Κ. Πιερρακάκης: Η καταγωγή του άρθρου 16 του Συντάγματος είναι της δικτατορίας

"Αυτή τη στιγμή,  κρυφή ατζέντα δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει κερκόπορτα γιατί δεν υπάρχουν τείχη, είναι όλα ευδιάκριτα"

14/12/2023

Ενημερώθηκε: 15/12/2023, 08:32

Άκουσε το άρθρο

Α. Διάβαζα ένα βιβλίο χθες βράδυ και έχω την αφορμή τώρα να το αναφέρω, με την καταγωγή του άρθρου 16, η οποία είναι στο Σύνταγμα του 52 και στο –εντός πάρα πολλών εισαγωγικών- «Σύνταγμα» του 1968, δηλαδή της δικτατορίας. Αν δείτε τα Πρακτικά της Βουλής στο 1952 στη συντακτική συζήτηση, αναφέρεται ότι μπαίνει σε κρατικό μονοπώλιο για να μην μπορούν άνθρωποι που έχουν άλλες απόψεις, δηλαδή οι κομμουνιστές ρητά να διδάξουν στα δημόσια πανεπιστήμια.

Β. Αυτό λέει η ιστορία αυτής της Αίθουσας και το 1968, αν δείτε τα Πρακτικά του Υπουργικού Συμβουλίου της δικτατορίας, ακούγονται φράσεις οι οποίες έχουν πάρα πολύ ενδιαφέρον, όπως «δεν πρέπει να ομιλούμεν περί του ανοίγματος της ανώτατης εκπαιδεύσεως προς τους ιδιώτας, Γεώργιος Παπαδόπουλος». 

Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης , ενώ τόνισε τα εξής:

  • Η καταγωγή ήταν αυτή, στην πορεία έγινε τοτέμ για άλλους λόγους, η καταγωγή δεν λέει κάτι.
  • Η καταγωγή δεν σημαίνει πεπρωμένο, αλλά το σκοτεινό τους παρελθόν.
  • Νομίζω μας επιτρέπει να φωτίσουμε ορισμένες πτυχές αυτής της υπόθεσης λίγο διαφορετικά και να δούμε κάποια πράγματα όλοι μαζί λίγο πιο ανοιχτά.
  • Το θέμα αυτό έχει λυθεί παντού. Η συζήτηση αυτή νομίζω μεταξύ μας –είδαμε  και στην Κύπρο  τι συζητάγαμε τις προηγούμενες μέρες-  πρέπει να είναι περισσότερο στο πώς θα συμφωνήσουμε σε κάποια κριτήρια ποιότητας κοινά αποδεκτά για το τι είναι και τι δεν είναι πανεπιστήμιο.
  • Εκεί πρέπει να πάμε, γιατί αλλιώς υπάρχει και μια υποκριτική διάσταση σε σχέση με το ότι αποδεχόμαστε κάτι στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν το αποδεχόμαστε στην τριτοβάθμια.
  • Ο λόγος που ξεκινήσαμε να μη το αποδεχόμαστε στην τριτοβάθμια  ήταν αυτός. Αυτή ήταν η αρχική καταγωγή. Στην πορεία υπεισήλθαν αυτά τα επιχειρήματα, αλλά είχαν νόημα σε έναν κόσμο κλειστών συνόρων.

Ο υπουργός Παιδείας απαντώντας σε σχόλια Βουλευτών περί κρυφής ατζέντας σημείωσε: "Αυτή τη στιγμή,  κρυφή ατζέντα δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει κερκόπορτα γιατί δεν υπάρχουν τείχη, είναι όλα ευδιάκριτα. Αυτό το οποίο θέλουμε να κάνουμε είναι σαφές και εγώ θα πω σε όλους πως σας θέλουμε μαζί μας και θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση σε αυτό".

Σχόλια (26)

@@Νίκος 09 Ιαν 2024 23:37
|

Με χαρά να σας αναφέρω αλλά δυστυχώς δεν θα περάσει τους κανόνες των σχολίων. Μπορείτε να ψάξετε στο internet.

Master chef (κι εγώ θέλω.... μπορώ όμως να γίνω Robuchon?)
|

@Μαρία
- "Τι παράδειγμα δίνουμε άραγε" και τι "τι αρετές-αξίες-πρότυπα καλλιεργούμε" έγραψα αγαπητή Μαρία και όχι "Με το ζόρι να επιβάλλουμε αρετές-αξίες και πρότυπα" που εκ παραδρομής πιστεύω ότι καταλάβατε.
- Το παιδί που θέλει να γίνει γιατρός όμως είναι του 17 στο μ.ο. Πανελλαδικών, μπορεί να σπουδάσει σε δημόσια Ιατρική στην Ελλάδα, αν ξαναπροσπαθήσει κι αν έχει μάθει να μην "τα παρατάει" με την πρώτη δυσκολία ή αποτυχία στη ζωή του (και δεν ισχύει μόνο για τις σπουδές του). Μπορεί επίσης πιστεύω να τα καταφέρει σε οποιαδήποτε άλλη δημόσια ιατρική του κόσμου, αν δεν μπορέσει τελικά να εισαχθεί στην Ελλάδα.
- Το παιδί που θέλει να γίνει γιατρός όμως είναι του 17 στο βαθμό του απολυτήριου του Λυκείου, νομίζω ότι δύσκολα θα μπορούσε να σπουδάσει σε δημόσια ιατρική στην Ελλάδα ή αλλού. Σε ιδιωτική ιατρική της Βουλγαρίας ίσως θα μπορούσε και ίσως γι' αυτό να είναι και μονόδρομος, σε αυτή την περίπτωση.
- Πάντως οι σπουδές στην ιατρική, είτε σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, έχουν και δυσκολίες και απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες, και συνεπώς νομίζω ότι δεν αρκεί απλά, να θέλει ένα παιδί να γίνει γιατρός.

@Νίκος
|

Επειδή είμαι γονιός και μ' ενδιαφέρει για το παιδί μου, μπορείτε να αναφέρετε κάποιο ελληνικό ιδιωτικό κολλέγιο, που να χορηγεί μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών αναγνωρισμένο ως ισότιμο από το ΔΟΑΤΑΠ? Υπάρχει επίσης ελληνικό ιδιωτικό κολλέγιο, που να χορηγεί διδακτορικό τίτλο σπουδών? Ευχαριστώ.

Νίκος
|

@ Master chef (ακόμα κι ο αχταρμάς, θέλει επιδέξιο μάγειρα) 09 Ιαν 2024 11:34

1) "Που ξοδεύουν μόνο σε καφέ και τυρόπιτα, για να μπορέσουν να σπουδάσουν? Γιατί πρέπει δηλαδή να ξοδεύουν ΟΛΟΙ 12.000 το χρόνο όπως εσείς?" Αυτοί ας μην πάνε στα μη κρατικά ΑΕΙ αν δεν τους συμφέρει. Υπάρχουν όμως πολλοί περισσότεροι που δε θέλουν το παιδί τους να τρώει καφέ και τυρόπιτα κάθε μέρα σπουδάζοντας σε άλλη πόλη, αλλά το φαγητό στο σπίτι σπουδάζοντας στην πολή καταγωγής του. Ποιό είναι το πρόβλημα; Εγώ δεν έχω ούτε με το ένα ούτε με το άλλο. Εσείς έχετε;

2) " Το πανεπιστήμιο δίνει μεταπτυχιακά και διδακτορικά, το κολλέγιο δίνει "ελπίδες". Πως μπορεί λοιπόν τα πτυχία τους να είναι ακαδημαϊκά ισότιμα?" Τα κολλέγια είναι συμβεβλημένα με ΑΕΙ του εξωτερικού. Συνεπώς μπορούν να δίνουν τα πτυχία που τους επιτρέπουν τα συμβόλαιά τους. Σε πολλές περιπτώσεις είναι μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Αυτό ήδη γίνεται. Δεν το ξέρετε;

@ Master chef (ακόμα κι ο αχταρμάς, θέλει επιδέξιο μάγειρα
|

έκθεση ιδεών με links που έχουν ήδη σχολιαστεί αλλού. Θα εστιασω όμως σε ένα σημείο το οποίο δείχνει πραγματικά είτε έλλειψη γνώσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είτε δόλο: "Εάν πχ το ιδιωτικό που θέλει να σπουδάσει ή να κάνει μεταπτυχιακό το παιδί σας έχει δίδακτρα 15.000/έτος, τότε ισχύει το επιχείρημά σας?" Παρατήρηση 1η) ΉΔΗ πολλά μεταπτυχιακά στην Ελλάδα σε δημόσια ΑΕΙ έχουν 6000+ το έτος -- δεν σας άκουσα να παραπονιέστε γι αυτά. 2) Το κόστος των μεταπτυχιακών αυτή τη στιγμή στα δημόσια ΑΕΙ διέπεται ήδη από τους κανόνες της αγοράς: δηλαδή αν τα δίδακτρα είναι πολύ υψηλά τότε εγγράφονται λιγότεροι φοιτητές· αν είναι χαμηλά περισσότεροι. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μη γίνεται το ίδιο για τα μη κρατικά ΑΕΙ και σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Να το πω απλά για να γίνει κατανοητό: το ύψος των διδάκτρων θα έχει να κάνει με τη ζήτηση, δηλαδή αν μπουν υψηλά δίδακτρα θα υπάρχουν λιγότεροι που θα τα δώσουν και περισσότεροι που θα πάνε σε κρατικα ΑΕΙ. Αν μπουν δίδακτρα σε ύψος που υπάρχει κίνητρο να προτιμήσει κανείς μη κρατικά ΑΕΙ (πχ φθηνότερα ως συνολικό κόστος σπουδών από ΑΕΙ σε άλλη πόλη), τότε ο κόσμος θα τα προτιμήσει.

Μαρία
|

Δε ξέρω που ζείτε μερικοί/ες. Με το ζόρι να επιβάλλουμε αρετές-αξίες και πρότυπα που θεωρούμε εμείς σωστά και δίπλα μας να συνεχίσει το παιδί που θέλει να γίνει γιατρός, όμως είναι του 17 άρα δε μπορεί να σπουδάσει σε δημόσια Ιατρική, να δίνει το υστέρημα των γονιών του στη Βουλγαρία ενώ θα μπορεί να το πρα΄ξει στην Αθήνα.

Υ.Γ. Οποιος γράφει τα μεγαλ΄΄υτερα σεντόνια δε σημαίνει ΄πως έχει δίκιο.

Master chef (ακόμα κι ο αχταρμάς, θέλει επιδέξιο μάγειρα)
|

@08 Ιαν 10:25, 08 Ιαν 10:24, 07 Ιαν 23:35, Δημοκρατία εκτός απ'όταν δε μας αρέσει

Η αλλιώς, όταν δεν βολεύουν οι απαντήσεις, τις βαφτίζουμε ειρωνεία, παραπληροφόρηση…. έως και έλλειψη Δημοκρατίας.

*** Για έξοδα σπουδών…. κι όχι για έξοδα διδάκτρων(που δεν ξοδεύεις τίποτα) :
- Που είδατε την ειρωνεία στο παράδειγμα? Δεν υπάρχουν λέτε φοιτητές, που ξοδεύουν 32.000 άλλοι 12.000 άλλοι 6.000 άλλοι ακόμα λιγότερα? Δεν ξέρετε εσείς φοιτητές που σπουδάζουν μένοντας σε φοιτητικές εστίες ή που μοιράζονται δύο και τρεις μαζί ένα φοιτητικό διαμέρισμα? Που σιτίζονται σε φοιτητικές λέσχες? Που ξοδεύουν μόνο σε καφέ και τυρόπιτα, για να μπορέσουν να σπουδάσουν? Γιατί πρέπει δηλαδή να ξοδεύουν ΟΛΟΙ 12.000 το χρόνο όπως εσείς? Εγώ ξέρω φοιτητή που μένει σε σπίτι συγγενών του και του βγαίνει τζάμπα. Άλλον που εργάζεται παράλληλα και καλύπτει μόνος του τα έξοδά του. Άλλον που σπουδάζει με υποτροφία (με βάση οικονομικά-κοινωνικά κριτήρια) σε δημόσιο πανεπιστήμιο της δυτικής Ευρώπης και επίσης του βγαίνει τζάμπα.
- Άρα το επιχείρημα ότι ξοδεύω 12.000 πχ στην Άρτα και τα Γιάννενα, ενώ εάν ήμουν στο σπιτάκι μου θα μου στοίχιζε μόνο τα δίδακτρα του ιδιωτικού (που ακόμα δεν έχω καν ιδέα πόσα θα είναι)…. ΚΑΙ αφορά μόνο εσάς ΚΑΙ δεν βασίζεται σε κοινά, απόλυτα και ούτε καν σε γνωστά ακόμα δεδομένα. Εάν πχ το ιδιωτικό που θέλει να σπουδάσει ή να κάνει μεταπτυχιακό το παιδί σας έχει δίδακτρα 15.000/έτος, τότε ισχύει το επιχείρημά σας? Γιατί όπου αλλού πούμε, ότι ένα ιδιωτικό αγαθό-υπηρεσία θα κοστίζει φθηνότερα από το αντίστοιχο δημόσιο, τότε νομίζω ότι κάπως θα μας κοιτάνε και μάλλον με το δίκιο τους. Και για τους ιδιώτες παρόχους ενέργειας μας έλεγαν κάποτε κάποιοι, ότι θα πληρώνουμε λιγότερα από τη ΔΕΗ και τώρα πληρώνουμε ΚΑΙ σ’ αυτούς ΚΑΙ στη ΔΕΗ το 1/4 του μισθού μας. Τώρα μπορούμε μάλιστα "διαλέγουμε" και με τι χρώμα θα το πληρώνουμε το 1/4….

*** Ιδιωτικά κολλέγια και επαγγελματική-ακαδημαϊκή ισοτιμία πτυχίου :
- Τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων αναγνωρίζονται ως επαγγελματικά ισοδύναμα με αντίστοιχα πτυχία ελληνικών πανεπιστημίων. Γιατί πρέπει ν' αναγνωρίζονται ΚΑΙ ως ακαδημαϊκά ισότιμα? Το ένα είναι κολλέγιο, το άλλο είναι πανεπιστήμιο. Το κολλέγιο δίνει πχ και πτυχία με τρία έτη σπουδών, το πανεπιστήμιο min με 4 έτη. Το κολλέγιο έχει Χ αριθμό γνωστικών αντικειμένων-ωρών διδασκαλίας-εργαστηρίων, το πανεπιστήμιο έχει 2 και 3 Χ. Το πανεπιστήμιο δίνει μεταπτυχιακά και διδακτορικά, το κολλέγιο δίνει "ελπίδες". Πως μπορεί λοιπόν τα πτυχία τους να είναι ακαδημαϊκά ισότιμα?
- Στην Αγγλία, την Πορτογαλία και το Τέξας, πολύ καλά κάνουν και το αναγνωρίζουν ως ισότιμο, αφού έχουν κι εκεί αντίστοιχα ιδρύματα και αντίστοιχα πτυχία τριετών σπουδών. Εκείνοι είναι άλλωστε υπεύθυνοι και αρμόδιοι στη χώρα τους, για το τι θα αναγνωρίσουν και τι όχι. Στη Γαλλία πχ ρωτήσατε (σε δημόσιο πανεπιστήμιο?) και σας είπαν ότι με το πτυχίο σας από το ελληνικό ιδιωτικό κολλέγιο, θα σας γράψουν αυτόματα για μεταπτυχιακά και διδακτορικά? Μεγάλη εντύπωση θα μου έκανε γιατί.... πλην ίσως της μοναδικής περίπτωσης, που το πτυχίο του κολλεγίου, είναι από, και σε, συνεργασία με το γαλλικό ίδρυμα που είπε ότι θα σας κάνει δεκτό. Γνώμη μου πάντως είναι, να μην το "διακινδυνεύσει" το παιδί σας....

*** "σουπερ μαρκετ-απορρυπαντικό-φέτα" vs σπουδές-πτυχία-επαγγέλματα :
Είναι λυπηρό να μην διακρίνετε τη διαφορά μεταξύ των παραπάνω και να τα εξισώνετε. Θέλετε δηλαδή "ελεύθερη επιλογή" στο να μπορείτε να επιλέξετε εάν θα γίνετε πχ γιατρός, όπως θα επιλέγατε και τη φέτα σας στο μάρκετ? Αν ήθελα κι εγώ και άλλοι 100.000 το ίδιο, θα ερχόσασταν ποτέ σε εμάς για να σας θεραπεύσουμε? Το "τί θα σπουδάσω, τι δουλειές θα μπορώ να κάνω, η σταδιοδρομία, η ζωή μου".... ΔΕΝ είναι (και δεν πρέπει ποτέ να είναι) εμπορικά προϊόντα που πωλούνται σε ράφια.

*** Παιδεία, Δημοκρατία, Ισότητα, Δικαιοσύνη (κατάλληλο μόνο δια ενηλίκους):
Τι παράδειγμα δίνουμε άραγε στα παιδιά-μαθητές-φοιτητές εάν τους πούμε, "Δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις και πολύ στη ζωή, ούτε και να κοπιάσεις ιδιαίτερα, ούτε και να φύγεις ποτέ από το σπίτι σου, ούτε και να είσαι απαραίτητα ικανός... αλλά εάν έχεις χρήματα, τότε μπορείς να γίνεις ότι θέλεις και νομίζεις" ή ότι θέλω και νομίζω εγώ, που είμαι ο γονιός σου? Τι παιδεία, τι δημοκρατία, τι κοινωνική δικαιοσύνη, ποια ισότητα των πολιτών, τι αρετές-αξίες-πρότυπα καλλιεργούμε έτσι? Και τι επιπτώσεις-συνέπειες επίσης θα έχει αυτό, και για τον εαυτό τους και για τους υπόλοιπους και για την κοινωνία?

ΥΓ. Σε περίπτωση τέλος που διέφυγαν σε κάποιον.… (έναν, άντε το πολύ δύο) :
ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Α.Π.Θ.
https://www.esos.gr/arthra/86193/esdep-apth-i-idrysi-idiotikon-aei-kai-…
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
https://www.esos.gr/arthra/86272/i-odpte-gia-ta-mi-kratika-aei
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Α.Ε.Ι.
https://www.esos.gr/arthra/86271/i-poseedip-gia-ta-mi-kratika-aei
Νίκου Μαρκάτου, Ομότιμου Καθηγητή ΕΜΠ, π. Πρύτανη, Γενικού Γραμματέα Ευρωπαικού Συλλόγου Ομότιμων Καθηγητών.
https://www.esos.gr/arthra/86243/i-nea-metarrythmisi-tis-paideias-i-tre…

Δημοκρατία εκτός απ'όταν δε μας αρέσει
|

Όλοι που σκίζουν τα ρούχα τους με το αρ. 16 τώρα, αν τους έλεγες ότι στο σουπερ μαρκετ δε θα έχεις επιλογή και θα μπορείς να αγοράζεις μόνο απορρυπαντικό Χ και κανένα άλλο, φέτα Χ και καμία άλλη, κλπ, θα έβγαιναν στους δρόμους. Αλλά όταν μιλάμε για να έχουμε +1 επιλογή στις σπουδές, αυτή του ιδιωτικού, εκεί που "παίζεται" το τί θα σπουδάσω, τι δουλειές θα μπορώ να κάνω, η σταδιοδρομία, η ζωή μου, εκεί ξαφνικά η δυνατότητα επιλογής είναι "κακή" και πρέπει να απαγορεύεται! Αν δεν μπορώ να περάσω στην Πληροφορική π.χ. στην Αθήνα που μένω, προτιμάνε να μετακομίσω στην Κέρκυρα και να φεσωθώ όλα τα έξοδα για να ζω στο πουθενά. Αν δεν πέρασα Οικονομικό στο δημόσιο ΑΕΙ, δε βαριέσει, να σπουδάσω "αναγκαστικά" κάτι άλλο άσχετο γιατί μέχρι εκεί έφταναν τα μόρια. Τη δυνατότητα, αφού δεν "χωράω" στο δημόσιο ΑΕΙ, να πάω σε άλλο, ιδιωτικό, με ΔΙΚΑ ΜΟΥ έξοδα, θέλουν να την έχουμε απαγορευμένη.
Δε βγάζει νόημα σύντροφοι. Το μοντέλο ΕΣΣΔ έχει παρέλθει. Δεν ήξερα ότι το Αρ. 16 το είχε "εμπνευστεί" η δικτατορία, αλλά όταν το έμαθα έβγαλε πολύ νόημα!

@@Ωχ το μάτι μου.... 07 Ιαν 2024 21:48
|

Μάλλον γιατί όταν τελειώνουν τα επιχειρήματα αρχίζει η ειρωνία.

@Ωχ το μάτι μου...
|

ΟΚ, ας το πάρουμε απ' την αρχή:

1. Ακαδημαική ισοτιμία κολλεγίων: ΝΑΙ αγαπητε/ή, παίρνεις το πτυχίο σου από κολλέγιο/α στην πόλη μου και συνεχίζεις ΚΑΝΟΝΙΚΑ τις σπουδές σου για μεταπτυχιακό, διδακτορικό κλπ, σε οποιοδήποτε ΑΕΙ του εξωτερικού, ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία. Αλλά στην Ελλάδα όχι. Σας φαίνεται περίεργο αυτό; Ρωτήστε τα ΑΕΙ του εξωτερικο΄ύ (εγώ το έχω κάνει).

2. Για την ειρωνία σχετικά με το κόστος του Δημόσιου ΑΕΙ όταν το παιδί σου ζει σε άλλη πόλη, και τα "restaurants και clubs". Ετήσια: ενοίκιο 375x12, θέρμανση 800, ρεύμα 700, internet/τηλεφωνία 600, σουπερ μαρκετ/έξοδα σπιτιού 250x10, έξοδα κίνησης/εισιτήρια 500, ρουχα/παπούτσια 300, ψυχαγωγία 600. Σύνολο 10,5 χιλιάρικα. Προσθέστε το κόστος της οικοσκευής και 1ης εγκατάστασης στην επαρχία, και ξεπερνάμε τις 11 χιλιάδες. Αν αυτά σας φαίνονται υπερβολίκά ή εσείς με αυτά τα λεφτά μπορείτε να στείλετε το παιδί σας σε κλαμπ, Βουλγαρία, Λιχτενστάιν ή Κραν Μοντανά, συγχαρητήρια, κάνετε καλύτερα κουμ΄άντα από μένα.
Εγώ όμως (και πολλοί άλλοι σαν εμένα) θα πληρώναμε λιγότερα (θα γλιτώναμε και φροντιστήρια και πολλή αγωνία και φασαρία) τελικά αν το παιδί μας φοιτούσε στην πόλη μας και πληρώναμε δίδακτρα σε κολλέγιο. Ότι και να λέτε εσείς ή οποιοσδήποτε άλλος, η πραγματικότητα είναι αυτή σήμερα.

@Ωχ το μάτι μου.... 07 Ιαν 2024 21:48
|

Παραπληροφορείτε, εύχομαι όχι με δόλο: τα κολλέγια είναι συμβεβλημένα με αναγνωρισμένα ΑΕΙ του εξωτερικοού και δίνουν πτυχία πχ από αγγλικά πανεπιστήμια, οπότε αυτά αναγνωρίζονται ήδη. Γιατί όμως τόση ειρωνία;

Ωχ το μάτι μου....
|

@@Polar_Fish 07 Ιαν 2024 00:42
- "το πτυχίο του κολλεγίου δεν έχει "ακαδημαϊκή ισοτιμία" σου λέει (στην Ελλάδα - γιατί στην υπόλοιποι υφήλιο μια χαρά έχει!)"....
Δεν ξαναρωτάτε καλύτερα την υπόλοιπο υφήλιο, να σας πει εάν αναγνωρίζει ακαδημαϊκή ισοτιμία σε πτυχίο από ελληνικό κολλέγιο με "6-8 χιλιάδες το χρόνο"? Θα πάρεις δηλαδή πτυχίο από ελληνικό κολλέγιο και θα γίνεις με αυτό το πτυχίο πχ ακαδημαϊκός στη Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία και Αυστραλία?
- "Το κόστος του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΕΙ πάντως είναι 12000 το χρόνο"....
Για το δημόσιο ΑΕΙ πληρώνετε 500 ευρώ (και πολλά λέω). Για όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή για διαμονή, διατροφή, μετακινήσεις και τα λοιπά προσωπικά έξοδα του δικού σας παιδιού, πληρώνετε τα υπόλοιπα 11.500 το χρόνο. Εγώ πχ πληρώνω 32.000, γιατί ο κανακάρης μου τρώει σε restaurant, χαλαρώνει στα club's και το ΠΣΚ πηγαίνει εκδρομές το κορίτσι του με το αυτοκίνητο στις γειτονικές πόλεις (άντε μέχρι και τα χιονοδρομικά της Βουλγαρίας το πολύ). Του είπα να τον γράψω εσώκλειστο σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο στο Λιχτενστάιν (που θα μου έβγαινε και φθηνότερα) αλλά ούτε που θέλει να τ' ακούσει.

Έγκυρες πληροφορίες
|

@Μάλιστα....
Κανένας νόμος για "ιδιωτικά πανεπιστήμια" δεν θα κριθεί στα δικαστήρια. Ο νόμος-άρπα κόλλα-παράκαμψη του Συντάγματος για "μη κρατικά - μη ιδιωτικά - μη κερδοσκοπικά - ελεύθερα πανεπιστήμια" θα κριθεί στα δικαστήρια. Αν δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα μήλα από τ' αχλάδια καήκαμε. Ρωτήστε και την "έγκυρη" νομικό αν δεν με πιστεύετε....

Μάλιστα....
|

@ Έγκυρες πληροφορίες, το ότι γράφω "θα κριθεί στον Άρειο Πάγο", σου διέφυγε ή έχεις έγκυρες πληροφορίες περί ακ΄ύρωσης του νόμου;

@Polar_Fish
|

Το κόστος του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΕΙ πάντως είναι 12000 το χρόνο για μένα που σπουδάζω το παιδί μου σε άλλη πόλη, για να μη βάλω το κόστος των φροντιστηρίων στο Λύκειο και την αγωνία που τράβηξε/αμε.

Αν μπορούσε να σπουδάσει εδώ που μένουμε σε κολλέγιο, το κόστος θα ήταν περίπου 6-8 χιλιάδες το χρόνο - πολύ φτηνότερα. Ο μόνος λόγος που δεν το κάναμε είναι γιατί το πτυχίο του κολλεγίου δεν έχει "ακαδημαϊκή ισοτιμία" σου λέει (στην Ελλάδα - γιατί στην υπόλοιποι υφήλιο μια χαρά έχει!). Αν αρθεί αυτός ο περιορισμός, θα είναι πιο οικονομικό και με λιγότερους "πονοκεφάλους" το ιδιωτικό.

Μάλιστα...
|

Μπράβο στον Υπουργό για την αναφορά. Όσον αφορά τη συνταγματικότητα του νόμου για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα κριθεί στον Άρειο Πάγο, αν και η ανάγνωση του άρθρου 28 , εφόσον τα πτυχία θα απονέμονται από τα κεντρικά Πανεπιστήμια, αφήνει περιθώρια

Polar_Fish
|

Το πρόβλημα δεν ειναι αν το ΑΕΙ ειναι κρατικό ή μη κρατικό. Αυτό που απασχολεί όλους είναι η πρόσβαση και το κόστος.

Φιλόλογος πρώην
|

Είναι ολοφάνερη η δόλια μεθόδευση που ασφαλώς κυοφορούνταν από χρόνια, αλλά πάντα υπήρχε ο συνταγματικός φραγμός που όλες οι δημοκρατικές κυβερνήσεις τον σέβονταν. Αυτά ως τώρα όμως! Τώρα πλέον που έχουμε ένα καθεστώς ολοκληρωτικής αντίληψης με παντελή απουσία αντιπολιτευτικής φωνής, τώρα που τα κυβερνητικά στελέχη διαγκωνίζονται καθημερινά σε επιδείξεις ισοπεδωτικού κυνισμού

πόσο πιό χαμηλά θα φτάσει ο Υπουργός;;;;
|

Το άρθρο 16 ψηφίστηκε από την Βουλή του 1974-75 και κανένας μα κανένας δεν έθεσε ποτέ ζήτημα για αυτό.

Και τώρα έγιναν τοτέμ
|

τα ιδιωτικά πανεπιστήμια με πάθος, με λύσσα, με αδιανόητη εμμονή !
Και αν ήταν χουντικό το Σύνταγμα γιατί δεν το άλλαξαν όλες οι αριστερές δυνάμεις (βλέπε ΠΑΣΟΚ κλπ) που ήταν εκεί πριν ο κ. Πιερρακάκης; Δεν τους απασχολούσε τότε; Δεν καίγονταν και δεν τσουρουφλίζονταν τότε αλλά τώρα
που είμαστε νεοφιλελεύθεροι; Λίγη ενσυναίσθηση δεν υπάρχει; Θα τα γκρεμίσουμε όλα για τα Ελεύθερα Πανεπιστήμια, που παρεπιμπτόντως δεν είναι τα κορυφαία της Αμερικής αφού το βλέπετε και έτσι; Εγώ βλέπω λεφτά στον ορίζοντα και ΟΧΙ για την Ελλάδα και τους Έλληνες !

Γιώργος δεν ήταν και ο ιδιαίτερος επί "Μαυρογιαλούρου…
|

ΠΡΟΣ: ... Γιώργος
Δηλαδή, μας λέτε ότι ο ιδρυτής της ΝΔ και πρώτος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης βάσισε το νέο σύνταγμα της Ελλάδας σε χουντικά άρθρα?
Όπως πάει η κυβέρνηση να παρακάμψει το άρθρο 16 με νομικές εταιρείες, τώρα βγαίνει να χαρακτηρίσει ο υπουργός και το άρθρο του ισχύοντος Συντάγματος ως χουντικό ή μετεμφυλιακό?

Πολίτες
|

Το να μεταφέρουμε κομμάτια θέσεων και απόψεων άλλων κοινωνικών, οικονομικών , ιστορικών συγκυριών στο σήμερα δεν είναι επιχείρημα αλλά εφυολόγημα.....στα όρια του ανέκδοτου.....

@Γιώργος
|

Δηλαδή, μας λέτε ότι ο ιδρυτής της ΝΔ και πρώτος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης βάσισε το νέο σύνταγμα της Ελλάδας σε χουντικά άρθρα?
Το ζήτημα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι θεσμικό και ακαδημαϊκό, δεν είναι ιδεολογικό.
Αντί η κυβέρνηση σας και ο υπουργός σας να θέσει πρώτα από όλα τα ακαδημαϊκά κριτήρια που απαιτούνται για αυτό που ορίζεται γενικά ως πανεπιστήμιο, μας σερβίρει φαντάσματα του παρελθόντος. Όπως πάτε να παρακάμψετε το άρθρο 16 με νομικές εταιρείες, τώρα πάτε να χαρακτηρίσετε και άρθρα του ισχύοντος Συντάγματος ως χουντικά ή μετεμφυλιακά.
Κύριε Γιώργο μου, από τα Ιουλιανά του 1965 στην χούντα του 1967 και την μεταπολίτευση του 1974, εκεί να ψάξετε να βρείτε την "φύτρα σας".

Γιώργος
|

Καθόλου ανιστόρητος δεν είναι ο υπουργός. Το άρθρο δεν εμφανίστηκε ξαφνικά το 1975, απλά παρέμεινε για ΄άλλους πλέον λόγους. Το 1968 η δικτατορία δεν ήθελε ιδιωτικά πανεπιστήμια γιατί φοβόταν ότι ο ξένος παράγοντας θα επηρεάσει την πολιτική κατάσταση της χώρας μέσω των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Ήθελαν να είναι όλα τα πανεπιστήμια κρατικά για να ελέγχονται απόλυτα.

Βαριά ανιστόρητος?
|

Το Σύνταγμα της Ελλάδας του 1975 ψηφίστηκε στις 7 Ιουνίου 1975 (άρχισε να ισχύει από τις 11 Ιουνίου 1975) από την Ε΄ Αναθεωρητική βουλή και με αυτό καθιερώθηκε ως πολίτευμα η προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία.
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Βουλής των Ελλήνων:
"Το Σύνταγμα που ισχύει στη χώρα μας είναι το. Σύνταγμα του 1975, όπως αναθεωρήθηκε το 1986, το 2001 και το 2008. Το Σύνταγμα του 1975 είναι το Σύνταγμα της."
"Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα λέει κρεμαστάρια."
Ένα έκτρωμα ετοιμάζεται κατά παραβίαση του ισχύοντος Συντάγματος, και αυτό αποδεικνύεται από το ότι ντρέπεστε να παρουσιάσετε σε γενικές γραμμές το "ακαδημαϊκό" πλαίσιο λειτουργίας, γιατί προφανώς δεν θα είναι ακαδημαϊκό αλλά εμπορικό.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ