Επιτροπή "Πιερρακάκη" για την αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού

Αύξηση μιας ώρας εβδομαδιαίως στη Γυμναστική στα Σχολεία σχεδιάζει ο Κ. Πιερρακάκης

10/05/2024

Άκουσε το άρθρο

Ομάδα Εργασίας για την αναβάθμιση του σχολικού αθλητισμού,  συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

Έργο της ομάδας είναι η κατάθεση πρότασης σχετικά με:

α) το πλαίσιο δράσεων και προγραμμάτων με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του σχολικού αθλητισμού.

β) το πλαίσιο δράσεων και προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής και σχολικού αθλητισμού με στόχο τη βελτίωση των δεικτών υγείας του μαθητικού πληθυσμού, την ανάδειξη της δια βίου άσκησης και του υγιεινού τρόπου ζωής, καθώς και τη διασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής του συνόλου των μαθητών και μαθητριών, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

γ) τις διοικητικές δομές του Σχολικού Αθλητισμού και της Φυσικής Αγωγής με σκοπό την αποτελεσματική υποστήριξη του συνόλου της λειτουργίας τους.

δ) τη σύνδεση του σχολικού με τον πανεπιστημιακό αθλητισμό και ευθυγράμμισή τους με τον στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη του ελληνικού αθλητισμού γενικότερα.

ε) την αναβάθμιση της αγωνιστικής και διοικητικής παρουσίας του ελληνικού σχολικού και πανεπιστημιακού αθλητισμού στο εξωτερικό.

στ) το «σύστημα κινήτρων» για τη συμμετοχή των νέων στον αγωνιστικό αθλητισμό με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού αθλητισμού μέσω της ουσιαστικής αγωνιστικής και ακαδημαϊκής υποστήριξης των διακεκριμένων μαθητών/τριών-αθλητών/τριών.

ζ) την οργάνωση και διοίκηση του πανεπιστημιακού αθλητισμού με στόχους την παροχή αθλητικής εκπαίδευσης και προγραμμάτων άθλησης στο σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και την ανάπτυξη του αγωνιστικού πανεπιστημιακού αθλητισμού και τη σύνδεσή του με το στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης του ελληνικού αθλητισμού γενικότερα.

Η Ομάδα Εργασίας, αποτελείτα από τους:

1. Στυλιανό Δασκαλάκη, εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, αποσπασμένο σε θέση συνεργάτη στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ως Συντονιστή.

2. Παναγιώτη Αλεξόπουλο, Καθηγητή, Εσωτερικό Μέλος Συμβουλίου Διοίκησης Παν/μίου Πελοποννήσου, Διευθυντή «Εργαστηρίου Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών και Ποιότητας Ζωής» - Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού.

3. Κωνσταντίνο Καρτερολιώτη, Καθηγητή, Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Αθηνών (ΣΕΦΑΑ).

4. Γεώργιο Τζέτζη, Καθηγητή, Κοσμήτορα ΣΕΦΑΑ ΑΠΘ.

5. Κωνσταντίνο Τάμπαλη, επίκουρο Καθηγητή ΣΕΦΑΑ ΕΚΠΑ.

6. Δημήτριο Γρηγοριάδη, Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής (Π.Ε.Π.Φ.Α.).

7. Χριστόφορο Ντίζο, συνταξιούχο Καθηγητή συνταξιούχο Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, Αντιπρόεδρο Π.Ε.Π.Φ.Α.

8. Γεώργιο Δεστέ, Διευθυντή του Γραφείου Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής.

9. Κουβελά Αθανάσιο, Καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

 Η θητεία της Ομάδας Εργασίας ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της. 

Αύξηση μιας ώρας εβδομαδιαίως στη Γυμναστική στα Σχολεία σχεδιάζει ο Κ. Πιερρακάκης

Σχέδιο πέντε "πυλώνων", για τον αθλητισμό στα Σχολεία και Πανεπιστήμια, ετοιμάζει ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης, όπως ήδη σας έχει ενημερώσει το esos με σχετικό ρεπορτάζ στις 4-12-23.

Συγκεκριμένα το Σχέδιο "Πιερρακάκη" περιλαμβάνει:

1. Αύξηση κατά μία ώρα της εβδομάδα της Γυμναστικής  των μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

2. Την επέκταση Σχολικών Πρωταθλημάτων στα Γυμνάσια

3. Τη Θεσμοθέτηση  αναπτυξιακού  Προγράμματος  Σχολικού Αθλητισμού με την υποστήριξη Καθηγητών Φυσικής Αγωγής

4. Τον ορισμό υπεύθυνου Σχολών Πανεπιστημιακού Αθλητισμού

5. Τη σύσταση  και λειτουργία  των Αθλητικών Σχολείων με  στόχο την κάλυψη των αναγκών όλων των μαθητών-αθλητών συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σχόλια (36)

Γιαννης
|

Για όποιον διαφωνεί με την αύξηση των ωρών Φυσικής αγωγής να υπενθυμίσω ότι αφιερώνουμε 31-33 ώρες την εβδομάδα για την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και μόνο 2 (Γυμνάσιο/Λύκειο) για τη σωματική τους ανάπτυξη. Υπο αυτήν την προοπτική η Φυσική αγωγή θα έπρεπε να διδάσκεται κάθε μέρα για να υπάρχει μια σχετική ισορροπία μεταξύ πνευματικής και σωματικής ανάπτυξης. Γιάννης ΠΕ06

Με ελαφρά πηδηματάκια παιδιά
|

Μόλις πριν από τρεις μήνες, η κα. Μακρή δήλωνε στη Βουλή ότι η ΦΑ διδάσκεται "επαρκώς" στα σχολεία. Μήπως κατάλαβαν ότι η νέα γενιά "τρέχει" στο εξωτερικό και άρα χρειάζεται καλή φυσική κατάσταση και το ξανασκέφτηκαν? Ή μήπως απλά πρόκειται για "προεκλογικές δεσμεύσεις"?
https://www.esos.gr/arthra/86828/yf-paideias-eparkos-didasketai-i-fysik…

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ
|

Στο τέλος της δεύτερης τετραετίας θα τρέχουν πάλι να κάνουν βιαστικά μια -δυο κρίσεις στελεχών μετά από πέντε παρατάσεις και θα δηλώνουν υπερήφανοι για το σπουδαίο έργο τους.

ΚΡΙΜΑ
|

Αντί ο συμπαθής υπουργός με το που ανέλαβε να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές και τις κρίσεις στελεχών που έχουν βαλτώσει την τελευταία πενταετία δείχνοντας ένα αποτελεσματικό πρόσωπο που έχει ανάγκη η εκπ/ση ,αντέγραψε την προκάτοχο:παρατάσεις παντού κι αόριστες εξαγγελίες για εντυπωσιασμό .

Τεο
|

Επιτροπή μας έλειπε.. Αυλή για γυμναστική έχουμε? Κλειστό Γυμναστήριο η έστω αίθουσα πολλαπλών έχουμε? Χρήματα για όργανα, μπάλες κ. ά. θα δώσουμε?

Δήμος Βαιτσης
|

3 ώρες την εβδομάδα από Νηπιαγωγείο εως Γ Λυκείου.Σχολικες αθλητικές υποδομές και συνεχή συντήρηση τους,σωστή αξιολόγηση σε συνεργασία με τα Πανεπιστημιακά τμήματα Φυσικής Αγωγής και συνεχή στήριξη στους εκπαιδευτικούς σ.χ κάποιες ειδικότητες όπως Φυσικής Αγωγής,Πληροφορικής,Αγγλικων κ.α μπορούν να διδάξουν σε κοντινά σχολεία Α/μιας και Β/θμιας και όχι να τρέχουν δεκάδες χιλιόμετρα για να συμπληρώνουν ωράριο.Αξιοπρεπεις μισθοί ειδικά στους νέους συναδέλφους που πραγματικά έχουν δώσει νέα πνοή στην εκπαίδευση.Αν θα πρεπε να επιλέγει έστω ένα αίτημα για τη σχολική φυσική αγωγή προσωπικά θα επέλεγα ,γυμναστική στα προνηπια-νηπια 3 ώρες εβδομαδιαίως άμεσα.

Γιώργος Γκ.
|

Έλεος! Ήδη αυξήθηκε η Γυμναστική κατά 1 ώρα. Ξέρετε σε ποια τάξη; Κρατηθείτε!! Στη Γ´Λυκείου. κ.Υπουργέ, μειώσετε δραματικά τις ώρες Γυμναστικής στα Λύκεια., είναι κοροϊδία. Γυμναστική και Αγγλικά το σκάνδαλο. Ειδικά τα ΑΓΓΛΙΚΑ διδάσκονται πόσα χρόνια; Κρατηθείτε; Πόσα; 6, 7, 8; ΟΧΙ, 12 ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΓΛΙΚΑ. Έλεος!

Αλγοριθμική Γυμναστική
|

Γυμναστική με Τεχνητή Νοημοσήνη (ΤΝ) να εισάγετε. Οι μαθητές να έχουν 24-ωρη πρόσβαση σε εφαρμογή ΤΝ που θα καταρτίζει προσωπικό πρόγραμμα εκγύμνασης ανάλογα του σωματότυπου τους.
Αν και οι απλοί κανόνες για τον γενικό πληθυσμό, όπως τρέξιμο (ή βάδην) ενός χιλιομέτρου ημερησίως, θα ήταν ότι καλύτερο αν μπορούσαν να εφαρμοσθούν στην αρχή του ημερήσιου προγράμματος.

Αναγνωστης
|

Η αύξηση των ωρών ΦΑ στην εκπαίδευση είναι μια σωστή ενέργεια, για πολλούς λόγους. Είναι σχεδόν αυτονόητη που δε χρειάζεται πλέον επιχειρηματολογία.Ομως, θα γίνουν πιστευτοί αν ανακοινώσουν δέσμευση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αύξηση των ωρών -πριν τις ευρωεκλογές-. Αλλιώς είναι ένα προεκλογικό πυροτέχνημα.

ΠΕ80
|

Ότι να’ναι…

pe86
|

Εγώ προτείνω να καταργηθεί το μάθημα της πληροφορικής στο Δημοτικό αφού έτσι και αλλιώς είναι μια κοροϊδία (1 ώρα την εβδομάδα) στην πράξη ούτε 40 λεπτά και σε πολλά σχολεία χωρίς εργαστήρια και πολλά άλλα προβλήματα. Άλλωστε στοιχίζει ένα εργαστήριο. Μάλιστα τα παιδιά σήμερα ξέρουν να χειρίζονται την τεχνολογία από γεννησιμιού τους.

Αναστασία
|

Ωρολόγιο πρόγραμμα από την αρχή. 8-2 να σημαίνει έξι ώρες μάθημα, 50λεπτες με δέκα λεπτά διάλλειμμα. Χωρίς νόημα τα 40λεπτα και τα 7 αντικείμενα την ημέρα που κάνουμε σήμερα. Συνολική αναπροσαρμογή. Α! και αν θέλετε γυμναστική φτιάξτε και κανένα γυμναστήριο ε; Με αποδυτήρια, με ντους (λέμε τώρα), με όργανα, με μπάλες, με τοίχους αναρρίχησης, με όργανα κ.λ.π. Τι, δεν έχουμε λεφτά είμαστε φτωχή χώρα; Ε τότε μη μας λέτε ότι θα μας βελτιώσετε. Χωρίς χρήματα δεν γίνεται.

Εκπαιδευτικός
|

Η Γυμναστική ήδη διδάσκεται δύο ώρες σε κάθε τάξη και στη Γ΄ Λυκείου 3. Εκείνο που πρέπει να αυξηθεί είναι οι ώρες της Φυσικής που έχουν μειωθεί πολλές φορές. Με 1 ώρα τη βδομάδα στην Α΄ Γυμνασίου δε βγαίνει η ύλη ενός γραπτά εξεταζόμενου μαθήματος. Επίσης, με δύο ώρες Φυσική τη βδομάδα στις υπόλοιπες τάξεις δεν προλαβαίνουμε και τα εργαστήρια να κάνουμε και τη θεωρία να πούμε. Πώς περιμένουμε μετά να έχουμε καλά αποτελέσματα στους διαγωνισμούς PISA; Ακόμα, οι 5 ώρες Αρχαίων στην Α΄ Λυκείου είναι υπερβολικές, όπως και οι 3 ώρες Αγγλικών.

mavrogialouros
|

Πιο μαυρογιαλούρικο φωτομοντάζ δε μπορούσατε να κάνετε;
"Θα σας εξαφανίσουμε.....πλεμπαίοι αριστερόφρονες εκπαιδευτικοί"

@
|

Όλοι γνωρίζουμε πως ειδικά δύο μαθήματα Αγγλικά και Γυμναστική καλύπτονται στην συντριπτική πλειοψηφία από τον ιδιωτικό τομέα τα απογεύματα καλώς ή κακώς. Πρόκειται πάντως για γεγονός. Παρομοίως γνωρίζουμε πως δεν πρόκειται με αύξηση των ωρών να υπάρξει κάποια βελτίωση μέσω του σχολείου. Αν ήθελαν να χτυπήσουν τα φροντιστήρια (εδώ γελάμε) θα θεσμοθετούσαν για παράδειγμα πιστοποίηση μέσω του σχολείου. Επίσης θυμόμαστε πώς στην πανδημία για παράδειγμα αύξησαν εκπλήσσοντας τους πάντες τις ώρες των Αγγλικών, αντί να αυξήσουν για παράδειγμα της πληροφορικής που μόλις είχε αναδειχθεί με ακραίο τρόπο η ανάγκη και η χρησιμότητα! Καμία ελπίδα για οτιδήποτε. Μόνο προς το χειρότερο σταθερά.

νικος
|

Μα που τους βρίσκει αυτούς τους συμβούλους ?
Τι να πω! Δεν υπάρχει σωτηρία.

πε80
|

*Εφόσον η Διατροφή + η Υγεία + η Άθληση είναι σημαντική ενότητα για τους έφηβους μαθητές αλλά και για το Υπουργείο Παιδείας, τότε γιατί δεν επαναφέρετε την μία ώρα ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ στην Β Γυμνασίου που σχεδόν το μισό βιβλίο είχε ως αντικείμενο θέματα Διατροφής + Αγωγής Υγείας ?

Vgeo
|

Το 2011 έκλεισαν τα αθλητικά γυμνάσια, τώρα θα ανοίξουν νέα. Ποτέ κόβουν, ποτέ προσθέτουν ώρες γυμναστικής... Η διδασκαλία της νεοελλ. γλώσσας περιορίζεται στο 2ωρο,εκτος από την Α Γυμνασίου... Έλλειψη μακροπνοου σχεδιασμού, προχειρότητα και γραφειοκρατία.... Α και πλατφόρμες... Έτσι θα λυθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης.... Όσο για τις επιτροπές των ειδικών κάποιοι είναι παντός καιρού....χρόνια τώρα....

Όχι άλλο μπάλωμα....
|

Το λες και σωστό, το λες και λάθος. Επίσης μπορεί αύριο να βγει κάποιος άλλος να πει αυξάνω μια ώρα την διδασκαλία της φυσικής ή της χημείας ή των υπολογιστών κλπ. Το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν είναι τρύπιο ρούχο που θέλει μπαλώματα. Είναι ένα παμπάλαιο ρούχο που ό,τι και να του κάνεις δεν φτιάχνεται. Είναι καιρός για δουλειά. Κάποιοι με γνώση με εμπειρία με έμπνευση απαγκιστρωμενοι από ιδεοληψίες της μιας ή της άλλης πλευράς, να δουν συνολικά το πρόβλημα του προγράμματος σπουδών και των ωρών διδασκαλίας, και να το αναθεωρήσει στα δεδομένα του 2025 και με προοπτική το 2040. Όχι άλλο μπάλωμα...

Ερώτημα
|

Η πλειοψηφία των αποφοίτων Δημοτικού μπορούν να κάνουν περίληψη κειμένου;
Μπορούν να γράψουν κείμενο 20 γραμμών για ένα θέμα ;
Να λύσουν πρόβλημα;
Να γνωρίσουν την Ιστορία και τη Γεωγραφία του τόπου τους;

ΑΣΠΡΗ ΚΙΜΩΛΙΑ
|

Μπράβο* Υπουργέ!
Για λόγους σωματικής υγείας και όχι μόνο πρέπει να πάμε σε μια ώρα κάθε μέρα, αφού είμαστε δυστυχώς πρωταθλητές στην παιδική παχυσαρκία. Αυτά τα «άνθη» είναι αληθινά, υπάρχουν κι άλλα, θα σας τα δείξει ο μπαρουτοκαπνισμένος δασκαλος και κάποια στιγμή, όταν φανούν κι αυτά, θα δούμε τα παιδιά να φεύγουν γελώντας!
Τι πιο σπουδαίο από το γέλιο των παιδιών;

ΔΗΜΗΤΡΑ
|

Τα θρησκευτικά δεν τα αγγίζουμε...

Κατερίνα
|

Πολύ σωστή απόφαση !!
Η παχυσαρκία στα παιδιά καλπάζει και οι ώρες με τα κινητά αυξάνονται
Τουλάχιστον ας κινηθούν λίγο στα σχολεία !!

ΚΑΝΙΕΜΠΑ
|

Η αύξηση των ωρών της φυσικής αγωγής όχι μόνο δεν είναι σπατάλη, αλλά βελτίωση όλων των δεικτών του πολυτιμότερου αγαθού που μας έχει δοθεί, της υγείας!

Spiros
|

Πάμε
όλο Γυμναστική!!!
Α ρε τρέλα!

Σπυριδούλα
|

Εδώ τα παιδιά δεν ξέρουν ανάγνωση και γραφή η γυμναστική μας μάρανε. Τα σχολεία δυστυχώς παράγουν στρατιές αγραμμάτων. Αυτή είναι η αλήθεια.

Γιάννης
|

Ας επανέλθουν πρώτα η κοινωνιολογία, αστρονομία ,..... και άλλα κομμένα

Έκανε αρχή
|

Με την αναβάθμιση των ΙΕΚ την οποία την νιώσαμε όλοι με τα αναβαθμισμένα επαγγελματικα δικαιώματα λυκείου και συνεχίζει σαν οδοστρωτήρας σε όγκο να αναβαθμίζει τα πάντα. Πάντα τέτοια

Βασίλης
|

Προτείνω να καταργηθεί η μία και μοναδική διδακτική ώρα για το μάθημα της Γεωγραφίας, που έτσι κι αλλιώς με την μια ώρα που διατίθεται είναι σαν να μη γίνεται καθόλου, έτσι ώστε οι μαθητέςτης Ε' και της ΣΤ' τάξης να έχουν τη δυνατότητα να αθλούνται τρεις ώρες την εβδομάδα.

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ
|

Δέκα μήνες πέρασαν και η Νίκη είναι ακόμα στο ΥΠΑΙΘΑ.Ίδια φιλοσοφία, ίδιο επιτελείο,ίδιες παρατάσεις,ίδιες εξαγγελίες για μεγαλόπνοα σχέδια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ