Επιστολή Γ. Μπαμπινιώτη προς τον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη

Πρέπει να ξανασεβαστούμε και να αναβαθμίσουμε ως κοινωνία και ως Πολιτεία τον δάσκαλο

23/08/2023

Άκουσε το άρθρο

Ο Γ. Μπαπινιώτης προτείνει προς τον Κ. Πιερρακάκη τις ακόλουθες αλλαγές:

Πρέπει η σχολική Εκπαίδευση:

α) να απεγκλωβιστεί από την δίνη των Εισαγωγικών Εξετάσεων υπό την συγκεκριμένη τους μορφή (απάνθρωπη, άδικη και γνωσιακά αναξιόπιστη) που έχει διαλύσει την καίρια παιδευτικά και ηλικιακά φοίτηση στο Λύκειο και έχει παραμορφώσει στην συνείδηση γονέων και μαθητών την ουσία τής παιδείας

β) να απεγκλωβιστεί από τους όγκους πληροφοριών που στοιβάζει στον σκληρά δοκιμαζόμενο εγκέφαλο των μαθητών όλων των βαθμίδων τού σχολείου μας, χωρίς οι πληροφορίες αυτές να μετατρέπονται σε χρήσιμη συνειδητοποιημένη γνώση

γ) να απεγκλωβιστεί από την μονοπώληση τής δήθεν γνώσης εις βάρος τής αγωγής (ήθος, αξίες, ενσυναίσθηση, ανθρωπιά, αίσθηση ορίων, σεβασμός των δικαιωμάτων και τής προσωπικότητας τού άλλου κ.ά.), η οποία στο παρελθόν ευλόγως διεκδικούσε τουλάχιστον ίση βαρύτητα.

Αν δεήσει να συζητήσουν τα κόμματα για το καυτό εθνικό θέμα μιας νέας μορφής παιδείας που θα εφαρμοσθεί στην σχολική εκπαίδευση και αν -με συναίνεση και δέσμευση- συμφωνήσουν σε ορισμένες βασικές αρχές, τότε, και μόνο τότε μπορεί να προκύψει μια σχολική μόρφωση σωστών πολιτών:

α) υπεύθυνων πολιτών με αξίες, ιδανικά, αρχές και κανόνες,

β) κριτικά σκεπτόμενων πολιτών, ώστε να μη υπόκεινται σε παντοειδή εκμετάλλευση,

γ) ευαίσθητων κοινωνικά πολιτών, με ειλικρινή ενσυναίσθηση,

δ) καλλιεργημένων πνευματικά πολιτών, με προβληματισμούς, γνώσεις και ενδιαφέροντα,

ε) καταρτισμένων τεχνολογικά πολιτών, επαρκών στις απαιτήσεις τής σύγχρονης κοινωνίας.

Και παράλληλα με την ριζική αναθεώρηση τού εκπαιδευτικού μας συστήματος, πρέπει ως Πολιτεία να εξασφαλίσεις την προϋπόθεση τελεσφόρησης τού αναθεωρημένου συστήματος, δηλ. τους αυριανούς ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ.

Ας πούμε μια πικρή αλήθεια: την πλειονότητα των σημερινών δασκάλων από μια στρεβλή σύλληψη προοδευτισμού τούς έχουμε αποθαρρύνει να επιτελούν έναν βασικό ρόλο τους: να μπορούν να μιλούν στα παιδιά μας για αξίες τής ζωής, για ελληνική παράδοση ηθών και εθίμων, για τον πολιτισμό μας, την πίστη μας, τους εθνικούς μας αγώνες, τον σεβασμό στην οικογένεια και τον συνάνθρωπο όποιος κι αν είναι, για την αξία τής γλώσσας μας και τής παιδείας.

Πρέπει να ξανασεβαστούμε και να αναβαθμίσουμε ως κοινωνία και ως Πολιτεία τον δάσκαλο. Και φυσικά μιλάω για δασκάλους κατάλληλα καταρτισμένους -με ευθύνη πάντοτε των Πανεπιστημίων-, συνεχώς επιμορφουμένους,

ΜΕ ΥΨΗΛΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ που θα προσελκύσουν τους αρίστους, πραγματικούς δασκάλους και όχι απλούς «διδάσκοντες», δασκάλους-πρότυπα αφοσιωμένους στο έργο τους, δασκάλους οι οποίοι θα εμπνέουν τους μαθητές τους, θα επηρεάζουν το περιβάλλον τους και θα συγκεντρώνουν την εκτίμηση των συμπολιτών τους.

Σχόλια (45)

Παπαντ. Θύμιος, συνταξιούχος δάσκαλος
|

Καλοί μου φίλοι, πολύ δύσκολο το πρόβλημα της εκπαίδευσης των νέων και δυστυχώς το διαχειρίζονται οι πιο ακατάλληλοι για να μπορούν να το λύσουν!
Άριστος Δάσκαλος,Επιστήμονας και Ερευνητής στον τομέα της γλώσσας ο κ. Μπαμπινιώτης, ίσως δεν υπάρχει πιο καλός, όμως για αναβάθμιση της παιδείας υπάρχουν άλλοι καλύτεροι και πιο εξειδικευμένοι για να δουλέψουν, να μελετήσουν, να προτείνουν και να εφαρμόσουν στην πολιτική πράξη τα της αναθεώρησης,αναδιάρθρωσης, αναπροσανατολισμού και εκσυγχρονισμού της παιδείας και εκπαίδευσης των παιδιών του λαού μας!
Στο πρώτο και κύριο ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι τι πολίτες θέλουμε να κάνουμε;
Το δεύτερο ερώτημα είναι για ποιο σκοπό θα τους εκπαιδεύσουμε, με ποια προγράμματα, με ποια μέσα και σε ποιο περιβάλλον θα τους εντάξουμε; Και το τρίτο και σπουδαιότερο με ποιους μορφωμένους,ελεύθερους, συνειδητοποιημένους για το λειτούργημα που αναλαμβάνουν,κατάλληλα εκπαιδευμένους , άρτια εξοπλισμένους, αλλά και ικανοποιητικά αμειβόμενους ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ θα επιχειρήσουμε να πετύχουμε τον ευγενή μας στόχο;
Και τελευταίο, αλλά όχι υποδεέστερο ερώτημα:
Έχουμε φροντίσει να ετοιμάσουμε κατάλληλα και να εκπαιδεύσουμε σωστούς γονείς, ικανούς να αναλάβουν ρόλο σωστού πατέρα, καλής μητέρας,άριστων συνεργατών του σχολείου;

Μαρία Τσουλφα
|

Αξιότιμε κ. Μπαμπινιώτη

Κάλλιο αργά παρά ποτε,

Είναι πολύ ενθαρρυντικό όταν ακούγονται αυτές οι παρατηρήσεις από έναν ξατ’εξοχην άνθρωπο των γραμμάτων. Αν και είμαι από αυτούς που δυσαρεστήθηκαν με τους χαρακτηρισμούς σας στο λεξικό για τους Ποντίους κτλ. Νομίζω ότι δεν πρέπει να διαιωνίζονται οι χαρακτηρισμοί που θιγούν συνανθρώπους μας. Πέρασαν χρονια για να ξεχαστεί εκείνο το ‘τουρκοσποροι’. Παρόλα αυτά είμαι φανατική ακροάτρια των εκπομπών σας στην ΕΡΤ.

Θα ήθελα κι εγώ να πω τη γνώμη μου όσον αφορά την παιδεία. Γονείς και δάσκαλοι (όλων των βαθμίδων) είναι αυτοί από τους οποίους εξαρτάται η πρόοδος της παιδείας. Αν δεν υπάρχει συνεργασία που να αποσκοπεί προς την σωστή διαμόρφωση χαρακτήρων , ο,τι αλλαγές και να γινουν δεν θα πετύχουν. Οι εκπαιδευτικοί ξεχνούν την αξία του λειτουργήματος τους και οι γονείς πιστεύουν ότι η αποστολή τους σταματα στην ένδυση και την υπόδυση και μετά αναλαμβάνει το κινητό.

Δεν μπορεί η βία στα σχολεία να πολλαπλασιάζεται και καμία κοινότητα να μην αντιδρά. Η δύναμη του μυαλού μεταφέρθηκε στη σωματική. Δεν πρέπει κάθε σχολική μονάδα να διέπεται απο κανόνες απαράβατους; Το σχολείο δεν είναι γήπεδο, καφετέρια, βόλτα στο πάρκο κτλ. Να συμβαίνουν μέσα και έξω παραβατικές συμπεριφορές και εκπαιδευτικοι και συμμαθητές να κλείνουν τα μάτια και τα αυτιά. Να μην αντιδρούν οι γονείς! Κάποτε λέγαμε ότι τα νεα παιδιά θα αλλάξουν τον κόσμο! Ποια παιδιά και ποιον κόσμο! Τον κόσμο του κινητού; Που έχει αντικαταστήσει τον φιλο, την ομιλία, τη σκεψη, την προσωπικότητα, την επαφή με το βιβλίο, το φλερτ; Ποιος θα σταθεί δίπλα σε αυτά τα παιδιά ; Πλησίασε κανείς αυτά τα παιδιά να τα αφουγκραστεί; Τι θα ήθελαν , τι τους ενοχλεί και μπορεί να διορθωθεί;

Τα προβληματα ερχονται άλλα πάντα υπάρχει και μια λύση για το καθένα. Οι γονεις ζητούν την βοήθεια των εκπαιδευτικών; Η απαξίωση δεν είναι συμμαχος. Για να σε σέβονται πρέπει πρώτα να σέβεσαι, από τον πιο μικρό ως τον πιο μεγάλο και κυρίως τον εαυτό σου. Δυστυχώς αυτή η λέξη χάθηκε.

Μετά από 34 χρονια υπηρεσία και παρακολουθώντας τα εγγόνια μου στις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης νομίζω ότι μπορώ να έχω άποψη για τις αλλαγές που συμβαίνουν και μακάρι να ήταν προς το καλύτερο.

Δημήτρης φυσικός
|

Αγαπητέ μου Γιάννη Πλατάρο να με συγγχωρείς, το πήρα λάθος.
Σου ζητώ συγγνώμη!

Συμφωνώ και είμαι στο ίδιο πνεύμα που έγραψες στη τελευταία σου ανάρτηση!
Δημήτρης Φρ.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Δημήτρης Φυσικός
Μπράβο σου είπα, δεν σε ειρωνεύθηκα.
Ο μόνος λόγος που γράφω 40 χρόνια είναι γιατί απεχθάνομαι τους «δεκάρικους» λόγους, τις υπερβολές, τον βερμπαλισμό, την φαφλατολογία, τα έπεα πτερρόεντα και κυρίως τα γραπτά που οι υπογράφοντές τους δεν πιστεύουν.
Μιλάμε για πολιτική, για την τέχνη του ΕΦΙΚΤΟΥ. Ζητάμε αφαρμόσιμα μέτρα. όχι ευχολόγια, ούτε γενικότητες. Ζητάμε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Και κυρίως ζητάμε και το ΠΩΣ και ακόμα ζητάμε με ποια εφικτά μέσα. ...
Αυτά....

Φιλολογος1
|

Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλη

Έλενα
|

Ό,τι πιο όμορφο έχω ακούσει από έναν αξιοσέβαστο επιστήμονα και άνθρωπο με μεγάλη βαρύτητα!Καιρός να ακούσουμε και άλλους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών που χρόνια ασχολούνται με την γνώση και την παιδεία να εκφράζουν τις αντιλήψεις τους για τη βελτίωση της ποιότητας του σχολικού μας προγράμματος και την λειτουργία του ελληνικού σχολείου μας με τις καλύτερες συνθήκες όπως αρμόζει σε κάθε χώρα πόσο μάλλον την Ελλάδα που διέπρεψε και έδωσε τα φώτα της σε όλη την ανθρωπότητα από αρχαιοτάτων χρόνων!Ας μην ξεχνάμε το στόχο της εκπαίδευσης που εκτός από τη γνώση οφείλει να συντελεί στην ανάπτυξη σώματος,πνεύματος και ψυχής ,την ένταξη των παιδιών στο κοινωνικό περιβάλλον ώστε να γίνουν μέλη μιας κοινωνίας με ενεργό και υπεύθυνο κοινωνικό ρόλο αποφεύγοντας τις παθογένειες και στρεβλώσεις που προκαλεί η αμάθεια,η έλλειψη γνώσεων,η ελλιπής καλλιέργεια της ψυχής και του πνεύματος όπως και οι κοινωνικές ανισότητες που προκύπτουν από στερήσεις σε ίσες ευκαιρίες μάθησης και αναζήτηση εργασίας με οικονομικά συμφέρουσα αμοιβή.Οι μελλοντικοί πολίτες της χώρας μας αξίζουν μια αξιοπρεπή μεταχείριση ίσων ευκαιριών στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στο μέγιστο δυνατό γιατί μόνο έτσι εξασφαλίζεται η κοινωνική και οικονομική πρόοδος της χώρας τούτης.

Δημήτρης φυσικός
|

Πλατάρος Γιάννης24 Αυγ 2023 13:13
Ευχαριστώ για την λεπτή ειρωνία αγαπητέ μου. Μπορεί αυτός να είναι ο τρόπος σου, οπότε είναι σεβαστός.
Γνωρίζω όμως πολλούς συναδέρφους που δεν περιμένουν από κανένα σύστημα "που θα προάγει τις αξίες, αρχές, κανόνες, καλλιέργεια της ψυχής και του πνεύματος...." αλλά με το τρόπο τους και τη στάση τους διδάσκουν και σήμερα τις "αξίες τις ζωής" (όπως γράφει κάπου αλλού ένας συνάδερφος) που επαγγέλεται ο κ. Μπαμπινιώτης.
Κατά τα άλλα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι συντηρητικό και ξεπερασμένο γιατί δεν αλλάζει ποτέ.
Δεν αρκεί να γίνουν αλλαγές μια στα τόσα στα διδακτικά βιβλία και πιο συχνά στο σύστημα εισαγωγής!
Θέλει γκρέμισμα και ξαναστήσιμο ΟΛΟ από την αρχή εκ θεμελίων αγαπητοί συνάδερφοι!
Είναι ΜΑΞΙΜΑΛΙΣΤΙΚΟ και γι αυτό δημιουργεί συνεχώς στρεβλώσεις. Κάθε αναλυτικό πρόγραμμα ζητάει και έκταση και βάθος.
Όλοι ξέρουμε, πως τα παιδιά μας βαριούνται αφόρητα σ αυτή τη βαριά καθημερινή ρουτίνα του σχολείου κι αυτό είναι ενδεικτικό οτι κάτι πάσχει σε βάθος.
Όσο για την ψυχική και πνευματική καλλιέργεια και την ενίσχυση της Πίστης, των αρχών της οικολογίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας κτλ κτλ. Δεν υπάρχουν αντίστοιχα μαθήματα για αυτό το σκοπό; Μουσική, καλλιτεχνικά, θρησκευτικά, δεξιότητες κοινωνιολογία.... Ποιό από αυτά τα μθήματα καταφέρνει να επιδρά στη ψυχή των παιδιών; Ποιο πετυχαίνει το στόχο του;
Λυπάμαι, ίσως και κανένα!
Οπως δεν καταφέρνουμε οι μαθητές μας να μάθουν ξένες γλώσσες, μαθηματικά, φυσική και οτι άλλο!! (κατά κανόνα και πάντα με φωτεινές εξαιρέσεις).

Κάποτε πρέπει, εμείς που ζούμε τη τάξη και τα προβλήματα της, να μιλήσουμε με τόλμη και θάρρος για αυτά. Όχι γιατί είμαστε "χαρισματικοί" ή "φανταστικοί" δάσκαλοι αλλά διότι είμαστε ρεαλιστές κι όχι Φαντασιακοί!

Ένας "μπούρδας" συνάδερφος!

Άννα
|

Εκπαιδευτικός στα σχολεία εδώ και 30 χρόνια.
Κάτι πάει πολύ στραβά .Τι μπορεί να αλλάξει στη στοχοθεσία μας, ώστε να έχουμε πραγματική Παιδεία ;Μου άρεσε η επιστολή του κ.Μπαμπινιώτη,που έχει λυώσει πάνω από τα βιβλία και την έρευνα περισσότερο από εμένα...
Το να έχει ένας επιστήμονας το θάρρος να μιλήσει για αξίες, σε μία κοινωνία τεχνοκρατική είναι πολύ σημαντικό.Η τεχνολογία στην υπηρεσία μας και τα προγράμματα που γίνονται έχουν φοβερό κόπο.
Όμως εξορίζοντας την Πίστη την Ιστορία και τη Γλώσσα μας ,δίνουμε πρότυπο στους μαθητές μόνο τον εαυτό μας..

Ετεοκρής
|

Παραδέχομαι ότι ένα μεγάλο μέρος της αλήθειας είναι όλα αυτά που έγραψε ο Αρχιμάγειρας - δεν γράφω τον ξενικό όρο γιατί μπορεί να με μαλώσει ο κύριος καθηγητής. Παραδέχομαι επίσης την υπερβολή μου που συνάδει με το παλιό μου προσωνύμιο. Μια μεταμόρφωση έρχεται πού και πού, χωρίς να το θέλω και γίνομαι Δον και μαζί με την αρχέγονη αυτοσαρκαστική διάθεση με οδηγούν ενίοτε σε τέτοιου είδους σχόλια. Ο Διευθυντής του esos δεν τα απορρίπτει και γι' αυτό τα διαβάζετε.
Επί του θέματος τώρα, ένα επίδομα βιβλιοθήκης και διδακτικής προετοιμασίας μαζί με ένα ειδικό επίδομα στέγης για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα νησιά ή κάτι ανάλογο με αυτό που πράττει η Πολιτεία για τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι αυτό που αρκεί, σε πρώτη φάση, να γίνει για να δείξει η Πολιτεία ότι εκτιμά όπως πρέπει τους δασκάλους των παιδιών των Ελλήνων και των ξένων πολιτών που κατοικούν εδώ.
Σπουδαία η επισήμανση του Δισκοβόλου και συμφωνώ απολύτως. Θα προσθέσω μόνο το εξής:
Ο σωστός δάσκαλος δεν ''αποθαρρύνεται'' ό,τι κι αν συμβαίνει γύρω του. Στα τριάντα εννεά χρόνια που υπηρέτησα, γνώρισα πολλούς δασκάλους που δίδασκαν με τον τρόπο τους αλλά και με τη στάση τους τις ''αξίες της ζωής'' που γεννήθηκαν κατά την ιστορική πορεία του λαού μας, των άλλων λαών και περιγράφονται λεπτομερώς στα προγράμματα σπουδών. Το χρέος τους έπρατταν.

Αγάπη μόνο
|

@@Δον Κιχώτης 25 Αυγ 2023 06:22
Ναι αλλά ΔΕΝ σας είπε,
- ούτε για τις ελιές που μαζεύει μόνος του....
- ούτε για τις επισκευές που επίσης κάνει μόνος του (αφού ο εμπειροτέχνης υδραυλικός εκτός από ακριβοθώρητος, χρεώνει και με το δευτερόλεπτο)....
- ούτε ότι "βγάζει το μήνα" με χορταράκια, χοχλιούς και ρακή (άντε και με καμιά φέτα καρπούζι όταν είναι στην παραλία)....
- ούτε ότι Δόξα το Θεό είναι καλά στην υγεία του....
- ούτε ότι δεν πήρε κανένα δάνειο για να χτίσει παλάτια....
- ούτε ότι δεν πληρώνει δικηγόρους για να βρει το δίκιο του.
Έτσι του φτάνει η μισή σύνταξη και μπορεί και βοηθά και τα εγγόνια του.
Γενικά ο αγαπητός Δάσκαλος από το Ρέθυμνο, είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να "τρέφεται", και μόνο με την αγάπη. Των μαθητών/τριών του επί 39 χρόνια, των φίλων και συναδέλφων του και των ανθρώπων που τον εκτιμούν όπως εμείς.

Δισκοβόλος (πρώην Ανήσυχος εκπαιδευτικός)
|

Αν παραβλέψουμε το προφανές που ήδη έχουν επισημάνει αρκετοί σχολιαστές, ότι δηλαδή ο κ. Μπαμπινιώτης είχε ο ίδιος την ευκαιρία να πράξει τα όσα εδώ υποδεικνύει στον νυν υπουργό παιδείας, αλλά δεν τα έπραξε, από κει και πέρα όντως μπορούμε να εντοπίσουμε θετικά σημεία στο κείμενό του.
Και δε θέλω να σταθώ στο πιο αβανταδόρικο από αυτά, δηλαδή στο μισθολογικό, αλλά πιο πολύ στο σημείο "α" (...να απεγκλωβιστεί από την δίνη των Εισαγωγικών Εξετάσεων υπό την συγκεκριμένη τους μορφή (απάνθρωπη, άδικη και γνωσιακά αναξιόπιστη)...") που μου έκανε μεγάλη εντύπωση να προτείνεται από τον συγκεκριμένο άνθρωπο με τη γνωστή συντηρητική οπτική.
Είναι κάτι που κι εγώ πιστεύω απόλυτα και πολύ θα ήθελα να το προ΄σεξει ιδιαίτερα ο νέος υπουργός, έστω ως μια ενδεχόμενη μελλοντική προοπτική συνδυασμένη με την ίδρυση ιδιωτικών σχολών, όπου φυσικά η εισαγωγή θα γίνεται χωρίς εξετάσεις με την ευθύνη των ίδιων των ιδρυμάτων.

@Δον Κιχώτης
|

Η σύνταξὴ σου λοιπόν δεν είναι καθόλου πενιχρή, αφού ζεις με τη μισή…..

Δον Κιχώτης
|

Ένα αντίδωρο ήταν ο πρώτος μου μισθός, ένα αντίδωρο και ο τελευταίος μετά από τριάντα εννέα χρόνια. Η σύνταξη ίση με αντίδωρο, δεν έχω παράπονο. Μάλιστα, το μισό το αφήνω για τα δύο εγγόνια μου. Μου φτάνει το άλλο μισό. Δόξα σοι ο Θεός!

Κυριακή
|

Σχετικά με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα

Η σωστή Παιδεία έχει βοηθό την Εκπαίδευση και εργαλείο την Τεχνολογία.
Δεν θέτει μοναδικό στόχο την βιοποριστική και υλική ανάγκη των ανθρώπων.
Πρέπει να στοχεύει και στην ανάπτυξη του πνεύματος του μαθητή, ώστε να κατανοήσει τον βαθύτερο προορισμό του, ως ηθικού και πνευματικού όντος.

Ιδεαλισμός
|

Όλα καλά περί αναβάθμισης του εκπαιδευτικού επαγγέλματος και για κριτική σκέψη και αξίες. Όμως είναι ανεδαφικά στο εξετασιοκεντρικο σχολείο που βάλλεται από την φροντιστηριακη λογική και τα συμφέροντα, με ευθύνη των κυβερνήσεων.
Και οι αξίες που προτείνονται εδώ είναι πολύ συντηρητικές, όχι σύγχρονες ανθρωπιστικές. Κρίμα, δεν βλέπω κάποια ουσιαστική συμβολή από την εν λόγω προσωπικότητα.

Θόδωρος
|

Ευχαριστούμε Δρ. Μπαμπινιώτη για την προσπάθεια σας να στραφεί η παιδεία στον αντίθετο δρόμο από αυτόν που έχει πάρει. Ναι η παιδεία δεν είναι "μετρήσιμη" και "μπούρδες", είναι κυρίως οι ανώτερες αξίες και δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσει, όπως η ενσυναίσθηση, η ευγενής άμιλλα, η συνεργατικότητα τα περισσότερα μη μετρήσιμα. "Μπούρδες" είναι για αυτούς που δεν ξέρουν καν τι είναι και δεν αναλογίζονται τι κοινωνία ανθρωποφάγων χτίζουμε.
Βέβαια όταν κάποιοι προηγούμενοι υπουργοί προσπάθησαν να βάλουν τέτοιες αξίες ψηλότερα, δέχθηκαν πόλεμο.

Φανταστική κλάση
|

@Πλατάρος Γιάννης 24 Αυγ 2023 13:13
Ε πως δεν υπάρχει! Υπάρχει αλλά είναι "φανταστική" όταν με 1000 ευρώ το μήνα και κόστος ζωής Ελβετίας, πρέπει να είσαι και πρότυπο εκπαιδευτικού-υπαλλήλου-επιστήμονα-παιδαγωγού-χωροφύλακα-νοσοκόμου-ψυχολόγου-καθαρίστριας-ηλεκτρολόγου-υδραυλικού, σε ένα ένα δημόσιο σχολείο "ξεχασμένο" από το Κράτος. Λίγοι τα καταφέρνουν. Όσοι βέβαια δεν είναι στο σχολείο εδώ και χρόνια, μπορεί να νομίζουν ότι είναι εύκολο....

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Ντον Πέτρο:
Λέτε «να καταργηθεί ο κομματικός συνδικαλισμός»
ΤΟ ΑΚΟΥΩ 50 ΧΡΟΝΙΑ κατά καιρούς και περιόδους από ΠΟΛΛΟΥΣ!!!
Μήπως ξέρετε πώς μπορείς να γίνει;
(Το αλλάζω)
Δεν ξέρετε ων εκπαιδευτικός, ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να γίνει;;;
Δεν ξέρετε ότι η δημιουργία ΣΥΛΛΟΓΟΥ είναι ένα ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ συνταγματικό δικαίωμα;;;
Πώς θα απαγορευθεί;;;
ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ!!!......
Εν το μεταξύ το μόνο που μπορεί να γίνει είναι η κατάργηση των συνδικαλιστικών διευκολύνσεων και των αιρετών.
Αλλά και τα παραπάνω να γίνουν ο «κομματικός συνδικαλισμός» πάντα θα υπάρχει και θα μεγαλουργεί!
Και πιο αγριεμένα μάλιστα!...
Πώς είναι δυνατόν να γράφετε ως προτάσεις πράγματα αδύνατα!
Περιμένω να μας πείτε το «πώς» μήπως εγώ κάνω το λάθος 50 χρόνια που θυμάμαι τις κραυγές αυτές σε καφενεία, περί «κατάργησης του κρατικού συνδικαλισμού.»

Πλατάρος Γιάννης
|

@δημητρης Φυσικος.
Νομιζα ότι δεν υπήρχε η κλάση οου που εκπροσωπείς...
Χάρηκα!...

Τα γνωστά
|

φληναφήματα...

Μιχάλης
|

Από πολλά χρόνια πριν, πάντα είχα την άποψη ότι η παιδεία, ο υπουργός Παιδείας να μην είναι πολιτικό πρόσωπο.
Η παιδεία πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν εθνικό θέμα, όπως η ασφάλεια του κράτους, που είναι εθνικό θέμα.
Να είναι πάνω από κόμματα.
Ο κάθε υπουργός Παιδείας, για να αφήσει το στίγμα του, επιδίδεται σε διάφορες επεμβάσεις που όπως αποδείχθηκε όλες απέτυχαν.
Επιτέλους ας συμφωνήσουμε τί παιδεία θέλουμε, όχι για τώρα, ούτε για αύριο. Παιδεία για τα επόμενα 50 χρόνια που να προσαρμόζεται στις ραγδαίες εξελίξεις των επιστημών.
Ασφαλώς με εκπαιδευτικούς ενημερωμένους, με αξιοπρεπείς μισθούς και συνεχώς εκπαιδευμένους.

Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
|

Επιτακτική ανάγκη η επαναφορά της Κοινωνιολογιας στην Δευτεροβαθμια Εκπαίδευση καθώς και η εισαγωγή της Συμβουλευτικης Σταδιοδρομίας.....

Ελπίδα
|

Αρκούν οι υψηλές αποδοχές για να χαίρει ο οποιοσδήποτε την εκτίμηση της παρούσας κοινωνίας. Η παρούσα ελληνική κοινωνία, αυτομάτως δείχνει ιδιαίτερα μεγάλο σεβασμό σε οποιονδήποτε "βγάζει πολλά λεφτά" από τη δουλειά του. Αυτό το κομμάτι της "μεταρρύθμισης" θα είναι το πιο εύκολο. Ακόμη κι έτσι, αυτή η δίχως άλλα κριτήρια εκτίμηση στο επάγγελμα του δασκάλου, θα δημιουργούσε σχετικά σύντομα καλύτερες νοοτροπίες. Πχ δεν είναι κατώτεροι επιστήμονες οι κακοπληρωμένοι γιατροί του ΕΣΥ έναντι των ιδιωτών μεγαλογιατρών. Απλώς έχουμε ως κοινωνία οικονομικά κριτήρια για τα περισσότερα πράγματα.

Δημήτρης φυσικός
|

Τι σοβαροφάνεια και αερολογίες από ένα επιστήμονα του μεγέθους αυτού. Ο πιο αστήρικτος λόγος ,γεμάτος ηθικολογία και αξιακά φούμαρα. Είναι ο γνωστός δημόσιος λόγος του κλάδου μας. Οι περισσότεροι από μας, μας αρέσει να ηθικολογούμε σαν να είμαστε a priori, εμείς οι εκπαιδευτικοί τα ηθικά αναστήματα, ΤΟ παράδειγμα ζωής, οι οραματιστές που μπορούμε με ένα μας λόγο μια παρακίνηση, ένα φιλικό χτύπημα στη πλάτη, να εμπνεύσουμε και να καθορίσουμε την ΗΘΙΚΗ πλέον πορεία των νέων παιδιών!!!
Πρακτικά τπτ από όλα αυτά δεν γίνεται, γιατί και εμείς οι εκπευδευτικοί ΔΕΝ εμπνέουμε με τη στάση και το παράδειγμά μας τα παιδιά και ολα αυτά είναι μη μετρήσιμες μπούρδες! (συγγνώμη!) Και μου κάνει εντύπωση πως ακόμα επιβιώνει αυτός ο λόγος, στη δημόσια σφαίρα και δεν ντρέπονται όσοι τον εκφέρουν ακόμα!!
Όμως όλοι καταλαβαίνουμε πως δεν γίνεται καταλάθος ή από άγνοια ή από οτιδήποτε άλλο. Γίνεται, αγαπητοί μου, γιατί είναι είναι ο ΕΥΚΟΛΟΣ τρόπος να μιλάς και να μην αγγίζεις τα δύσκολα και τα δυσάρεστα και να κάνεις δήθεν αισθητή τη παρουσία σου με μία παρέμβαση (πω πω τι έκανε ο άνθρωπος!) Όχι οτι τα γνωρίζει κι ίδιος ο κ. Μπαμπινιώτης!
Όσο για τα δύσκολα θα πρέπει:
1. Να δουμε όλοι τον εαυτό μας στο καθρέφτη και να διαπιστώσουμε τις ανεπάρκειές μας
2. Να βάλουμε πλάτη για τα παιδιά, να ασχολουμαστε μ αυτά και πέραν του ωραρίου μας και των τυπικών υποχρεώσεών μας
3. Να αγαπάμε πρώτα εμείς αυτό που κάνουμε και να παθιαζόμαστε μ αυτό και ύστερα να απαιτούμε από τους μαθητές μας
4. Να ψαχνόμαστε, να βελτιωνομαστε καθημερινά κι όχι να μετράμε τα συντάξιμα χρόνια και τα τριήμερα και τις αργίες.
Και κάτι ακόμα: Όταν τελειώνει το ωράριό μας, να μη βγάζουμε βογγητά χαράς και ευτυχίας!!
(Συγγνώμη για το γλαφυρό του ύφους, αλλά κι εμείς, ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΜΑΣΤΕ!!)

Μπράβο!
|

Πολύ σωστά!!! Κάποιοι έχουν μπερδέψει την εκπαίδευση με την παπαγαλία, τα τεστ και τους βαθμούς. Οι μόνοι κερδισμένοι από αυτό είναι τα φροντιστήρια βέβαια. Θα τολμήσει ο υπουργός να αλλάξει κάτι;
Η εκπαίδευση είναι κάτι πολύ ανώτερο από την μετάδοση ξερών γνώσεων που μετά από λίγες εβδομάδες ξεχνιούνται...

Εκπαιδευτικός
|

Τα παιδιά μας, οι μαθητές μας, έχουν ανάγκη, το θέλουν να ακούσουν και κάτι άλλο από τον εκπαιδευτικό τους, μια συμβουλή, μια παρότρυνση, να ακούσουν κάτι για ανθρώπινες αξίες. Δεν γίνεται όμως, γιατί, γιατί πρέπει να λειτουργούμε σαν ρομπότ, ψυχρά και φευγαλέα. Η τράπεζα θεμάτων καραδοκεί, η αξιολόγηση είναι εκεί πρέπει να κάνουμε δράσεις, πρέπει να τελειώσουμε και τις 250 σελίδες ενός βιβλίου, άσχετα αν τα παιδιά δεν προλαβαίνουν να κάνουν κτήμα τους όλες αυτές τις πληροφορίες. Είναι οι ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ εκπαιδευτικοί που δεν τολμούν να ξεφύγουν ούτε και ως αναφορά από την προγραμματισμένη ύλη. Και όμως κύριοι της κάθε κυβέρνησης, ο εκπαιδευτικός είναι εκεί για να μεταφέρει γνώσεις φυσικά αλλά και για να εμπνέει τους μαθητές του με την στάση του με τα λεγόμενα του. Πως θα το πετύχουμε αυτό όμως με έναν εκπαιδευτικό που στην ερώτηση μαθητή που "αν αυτό που ζούμε είναι δημοκρατία" φοβάται να απαντήσει, να πει ΟΧΙ ή ΝΑΙ βρε αδερφέ... οι μαθητές μας έχουν γίνει επιθετικοί, αδιάφοροι για όλα (ίσως αυτό να θέλανε να πετύχουν). Και μη διανοηθείτε κύριοι της κυβερνήσεις να ξανακλείσετε μέσα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, πίσω από μία οθόνη υπολογιστή, μη διανοηθείτε να τους ξαναφιμώσετε με μάσκες και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες (εντελώς επιεικά το σαχλαμάρες). Η εκπαίδευση είναι αλληλεπίδραση και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με εκπαιδευτικούς ελεύθερους και ανοιχτόμυαλους και όχι φοβισμένα ανθρωπάκια που θα πάρουν τα 800€ οι νεοδιόριστοι.
Εκπαιδευτικός με 33 χρόνια μέσα στις διδακτικές αίθουσες.

Βασω
|

Το σχέδιο με τους αναπληρωτές τι είναι; μαθαίνουν λιγότερα πράγματα στα παιδιά;

Φρειδερίκος
|

Στου κωφού την πόρτα
....

Ντον Πεδρο
|

Αν καταργηθει ο κομματικος συνδικαλισμος σε ολο το δημοσιο κατι μπορει να γινει.

Φιλολογίζων
|

Μια ακόμα προσπάθεια προσέγγισης της εξουσίας όπως τόσα χρόνια! Αυτοκριτική πουθενά!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ