Ένα σοβαρό θέμα γραφειοκρατίας στην αξιολόγηση, ως μελέτη περίπτωσης

Ένα θέμα παράλογης γραφειοκρατίας στην διαδικασία της αξιολόγησης, είναι μια παλιότερη προφορική οδηγία από την τέως ηγεσία στο Υπουργείο

23/02/2024

Ενημερώθηκε: 23/02/2024, 16:39

Άκουσε το άρθρο

Του Γιάννη Π. Πλατάρου –Μαθηματικού

Η γραφειοκρατία είναι μια Λερναία Ύδρα με εκατό κεφάλια. Ο άθλος-επίλυση του Ηρακλή ήταν κόψιμο και καυτηρίαση του κοψίματος, για να μην ξαναφυτρώσει νέο κεφάλι στην θέση του παλιού. Το παρόν σημείωμα αφορά ένα τέτοιο κεφάλι που δημιουργεί σοβαρές παρενέργειες στην ταχύτητα του θεσμού της αξιολόγησης.

Το συγκεκριμένο θέμα, όπως και όλα τα θέματα γραφειοκρατίας, είναι και περιττό και παράλογο. Ο Βόλφ Μπίρμπαν που μελοποιήθηκε στα «Πολιτικά τραγούδια» από τον συνάδελφο μαθηματικό Θάνο Μικρούτσικο (όλη η οικογένεια Μικρούτσικοι, είναι  Μαθηματικοί) και μας έμαθε από το 1975, μέσω της αείμνηστης Μαρίας Δημητριάδη, τα γραφειοκρατικά καθεστώτα της εποχής του ψυχρού πολέμου: «… Και πέστε μου αξίζει μια πεντάρα, των γραφειοκρατών η φάρα…» 

Χρόνια πολλά, στην εκπαίδευση, χρησιμοποιούμε την διπλή «νέα γραφειοκρατία»:  Έγχαρτη και ηλεκτρονική.  Περιμένουμε από έναν νέο φωτισμένο και γνώστη Υπουργό, τον κ. Πιερρακάκη ως νέο Ηρακλή, να μας σώσει από το τέρας. Είτε συμφωνεί πολιτικά είτε όχι με την κυβέρνηση, κάθε εκπαιδευτικός, πιστεύει ότι «…αυτά τα θέματα, αν είναι να τα λύσει κάποιος, θα είναι ο νέος Υπουργός και –δυστυχώς για όλους – μάλλον κανένας άλλος…» Πολιτικοί με όραμα και πάθος προσφοράς, αποτελούν επί πολλές δεκαετίες,  μειονότητα στο πολιτικό προσωπικό, με τάσεις συρρίκνωσης έτι περαιτέρω. Από την άλλη πλευρά όμως, της αισιοδοξίας, ένα πρόσωπο, φτάνει για να κάνει την διαφορά, αρκεί να θέλει , να ξέρει και να μπορεί, δηλ. να έχει την εξουσία, για να μπορεί. 

Ένα θέμα παράλογης γραφειοκρατίας στην διαδικασία της αξιολόγησης, είναι μια παλιότερη προφορική οδηγία από την τέως  ηγεσία στο Υπουργείο, την οποία γλαφυρά παρουσιάζουμε ως :

Μελέτη περίπτωσης: Ένας Σ.Ε. έχει ως περιοχές ευθύνης του 15 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης   (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας)  και είναι Μουσικός. Αξιολογεί το Α1 πεδίο. Προαξιολογικά συντάσσει πρωτόκολλο παρακολούθησης δύο διδασκαλιών σε δύο ημερομηνίες σε συνεργασία με τον αξιολογούμενο. Είναι υποχρεωμένος να συντάξει και δύο αντίστοιχες «Συνοπτικές Εκθέσεις αξιολόγησης» για 1η και 2η  αξιολογική συνάντηση. Αυτές οι αξιολογήσεις, λαμβάνουν αριθμό Εμπιστευτικού Πρωτοκόλλου και κοινοποιούνται επ΄ αποδείξει στον αξιολογούμενο, ώστε να μπορέσει, αν το επιθυμεί,  να ασκήσει το δικαίωμα ένστασης.  

Το ουσιώδες ερώτημα είναι το εξής:

«Από που παίρνουν πρωτόκολλο εμπιστευτικό; Από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγονται ή από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται ο αξιολογούμενος;»

Προφορική οδηγία της παλιάς ηγεσίας του Υπουργείου : «Από την Δ.Ε που υπάγεται ο αξιολογούμενος, διότι (βάσιμη εικασία του γράφοντος)  ο οικείος Δ.Ε. εκτελεί προσωρινά χρέη επόπτη και άρα ασκεί και τον  διοικητικό έλεγχο και άρα για να τον ασκήσει πρέπει το έγγραφο να είναι «δικό του»

Ο δυνητικός έλεγχος αφορά «Τι είδε ο Σ.Ε. μέσα στην τάξη» αν είδε καλά. Αν κατάλαβε καλά, αν έγραψε καλά, αν διατύπωσε αυτό που είδε καλά, αν η περιγραφή του είναι επαρκής ή δεν είναι. Να έχει την δυνατότητα να του πει -έστω και επί σπανιοτάτης περιπτώσεως- «αφαίρεσε αυτή την λέξη που είναι οξεία ως έννοια  , τεκμηρίωσε την έκθεση περισσότερο.» 

Το παραπάνω , μπορεί να φαίνεται υπερβολικό αλλά προβλέπεται σε όλη την Διοίκηση , δηλ. ο λεγόμενος «προληπτικός έλεγχος» . 

Η άποψή μου επί του ανωτέρω. είναι με τέσσερις   συνιστώσες: Επιστημονική , Πολιτική, Πρακτική, Οικονομική που επικαλύπτονται:
Επιστημονική Διοικητική: Ο λεγόμενος «προληπτικό έλεγχος» ασκείται ουσιαστικά και έμπρακτα: 

α) Μέσω του δικαιώματος ενστάσεως  του αξιολογούμενου πριν την τελική αξιολόγηση , με επιτροπή επί τούτω από την οικεία Διεύθυνση.

β) Η τελική αξιολόγηση δύναται και αυτή να ελέγχεται πριν οριστικοποιηθεί (δηλ. προληπτικά) με αποστολή κειμένου τελικής αξιολόγησης στον οικείο Δ.Ε. με ανταπάντηση «Ο.Κ» ή παρατηρήσεις , πριν την «εξαγωγή»  του εγγράφου μέσω gov.gr

Πολιτική : Επιβραδύνεται η ταχύτητα διεκπεραίωσης της αξιολόγησης με αχρείαστα δρομολόγια  και αχρείαστες ημέρες μετακίνησης στην οικεία Δ.Ε. για την οικεία «στρογγυλή σφραγίδα»

Πρακτική:  Μειώνεται η επαγγελματική ψυχολογική κυρίως  εξουθένωση των Σ.Ε. που μπορούν να κάνουν ταχύτερα το έργο τους με πρωτόκολλα από την δική τους διεύθυνση που υπάγονται. 

Οικονομική : Όταν μετακινείται  ένας Σ.Ε. από την έδρα του στην Αθήνα προς  Νάξο για να αξιολογήσει έναν δόκιμο εκπαιδευτικό, είναι υποχρεωμένος να πάει και στην Ερμούπολη της Σύρου να πάρει σφραγίδα δηλ. να κάνει πιθανότατα μια διανυκτέρευση παραπάνω. Αυτό έχει μετρήσιμο κόσμος αχρείαστο συν το εναλλακτικό κόστος από την μη αξιολόγηση ενός άλλου που δεν γίνεται.΄

Όθεν παρακαλούμε θερμώς την κεφαλή του  Υπουργείου να άρει τις παλαιόθεν προφορικές οδηγίες   με ένα σχετικό έγγραφο του κ. ΓΓ για να κάνουμε όλοι την δουλειά μας ταχύτερα και αποτελεσματικότερα, λυσιτελέστερα .

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (31)

Πλατάρος Γιάννης 26 Φεβ 2024 12:34
|

"Εχω υπηρεσία κλπ". Μπράβο σας. Αυτό που δεν έχετε είναι το μπιγκ πρόμπλεμ....

Πλατάρος Γιάννης
|

@Γιωργος.
Το θέμα που θίγω στο παρόν σημείωμα, είναι από εκείνα που λύνονται με μια εγκύκλιο του κ. Γ. Γ.
Δεν είναι καινούργιο. Το ξέρουν. Δεν το λύνουν, για λόγους, τους οποίους εικάζω, αλλά δεν δικαιολογώ ούτε 1%. Πρέπει να ξέρετε, ότι η γραφειοκρατία καλύπτει τους πάντες, ακόμα και η παράλογη. Ως παράλογη λέμε αυτήν την οποία δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Η οποία όμως είναι ΜΆΛΛΟΝ εξηγήσιμη. Η ΠΛΗΡΗΣ ΓΝΏΣΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ, με αυτό το "ΜΆΛΛΟΝ", έχει μια διαφορά, την οποία γνωρίζουν ΕΛΆΧΙΣΤΟΙ. Σεμνυνομαι ότι ανήκω στους ελάχιστους. Από την άλλη ποτέ δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος, αλλιώς είσαι βλάκας. Για κάποια θεμετα που έχουμε ορίσει εμείς και όχι η Φύση, μπορούμε να είμαστε σίγουροι. Και επί λάθους να διορθώνουμε. Αυτό ζητάω (και όλοι οι Σ. Ε) . και δεν το διορθώνουν. Μόνο ο Υπουργός μπορεί, αν του το εξηγήσει ένας συνεργάτης του σε 5 λεπτα. Αυτόν ψάχνω εδώ. Έτσι δουλεύει η εκάστοτε εξουσία από το 1830.
Παω στο άλλότριο θέμα, αλλά σοβαρο : Δειγματικη.
1. Σε ένα σχολείο.
2. Όχι κατ ανάγκην να το κάνει ο Σ.Ε., αλλά παρουσια του με εμπλοκή πρότερη με τον εκπαιδευτικό του σχολείου.
3. Στο κοινό εκπαιδευτικό τρίωρο
4. Με βιντεοσκοπηση του μαθήματος, με πλάνο μόνο πλάτη και πλάνο μακρινό και πλάνο σκοτεινό και πλάνο χαμηλής ανάλυσης και πλάνο χρονοκαθυστέρησης 3' (ειδικό λογισμικό) με άδεια από τους γονείς ως υπεύθυνη έγγραφη δήλωση. Μόνο έτσι (Ίσως και άδεια από ΟΛΜΕ)
5. Με συζήτηση μετά επί του μαθήματος όλων των συμμετεχόντων στην παρακολούθηση, επισήμανση λαθών, αδυνατων σημείων, εναλλακτικών προσεγγισεων.
6. Το σενάριο του μαθήματος το ξέρουν όλοι και στους οποίους έχει αποσταλεί.
Η συνταγή για το 2024 είναι και μόνον αυτή κ. Γιώργο.
Δύο /έτος. Με ανάρτηση σε αποθετήριο κατοπιν και ελέγχου δεύτερου.
Εχω υπηρεσία με την κιμωλία επίσημη 31 χρόνια, 5 χωρίς κιμωλία καθώς και άλλα 6 με κιμωλία ανεπίσημα.

Γιώργος
|

@Πλατάρος Γιάννης
Την ερώτηση που σου έκανα, είναι αλήθεια ότι την έκανα με αφορμή ένα άλλο θέμα (γραφειοκρατικό) με το οποίο καταπιάνεσαι αλλά η ερώτησή μου (με την ευκαιρία του "άσχετου θέματος" που έθεσες) αποσκοπεί στην ΟΥΣΙΑ του ζητήματος που είναι η ΣΧΕΣΗ μεταξύ συμβούλου - εκπαιδευτικού:
- Βοηθά ή μάλλον μπορεί να βοηθήσει ο σύμβουλος τον εκπαιδευτικό ή αποτελεί απλά μία συνιστώσα στην διαδικασία της ανούσιας "αξιολόγησης" έτσι όπως την έχει επιβάλλει το υπουργείο;
- Καλά και άγια είναι το Β1 και το Β2 επίπεδο και οι σημειώσεις και τα power point και οι ΤΠΕ και οι συζητήσεις αλλά θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σχετικά με αυτό που λες ότι "... οι δειγματικές έχουν μια προστιθέμενη αξία". ΛΑΘΟΣ! Δεν έχουν απλά μια προστιθέμενη αξία αλλά είναι το κατ' εξοχήν μέσον και παράδειγμα με το οποίο ο σύμβουλος θα διδάξει τον (οποιονδήποτε) εκπαιδευτικό. Και ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ θα (ας) τον αξιολογήσει.
Η σωστή διαχείριση της τάξης, η γνώση του αντικειμένου, η πορεία διδασκαλίας, τα εποπτικά μέσα, το σχέδιο μαθήματος που θα δώσει (και θα εφαρμόσει σωστά), ο έλεγχος εμπέδωσης του μαθήματος που θα κάνει ο σύμβουλος σε μια δειγματική διδασκαλία, είναι αυτά που θα βοηθήσουν τους καθηγητές που παρακολουθούν να εμπεδώσουν ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ πρέπει να ενεργούν για μια σωστή διδασκαλία. Και όχι τα B1 και τα Β2 και τα PowerPoint και ο "κριτικός φίλος" και ... και ... και... Καλά είναι και αυτά αλλά δεύτερα...
Είναι εύκολο να κάνει ο σύμβουλος μια δειγματική διδασκαλία; Απάντηση: ΚΑΘΟΛΟΥ!!! Εδώ όμως φαίνεται το " πόσα απίδια πιάνει ο σάκος"!!!
Συμφωνώ με αυτό που λες ότι για να γίνει μια δειγματική χρειάζεται γνώση της χωροταξίας, εξοικείωση με τους μαθητές κτλ αλλά ... γιατί να μην τα κάνει (και) αυτά ο σύμβουλος; Φοβάται κάτι; Δεν έχει χρόνο; Γιατί; Ασχολείται μόνο με τα γραφειοκρατικά; Και η ουσία;
Το κοινό τρίωρο για αυτό έχει καθιερωθεί και το όφελος δεν θα είναι μικρότερο από το κόστος (όπως λες...) αλλά ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ! Και θα εμπεδωθεί η αντίληψη τόσο στους συναδέλφους που θα παρακολουθήσουν όσο και σε ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους ότι ο σύμβουλος είναι καλός και ικανός δάσκαλος και άρα "δικαιούται" και "μπορεί" να τους αξιολογήσει. Αν όμως δεν τα καταφέρει ο σύμβουλος στη δειγματική;;;; Ε, εδώ είναι το θέμα! Πώς θα πας να αξιολογήσεις άλλους όταν εσύ ο ίδιος δεν τα καταφέρνεις π.χ. με τη διαχείριση της τάξης; Όταν ας πούμε είσαι για δεκαετίες σε διοικητικές θέσεις και δεν έχεις γράψει ένσημα στη μαχόμενη εκπαίδευση, μήπως φοβάσαι να ρισκάρεις μια δειγματική γιατί αν δεν τα καταφέρεις (πολύ πιθανόν) θα απαξιωθείς τελείως;
Τελειώνοντας την (άσχετη) παρέμβασή μου θα ήθελα να πω ότι το υπουργείο στις κατά καιρούς εγκυκλίους για την επιλογή συμβούλων έκανε και κάνει μία σοβαρή παράλειψη: Έπρεπε να υποχρεώνει τους συμβούλους να κάνουν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ έναν αριθμό δειγματικών διδασκαλιών. Αυτό θα βοηθούσε πάρα πολύ και το αξιολογικό τους έργο. Άνθρωποι, οι οποίοι είναι "συλλέκτες προσόντων" ή έχουν θητεύσει για πολύ σε διοικητικές θέσεις και όχι στη μαχόμενη εκπαίδευση θα σκέπτονταν πολύ στο να πάρουν μέρος στη διαδικασία επιλογής και να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στην απαξιώση του ρόλου του ΣΕ.

Master chef (κάν' το μόνος σου.... μπορείς)
|

Καλωσόρισες και πάλι αγαπητέ Δάσκαλε. Συλλεκτικής αξίας οι άσπρες κιμωλίες και οι σφραγίδες, με τις οποίες μάθανε γράμματα γενιές και γενιές.
@Πλατάρος Γιάννης 25 Φεβ 2024 14:25
Κι εγώ που αναρωτιόμουν τι έκαναν 30 χρόνια λάθος οι παλιοί Σχολικοί Σύμβουλοι!
Μήπως αντίστοιχα να μην κάνει τη διδασκαλία ο εκπαιδευτικός αλλά να αναθέτει σ' ένα μαθητή, να δείχνει εκείνος πως πρέπει να γίνεται?
Μήπως να μη μαγειρεύω εγώ αλλά οι πελάτες, όπως είχαμε πει και παλιά?

Πλατάρος Γιάννης
|

@Γιωργος. Οι δειγματικες, μάλλον μας τελείωσαν....
Αυτό που μπορεί να γίνει, εύκολα σχετικά, είναι να δέχεται ο εκπαιδευτικός έναν "κριτικό φίλο" της ίδιας ή παρεμφερους ή και άλλης ειδικότητας, να συζητάνε για το μάθημα που έκανε. Θέλει αυτό μια κουλτούρα που δεν υπάρχει και πάει τώρα σιγά σιγά να ριζοπιασει.
Για να γίνει καλά μια δειγματικη, θέλει προετοιμασία. Γνώση του επιπέδου της τάξης, εξοικείωση με τα παιδιά, γνώση της χωροταξίας, σενάριο, φύλλο εργασίας, ομαδοσυνεργατικη και - εδω είναι το θέμα - θα το δουν πόσοι πάνω από ένας; Δύο ίσως. Να μαζευτούν και από τα διπλανά σχολεία στο κοινό εκπαιδευτικό τρίωρο; Δηλ. Να μην γίνει αλλαγή προγράμματος. Το όφελος να μην είναι μικρότερο του κόστους.
Αυτό που εξ ανάγκης ισχύει τώρα, είναι πιο δόκιμο. Το κάνει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός σε ένα δικό του σενάριο, με άνεση επιλογής τάξης, μαθήματος και κεφαλαίου. Πρότυπα σενάρια και σε πλήθος πλέον έχουμε. Παλιά δεν είχαμε.Θέλει μια προσαρμογή στο επίπεδο της τάξης και του διατιθεμενου εξοπλισμού.
Όταν έχεις μια στοιχειώδη εξοικείωση με τα λογισμικά, έτοιμο φύλλο εργασίας, έτοιμο σενάριο, έτοιμες εναλλακτικές επί απρόσμενου εμποδίου, χρονοπρογραμματισμό δραστηριοτήτων και έχεις "φάει τα μούτρα σου" 3-4 φορές την αποτυχια, μετά είσαι έτοιμος να κάνεις μάθημα με τπε και ομαδοσυνεργατικα.
1. Τα εφαρμογιδια, μικροπειραματα παίζουν πλέον ακωλυτα από τα εμπλουτισμένο βιβλίο. Αν δεν τα δοκιμάσεις ποτέ, δεν θα τα μάθεις ποτέ. Υπάρχουν κάτι χρόνια πλέον.
2. Το Β1 πλέον είναι για όλους. Αν δεν πας, δεν θα μάθεις ποτέ.
3. Το Β2, επίσης πλέον διατίθεται για όλο τον κόσμο. Αν δεν πας, δεν θα μάθεις ποτέ.
4.Οι δειγματικες, έχουν μια προστιθέμενη αξία σε κοινό, που μπορεί να έχει μια προπαιδεια. Αν δεν υπάρχει τίποτα, θα πάρουμε μόνο μια μυρουδιά.
Το Β επίπεδο, παρέχεται από το 2008.
Η δειγματικη πρέπει να έχει επίκεντρο το αν με την χρήση Τπε, παρέχεται σοβαρή προστιθέμενη αξία στο μάθημα. Πιο συγκεκριμένα, αν εκτός της ταχύτητας και ακριβειας που παρέχουν όλα τα λογισμικά, αναδεικνύεται και μια, επί πλέον αναπαράσταση της έννοιας που παλιά, με τα μέσα που διαθέτατε, δεν μπορούσαμε να αναδείξουμε.
Κάποιοι νομίζουν ότι αν βάλλουν ένα βίντεο με έναν καθηγητή να λέει κάτι στο μάθημα, κάνουν μάθημα με... ψηφιακή τεχνολογία.!
Δεν απαγορεύεται ένα βίντεο, αλλά για κάποια δευτερόλεπτα με απαγορευτικο - δια ροπάλου- όριο τα 3 λεπτά.
Εδώ τελειώνει η απάντηση επί άσχετου θέματος, αλλού απ αυτό που έθεσα.
Σχολίασα ένα μέγα θέμα. Πόσοι απάντησαν εντός; Αυτός είναι ο κανονας της πλειοψηφίας της απάντησης - σχολιασμού επί άλλων.
Εσείς για παράδειγμα, δεν είχατε άποψη για το θέμα, αλλά θέλατε να πείτε το δικό σας.
Σας έδωσα μια απάντηση, αλλά έτσι που λειτουργούμε γελάνε με μας...

Γιώργος
|

@Πλατάρο @Συμβούλους Εκπαίδευσης
Μιλάμε για αξιολογήσεις, σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης για τον αξιολογούμενο κτλ κτλ.
Απορία: Γενικά, ένας ΣΕ (και ο κ. Πλατάρος ειδικότερα), έχει κάνει ΜΙΑ (1) δειγματική διδασκαλία σε κάθε βαθμίδα της Εκπαίδευσης, όπου είναι υπεύθυνος; Για παράδειγμα, μιλώντας για την Β΄βάθμια Εκπαίδευση, έχει κάνει ΜΙΑ(1) δειγματική σε τάξη του Γυμνασίου και ΜΙΑ(1) σε τάξη του Λυκείου (κατά προτίμηση προσανατολισμού), την οποία να παρακολουθήσουν οι προς αξιολόγηση (αλλά και άλλοι) καθηγητές; Δίνοντας, έτσι, ένα απτό δείγμα του πώς πρέπει να είναι μια σωστή διδασκαλία αλλά και δεχόμενος παρατηρήσεις από συναδέλφους. Θα μου πείτε: Αυτό δεν αποτελεί υποχρέωση εκ του νόμου για τον ΣΕ. Σύμφωνοι, αποτελεί όμως ΗΘΙΚΗ υποχρέωση, η οποία -κατά τη γνώμη μου- θα διευκολύνει και το περαιτέρω έργο του. Περιμένω απάντηση....

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Ας ειπωθεί άλλη μία φορά η αλήθεια:
Ο δάσκαλος και ο καθηγητής είναι χρόνια… τώρα ολομόναχος, χωρίς μια χρήσιμη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και φυσικά χωρίς την αναγκαία και καλά στοχευμένη επιστημονική υποστήριξη, προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος σπουδών.
- Και οι σφραγίδες;

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

@@ΠΟΛΙΤΗΣ
Ευχαριστώ για το ευγενικό χιουμοριστικό σχόλιο και απολογούμαι (τι διύλιση και τι κώνωπες, εδώ μιλάμε για φόνο κανονικό).

Πλατάρος Γιάννης
|

@arte
Ααπητε φίλε, πιστεύω στην επίλυση παζλ. Μικρά κομμάτια επιλυομενα, κάνουν την μεγάλη εικόνα.
Ασχολήθηκα με ένα θέμα. Δεν ξέρω πόσοι κατάλαβαν ότι είναι τερατώδες. Γίνονται άσκοπες μετακινήσεις. Σπαταλιεται χρόνος χρήμα και το έργο καβουροβατει.
Προτάσεις κάνω 40 χρόνια. Με φίλτρα. Χαμηλού κόστους, υλοποιήσιμα, επιλυοντα οριστικώς, προβλήματα.
Κοίτα αλάτιζοντες σχολιογραφους:
Ο Στρατος με μακρά παρουσία. Αντί να πει ένα σχόλιο για το πρόβλημα της γραφειοκρατίας λέει αλλά λόγια σε προσωπικό προσβλητικό επίπεδο. Λέει μόνο αυτό. Όχι και κάτι άλλο. Μετά παίρνει την σκυτάλη ο συνταξιούχος "απών" μανιακός να μου διορθώνει τα λάθη του οτοκορεκτ του κινητού. Δεν κάνει σχόλιο στο θέμα. Μόνο στο πρόσωπο που το έγραψε. Δεν με νοιάζει η διαρκής εμμονικη επίθεση, αλλά ο "θορυβος" των σχολίων που ένα εποικοδομητικο σχόλιο στο πρόβλημα, χάνεται.
Η διοίκηση αποτελείται από ανθρώπους που κατά συντριπτική πλειονότητα, δεν έχουν όραμα. Αυτή η πλειονότητα αντιπροσωπεύει το 99,9%
Στο υπόλοιπο είναι ο Πιερρακακης, ο Τρίτσης, κανένας αλλος τεθνεων. Κάντε να είναι άλλοι 5-6. Με αυτούς γίνεται δουλειά...
Ηταν κι άλλοι που δεν. πρόλαβαν να δώσουν πράγματα, ενώ ήταν ιδιοφυΐες. Ο Αλέκος Παναγουλης και ο Λεντακης.
Υπήρχε η ιδιοφυία, ο Παπαληγουρας. Οι Ήλειοι Στέφανος Στέφανοπούλος, Θανάσης Κανελλόπουλος, που πέρασαν και ως παρεξηγημένοι.
Τωρα εδώ έχουμε ζώντες τον Πιερρακακη και τον παλιό Δήμαρχο Τρικάλων, που είναι τώρα υπουργός. Έχουμε και τον Κυρανάκη.
Εδώ σταματάει ο κατάλογος. Αυτοί θα κάνουν έργο. Σε αυτούς χωράει και ο Χρυσοχοίδης. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλους. Λέτε να κάνω λάθος; Δεν κάνω...

@Φιλόλογος απών
|

Ευχαριστώ για την αποδόμηση της απαξιωτικής για το κλάδο φλυαρίας του Πλάταρου.

Σ.Ε.
|

Αυτά που λέει ο Σύμβουλος είναι μόνο το 10%, θα μπορούσε να γράψει κανείς βιβλίο για τα προβλήματα της γραφειοκρατίας που συναντάμε γιατί δεν υπάρχει μια γραπτή οδηγία για καθολική εφαρμογή και αξιοποίηση των ψηφιακών διαδικτυακών μέσων.

Πλατάρος Γιάννης
|

@Σχολια: Θα σας πω ένα μυστικό που το ξέρουν μόνο οι Σύμβουλοι μου μετακινούν ταξί σε πολλούς Νομούς.
ΤΑ ΠΡΆΓΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ 10 ΦΟΡΕΣ ΧΕΙΡΌΤΕΡΑ ΑΠΌ ΌΣΟ ΕΥΓΕΝΙΚΆ ΤΑ ΠΕΡΙΓΡΆΦΩ.
Θα το πιστοποιήσει ελπίζω κάποιος παθών....

@ΠΟΛΙΤΗΣ
|

τον ...διυλίσατε κανονικότατα τον ατυχή ...κώνωπα.

Φιλόλογος απών
|

Σχολιάζω μία μία τις κατ' αγνώστων αιτιάσεις του σοφολογιωτάτου αρχισχολιαστή:
α) "Καβουροπερπατημα για τον Στράτο που ενωχληθη με 3 δοτικες τυποποιημένη λογίων φράσεων".
Για τρεις δοτικές λοιπόν η φασαρία; Μα εγώ δε βλέπω καμία στο πρόχειρο αυτό κείμενο. Βλέπω ωστόσο έναν επίλογο βγαλμένο κατευθείαν από την αποκρουστική δασκαλίστικη γλώσσα της δεκαετίας του '60. Σα να 'χει δίκιο λοιπόν ο Στράτος!
β) "Κοίτα τα σχόλια που είναι άσχετα. Ένας πλην εσου να γράψει κάτι επί της ουσίας του θέματος, δεν βρέθηκε..."
Όλα τα σχόλια είναι απολύτως σχετικά κι επισημαίνουν την απόλυτη κενότητα του άρθρου! Βρέθηκε "ένας" να πει κολακευτικά λόγια κι αίφνης αυτός ο "ένας" ανάγεται στο μόνο σοβαρό σχολιαστή! Με άλλα λόγια: Δοξάστε με!
γ) "Ενοχλήθηκε ο άλλος που είπα μπράβο στον Υπουργό..."
Μα δεν κάνει και τίποτε άλλο με την ομοβροντία σχολίων και άρθρων ο αγαπητός Πλατάρος. Εξυμνούσε με ενθουσιασμό σε βαθμό παραληρήματος την Κεραμέως (θυμίζω τα περί "καλυτερότερου ever" νόμου), εξυμνεί τώρα τον Πιερρακάκη παρομοιάζοντάς τον ως σύγχρονο ...Ηρακλή που κατατροπώνει τη ...Λερναία Ύδρα κι όλο αυτό το παρουσιάζει ως βαθυστόχαστη ανάλυση προκαλώντας εύλογα τη θυμηδία της ομήγυρης.
δ) "Οι άλλοι γράφουν λογοτεχνία ταχα... Μεγάλη κακομοιριά..."
Λογοτεχνία ή σωστότερα παραλογοτεχνία είναι το ύφος γραφής Πλατάρου με τις χαριτωμένες μεταφορές και σχήματα λόγου που προανέφερα, αλλά και με την επίκληση των "Πολιτικών Τραγουδιών" ενός δημιουργού που δεν έχει την παραμικρή σχέση με τις δικές του ιδεολογικές αναφορές. Θυμίζω απλώς ότι στον ίδιο κύκλο τραγουδιών ένας άλλος ποιητής εξομολογείται με πόνο ότι πάντα η καρδιά του στην Ελλάδα ντουφεκίζεται, γιατί αυτή τη νεότερη Ελλάδα την έκαναν αβίωτη όλοι αυτοί που επί δεκαετίες την κυβερνούν με τις ευλογίες των διαχρονικών Πλατάρων. Ιδού ποια είναι η πραγματικά μεγάλη κακομοιριά!

γιωργος
|

κύριε Πλάτανο παίζεται το παιχνίδι του Υπουργείου Αξιολόγηση δεν μπορει να γίνει όταν ο σύμβουλος εχει να πατησει 30 χρόνια στα σχολεία και τωρα εμφανίζεται!

Νεύτων
|

Στο Πλατάρειο Σύστημα το κέντρο του Σύμπαντος είναι ο Πλατάρος και όλα περιστρέφονται γύρω από αυτόν. Έχει το ελεύθερο (το λες και ασυδοσία) να γράφει ό,τι του κατέβει, για οποιοδήποτε σχετικό ή άσχετο θέμα και να καταλήγει πάντα στην αποθέωση του κυβερνώντος κόμματος. Πρέπει να το κοιτάξει λίγο αυτό όμως...

arte
|

Σωστές οι επισημάνσεις κ.Πλάταρε. Και οι Συμβουλοι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί είναι και χρειάζονται υποστήριξη.ΟΜΩΣ δεν κατανοώ τι ακριβώς προσφέρει στον δημόσιο διάλογο για τη εκπαιδευση η δημοσιοποιηση του προβλήματος(αλήθεια, γιατι δεν υποβάλετε οργανωμένα σχετικό αίτημα στο ΥΠΑΙΘΑ μέσω των ΔΙΔΕ σας οι Συμβουλοι;;)
Αν δεχθούμε ότι το σχολείο, είναι η βάση και η καρδιά της εκπαίδευσης (πλήθος επιστημονικών μελετών με δεδομένα το υποστηρίζουν), φαντάζομαι ο δημόσιος διάλογος περί εκπαιδευσης θα ήταν καλό να επικεντρώνεται σε 2 βασικά ερωτηματα: 1. τι σχολέιο θέλουμε; 2. με ποιο τρόπο και σε ποιο βαθμό οι όποιες αλλαγές/μεταρυθμίσεις της εκάστοτε ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ συμβάλλουν στην οικοδόμηση του σχολέιου που θέλουμε; Και τι έχουμε να αντιπροτείνουμε, αν διαφωνούμε;
Όλα τα άλλα, ειδικά τα διοικητικά, θα πρέπει λύνονται με εσωτερικές διοικητικές διαδικασίες (εκτός αν συμφωνήσουμε ότι συνολικά η διοικηση της εκπαιδευσης πάσχει ως προς τις διαδικασίες της..Αλλά αυτό είναι θέμα άλλης συζήτησης..)

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Δεν είναι μόνο οι δοτικές…
Γιατί δεν γράφετε σύμφωνα με τα βιβλία της νεοελληνικής γλώσσας που χρησιμοποιούνται στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο;

Νίκος Τ
|

Εφόσον αναφέρεστε στο συγκεκριμένο τραγούδι, μην επικεντρώνετε μόνο στην γραφειοκρατία, μελετήστε και τους υπόλοιπους στίχους. Δρουν σαν καθρέφτης ενώ μέσω της αυτοβελτίωσης λύνονται πολλά προβλήματα. Οριστικά.

Απεργός
|

Την ώρα μου απεργούμε και με στάσεις εργασίας από το όλο φιάσκο της αξιολόγησης και κάνουμε αγώνα για το δημόσιο σχολείο, έρχεται ένας απεργοσπάστης να πει στα "αφεντικά" και πως θα επιταχύνουν της απεργοσπασία! Εύγε!

ΠΡΩΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
|

Αφού του είπε η παλιά ηγεσία να παίρνει πρωτόκολλο εκεί που έχει έδρα, τι ακριβώς ζητά ο κ. Πλατάρος; Από αλλού ξεκινά, αλλού πηγαίνει και αλλού καταλήγει. Κατά το λαϊκά λεγόμενο "αλλού βαρούν τα τούμπανα και αλλού χορεύει η νύφη".

Πλατάρος Γιάννης
|

@Συμβουλος
Στο παράρτημα του φεκ, λέει "σφραγίδα αξιολογητή"
Εννοεί το γνωστό σφραγιδακι με ονοματεπώνυμο, θέση και ακαδημαϊκές ιδιότητες.
Αν ο νομοθέτης εννοούσε στρογγυλή, θα το έλεγε, όπως το λέει στο ίδιο φεκ, αλλού.
Νομίζω ότι δεν ενημερώνεται ο υπουργός για την καρκινοβασία. (Καβουροπερπατημα για τον Στράτο που ενωχληθη με 3 δοτικες τυποποιημένη λογίων φράσεων.
Κοίτα τα σχόλια που είναι άσχετα.
Ένας πλην εσου να γράψει κάτι επί της ουσίας του θέματος, δεν βρέθηκε.
Ενοχλήθηκε ο άλλος που είπα μπράβο στον Υπουργό...
Οι άλλοι γράφουν λογοτεχνία ταχα...
Μεγάλη κακομοιριά...

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

Διηλίζουμε τον κόνοπα για να έχουμε κάτι να πούμε. Χρησιμοποιώντας κοινό νου, κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης δίνει εμπιστευτικό πρωτόκολλο για συνοπτικές αποτιμήσεις διδασκαλιών που γίνονται στα σχολεία ευθύνης της. Σφραγίδες δε χρειάζονται πουθενά, η αναφορά στο Παράρτημα Β λέει επακριβώς: Ονοματεπώνυμο ή σφραγίδα. Πού εμπλέκεται σε αυτό η Διεύθυνση Εκπαίδευσης; Τέλος, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, εκτελώντας χρέη Επόπτη, ελέγχει τις αξιολογικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών που υπάγονται στη Διεύθυνση του. Η διαδικασία θα μπορούσε να επιταχυνθεί, αν η παρατήρηση διδασκαλίας ήταν μια, με την δεύτερη να είναι απαιτητή μόνο αν το θεωρήσει απαραίτητο ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης. Κάτι τελευταίο. Σύμβουλοι Εκπαίδευσης που αξιολογούν σε παραπάνω από μια Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν πολλά να πουν για τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας των Διευθύνσεων. Απ' ότι ακούγεται, άλλες Διευθύνσεις πετούν και άλλες πετούν αετό.

Ελπίδα
|

Ααα , ωραία ποίηση μου θυμίσατε!
Πράγματι, είναι αισιόδοξο να ελπίζετε σε λύσεις από έναν καλύτερο υπουργό. Από τη βελτίωση της γραφειοκρατίας δηλαδή. Όμως, θα μπορούσε κανείς να στοχαστεί και τους άλλους διαχρονικούς στίχους του ποιήματος όπως εκείνους που αναφέρονται σε κάτι "υπαλληλίσκους", "δασκάλους", στον "παροιμιώδη ανθρωπάκο" κλπ. Ενδεχομένως να μπορεί να προκύψει μεγαλύτερη αισιοδοξία από την προσπάθεια βελτίωσης αυτών των στοιχείων. Ίσως να είναι και πιο αποτελεσματικό, καθώς αφορούν τον καθένα προσωπικά.

Σύμβουλος
|

Χίλια μπράβο στον κύριο Πλάταρο!
Να σημειώσω προς επίρρωση των όσων διατυπώνει: γιατί να μην χρησιμοποιούμε την ψηφιακή μας υπογραφή εμείς οι Σύμβουλοι; Γιατί να χρειάζεται και σφραγίδα, εφόσον υπάρχει πρωτόκολλο και υπογραφές και εφόσον όλα αναρτώνται σε πλατφόρμα στην οποία έχουμε πρόσβαση με κωδικούς;
Γιατί να χρειάζεται και "έγκριση από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης/Επόπτη;
Αφού αξιολογηθήκαμε για να αξιολογούμε, γιατί να πρέπει να μας εγκρίνουν τις αξιολογικές εκθέσεις μας; Γιατί τόση γραφειοκρατία, εφόσον υπάρχει το δικαίωμα ένστασης;

ΘΕΜΑ
|

Γιάννη μ' αν δεν ενημέρουσεις πρώτα τουν υπουργό θα 'εις θέμα.

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Αυτά είναι προβλήματα!…
Εγώ έχω στο σαλόνι μου μια ακριβή καρυδένια βιτρίνα για τις σφραγίδες που είχα παλιά. Στο κάτω ράφι έχω κι ένα βιβλίο πρωτοκόλλου με μπλε ντύμα. Ειδικός φωτισμός με led τονίζει το περίγραμμά τους. Δυο φορές την εβδομάδα τις ξεσκονίζω με ένα απαλό φτερό για να είναι συνεχώς όμορφες.
Μια φορά μου έδωσε ένας ξένος πέντε τάλιρα για να του τις δώσω. Αρνήθηκα. Όταν τις χτυπούσα με δύναμη στα έγγραφα ήμουν πολύ σπουδαίος. Τη δόξα μου να πουλήσω;

Γειά
|

'Γειά στο Στόμα σου! Γιαυτό λέμε τι τα θέλουν όλα αυτά αφού καλά καλά δεν ξέρουν το πως γίνεται? Με κοπυ παστέ και σκοιλ ελικικου θα γίνει προκοπη???

Dim
|

Περιττή και παράλογη είναι όλη η διαδικασία της αξιολόγησης.

Στράτος
|

Η εναλλαγή ποικίλων σκέψεων, τρόπων έκφρασης, γλώσσας δημοτικής και καθαρευούσης και λοιποί γλωσσικοί ακροβατισμοί του γράφοντος, φίλου στο esos, Γιάννη Πλατάρου, υποδηλώνουν ότι ήρθε πλέον ο καιρός να πάρετε σύνταξη, αγαπητέ συνάδελφε.
Κατά τα λοιπά, όλη η διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών είναι μια ανούσια, κοπιώδης, κοστοβόρα και ψυχοφθόρα διαδικασία, μηδενικού αποτελέσματος για τους μαθητές, με μόνους λόγους διατήρησής της την κυβερνητική "εμμονή" επί του θέματος και την ανάγκη απορρόφησης μεγάλων χρηματικών ποσών ΕΣΠΑ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ