντα τμήματα, σε κέντρο και περιφέρεια, και μετά να τεθεί ανώτατο όριο μετεγγραφών σε όλα τα τμήματα προέλευσης.

Είναι λογική μια αναλογία 200/150, δηλαδή για κάθε 3 εισακτέους σε περιφερειακά ΑΕΙ να εισάγονται 4 εισακτέοι σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα. Επίσης, να μην έχουν δικαίωμα μεταφοράς θέσεων πάνω από το 5% των εισακτέων σε όλα τα τμήματα, δηλαδή το πολύ 7 ή 8 από όλα τα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Έτσι, τα περιφερειακά ΑΕΙ θα ενισχυθούν ώστε να προσφέρουν 120-150 θέσεις σε φοιτητές που θα αποφοιτούν με κανονικό ρυθμό και δε θα χάνουν τα 2/3 των πρωτοετών κάθε χρόνο, ενώ τα κεντρικά ΑΕΙ δε θα επιβαρύνονται με δεκάδες φοιτητές που προέρχονται από μετεγγραφές.

μειώστε και το μέγιστο αριθμό εισακτέων στα >13000 μόρια…
|

Όλα τα Τμήματα με βάση εισαγωγής μικρότερη από περίπου 13000 μόρια
(120% x μέση επίδοση πεδίου)
έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τον αριθμό εισακτέων τους
με την κατάλληλη επιλογή ποσοστού μεταξύ 80% - 120%.

Αυτό δεν ισχύει για τα Τμήματα κυρίως των μεγάλων αστικών κέντρων που έχουν υψηλές βάσεις εισαγωγής,
τα οποία εκτός του ότι λαμβάνουν παράλογα υψηλούς αριθμούς εισακτέων,
επιβαρύνονται επιπλέον από επιπρόσθετους εισακτέους από μεταγραφές,
με μονόδρομη κατεύθυνση από την περιφέρεια προς τα αστικά κέντα.

Είναι επιτακτική ανάγκη η μέριμνα για δυνατότητα μείωσης του μέγιστου αριθμού εισακτέων και για αυτά τα Τμήματα,
τουλάχιστον ίση με τον αριθμό των επιπρόσθετων εισακτέων που λαμβάνουν λόγω μεταγραφών.

Andrew
|

Το Ν/Σ κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Όσον αφορά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και τις πανελλαδικές, η θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής είναι απαραίτητη και σωστά σταθμισμένη, χωρίς μεγάλες "παράπλευρες απώλειες".
Η μόνη τραγική παραφωνία είναι οι 2 φάσεις του μηχανογραφικού δελτίου. Είναι εντελώς άχρηστες, γραφειοκρατικές και τελικά θα αποδειχθούν και άδικες.

μπραβο Κ. Υπουργέ
|

Για να πάνε τα παιδιά μας στο Πανεπιστήμιο με ασφάλεια και σε χώρους που προσδίδουν κύρος και αξιοπιστία.

Υπουργείο Παιδείας για τα ΑΕΙ
|

Να δοθούν σαφείς απαντήσεις για το ποια ΑΕΙ και υπό ποιους όρους θα λειτουργούν, είναι εθνική απόφαση που θα πρέπει να λάβει το υπουργείο Παιδείας

https://www.esos.gr/arthra/71291/syskepsi-25-oron-n-kerameos-syrigoy-k-…

απαξίωση ΓΛΚ
|

καλύτερα να λείπουν οι γνωμοδοτήσεις, μόνο απαξίωση προσδίδουν και την αίσθηση ότι αποτελεί τεχνοκρατικό μοχλό κάθε κυβέρνησης.
Είναι προφανές ότι οι αποφάσεις έχουν κόστος. Ακόμα και το απλό γεγονός ότι μένουν κενές θέσεις φοιτητών στα ΑΕΙ έχει κόστος, γιατί απλά όταν συνολικά στην Ελλάδα δίνουμε κάποια χρήματα για να σπουδάσουν 70000 φοιτητές και με τα ίδια λεφτά σπουδάζουν 50000 χάνουμε χρήματα, είναι σπατάλη....
επιπλέον είναι εύκολο να υπολογιστεί το κόστος εγκατάστασης νέων συστημάτων στην είσοδο, καμερών παρακολούθησης κτλ κτλ, ας ξεκινήσουν με 1 ευρώ ανά άτομο...

Νέα ΠΠΣ για τους εισακτέους από το 2022
|

Με συνένωση των Προγραμμάτων Σπουδών δε θα υπάρχουν πλέον τα πρώην ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια αλλά όλοι οι φοιτητές θα εισάγονται στην ίδια σχολή, με την ίδια ελάχιστη βαθμολογία εισαγωγής και τις ίδιες απαιτήσεις σπουδών.
Οι σημερινοί φοιτητές σε 4 ή 5 χρόνια θα αποφοιτήσουν και οι νέοι εισακτέοι θα είναι όλοι του ίδιου επιπέδου.

Το πρόβλημα δεν είναι στους φοιτητές που αύριο θα είναι απόφοιτοι, αλλά στις θέσεις καθηγητών και προσωπικού - εκεί είναι η προστριβή, αφού όλοι θέλουν να προωθούν τους δικούς του, είτε με συμβάσεις είτε σε μόνιμη θέση, και φυσικά κάθε μέλος ΔΕΠ παραμένει για 15 ή 20 χρόνια.

Ήταν που ήταν... τώρα να δείτε
|

"έκτροπα" βλέπαμε και το '92.... Εσείς, τί βλέπατε άραγε?

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
|

Άντε με το καλό να ψηφιστεί αφού μπουν καμια τριανταριά άρθρα και καμια πενηνταριά τροπολογίες και να έρθει επιτέλους το νομοσχέδιο στελεχών που κάποιοι αναμένουν εδώ και ενάμιση χρόνο και κάθε μήνα γράφουν ότι είναι έτοιμο και έρχεται. Πρόβλεψη. Παράταση θητείας ΣΕΕ και ΠΕΚΕΣ για ένα τουλάχιστον έτος

@Επιτελους!
|

Αυτό που λες είναι μεν η λογική λύση άλλα δεν γίνεται να εφαρμοστεί. Τα πολυτεχνεία δεν δέχονται να πάρουν τους φοιτητές των τμημάτων μηχανικών, γιατί όπως λένε "χαλάει η ποιότητα των σπουδών". Επομένως, όσο υπάρχουν διαφωνίες τίποτα δε θα γίνει.

Θύμιος
|

Είδατε το σημείωμα του ΓΛΚ;

Πρώτον, δεν υπολογίζει το κόστος επί των φορέων (ΑΕΙ) γιατί "το ύψος της εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα". Ούτε δειγματοληπτικά βρε παιδιά, δυο τηλεφωνάκια, έτσι για το τι κοστίζει ένα σύστημα κάρτας για είσοδο σε χώρους πολλαπλασιασμένο επί 250; Δηλαδή δεν ξέρουμε τι θα κοστίσουν τα συστήματα επιτήρησης, αλλά θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό των ΑΕΙ. Ο οποίος χάρει στο πρόγραμμα της αξιολόγησης και της αριστείας κόβεται κατά 20% ήδη. Και από το 80% θα πρέπει να ΑΕΙ υποχρεωτικά να πληρώσουν για τα μέσα φύλαξης κι όχι για άλλες δαπάνες (πχ συντήρηση παλαιών κτηρίων με προβλήματα).

Δεύτερο, το ΓΛΚ ισχυρίζεται ότι με τη διαγραφή των αιώνιων φοιτητών μπορεί να εξοικονομηθούν χρήματα. Όλοι ξέρουμε ότι οι αιώνιοι φοιτητές δεν λαμβάνουν κανένα από τα φοιτητικά προνόμοια. Οπότε;

Πιστεύω ότι τόσο η διαβούλευση όσο και οι εκθέσεις του ΓΛΚ είναι για το θεαθήναι. Αν δεν διαχωριστεί ΕΝΤΕΛΩΣ το νομοθετικό από το εκτελεστικό έργο (όπως USA) δεν θα δούμε προκοπή.

Ήταν δίκαιο έγινε πράξη
|

Ήρθε η ώρα της αλλαγής για να μπει μια τάξη στα έκτροπα που βλέπαμε στα πανεπιστήμια και στις μηδενικές σχεδόν βάσεις εισαγωγής.

Επιτέλους!
|

Μην περιμένετε τις πανελλήνιες, ποιος ο λόγος να χαθεί άλλη μια χρονιά, ελοχεύουν κι εκλογές. Ο Γαβρόγλου με την πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ γέμισε τον ακαδημαϊκό χάρτη με διπλά τμήματα. Ποιος ο λόγος ύπαρξης διπλών τμημματων ΗΜΜΥ στην Αθήνα, στην Πάτρα και στην Κρήτη από τα πρώην ΤΕΙ. Να συγχωνευθούν τα πανεπιστήμια της ίδιας περιφέρειας
και να μη συμπεριληφθούν διπλά τμήματα ανά περιφέρεια στο φετινό μηχανογραφικό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ